Cruise Control – Tempomat – Różne problemy i pytania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez expell » 15 mar 2018, 19:42

Odkopię temat, czy ktoś z was orientuje się czy w 2.0 2005 rok jest przepuszczona wiązka do tempomatu do kierownicy? Tak żeby móc się wpiąć już gdzieś w wiązkę poza nią. Wiem, że tempomatu nie da się prosto założyć ale chciałbym podłączyć przyciski sterowania tempomatem i wykorzystać je do czegoś innego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez migawka » 9 kwi 2018, 15:42

cześć,
mam Mazda 3, 1.6 Pb, 2007 r. po lifcie, tak wygląda zainstalowany czujnik stopu oraz wiązka.
jaka jest szansa i metoda zainstalowania tempomatu? jak widać, wiązka jest 2pinowa :|
Załączniki
20180409_152258.jpg
20180409_152342.jpg
Początkujący
 
Od: 13 mar 2018, 17:26
Posty: 14 (4/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, 1.6 Pb, BK Z6 HB, 2007

Postprzez Thomsonicus » 3 lis 2020, 08:54

A ja po 3 latach wróciłem do tematu. Nabyłem ostatnio kabelek Viaken z przełącznikiem, za całe 30 zeta, i trochę zacząłem dalej kombinować. Po jakimś czasie natknąłem się na post JamieM dotyczący CC (cruise control) w maździe RX8, i jego problemach ze zmuszeniem elmconfig/forscan do zmiany parametrów. Koniec końców Jamie napisał własny prosty programik, który "na pałę" zmienia nastawy asbuilt, czyli parametry zapisane w komputerku PCM. Kilka postów niżej ktoś dołączył że zanalizował że komp od diesla BK jest praktycznie identyczny, i programikiem Jamiego udało mu się aktywować tempomat. Wcześniej miał takie problemy jak u mnie.
Ja spróbowałem wykonać operację też u mnie. Póki co – tempomat jest aktywny, ale wywala mi błąd U0405. Coś mi się zdaje że mam błędnie podłączone kable w kostce od przycisków na kierownicy, albo mają one błędne rezystancje.
Tak czy siak dla potomnych wrzucam link –
post z kominowaniem w BK 1.6d: https://forscan.org/forum/viewtopic.php ... 775#p16775
post Jamiego: https://forscan.org/forum/viewtopic.php ... =60#p20345
Tam jest download. Jamie potem zrobił wersję programu przeznaczoną "dla wszystkich modeli Mazdy" rx8abd.exe, ale ja spróbowałem jego pierwotnym RX8CC.EXE w wersji 2.1.
Wykonuje się to tak:
Kod: Zaznacz cały
Program odpala się z linii komend CMD. Nie ma wersji graficznej. Przełącznik na HS/CAN.
1. kopia bezpieczeństwa: "rx8cc.exe COM3 backup.txt" – zmień port COM na właściwy numer
2. zmiana – "rx8cc.exe COM3"
rx8abd.exe posiada możliwość weryfikacji czy Twój kabel jest OK – robisz to przez dodanie "rx8abd.exe -l COM3" (literka L, powstanie plik comm.log, w którym jest log połączenia i widać errory, nic nie zostanie zmodyfikowane, to tylko test)

U mnie po aktywacji wywaliło błąd U0405 " Nieprawidłowe dane otrzymane od module tempomat ", ale najczęśniej to są błędnie dobrane przyciski na kierownicy. Może w weekend zamienię je na inne, bo nawet mam takie z przedliftowego BK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2014, 10:26
Posty: 72 (1/3)
Auto: 3 '05 1.6 MZ-CD

Postprzez Thomsonicus » 21 mar 2021, 16:29

Ja znowu wróciłem do tematu.
Przyciski na kierownicy zamieniłem na takie z czarnym tłem, przedliftowe. Bez zmian – error U405 i brak tempomatu.
Dzisiaj dopiero ogarnąłem że mam jednak wtyczkę na pedale hamulca z dwoma kablami. Czyli wychodzi że nie mam tej części instalacji kablowej, żeby wymienić czujnik pod pedałem. Chyba że w dieslu tak ma być – dwie wtyczki, w obu po dwa kabelki?
Mazda 1.6D 2005
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2014, 10:26
Posty: 72 (1/3)
Auto: 3 '05 1.6 MZ-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323