Cruise Control – Tempomat – Różne problemy i pytania
michaskow napisał(a):Witam,
Udało mi się kupić i zamontować przyciski od tempomatu (mam 2 czujniki przy pedale hamulca), ale niestety nie mogę aktywować opcji w komputerze. Może mi ktoś powiedzieć czym należy się połączyć z kompem? Ponieważ ja mam tylko ELM327 na bluetooth i możliwe, że to jest przyczyną tego, że nie mogę zmienić ustawień w komputerze przez ELMConfig.
Podbijam też chciałbym sie dowiedzieć jak sie połączyć z PCM, kupiłem Elma już na kabel USB ale kicha bo nie moge sie połączyć ze sterownikiem za pomocą elmconfig albo po prostu nie wiem czy dobrze to robie.. wisnialodz przydałaby sie Twoja pomoc i jakaś instrukcja
Dopisano 22 wrz 2016, 21:25:
michaskow napisał(a):Witam,
Udało mi się kupić i zamontować przyciski od tempomatu (mam 2 czujniki przy pedale hamulca), ale niestety nie mogę aktywować opcji w komputerze. Może mi ktoś powiedzieć czym należy się połączyć z kompem? Ponieważ ja mam tylko ELM327 na bluetooth i możliwe, że to jest przyczyną tego, że nie mogę zmienić ustawień w komputerze przez ELMConfig.
Podbijam też chciałbym sie dowiedzieć jak sie połączyć z PCM, kupiłem Elma już na kabel USB ale kicha bo nie moge sie połączyć ze sterownikiem za pomocą elmconfig albo po prostu nie wiem czy dobrze to robie.. wisnialodz przydałaby sie Twoja pomoc i jakaś instrukcja
Dopisano 22 wrz 2016, 21:28:
tak jak mówi kolega michaskow trzeba mieć 1 czujnik z 4 kabelkami lub 2czujnik z 2 kabelkami wtedy instalacja jest przystosowana pod tempomat
@wisnialodz, a czy mógłbyś napisać którą wersję ELMConfig używałeś i jaką masz wersję oprogramowania w samochodzie ?
Przypominam: U mnie są 2 czujniki pod hamulcem, próbowałem aktywować tempomat w komputerze ale nie udało mi się. Wrzucam pare screen'ów.
Używałem ELMConfig 0.2.13b
Posługiwałem się tym filmikiem: https://www.youtube.com/watch?v=z1nO3Q5q2fQ
Na początek ustawiłem port w kompie, pod który podłączony jest ELM327 (wersja USB).
Prędkość przesyłania danych: 38400bps
Opcja: Focus II / C-Max / Kuga
Następnie ELMConfig wczytał niektóre dane (VIN, wersja oprogramowania, itp.).
Kiedy wchodzę w okienko PCM i zakładkę Configuration to wywala mi błąd Incorrect response to request "21 00"
Software version number: 10.01.2006
Firmware number: 6M61-12A650-AA
Module type: EDC16C34
Przypominam: U mnie są 2 czujniki pod hamulcem, próbowałem aktywować tempomat w komputerze ale nie udało mi się. Wrzucam pare screen'ów.
Używałem ELMConfig 0.2.13b
Posługiwałem się tym filmikiem: https://www.youtube.com/watch?v=z1nO3Q5q2fQ
Na początek ustawiłem port w kompie, pod który podłączony jest ELM327 (wersja USB).
Prędkość przesyłania danych: 38400bps
Opcja: Focus II / C-Max / Kuga
Następnie ELMConfig wczytał niektóre dane (VIN, wersja oprogramowania, itp.).
Kiedy wchodzę w okienko PCM i zakładkę Configuration to wywala mi błąd Incorrect response to request "21 00"
Software version number: 10.01.2006
Firmware number: 6M61-12A650-AA
Module type: EDC16C34
To w takim razie jesteś na wyższym etapie niż ja bo ja nie mogę się nawet połączyć z ecu za pomocą elma, specjalnie kupiłem wersje na usb, instalowałeś jakieś oprogramowanie z płyty którą dostałeś z interfejsem/ kablem? Możesz dokładnie napisać w punktach jak łączysz się za pomocą kabla?
Zanim podłączysz ELMa, to musisz zainstalować sterowniki.
Posługiwałem się tym tutorialem (wszystko jest opisane krok po kroku) :
http://www.totalcardiagnostics.com/support/Knowledgebase/Article/View/1/0/how-to-install-elm327-usb-cable-on-windows-and-obd2-software
Jak już zainstalujesz sterowniki, to możesz wypróbować ELMa na jakimś oprogramowaniu diagnostycznym np. OBDFacile. http://www.outilsobdfacile.com/software-eobd-facile-elm327.php (można tu pobrać wersję testową oprogramowania)
Jeżeli oprogramowanie diagnostyczne połączy się z ECU to możesz wtedy śmiało próbować ELMConfig.
Posługiwałem się tym tutorialem (wszystko jest opisane krok po kroku) :
http://www.totalcardiagnostics.com/support/Knowledgebase/Article/View/1/0/how-to-install-elm327-usb-cable-on-windows-and-obd2-software
Jak już zainstalujesz sterowniki, to możesz wypróbować ELMa na jakimś oprogramowaniu diagnostycznym np. OBDFacile. http://www.outilsobdfacile.com/software-eobd-facile-elm327.php (można tu pobrać wersję testową oprogramowania)
Jeżeli oprogramowanie diagnostyczne połączy się z ECU to możesz wtedy śmiało próbować ELMConfig.
Krystek07 napisał(a):I jak Panowie udało sie komuś uaktywnić tempomat???
a ile masz pinów w tym niebieskim włączniku
bo to jest istotne do działania tempomatu
W wersji benzynowej jest jeden czujnik 4 PIN w wersji z dieslem(mojej) są 2 czujniki chyba 2x2 ale nie jestem pewien więc wszystko powinno grać i wystarczy włączyć opcje tempomatu tylko nie wiem za pomocą jakiego oprogramowania(prawdopodobnie ELM 327 i program ELmconfig) IDS-em nie próbowałem
Potrzebujesz ELM w wersji v3 z automatycznym przełączaniem HS-CAN i MS-CAN albo starsza wersja ELM z dorobionym przełącznikiem. Poprawnie zainstalowany ELM nawet bez przełącznika powinien się połączyć z Twoim samochodem za pomocą ELMConfig, sprawdź jaki nr portu COM przypisał Ci system do ELMa i taki sam ustaw łącząc się przez ELMConfig.
To i ja się podepnę pod temat. Akurat mieszkam w Krakowie i dosyć często bywam w Krasnymstawie, to gdyby mi się udało to wiedzę podałbym dalej.
Ja u siebie mam 1.6D z 2005 roku. Na razie nie sprawdzałem jeszcze ile mam czujników/kabli przy czujniku pedału hamulca. Dam znać jeśli coś będę działać w temacie. Wolakm, w razie czego wspomógłbyś wiedzą w sprawie softu? Co prawda mam taniego ELM327 na bluetooth, ale jakoś mu nie do końca zawierzam, i nie mam softu na PC, tylko TorQ na telefon.
Ja u siebie mam 1.6D z 2005 roku. Na razie nie sprawdzałem jeszcze ile mam czujników/kabli przy czujniku pedału hamulca. Dam znać jeśli coś będę działać w temacie. Wolakm, w razie czego wspomógłbyś wiedzą w sprawie softu? Co prawda mam taniego ELM327 na bluetooth, ale jakoś mu nie do końca zawierzam, i nie mam softu na PC, tylko TorQ na telefon.
Wlazłem pod kierownicę dzisiaj i sprawdziłem że mam czarną wtyczkę + niebieską wtyczkę przy pedale hamulca. Nie wiem tylko jak jest w tym silniku z przepustnicą, czy jest elektroniczna czy na linkę. Robiłem test zegarów to nie widzę żeby się CRUISE zaświecało, ale w sumie ikonki od małej ilości płynu do spryskiwaczy też nie widziałem, a ponoć w każdym da się czujnik założyć i działa. Czyli pewnie aktywacja ikonki następuje po zmianie w sofcie?
Wnioskuję że muszę się wyposażyć w ten czujnik przy pedale + kierownicę z przyciskami (w sumie nawet na rękę, bo moja jest sciuchana mocno).
Ja to ELM327 dopiero niedawno kupiłem za przysłowiowe 3 grosze i jeszcze nie bardzo wiem co się z tym da zrobić. Mógłyś napisać wprost – czemu odpada? Bluetooth chyba robi jakiś wirtualny port COM, po którym coś powinno się dać zrobić?
ps. a jak jest z kierownicą? Bo znajduję sprzeczne informacje. Ponoć z Mazdy6 pasuje, inni piszą że nie pasuje. Już sam nie wiem czy nie pasuje bo inny wieloklin, czy inne wtyczki czy co... ech, internet.
Wnioskuję że muszę się wyposażyć w ten czujnik przy pedale + kierownicę z przyciskami (w sumie nawet na rękę, bo moja jest sciuchana mocno).
Ja to ELM327 dopiero niedawno kupiłem za przysłowiowe 3 grosze i jeszcze nie bardzo wiem co się z tym da zrobić. Mógłyś napisać wprost – czemu odpada? Bluetooth chyba robi jakiś wirtualny port COM, po którym coś powinno się dać zrobić?
ps. a jak jest z kierownicą? Bo znajduję sprzeczne informacje. Ponoć z Mazdy6 pasuje, inni piszą że nie pasuje. Już sam nie wiem czy nie pasuje bo inny wieloklin, czy inne wtyczki czy co... ech, internet.
Zobacz czy z pedału gazu wychodzi linka. Jeśli tak to lipa a jeśli jest elektroniczny to będzie wpięta jakaś wtyczka.
Kierownica od M6 pasuje, nawet w tym temacie ktoś pisał, trzeba tylko dołożyć masę na jeden pin we wtyczce. Z tego co gdzieś czytałem to chyba też inny kolor podświetlenia przycisków jest w M6.
Co do programowania ELM na bluetooth to nawet w ELMConfig jak chcesz coś zrobić to wyskakuje ostrzeżenie, żeby używać wersji USB – po prostu jak się coś rozłączy podczas wykonywania jakieś procedury to może się narobić kuku – ja bym chyba nie zaryzykował.
Kierownica od M6 pasuje, nawet w tym temacie ktoś pisał, trzeba tylko dołożyć masę na jeden pin we wtyczce. Z tego co gdzieś czytałem to chyba też inny kolor podświetlenia przycisków jest w M6.
Co do programowania ELM na bluetooth to nawet w ELMConfig jak chcesz coś zrobić to wyskakuje ostrzeżenie, żeby używać wersji USB – po prostu jak się coś rozłączy podczas wykonywania jakieś procedury to może się narobić kuku – ja bym chyba nie zaryzykował.
Sprawdziłem sobie te "pedały. Przy hamulcu mam czujnik od świateł hamulca + drugi czujnik (czyli tempomatowy). Tak samo jak ktoś pisał wcześniej: jeden czarny i jeden niebiesko biały. Pedał gazu ma czujnik + wtyczka.
Jakby ktoś kiedyś szukał to mówię o Mazda 3 BK rocznik 2005, 1.6 diesel z rynku euro. Namierzam jakąś ładną kierownicę i zakupię ten czujnik pod pedał gdzieś, pewnie w ASO zapytam.
Jakby ktoś kiedyś szukał to mówię o Mazda 3 BK rocznik 2005, 1.6 diesel z rynku euro. Namierzam jakąś ładną kierownicę i zakupię ten czujnik pod pedał gdzieś, pewnie w ASO zapytam.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości