Cruise Control – Tempomat – Różne problemy i pytania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Krystek07 » 14 lut 2017, 01:13

Jeżeli ktoś sobie poradził z aktywacją tempomatu w m3 1.6 diesel to prosze o kontakt
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez Krystek07 » 16 lut 2017, 13:38

Okej już nie trzeba udało mi sie włączyć samemu przy pomocy 1 kolegi z forum, w razie czego służe pomocą :)
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez Thomsonicus » 24 lut 2017, 12:33

Ja zakończyłem walkę z instalacja tempomatu. Dziękuję koledze wolakm za pomoc!

W Mazda 3 1.6D sprzed liftingu (rocznik 2005) nie jest możliwa aktywacja tempomatu.
Ja przygodę zacząłem od sprawdzenia czujników przy pedale hamulca – mam czarną i niebieską fabrycznie zainstalowaną. Pedał gazu jest nie na linkę – wychodzi z niego kostka.
Zakupiłem następnie kierownicę od Mazdy 6 z guzikami od tempomatu. Okazało się, że kierownica kompletnie nie pasuje do Mazdy 3 – wieloklin jest kompletnie inny! Ale same przyciski wraz z ich wiązką można dosyć łatwo przełożyć, wystarczy odkręcić 5 śrubek i mamy przełożone.
Następnym krokiem jest zamiana przewodów we wtyczce od przycisków z Mazdy 6. Mają kompletnie inną kolejność. Poniżej uzupełniony obrazek z postu na stronie 8:

Obrazek

Wtyczki da się wyjąć wprowadzając długą igłę od strony przewodu, pchając ją (siłowo!) do samego spodu wtyczki. To uwalnia przewody i wystarczy je wtedy pozamieniać + trzeba dorobić do pinu B jeszcze uziemienie. Zwracam uwagę, że przyciski są multipleksowane, czyli do obsługi kilku guzików wystarczają 2 przewody. Można zmierzyć multimetrem, że po wciśnięciu różnych przycisków na przewodach będzie pojawiać się różny opór, i to po jego wartości komputer wie, który guzik wciskamy.

Tak czy inaczej, w mojej Maździe 3 1.6D (109KM) rocznik 2005 po podłączeniu do ElmConfig, w parametrach PCM w miejscu gdzie pokazuje się nr seryjny i typ kontrolera tempomatu wyświetlane jest N/A, czyli z angielskiego "none avaiable", czyli "niedostępne". I tyle. Wbijanie na siłę że mamy układ kontroli prędkości skutkuje tylko wyświetleniem błędu podczas zapisu danych.

Ale za to mam fajne, podświetlane guziki na kierownicy. Tyle tylko, że nic nie robią <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2014, 10:26
Posty: 72 (1/3)
Auto: 3 '05 1.6 MZ-CD

Postprzez Krystek07 » 24 lut 2017, 13:42

Szkoda że sie nie udało no ale instalacja jest wyposażona pod tempomat więc troche to dziwne :/ widocznie w ECU/sterowniku silnika nie ma takiej opcji żeby aktywować i dopiero po lifcie coś zmienili i rozbudowali PCM.. A rozeznałeś się może czy ktoś ma m3 w tym samym roczniku i ma zainstalowany tempomat?
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez michaskow » 24 lut 2017, 16:16

Ja mam 3 (1.6D 90KM) z grudnia 2005 (według vin 2006). Też mam 2 czujniki i ostatnio pożyczyłem ELM na usb od kolegi @danrok i aktywowałem opcję Cruise Control w PCM.
Niestety po aktywacji tempomat dalej nie działa, a ECU wyrzuca błąd u0405, który od razu powraca.

@Thomsonicus gdzie dokładnie pokazywało Ci to "N/A"? Masz może screen z ElmConfig?

W zakładce PCM w ElmConfig mam takie dane:
Serial number: 187600052283
Part number: 4M61-12A650-DD
Software version number: 02.06.2006
Firmware number: 4M61-12A650-DD
Module type: EDC16C34-2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2015, 23:23
Posty: 71 (1/9)
Skąd: Kraków
Auto: 2023-... – Mazda 3 BN 2.0 120KM 2018r.
2015-2023 – Mazda 3 BK 1.6D 90KM 2006r.

Postprzez Krystek07 » 24 lut 2017, 19:23

michaskow a w teście kontrolek świeci Ci się CRUISE? Może trzeba zegary jeszcze zmienić ? Jak coś to tylko sugeruje :D
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez michaskow » 25 lut 2017, 14:59

Niestety nie świeci. A w ogóle zegary przedliftowe mają taką kontrolkę? Wymiana zegarów to raczej za duża zabawa, która pewnie i tak nie pomoże ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2015, 23:23
Posty: 71 (1/9)
Skąd: Kraków
Auto: 2023-... – Mazda 3 BN 2.0 120KM 2018r.
2015-2023 – Mazda 3 BK 1.6D 90KM 2006r.

Postprzez Thomsonicus » 25 lut 2017, 16:19

Było coś takiego:

Kod: Zaznacz cały
Serial number: 123123123
Part number: 4aaa-12bbb-DD
Software version number: 02.06.2006  <– u mnie soft był z maja 2005
Firmware number:N/A
Module type:N/A

michaskow napisał(a):Niestety nie świeci. A w ogóle zegary przedliftowe mają taką kontrolkę? Wymiana zegarów to raczej za duża zabawa, która pewnie i tak nie pomoże ;)

U mnie na teście zegarów ikonki nie widać, a jakoś pod światło w sumie też jej nie zaobserwowałem. Podejrzewam że jest, ale może bez żarówki.
ElmConfig ze zczytaniem nr VIN czy błędów nie miał problemu. Sam soft i kabel tydzień wcześniej został przetestowany na poliftowym BK 1.6D z 2006 i tempomat zadziałał.

W sumie to podczas testu zegarów kontrolka od małej ilości płynu spryskiwaczy też się nie świeci, a podobno po instalacji czujnika każdemu działa od razu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2014, 10:26
Posty: 72 (1/3)
Auto: 3 '05 1.6 MZ-CD

Postprzez Krystek07 » 25 lut 2017, 17:43

Zgadzam się bo to to u mnie dało sie aktywować tempomat a mam egzemplarz z końca 06' a w teście zegarów miałem kontrolke CRUISE więc to jednak ma znaczenie, widocznie prawdopodbnie w przedliftach sie nie da aktywować tempomatu niestety
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez zanlik » 11 kwi 2017, 09:20

@Krystek07, a czy mógłbyś podać dane Twojej Mazdy z Elmconfig, tzn. Software version number, Firmware number i Module Type? Chciałbym porównać, bo u mnie nie mogę aktywować tempomatu a też mam egzemplarz z końca 06r. , czujniki pod pedałami, i kontrolkę CRUISE CONTROL.
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2016, 22:20
Posty: 55 (5/6)
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZ-CD [2006] bez DPF, turbo MHI TD025 (stała geometria), wtryskiwacze z silnika 109KM, chip tuning >> 130KM

Postprzez Krystek07 » 11 kwi 2017, 14:04

Wiesz co teraz nie za bardzo mam jak sprawdzic bo nie mam kabla. Pożyczył mi kolega wolakm z 4um. Z tego co wiem to u Ciebie też powinno pójść tylko kwestia tego czy masz elma z przełącznikiem pomiędzy modułami oraz dobrze zainstalowane oprogramowanie
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez zanlik » 13 kwi 2017, 10:25

Mam Elma z przełącznikiem (z logiem Forda kupiony na allegro), i testowałem ELMConfig v2.6, 2.8. 2.10, 2.13b, 2.15 & 2.17b, ale nic z tego.

Zastanawiam się jeszcze czy problem nie leży po stronie interfejsu ELM.
Istniejące wersje układu ELM (wg strony producenta) to 1.0 1.1 1.2 1.3 1.3a 1.4, 1.4b, 2.0, 2.1 i 2.2
Natomiast nieistniejące a często spotykane w sklepach to 1.2a 1.4a 1.5, 1.5.a i 3

Program FORscan pokazuje mi że mam wersję 1.5.
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2016, 22:20
Posty: 55 (5/6)
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZ-CD [2006] bez DPF, turbo MHI TD025 (stała geometria), wtryskiwacze z silnika 109KM, chip tuning >> 130KM

Postprzez michaskow » 13 kwi 2017, 12:21

A w jakim momencie masz problem? Program nie łączy się przez ELMConfig, czy już podczas aktywacji coś idzie nie tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2015, 23:23
Posty: 71 (1/9)
Skąd: Kraków
Auto: 2023-... – Mazda 3 BN 2.0 120KM 2018r.
2015-2023 – Mazda 3 BK 1.6D 90KM 2006r.

Postprzez zanlik » 18 kwi 2017, 14:32

Zobacz stronę 9 tego wątku, wrzuciłem screen'y z Elmconfig: kiedy wchodzę w PCM > Configuration i klikam "Read" to wyskakuje mi błąd "Incorrect response to request "21 00" ".
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2016, 22:20
Posty: 55 (5/6)
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZ-CD [2006] bez DPF, turbo MHI TD025 (stała geometria), wtryskiwacze z silnika 109KM, chip tuning >> 130KM

Postprzez zanlik » 22 kwi 2017, 10:06

Chyba już ogarnąłem temat. Winny błędów był interfejs OBD:
– ELM327 z logiem FORD z przełącznikiem HS-CAN/MS-CAN --> ElmConfig wywala błędy
– Viaken STN1170 --> ElmConfig działa elegancko

Przeczytałem całe forum Forda żeby do tego dojść <płacze>
Badziewne są te ELMy z Allegro, wszystko chińskie podróby.

W końcu Tempomat aktywowany <jupi>
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2016, 22:20
Posty: 55 (5/6)
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZ-CD [2006] bez DPF, turbo MHI TD025 (stała geometria), wtryskiwacze z silnika 109KM, chip tuning >> 130KM

Postprzez Krystek07 » 22 kwi 2017, 10:46

Gratulacje! :) mi też właśnie za pomocą viakena udało się aktywować :)
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez zanlik » 30 kwi 2017, 21:51

Odnośnie przekładanie przycisków z Mazdy 6, wrzucam relacje z mojego przekładania:

W przyciskach które kupiłem piny były włożone inaczej niż w opisywanych wcześniej obrazkach więc musiałem wykryć multimetrem co jest od czego. Najpierw wykryłem parę pinów od przycisków AUDIO i parę od CRUISE CONTROL, jeden pin był z konektorem przyczepiony do kierownicy (chyba od klaksonu) i drogą eliminacyjną została para od podświetlenia LED przycisków – łącznie 7 pinów.

Rezystancja po przyłożeniu miernika do pinów AUDIO i CRUISE CONTROL jest ok 5kOhm.
Wciskając przyciski na obu panelach zauważymy zmianę rezystancji. Poniżej odczyt miernika po wcisnięciu każdego z przycisków:

Panel AUDIO:
VOLUME UP – 148 Ohm
VOLUME DOWN – 54 Ohm
UP – 302 Ohm
DOWN – 0,56 kOhm
MUTE – 1 kOhm
MODE – 2 kOhm

Panel CRUISE CONTROL:
ON/OFF – 0,4 Ohm
CANCEL – 121 Ohm
RES ACCEL – 2,2 kOhm
SET COAST – 0,68 kOhm

Wykaz PINów:
A i B – przyciski panel CRUISE CONTROL
C i D – przyciski panel AUDIO
E i F – podświetlenie LED przycisków (minus na E, plus na F)
G – puste
H – konektor od klaksona

Ważne żeby jeden z pinów od C/C czyli A lub B przypiąć do masy (pod śrubę na kierownicy) bo bez tego nie zadziała tempomat.
Załączniki
IMG_2665.JPG
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2016, 22:20
Posty: 55 (5/6)
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZ-CD [2006] bez DPF, turbo MHI TD025 (stała geometria), wtryskiwacze z silnika 109KM, chip tuning >> 130KM

Postprzez Thomsonicus » 4 maja 2017, 13:59

zanlik napisał(a):Chyba już ogarnąłem temat. Winny błędów był interfejs OBD:
– ELM327 z logiem FORD z przełącznikiem HS-CAN/MS-CAN --> ElmConfig wywala błędy
– Viaken STN1170 --> ElmConfig działa elegancko

Przeczytałem całe forum Forda żeby do tego dojść <płacze>
Badziewne są te ELMy z Allegro, wszystko chińskie podróby.

W końcu Tempomat aktywowany <jupi>

Kurde, to ciekawe czy na moim by mogło zadziałać za pomocą innego kabla.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2014, 10:26
Posty: 72 (1/3)
Auto: 3 '05 1.6 MZ-CD

Postprzez wolakm » 5 maja 2017, 06:48

Thomsonicus napisał(a):
zanlik napisał(a):Chyba już ogarnąłem temat. Winny błędów był interfejs OBD:
– ELM327 z logiem FORD z przełącznikiem HS-CAN/MS-CAN --> ElmConfig wywala błędy
– Viaken STN1170 --> ElmConfig działa elegancko

Przeczytałem całe forum Forda żeby do tego dojść <płacze>
Badziewne są te ELMy z Allegro, wszystko chińskie podróby.

W końcu Tempomat aktywowany <jupi>

Kurde, to ciekawe czy na moim by mogło zadziałać za pomocą innego kabla.


Niestety my próbowaliśmy u Ciebie też Viakenem :) Można ewentualnie jeszcze IDSem spróbować
Początkujący
 
Od: 12 cze 2016, 17:44
Posty: 9 (0/1)
Auto: Mazda 3 BL 1.6 Z6 2009

Postprzez Jaromas » 22 maja 2017, 19:40

Cześć, jest ktoś z Wrocławia i odpłatnie odblokuje tempomat? Sprzętowo wszystko gotowe, nie mam odpowiedniego interfejsu, tani chińczyk nie współpracuje z ElmConfig. Proszę o kontakt na email: jaromas@o2.pl
Początkujący
 
Od: 21 cze 2006, 19:24
Posty: 19
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323