Strona 1 z 1
Pasy bezpieczeństwa tył

Napisane:
26 lut 2010, 16:14
przez marcinbo
Witam
Mam pytanie, blokuje mi się [jaki?] pas bezpieczeństwa za kierowcą. Chciałbym się do niego jakoś dostać i zobaczyć, czy cos nie stało się z mechanizmie napinającym.
Dodatkowo słychać jest jak coś w mechanizmie pyka jak się naciąga pas.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Re: Pasy bezpieczeństwa tył

Napisane:
26 lut 2010, 20:20
przez vqsoft
może to kwestia ustawienia pasa ?
spróbuj go wyciągnąć do końca i szarpnąć.
w manualu jest opisany sposób ustawy pasa do montażu fotelika może właśnie tak jest pas ustawiony
Re: Pasy bezpieczeństwa tył

Napisane:
4 mar 2010, 09:18
przez Skwari
pasty tylnę mogą być wyposażone w KISI – system do monażu fotelika.
działa to tak że po pewnym wyciągnięciu taśmy (gdy włączy się KISI) i przerwiesz wyciąganie to już nie rozwiniesz pasa dalej (jest zablokowany-już sie nie rozwinie) musisz wtedy zwinąć całą taśme z powrotem ( i tu możesz słyszeć terkotanie – to normalna praca KISI) i gdy KISI się wyłączy to możesz znowu rozwijać(wyciągać taśmę).
popróbuj.
pozdrawiam
Skwari
ps. sam nie ingeruj w pas.
Re: Pasy bezpieczeństwa tył

Napisane:
8 mar 2010, 11:55
przez marcinbo
Ok, tak własnie mam, problem jest przy foteliku. Czy coś się da zrobić z tym fantem tzn tym KISI?
Re: Pasy bezpieczeństwa tył

Napisane:
10 mar 2010, 08:50
przez Skwari
a co chcesz z tym robić ? ten system za zapewnić bezpieczeństwo dziecku w foteliku.
Re: Pasy bezpieczeństwa tył

Napisane:
10 mar 2010, 10:01
przez marcinbo
Chciałbym tylko, aby po każdym wypięciu dziecka z fotelika, nie trzeba był odblokowywac pasów. Konieczne jest wtedy wyjecie fotelika, zwiniecie pasa montaz fotelika, i dopiero wtedy mozna kolejny raz zapiac dziecko.
W innych samochodach a miałem ich kilka, Peugeot, Toyota, Opel, takie blokowanie sie pasa nie miało miejsca.
Wiec jeśli zamysł Mazdy był taki aby utrudnić zycie to im sie to bardzo dobrze udało.
Re: Pasy bezpieczeństwa tył

Napisane:
10 mar 2010, 10:14
przez cult1
Ja kupiłem fotelik z bazą ISOFIX i nie ma problemu. A na ten pas nic nie poradzisz... pozostaje się przyzwyczaić.
Re: Pasy bezpieczeństwa tył

Napisane:
11 mar 2010, 08:21
przez Skwari
Możesz pokombinować z klipsem na pas – tak aby się nie zwijał- zawsze bedziesz go miał wyciągniety na tą samą długość wiec ponowne zapięcie dziecka powinno być prostsze.
drugi sposób podał kolega cult1.
pozdr
Skwari
Re: Pasy bezpieczeństwa tył

Napisane:
12 sie 2010, 14:43
przez Low Rida
Mam dokładnie ten sam problem podczas montaż fotelika. Pas się blokuje przy końcówce jego długości i to utrudnia zapinanie fotelika. Czasami kilka razy zwijam i rozwijam ten pas aby poprawnie fotel zapiąć. W innych autach takich jaj nie ma – sprawdzałem w Octavii znajomego i tam pas można zwijać i rozwijać jak się chce, a blokują się dopiero po szarpnięciu. Czy znaleźliście już może jakieś rozwiązanie w tym temacie?
Re: Pasy bezpieczeństwa tył

Napisane:
13 sie 2010, 11:38
przez marcinbo
Ja osobiście znalazłem, moja córka podrosła na, tyle, że już jeździ tylko z podkładką i się pas nie blokuje. Wiesz jednak zauważyłem, że jak podniosłem troszkę oparcie fotelika i pas nie schodził już do dołu to się nie blokowało. Dodatkowo córka nauczyła się z nim obchodzić. Była delikatniejsza i nie szarpała pasem.
Re: Pasy bezpieczeństwa tył

Napisane:
15 gru 2018, 18:06
przez Maxymiliane
Witam.
Co do pasów bezp. z tyłu to mam problem właśnie z tym że nie działa mi opcja trybu pasów z automtycznym zwijaniem. Pytanie czy da sie to jakos naprawić? W mojej corollce z 2002r tryb ten dziala bez problemow. A w tej mazdzie wyciagam do konca pas i nic sie nie dzieje:(
Dodam ze mazda jest w wersji po lifcie hatchback.
Re: Pasy bezpieczeństwa tył

Napisane:
21 gru 2018, 14:48
przez cisman
Cześć,
Nie ma czegoś takiego jak tryb automatyczny itp.
Z twojego opisu rozumiem że jeśli wyciągniesz taśmę to pas się nie zwija i cała taśma leży wywinięta?
Jeśli chodzi o budowę.
Jest tam oś w której jest wałek skrętny połączony ze sprężyną która to odpowiada za zwijanie/rozwijanie pasa. Ale nie wchodząc w szczegóły bo jest to zbede.
Są dwie możliwe przyczyny:
– sprężyna jest wypięta ( po tylu latach od producji auta jest to z automatu niemożliwe – błąd musiałby wystąpić podczas produkcji – design pasa uniemożliwia wypięcie spreżyny podczas uzytkowania.
– auto jest powypadkowe i zapewne po mocnym dzwonie – wałek skretny ulega zniszczeniu razem z wielona elementami pasa czego w skrócie jednym z objawów jest tzw wisząca taśma.
Jedynym rozwiązaniem jest wymiana całego pasa. Nie radzę samemu próbować naprawiać grzebać itp. – skonczyć się to może śmiercią podczas stłuczki – pas nie zadziała prawidłowo.
Pozdro,