Witam
Mam pytanie, blokuje mi się [jaki?] pas bezpieczeństwa za kierowcą. Chciałbym się do niego jakoś dostać i zobaczyć, czy cos nie stało się z mechanizmie napinającym.
Dodatkowo słychać jest jak coś w mechanizmie pyka jak się naciąga pas.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Pasy bezpieczeństwa tył
Strona 1 z 1
pasty tylnę mogą być wyposażone w KISI – system do monażu fotelika.
działa to tak że po pewnym wyciągnięciu taśmy (gdy włączy się KISI) i przerwiesz wyciąganie to już nie rozwiniesz pasa dalej (jest zablokowany-już sie nie rozwinie) musisz wtedy zwinąć całą taśme z powrotem ( i tu możesz słyszeć terkotanie – to normalna praca KISI) i gdy KISI się wyłączy to możesz znowu rozwijać(wyciągać taśmę).
popróbuj.
pozdrawiam
Skwari
ps. sam nie ingeruj w pas.
działa to tak że po pewnym wyciągnięciu taśmy (gdy włączy się KISI) i przerwiesz wyciąganie to już nie rozwiniesz pasa dalej (jest zablokowany-już sie nie rozwinie) musisz wtedy zwinąć całą taśme z powrotem ( i tu możesz słyszeć terkotanie – to normalna praca KISI) i gdy KISI się wyłączy to możesz znowu rozwijać(wyciągać taśmę).
popróbuj.
pozdrawiam
Skwari
ps. sam nie ingeruj w pas.
nobody is perfect...
- Od: 22 paź 2008, 09:50
- Posty: 21
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CR 136KM
Chciałbym tylko, aby po każdym wypięciu dziecka z fotelika, nie trzeba był odblokowywac pasów. Konieczne jest wtedy wyjecie fotelika, zwiniecie pasa montaz fotelika, i dopiero wtedy mozna kolejny raz zapiac dziecko.
W innych samochodach a miałem ich kilka, Peugeot, Toyota, Opel, takie blokowanie sie pasa nie miało miejsca.
Wiec jeśli zamysł Mazdy był taki aby utrudnić zycie to im sie to bardzo dobrze udało.
W innych samochodach a miałem ich kilka, Peugeot, Toyota, Opel, takie blokowanie sie pasa nie miało miejsca.
Wiec jeśli zamysł Mazdy był taki aby utrudnić zycie to im sie to bardzo dobrze udało.
Mazda 3 1,6 benzyna 2005 r.
- Od: 7 paź 2009, 16:17
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa Międzylesie
- Auto: Mazda 3 1,6 benzyna 2005 r.
Możesz pokombinować z klipsem na pas – tak aby się nie zwijał- zawsze bedziesz go miał wyciągniety na tą samą długość wiec ponowne zapięcie dziecka powinno być prostsze.
drugi sposób podał kolega cult1.
pozdr
Skwari
drugi sposób podał kolega cult1.
pozdr
Skwari
nobody is perfect...
- Od: 22 paź 2008, 09:50
- Posty: 21
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CR 136KM
Mam dokładnie ten sam problem podczas montaż fotelika. Pas się blokuje przy końcówce jego długości i to utrudnia zapinanie fotelika. Czasami kilka razy zwijam i rozwijam ten pas aby poprawnie fotel zapiąć. W innych autach takich jaj nie ma – sprawdzałem w Octavii znajomego i tam pas można zwijać i rozwijać jak się chce, a blokują się dopiero po szarpnięciu. Czy znaleźliście już może jakieś rozwiązanie w tym temacie?
Mazda 3 BK 1,6 16V 2006
- Od: 31 maja 2009, 14:32
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3 BK 1,6 16V 06'
Ja osobiście znalazłem, moja córka podrosła na, tyle, że już jeździ tylko z podkładką i się pas nie blokuje. Wiesz jednak zauważyłem, że jak podniosłem troszkę oparcie fotelika i pas nie schodził już do dołu to się nie blokowało. Dodatkowo córka nauczyła się z nim obchodzić. Była delikatniejsza i nie szarpała pasem.
Mazda 3 1,6 benzyna 2005 r.
- Od: 7 paź 2009, 16:17
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa Międzylesie
- Auto: Mazda 3 1,6 benzyna 2005 r.
Witam.
Co do pasów bezp. z tyłu to mam problem właśnie z tym że nie działa mi opcja trybu pasów z automtycznym zwijaniem. Pytanie czy da sie to jakos naprawić? W mojej corollce z 2002r tryb ten dziala bez problemow. A w tej mazdzie wyciagam do konca pas i nic sie nie dzieje:(
Dodam ze mazda jest w wersji po lifcie hatchback.
Co do pasów bezp. z tyłu to mam problem właśnie z tym że nie działa mi opcja trybu pasów z automtycznym zwijaniem. Pytanie czy da sie to jakos naprawić? W mojej corollce z 2002r tryb ten dziala bez problemow. A w tej mazdzie wyciagam do konca pas i nic sie nie dzieje:(
Dodam ze mazda jest w wersji po lifcie hatchback.
- Od: 15 gru 2018, 17:54
- Posty: 1
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 105km benzyna 2008r
Cześć,
Nie ma czegoś takiego jak tryb automatyczny itp.
Z twojego opisu rozumiem że jeśli wyciągniesz taśmę to pas się nie zwija i cała taśma leży wywinięta?
Jeśli chodzi o budowę.
Jest tam oś w której jest wałek skrętny połączony ze sprężyną która to odpowiada za zwijanie/rozwijanie pasa. Ale nie wchodząc w szczegóły bo jest to zbede.
Są dwie możliwe przyczyny:
– sprężyna jest wypięta ( po tylu latach od producji auta jest to z automatu niemożliwe – błąd musiałby wystąpić podczas produkcji – design pasa uniemożliwia wypięcie spreżyny podczas uzytkowania.
– auto jest powypadkowe i zapewne po mocnym dzwonie – wałek skretny ulega zniszczeniu razem z wielona elementami pasa czego w skrócie jednym z objawów jest tzw wisząca taśma.
Jedynym rozwiązaniem jest wymiana całego pasa. Nie radzę samemu próbować naprawiać grzebać itp. – skonczyć się to może śmiercią podczas stłuczki – pas nie zadziała prawidłowo.
Pozdro,
Nie ma czegoś takiego jak tryb automatyczny itp.
Z twojego opisu rozumiem że jeśli wyciągniesz taśmę to pas się nie zwija i cała taśma leży wywinięta?
Jeśli chodzi o budowę.
Jest tam oś w której jest wałek skrętny połączony ze sprężyną która to odpowiada za zwijanie/rozwijanie pasa. Ale nie wchodząc w szczegóły bo jest to zbede.
Są dwie możliwe przyczyny:
– sprężyna jest wypięta ( po tylu latach od producji auta jest to z automatu niemożliwe – błąd musiałby wystąpić podczas produkcji – design pasa uniemożliwia wypięcie spreżyny podczas uzytkowania.
– auto jest powypadkowe i zapewne po mocnym dzwonie – wałek skretny ulega zniszczeniu razem z wielona elementami pasa czego w skrócie jednym z objawów jest tzw wisząca taśma.
Jedynym rozwiązaniem jest wymiana całego pasa. Nie radzę samemu próbować naprawiać grzebać itp. – skonczyć się to może śmiercią podczas stłuczki – pas nie zadziała prawidłowo.
Pozdro,
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości