Witam,
przeglądam watki o nieodpalaniu i nie mogę znaleźć problemu, którego sam doświadczam. W lutym 2009 kupiłem nowy akumulator 60Ah Warty. Wszystko było ok dopóki nie przyszły mrozy ( nie mówię tutaj o ostatnich -25 st tylko nawet od -2 st.). Wchodzę do samochodu po dniu przerwy od jeżdżenia i samochód nie odpala dopóki nie podładuję akumulatora. Muszę to robić raz w tygodniu. Przy dużych mrozach w "ostatnim dniu mocy" akumulatora odpalając słyszę dźwięk przypominający westchnienie. Przy mniejszych po prostu samochód się dusi.
W dniu w którym samochód nie odpala świecą się kontrolki, działa rozrusznik, ale nie ma prądu na rozruch. Po kolejnym przekręceniu kluczyka nie działa nawet rozrusznik, a wskaźniki uciekają do max wartości (prędkościomierz, obrotomierz).
Doświadczyłem ostatnio również opisywanej dolegliwości z zapalającą się kontrolką silnika, utratą mocy i gaśnięcim samochodu w trakcie jazdy – problem mija po tym jak silnik się ogrzeje (wskaźnik temp. oleju w połowie skali przez ok. 10 min). Problemy z akumulatorem pojawiały się już wcześniej.
Dodatkowe informacje, które mogą się przydać:
Dawniej od mechanika usłyszałem, że mam za wysokie ładowanie akumulatora.
Sprawdzałem różnice napięcia na akumulatorze po nocy -5 st i była minimalna (0,02 różnicy).
Dziękuję za pomoc i przepraszam za mało fachowy język. Nie znam się na tym zupelnie.
Pozdrawiam,
Gałek
Nie odpala z nowym akumulatorem
Strona 1 z 1
jakie masz napięcie na klemach w tracie pracy silnika na biegu jałowym
przy włączonych światłach powinieneś mieć ok 14.4V
ps – ten wskaźnik temperatury to nie wskazuje temp oleju a płynu chłodniczego.
przy włączonych światłach powinieneś mieć ok 14.4V
ps – ten wskaźnik temperatury to nie wskazuje temp oleju a płynu chłodniczego.
Tutaj temat o uszkodzonym kablu rozrusznika, ale to raczej nie dotyczy Twojego problemu => http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=89337
Ja stawiałbym na akumulator – oddaj go na gwarancji. Mnie też kiedyś kilkumiesięczna Centra wyładowywała się codziennie w niskich temperaturach (BG PN), na starej baterii było okej i po wymianie gwarancyjnej problem minął. Profilaktycznie sprawdziłbym też napięcie przy wyłączonym silniku, czy nie zrobiło się jakieś spięcie i np. alarm nie żre prądu. Powodzenia.
Ja stawiałbym na akumulator – oddaj go na gwarancji. Mnie też kiedyś kilkumiesięczna Centra wyładowywała się codziennie w niskich temperaturach (BG PN), na starej baterii było okej i po wymianie gwarancyjnej problem minął. Profilaktycznie sprawdziłbym też napięcie przy wyłączonym silniku, czy nie zrobiło się jakieś spięcie i np. alarm nie żre prądu. Powodzenia.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości