propozycje mile widziane
Nie działający tylny spryskiwacz
witam, dziś nagle przestał działać tylny spryskiwacz. Płyn 100% zimowy, przedni działa w 100% prawidlowo. Pompkę słychać a płyn nie leci. Czy może ktoś miał podobny przypadek? od czego zacząć szukanie usterki?
propozycje mile widziane
propozycje mile widziane
- Od: 30 kwi 2013, 21:39
- Posty: 62
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 3 BK
1.6 16v
2004
wersja :Active
Masz full płynu w zbiorniku? bo jeżeli juz masz mało to nie podawane jest na tył tylko na przód, to samo dotyczy spryskiwaczy reflektorów.
Możliwe, że zamarzł płyn i uszkodził rurkę/przewód. Sprawdz na etykiecie pojemnika czy płyn, który wlałeś jest do -15 czy "poniżej".
Możliwe równiez, że zatkała się dysza rozprowadzająca płyn na szybę (wpadł jakiś paproch, zabrudzenie, śnieg)
Możliwe równiez, że zatkała się dysza rozprowadzająca płyn na szybę (wpadł jakiś paproch, zabrudzenie, śnieg)
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
witam,
płyn jest zimowy według Statoil do -20stC płynu jest dużo, poczekam może zamarzło coś ale niepokoi mnie to że jest mały mróz bo -4stc to żadna zima.
Kto z Was czyścił ewentualnie dyszę? a jak to nie pomoże jak sprawdzić szczelnośc przewodu na tył?
płyn jest zimowy według Statoil do -20stC płynu jest dużo, poczekam może zamarzło coś ale niepokoi mnie to że jest mały mróz bo -4stc to żadna zima.
Kto z Was czyścił ewentualnie dyszę? a jak to nie pomoże jak sprawdzić szczelnośc przewodu na tył?
-----------------------------------------------
pozdrawiam:
Bartex
pozdrawiam:
Bartex
- Od: 30 kwi 2013, 21:39
- Posty: 62
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 3 BK
1.6 16v
2004
wersja :Active
Jeżeli masz garaż to włącz spryskiwacz, otwórz drzwi i słuchaj (lub ewentualnie) spójrz pod samochód czy coś wycieka, czy jest plama. Jeżeli tak, to poszedł przewód.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
przewody idą pewno wzdłuż progu wiec wycieków nie zobaczysz
co do srawdzenia
odepnij [jaki?] spryskiwacz i psiknij – zobacz czy bez dyszy będzie coś leciało
poprawka patrząc na ePC przewody idą dachem wzdłuż prawej strony
co do srawdzenia
odepnij [jaki?] spryskiwacz i psiknij – zobacz czy bez dyszy będzie coś leciało
poprawka patrząc na ePC przewody idą dachem wzdłuż prawej strony
vqsoft napisał(a):przewody idą pewno wzdłuż progu wiec wycieków nie zobaczysz
co do srawdzenia
odepnij [jaki?] spryskiwacz i psiknij – zobacz czy bez dyszy będzie coś leciało
poprawka patrząc na ePC przewody idą dachem wzdłuż prawej strony
ok jutro sprawdzę odepnę dyszę tylną i zobaczę czy przez przewód poleci, hmm bo jak nie to gdzieś przewód jest rozerwany?
dużo zabawy w wymianę???
-----------------------------------------------
pozdrawiam:
Bartex
pozdrawiam:
Bartex
- Od: 30 kwi 2013, 21:39
- Posty: 62
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 3 BK
1.6 16v
2004
wersja :Active
A gdzie znajduję się "silniczek", czy "pompka" do tylnego spryskiwacza?
Ponieważ u mnie również nie działa, a raczej nie przymarzło nic w taką pogodę, więc podejrzewam, że po prostu nie mam silniczka/pompki.
Wie ktoś, gdzie znajduję się ta część?
Ponieważ u mnie również nie działa, a raczej nie przymarzło nic w taką pogodę, więc podejrzewam, że po prostu nie mam silniczka/pompki.
Wie ktoś, gdzie znajduję się ta część?
jest jedna pompka na przód i tył , wpięta jest w zbiornik płynu spryskiwaczy , prawe nadkole
Może sprecyzuje – nie działa mi tylna pompka, przednia działa normalnie.
Przed chwilą popatrzyłem w miejsce, gdzie powinna być chyba pompka (na tyle na ile da się zobaczyć – nie odkręcałem koła).
Zobaczyłem, że pod zbiornikiem płynu wisi mi luźny kabel z wtyczką – do niczego nie podłączony, zastanawiam się, czy to może być właśnie kabel odpowiedzialny za tylną pompkę...?
Przed chwilą popatrzyłem w miejsce, gdzie powinna być chyba pompka (na tyle na ile da się zobaczyć – nie odkręcałem koła).
Zobaczyłem, że pod zbiornikiem płynu wisi mi luźny kabel z wtyczką – do niczego nie podłączony, zastanawiam się, czy to może być właśnie kabel odpowiedzialny za tylną pompkę...?
marcin255 napisał(a):jest jedna pompka na przód i tył
Dziwne bo ja też mam 2, jak kupowałem zbiorniczek to dostałem niestety od sedana i tam faktycznie jest jedna pompka. I musiałem sobie wywiercić otwór na drugą.
Tak na dobrą sprawę to znalazłbyś tam jeszcze ze 2-3 luźne kostki, przy samym zbiorniczku jest jeszcze jedna luźna do pompki od xenonów.DonMajorro napisał(a):Zobaczyłem, że pod zbiornikiem płynu wisi mi luźny kabel z wtyczką – do niczego nie podłączony, zastanawiam się, czy to może być właśnie kabel odpowiedzialny za tylną pompkę...?
Także ściągaj koło odkręć plastikowy błotnik, sprawdź kostkę (pompka o tylnego spr, to ta bliżej Ciebie), Sprawdź czy pojawia się napięcie jak włączasz tylny spryskiwacz jak tak to uwalona pompka lub zapchała się czymś. Przy okazji pozbędziesz się trochę błota i syfu z błotnika przy progu
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Blumek napisał(a):marcin255 napisał(a):dwie sa przy ksenonach
Skoro taki jesteś uparty, to wytłumacz mi racjonalnie dlaczego ja mam 2 pompki i nie mam ksenonów.
Wytłumacz mi racjonalnie
Może przy ksenonach jest jedna mocniejsza do szyb i druga do ksenonów , na 100 % inne są zbiorniki , więc obaj możemy mieć rację
Dla mnie odpowiedz na to nurtujące pytanie powinna brzmieć tak: W autach z xenonami HB są 2 pompki jedna na światła i jedna przednia i tylna szybę, a bez ksenonów w HB 2 niezależne pompki, w Sedanach 1 pompka bez Xenonów, dwie z xenonami. Tak to chyba powinno być jakoś.
I nie twierdze, że ty czegoś nie wiesz, tylko wszyscy nic nie wiedzą skoro wygląda na to że konfiguracji jest kilka.
Ja to widzę tak, że w takim razie w autach z xenonami , jedna pompka jest dwu kierunkowa. i może dlatego jest u mnie jedna wisząca kostka przy zbiorniczku.
Ale w takim układzie nie odpowiedziałeś mi na pytanie, dlaczego ja mam 2 i jak dobrze wnioskuje kolega też, tylko nie wiem czy kolega ma xenony.
Ta do xenonów na pewno jest mocniejsza , bo musi dać większe ciśnienie.
pokręcony temat
I nie twierdze, że ty czegoś nie wiesz, tylko wszyscy nic nie wiedzą skoro wygląda na to że konfiguracji jest kilka.
Ja to widzę tak, że w takim razie w autach z xenonami , jedna pompka jest dwu kierunkowa. i może dlatego jest u mnie jedna wisząca kostka przy zbiorniczku.
Ale w takim układzie nie odpowiedziałeś mi na pytanie, dlaczego ja mam 2 i jak dobrze wnioskuje kolega też, tylko nie wiem czy kolega ma xenony.
Ta do xenonów na pewno jest mocniejsza , bo musi dać większe ciśnienie.
pokręcony temat
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
w wersji bez xenonów są osobne , przód i tył , w wersji z xenonami są też dwie z tym ,ze jedna szyby a jedna spryskuje reflektory
Xsenonów nie mam, więc zakładam, że powinienem mieć 2 pompki.
Jak znajdę czas, to rozkręcę koło i sprawdzę co jest tam nie tak.
Dzięki za informacje.
Jak znajdę czas, to rozkręcę koło i sprawdzę co jest tam nie tak.
Dzięki za informacje.
marcin255 napisał(a):dwie sa przy ksenonach
marcin255 napisał(a):w wersji bez xenonów są osobne , przód i tył , w wersji z xenonami są też dwie z tym ,ze jedna szyby a jedna spryskuje reflektory
No to chyba doszliśmy do porozumienia? Następnym razem po porostu rozszerz swoja wypowiedz. Po tym co cytuje twoje pierwsze, laik by zrozumiał chyba ze jak nie ma ksenonów to powinien mieć jedną pompkę.
Dla mnie temat zakończony.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości