Strona 1 z 1

Kontrolka Check Engine – winny czujnik stopu

PostNapisane: 22 sie 2009, 19:25
przez oskar1566
Witam.
jestem posiadaczem mazda 3 1.6 turbo diesla z 2005r. mam taki problem ze podczas jazdy gdy wciskam sprzeglo to zaczyna sie swiecic kontrolka ''check engine''.zaczelo dziac sie tak kolo miesiaca temu gdy bylem w dosc dlugiej podruzy po polsce i na dodatek zaczol wyciekac jakis plyn(nie mam pojecia jaki to plyn i skad wyciekal naszczescie wyciek plynu znikl gdy przyjechalem do domu ale swiecaca kontrolka dalej swieci) powie mi ktos czemu tak sie dzieje????

PostNapisane: 23 sie 2009, 11:45
przez Tolek
Wyciek pewnie znikł gdyż .... wyciekło wszystko co było. Nie jestem pewien i nie chcę wprowadzać Cię w błąd ale sprzęgło jest chyba hydrauliczne i to moż być powodem. Warto najpierw sprawdzić wszystkie poziomy płynów a jak to nie pomoże to pozostaje podłączenie pod komputer, a on Ci prawde powie. Pzdr.

PostNapisane: 23 sie 2009, 21:45
przez DeadlY
Kolega dobrze pisze. Raczej kompiuter cie nie ominie i w ogole to troszke dziwne ze przy wycieku nie sprawdziles od razu. Nie polecam za duzo jezdzic przed sprawdzeniem.

PostNapisane: 24 sie 2009, 00:02
przez oskar1566
sprawdzilem poziom plynow i wszystkie sa tak napelnione jak nalezy. nie mam bladego pojecia skad tamten plyn wyciekal. z ukladu chlodniczego????

PostNapisane: 24 sie 2009, 12:17
przez Tolek
Oskar idąc dalej Twoim tropem i zakładając, że miałem rację pisząc, że sprzęgło jest hydrauliczne, to czy nie jest tak, że poprostu nie ma zbiorniczka do uzupełniania płynu, a jest on fabrycznie gdzieś nalany (tak jak np. olej w skrzyni biegów). Pewnie musiałby to ocenić jakiś fachowiec. Sprawdź czy wyciek nastąpił w okolicy sprzęgło-skrzynia biegów. A czy jest jakaś zauważalna różnica przy wciskaniu sprzęgła i wrzucaniu biegów?

PostNapisane: 24 sie 2009, 18:44
przez oskar1566
bylem dzis u fachowca sie pytac co sie dzieje i on popatrzyl i powiedzial ze to jest tylko jakis blad w komputerze i trzeba jechac zeby sprawdzic i usunac te blędy(koszt 50zł). powiedzial zebym odłaczyl na 10 min minusową kleme od akumulatora i moze przestanie sie tak dziac ale zrobilem tak i dalej to samo czyli musze jechac jak majszybciej na komputer... a wracajac do Twojego pytanie Tolek to nie ma zadniej różnicy przy wciskaniu i wrzucaniu biegów wszystko dziala tak jak dzialalo...

PostNapisane: 24 sie 2009, 19:55
przez DISItune
Tolek napisał(a):Oskar idąc dalej Twoim tropem i zakładając, że miałem rację pisząc, że sprzęgło jest hydrauliczne, to czy nie jest tak, że poprostu nie ma zbiorniczka do uzupełniania płynu, a jest on fabrycznie gdzieś nalany


płyn o którym mówisz znajdziesz w zbiorniczku płynu hamulcowego ;) bo w układach z hydraulicznym sprzęgłem wykorzysytwany jest płyn hamulcowy z układu hamulcowego

PostNapisane: 25 sie 2009, 04:48
przez Krisek
misiekwaw napisał(a):
Tolek napisał(a):Oskar idąc dalej Twoim tropem i zakładając, że miałem rację pisząc, że sprzęgło jest hydrauliczne, to czy nie jest tak, że poprostu nie ma zbiorniczka do uzupełniania płynu, a jest on fabrycznie gdzieś nalany


płyn o którym mówisz znajdziesz w zbiorniczku płynu hamulcowego ;) bo w układach z hydraulicznym sprzęgłem wykorzysytwany jest płyn hamulcowy z układu hamulcowego


Dokladnie ... :)

Nastepnym razem powachaj jak plyn smierdzi z papierka nie palca ... :)

Moze masz klime I to co ci wycieklo to woda ;)?

PostNapisane: 25 sie 2009, 11:14
przez oskar1566
dzis bylem u mechanika na komputerze i okazało się ze to jest wina włącznika światła stopu. teraz trzeba tylko czekac na nowy wlacznik z serwisu. wie ktos ile moze taki wlacznik kosztowac???

PostNapisane: 25 sie 2009, 12:07
przez DISItune
oskar1566 napisał(a):dzis bylem u mechanika na komputerze i okazało się ze to jest wina włącznika światła stopu. teraz trzeba tylko czekac na nowy wlacznik z serwisu. wie ktos ile moze taki wlacznik kosztowac???


hehe prawie jak w Octavii <lol> padał wyłącznik stopu a zaświecała się kontrolka świec żarowych <lol>

w Skodzie włącznik kosztował o ile dobrze pamietam 78zł z wymianą w ASO, ciekawe jak to będzie wyglądało w przypadku 3ki :|

PostNapisane: 25 sie 2009, 18:05
przez Jacekm_
misiekwaw napisał(a):hehe prawie jak w Octavii <lol> padał wyłącznik stopu a zaświecała się kontrolka świec żarowych <lol>
Bo tam w przypadku silników diesla kontrolka świec pełni wszystkie funkcje check engine. W benzynowej, przy takiej awarii, zapaliła by się kontrolka EPC.
Takie małe OT.