Zapalająca się kontrolka poduszki powietrznej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez len » 2 lip 2012, 00:10

WItam,
Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość, też mam problem z kontrolką od podzuszki.
Jednakże, pogrzebałem pod siedzeniem, nic nie dało. Zajrzałem pod maskę ( nie odkręcałem blachy nad czujnikiem jescze) ale nie widziałem aby był mokry czujnik lub odkryty.
Podłączyłem pod komputer używając programu PCMSCAN ale nie wykrył żadnych błędów.
Znowu kontrolka się włącza a raz nie, powiedziałem "pasażerowi" aby poruszał fotelem ale nie miało to jakiegoś wpływu na kontrolkę (może za słabo?? ).
Nie wiem czy na tym programie można polegać, bo podłączałem inne i wykazywały jakies błędy a ten nie.
Za wszelkie sugestie jestem Bardzo Wdzięczny!!!
Początkujący
 
Od: 1 lip 2012, 01:40
Posty: 19
Auto: Mazda 3 1.6 Benzyna Saloon 2004

Postprzez marcin255 » 2 lip 2012, 00:25

Rozepnij kostki pod fotele, pryśnij wd i sprawdź czy nie masz taśmy izolacyjnej na kablach pod fotelem , bo u mnie okazało się ,że pod fotelem mam oporniki w systemie napinaczy pasów i przy przekładaniu foteli jeden opornik się " naruszył " i wywalało bład najpierw nie zawsze ( opornik czasem dotykał ) jak sie całkiem poluzował kontrolka zapłonęła na amen
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez len » 2 lip 2012, 01:18

Czyli, odłączam akumulator na conajmniej 10 minut, i rozłączam wtyczki, czyszczę styki łączę ponownie.
System napinaczy pasów – masz na myśli aby zdjął osłonę ze słupka przy drzwiach jak to było opisane kilka postów wcześniej?
Oporniki masz na myśli zawinięte taśmą?
Dodam, że w kostce od strony kierowcy mam 3 wtyczki a od posażera 2 – czy ktoś wie do czego jest trzecia w fotelu kierowcy?
Początkujący
 
Od: 1 lip 2012, 01:40
Posty: 19
Auto: Mazda 3 1.6 Benzyna Saloon 2004

Postprzez marcin255 » 2 lip 2012, 06:05

Napinacze masz pod fotelem takie rurki , kostki są dwie – napinacze i poduszka fotela u kierowcy dodatkowa zapięcia pasów
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez rinho » 3 lip 2012, 07:52

To, że na czujniku czołowym (pod maską) nic nie widać, to nic nie znaczy.
U mnie wyglądał jak nowy, nawet w środku, a jednak to on był przyczyną. Kupiłem nowy, z forda, założyłem i problem znikł.
Stary rozebrałem na czynniki pierwsze – i nie mam pojęcia dlaczego nie działał.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 23:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez len » 4 lip 2012, 23:29

Jeszcze czekam z odłączaniem wszystkiego bo narazie kontrolka się nie włącza, ale jak się włączy to odłączę akumulator i zacznę grzebać.
Czyli jakbym chciał go wymieniać to tylko odłączam akumulator na co najmniej 10 minut i wtedy odłączam i podłączam nowy?
Początkujący
 
Od: 1 lip 2012, 01:40
Posty: 19
Auto: Mazda 3 1.6 Benzyna Saloon 2004

Postprzez nimro3 » 9 lip 2012, 23:17

Witam
Pytanko w temacie rozłączenia kostek foteli. Chcę wyciszyć podłogę i w tym celu muszę je wymontować. Rozumiem, że po rozłączeniu wszelkich kostek muszę poczekać minimum 10 min aby nie mieć problemów z błędami itp. Macie może jeszcze inne cenne wskazówki w tej kwestii ?
pozdrówka
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 14:29
Posty: 23
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda3 2,3l lpg AT 2008r

Postprzez marcin255 » 9 lip 2012, 23:27

w instrukcji jest 1 minuta , ciężko jest je rozpiąć pierwszy raz , trzeba uważać żeby nie połamać zatrzasków
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kudlaty » 8 paź 2012, 09:28

To ja też potwierdzę kostkę pod siedzeniem. U mnie prawdopodobne przyczyny problemu były dwie. Pierwsza to taka że kontrolka zapaliła się podczas jazdy w deszczu (zalanie przedniego czujnika) a druga przyczyna to taka że kontrolka zapaliła się przy zabawie na ręcznym:D Trochę mocniej szarpało autem (wtedy akurat poduszki mogą się bardziej przydać:D). Zobaczyłem pod siedzenie i okazało się że kostka wyleciała z mocowania (trzyma się na takiej blaszce przymocowanej pod siedzeniem). Kable wszystkie były ok więc nawet tego nie rozpinałem. Poruszałem kablami i kontrolka zgasła. Zobaczę jeszcze podczas jazdy w deszczu czy znowu się nie zaświeci, ale raczej to było problemem.
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2012, 21:58
Posty: 50
Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r

Postprzez szmitek66 » 15 mar 2013, 22:51

witam wszystkich forumowiczow.moja zona jest posiadaczka trojki od kilku dni.niestety nie zadobrze sprawuje sie ten samochod od samego poczatku naszego uzytkowania.wybaczcie ze odswiezam temat ale objawy jakie tu opisujecie czesciowo pasuja. w pierszych dniach zona zglosila mi usterke migajacych kontrolek wiec podjechalem do niej do pracy i okazalo sie ze gdzies na kolumnie kierownicy lub w zegarach jest zwarcie i migaja kontrolik poduszki i check engine. kontrolki zaczely wariowac na nierownosciach remontowanej drogi. zabralem odrazu zonie samochod i udalem sie podlaczyc go pod kompa.wyskoczylo kilka bledow z czego dwoch nieudalo sie usunc. zatkniecie z masa czujnika zderzeniowego przedniego oraz za duze napiecie na sondzie lambda.dodam ze ow problem wystapil krotko po przestawieniu kolumny kierownicy i pozycji fotela kierowcy.sprawdzilem czujnik i nic niewskazuje na zwarcie,sprawdzilem tasme na kolumnie kierownicy i kostke z kablami pod siedzeniem.nic nie wskazuje mi na wine palacych sie kontrolek. zastanawia mnie to zwarcie- slyszalne bzeczenie z okolicy zegarow gdy kontrolki gasly i sie pojawialy. jesli zwarcie nie bylo na tasmie to czy mozliwe ze powstalo na module sterowania poduszkami pod przednim pulpitem?mile widziane Wasze sugestie. ;)
szmitek66
 

Postprzez flapjack » 28 mar 2013, 23:45

odnośnie kontrolki poduszki, u mnie było słabe połączenie kabli komunikacyjnych z czujnikiem zderzeniowym w belce przedniej.
Początkujący
 
Od: 8 sty 2009, 17:28
Posty: 15
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 3 2,3L 2007 hatchback

Postprzez szmitek66 » 12 maja 2013, 23:20

znalazlem usterke powodujaca zwarcie i wyswietlanie sie kontrolek. kontrolki znikaly i pojawialy sie na nierownej drodze co troche podpowiedzialo mi ze problem polega gdzes na kabelkach za zegarami skad pochodzily odglosy zwarcia. rozebralem zegary i okazalo sie ze jakis pseudo elektryk byc moze chcac ominac wyswietlanie sie jakiejs kontrolki zamontowal opuzniacz czasowy ktory ma je wylaczyc.najwyrazniej marne luty nie wytrzytmaly i to robilo zwarcie.szczescie takie ze blad poduszek i check engine zgasly i niezapamietaly sie, po usunieciu zwarcia mozna stwierdzic czy jest dobrze bez ponownego podlaczenia pod kompa. niesprawdzilem tylko jakie kontrolki zapalaly sie ze ten mechanizm zostal zamontowany. dodam tylko ze przy kupnie samochodu zwrocilem uwage na zacinajaca sie wskazowke obrotow silnika-mysle ze ze ktos poprostu ukradl troche pradu z licznika do czasowego wylacznika.
szmitek66
 

Postprzez some1 » 13 maja 2013, 07:15

To teraz lepiej jeszcze sprawdź po co ktoś robił takie druciarstwo i które kontrolki się nie palą. Bo niestety najczęstszą przyczyną takich przeróbek jest brak airbaga, abs'u albo check engine.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Michał Leśniak » 22 lip 2013, 13:55

Pytanie do Osób, które wymieniały czujnik poduszki z przodu silnika

czy może być jakaś różnica w końcówkach oznaczenia czujnika AC i AD czy to jest poprostu to samo ?

zamontowany oryginalnie BOSCH
oznaczenia na czujniku:
3M5T-14B006-AC
965 241103
101 FoMoCo
400366

na stronie części do FORDa jest do kupienia:
FORD Indeks: 1352187
Nr fabryczny: 3M5T-14B006-AD
Starsze oznaczenia: 3M5T-14B006-AC / 3M5T-14B006-AB

http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Czujn ... -FORD/1509

Dopisano 30 lip 2013, 11:32:

zepsuty czujnik 3M5T-14B006-AC wymieniony na nowy czujnik 3M5T-14B006-AD

działa, ikonka poduszki powietrznej znikła z tablicy ;–)
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 12:08
Posty: 46
Skąd: Kraków
Auto: mazda 3 1,6 benz 2004

Postprzez manci39 » 27 sty 2014, 23:33

Parę dni temu zapaliła mi się wspomniana kontrolka, co trochę mnie zaniepokoiło:/ (może temperatura miała coś na to wpływ, gdyż trochę mroźno było ostatnio). Poruszałem kostką pod fotelem pasażera ze zmiennym skutkiem, gdyż w ciągu jednego dnia raz ta kontrolka się paliła a raz nie. Na szczęście od 2 dni kontrolka się nie świeci => więc może faktycznie niska temperatura miała coś z tym wspólnego bądź była to wina kostki.
Jak na razie samochodu nie trzeba zawozić do warsztatu:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 23:13
Posty: 42 (0/1)
Auto: Mazda 6 kombi GJ (2017) 2.0 benzyna manual
Mazda 2 GJ (2022) 1.5 benzyna automat

Postprzez Majkel_27 » 26 lut 2015, 16:56

Witam,
u mnie również pomogła konserwacja kostki pod fotelem.
Objawy – kontrolka poduszki czasem się zapalała, brak błędów w kompie.
pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 15:13
Posty: 31 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 [2010]

Postprzez radzix27 » 18 lis 2016, 14:14

Witam
Problem ze świecącą kontrolką (świeci ciągle, nie mruga). Problem pojawił się po ostatniej wymianie filtra kabinowego, ale zmieniałem też ustawienie kierownicy i otwierałem maskę na deszczu.

I teraz nie wiem czy przyczyną jest zawilgocony czujnik zderzeniowy czy może taśma poduchy w kierownicy (a może jeszcze coś innego). Taśma mogła się uszkodzić przy zmianie położenia kierownicy (chyba nie powinna)? A może są tam jakieś wtyczki, które mogły się poluzować?

Jak zdiagnozować uszkodzony czujnik zderzeniowy?

Nie chcę w ciemno kupować zarówno taśmy i czujnika, bo nie potrzebuję części zapasowych...

Sprawdzałem kostki pod fotelami, wszystkie wtyczki są na swoim miejscu. ELM327 nie pokazuje żadnych błędów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 294 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez kropek101 » 18 lis 2016, 19:58

Jeszcze raz odepnij i pozapinaj na nowo kostki przy bezpiecznikach wymieniałeś filtr to tam bym szukał winy to norma z nimi że coś musi źle zwierać.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez radzix27 » 18 lis 2016, 21:30

kropek101 napisał(a):Jeszcze raz odepnij i pozapinaj na nowo kostki przy bezpiecznikach wymieniałeś filtr to tam bym szukał winy to norma z nimi że coś musi źle zwierać.


Hmm niby nie odpinałem bezpieczników, ale faktycznie coś mogło się poluzować. Jutro tam zerknę <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 294 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez rmatulka » 21 lis 2022, 15:46

U mnie przyczyną był uszkodzony czujnik zderzeniowy. Zaczęło się od losowego występowania i znikania problemu w chłodne, wilgotne dni, potem kontrolka świeciła się cały czas. Na jednym pinie czujnika widoczne były ślady zalania, czujnik miał między pinami bardzo małą rezystancję (ok 15 Ohm). Wymieniłem czujnik na używany (przy pomiarze rezystancji przerwa w obwodzie) i problem zniknął od ręki.
Początkujący
 
Od: 21 lis 2022, 15:39
Posty: 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323