Strona 1 z 14
ksenon – regulacja wysokości

Napisane:
1 kwi 2008, 23:25
przez mr_t
Od niedawna mam Mazde 3 (active neu). Mam pytanie związane z regulacją wysokości ksenonu. W poprzednim samochodzie (Renault) ksenon po włączeniu robił ruch: dół-góra, a w Mazdzie nie. Świecą odraz "na poziomie", snop światła nie reguluje się również w czasie jazdy np. przy gwałtownym hamowaniu/ przyśpieszaniu. Czy tak właśnie te reflektory zachowują się w Mazdach?
Łączę z Xenon – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.

Napisane:
2 kwi 2008, 00:43
przez Brt
z pewnością nie,
powinny się poziomować zaraz po włączeniu,
nie jestem pewien ale mam wrażenie, że podobny temat był na forum,
jesli takowy znajdę, to przeniosę ten do właściwego,
a tym czasem mr_t zapoznaj się z regulaminem, bo ten topic niewłaściwie nazwałeś,
temat poprawiłem
pzdr

Napisane:
2 kwi 2008, 07:43
przez komolubi
Stawiam na uszkodzony czujnik samopoziomowania, mocowany na tylnej osi, miałem tak samo.

Napisane:
2 kwi 2008, 08:55
przez mr_t
Brt napisał(a):(...)
nie jestem pewien ale mam wrażenie, że podobny temat był na forum,
(...)
Był, ale dotyczył Mazdy 6, nie wiem czy w 3 jest to tak samo zrobione.
Sam samochód jest nowy (miesiąc) i od nowości tak się ksenon zachowywał tj. brak ruchu dół góra i brak dynamicznej regulacji w czasie jazdy. Chciałem się tylko upewnić czy np. w 3 to nie jest normalne zanim pojade do ASO.

Napisane:
2 kwi 2008, 13:05
przez komolubi
mr_t napisał(a):Brt napisał(a):(...)
nie jestem pewien ale mam wrażenie, że podobny temat był na forum,
(...)
Był, ale dotyczył Mazdy 6, nie wiem czy w 3 jest to tak samo zrobione.
Sam samochód jest nowy (miesiąc) i od nowości tak się ksenon zachowywał tj. brak ruchu dół góra i brak dynamicznej regulacji w czasie jazdy. Chciałem się tylko upewnić czy np. w 3 to nie jest normalne zanim pojade do ASO.
To nie jest normalne w 3. powiny wykonać ruch góra dół do własciwego poziomu.
A czy po odpaleniu silnika gaśnie pomarańczowa kontrolka samopoziomowania?

Napisane:
2 kwi 2008, 22:48
przez mr_t
Pomarańczowa kontrolka z symbolem świateł i strzałkami góra-dół?
Po przekręceniu kluczyka zapala się, po chwili gaśnie razem z innymi kontrolkami.

Napisane:
3 kwi 2008, 07:22
przez komolubi
Stawiam jednak na czujnik samopoziomowania, z własnego doświadczenia wiem, że to newralgiczny punkt trójki wyposażonej w xenony. newralgiczny i drog przy okazjii

.

Napisane:
9 kwi 2008, 23:57
przez mr_t
W Mazdie 3 ksenon po uruchomieniu nie robi ruchu dół-góra.
Tak czy inaczej u mnie regulacja nie działała. W ASO samochód został podłączony pod komputer, później trochę pojeździli po progach zwalniających i regulacja teraz działa.
Xenon – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Napisane:
15 kwi 2009, 03:49
przez johnypg
Witam.Od niedawna jestem posiadaczem Madzi 3 z 2004r.Moje pytanie jest nastepujace.Chcialbym zalozyc sobie lzarowki xenonowe,czy jesli kupie same zarowki bedzie ok czy musze jeszcze cos dokupic?Jestem zupelnie zielony w sprawach sam i prosilbym o jakies konkretne rady.Z gory dziekuje za odpowiedz.Pozdrawiam:)

Napisane:
15 kwi 2009, 08:33
przez cwieta
Nie ma czegoś takiego jak żarówki ksenonowe, są tylko jakies tanie imitacje , które nic dobrego nie wnoszą w ruchu drogowym. Jeżeli bardzo chcesz mieć "ksenony" możesz zakupić zestaw HID i założyć , ale będziesz sie musiał liczyć z tym , że kiedyś na skrzyżowaniu wyjdzie jakiś kierowca i da Ci dosadnie do zrozumienia ,że strasznie oślepiasz jadących z przeciwka użytkowników drogi. Kolejną rzeczą jest to,że policja może zabrać Ci dowód rej. i skierować na badanie techniczne. Konkludując, zestawy HID nie są dopuszczone do ruchu drogowego, było o tym już w kilku gazetach motoryzacyjnych.
P.S. Miałem u siebie w Hondzie, efekt wizualny bardzo ciekawy,ale nic więcej. Często dostawałem zje..y przez CB, że oślepiam, wcale tak dobrze nie oświetlają drogi jak mogłoby sie wydawać.
Wybór należy do Ciebie

Napisane:
15 kwi 2009, 09:14
przez zenon
cwieta napisał(a):Często dostawałem zje..y przez CB, że oślepiam
A może poprostu twoje światła nie były odpowiednio wyregulowane?
Jeśli miałeś lampy soczewkowe gdzie powierzchnia świecenia jest stosunkowo mała (w porównaniu do lamp "tradycyjnych") i były one prawidłowo wyregulowane to nie mogłeś oślepiać bardziej niż xenony montowane fabrycznie.
Pozdrawiam

Napisane:
15 kwi 2009, 09:17
przez Grzyby
zenon napisał(a):nie mogłeś oślepiać bardziej niż xenony montowane fabrycznie.
mogłeś, mogłeś
Fabryczne ksenony w M6 mają inaczej ukształtowaną wiązkę i regulacja nic tu nie daje.
zenon napisał(a):Jeśli miałeś lampy soczewkowe
jeśli pisał o Cifie w kombi to nie miał


Napisane:
15 kwi 2009, 11:24
przez bobo_ssj
a powiedzcie mi czy jak kupie xenony kompletne lampy to podejdą one jak to się mówi plug&play


Napisane:
15 kwi 2009, 11:55
przez mr_t
Do tego kup sobie jeszcze spryskiwacze i system automatycznej regulacji poziomu. Bo to musisz mieć żeby zgodnie z przepisami jeździć na ksenonach.
Przeszukaj forum – jest o tym wątek, dosyć długi, znajdziesz tam odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania.

Napisane:
15 kwi 2009, 14:22
przez zenon
mr_t napisał(a):spryskiwacze i system automatycznej regulacji poziomu
A jest gdzieś napisane że to musi mieć?
Jakaś ustawa albo coś podobnego?
Pozdrawiam

Napisane:
15 kwi 2009, 15:21
przez kiero
Cytat z artykułu:
Instalując w swoim samochodzie reflektory ksenonowe konieczne jest zamontowanie wraz z odpowiednimi lampami systemu samopoziomowania jak również systemu spryskiwania reflektorów. Jest to niezbędne ponieważ strumień światła wytarzany przez te reflektory jest tak silny, że oślepianie innych kierowców podczas jazdy np. po nierównościach mogło by mieć katastrofalne skutki.
Natomiast system spryskiwania reflektora jest konieczny, ponieważ nawet przez niewielkie zabrudzenie reflektora, strumień światła może ulegać znacznemu rozproszeniu. W wyniku czego podczas jazdy np. we mgle kierowca zamiast obserwować drogę ma przed sobą „białą ścianę” powstałą w wyniku oświetlania przez rozproszone światło drobinek wody w powietrzu powyżej reflektora.
Całkowicie zabronione
Wielu właścicieli pojazdów chcąc podnieść wartość swego samochodu oraz wykorzystać możliwości jakie dają światła ksenonowe instaluje w swoich samochodach wyposażonych w lampy z żarówkami halogenowymi żarówki ksenonowe. Należy pamiętać, że zainstalowanie żarówek ksenonowych wraz z kablami i zapłonnikami do zwykłej lampy halogenowej jest całkowicie niedopuszczalne, gdyż powoduje znaczne oślepianie innych kierowców. Jak również jest niezgodne z przepisami oraz powoduje utratę homologacji na lampy, które przystosowane są wyłącznie do żarówek halogenowych. Samochody z przerobionymi w ten sposób reflektorami nie mogą być dopuszczone do ruchu drogowego, co określone jest w przepisach każdego europejskiego Kodeksu Drogowego.

Napisane:
15 kwi 2009, 15:33
przez kiero
I jeszcze jedno:
Zgodnie z prawem obowiązującym w UE (regulacja ECE R48), pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb reflektorów. Warto również wiedzieć, że samowolna ingerencja w budowę reflektora jest niedopuszczalna, bo unieważnia jego fabryczną homologację.

Napisane:
15 kwi 2009, 15:36
przez cwieta
Myślę, że już wszystko kiero na ten temat objaśnił.

Napisane:
15 kwi 2009, 21:03
przez Lorento
Panowie! Moje gratulacje! Stali Użytkownicy tego Forum budzą nadzieję, że w temacie zenonów świadomość kierowców rośnie! Oby tak dalej i bezmandatowej jazdy życzę!


Napisane:
16 kwi 2009, 00:25
przez kulca
bla, bla, bla
ja zalozylem HID, jezdze na nich okolo roku i nie zdazyly mi sie skargi ze oslepiam, kontrole policyjne tez mialem,
a ilosc swiatla na drodze w porownaniu ze zwyklymi zarowkami jest znacznie wieksza, wszystko lepiej widac, tu nie ma dwoch zdan
co do oslepiania o ktorym piszecie, zgadzam sie ze w zwyklych lampach (czyt. nie soczewki) po zalozeniu HID oslepiaja niemilosiernie, ale 6 ma tak skonstruowane soczewki ze wg mnie jest OK, w 3 jest chyba podobnie?