Xenon – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez logimen » 3 mar 2016, 16:14

marcin255 napisał(a):Odczepić zaślepkę – szarpnąć zdjąć zderzak i wymienić spryskiwacz :)


Podobno da sie bez zdejmowania zderzaka. Praktykowal ktos taka metode ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 22:34
Posty: 360 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: MX-5 NB 10th Anniversary
Mazda3 BK '07 LF 2.0

Postprzez ValisX » 8 sie 2016, 17:39

Witam.
Wiecie może czy jest szansa gdzieś dorwać schemat elektryczny przetwornicy? Padła mi bo w reflektorze i przetwornicy chlupała sobie radośnie woda. Kolega elektronik powiedział, że spróbuje ją zreanimować ale przekaźniki są tak małe na płytce, że nie da się z nich zczytać wartości, parametrów.
Drugie pytanie, bo widzę na początku wątku na zdjęciu, że silniczek poziomowania u mnie inaczej wygląda. To inna wersja lampy (lift, polift)? Czy mam nieoryginalny, wymieniony silniczek? Pytam bo nie znalazłem miejsca przeciekania lampy i silniczek jest jednym z podejrzanych, bo na złączce do silniczka miałem wrażenie, że zbiera się woda. I nie mogłem zdemontować tego silniczka :(
Załączniki
IMG_20160806_165924.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:36
Posty: 42 (2/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 Top Sport, 2004; 2.0 MZR. http://tinyurl.com/o388wwb

Postprzez marcin255 » 9 sie 2016, 06:36

do liftu były silniczki metalowe( taki jak Twój ) po lifcie z takim białym plastikiem
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5209 (17/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
Jest KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm

Postprzez marcincho » 6 wrz 2016, 18:22

witam mam takie pytanko gdzie w mojej mazdzie 3 znajduje sie przetwornica pozniewaz nie moge jej zlokalizowac dodam ze xenon jest orginalnie zamontowany z gory dziekuje za pomoc
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2016, 17:59
Posty: 10 (0/1)
Auto: mazda 3 bk

Postprzez bax » 6 wrz 2016, 19:09

Przetwornica jest zamocowana na dolnej części obudowy refraktora.

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2015, 21:42
Posty: 143 (0/5)
Skąd: Gorzów Wlkp.

Postprzez mati685 » 13 wrz 2016, 23:04

Witam,
Mam mały problem. Połamał mi się wodzik od czujnika autoregulacji na tylnej osi. Temat ogarniety, ale światła świecą za nisko. Autoregulacja działa, ponieważ gdy stanąłem na haku to światła się uniosły, a za chwile silniczki wyregulowały poziom i opuściły go tak jak bylo wczesniej. Pytanie brzmi, czy potrzeba jest kalibracji komputerem poziomu 0 czy normalnie na SKP mogą mi podnieść manualną regulacją i będzie git.
Wiem, że podobne sprawy poruszane były w tym temacie, ale nadal nie jestem pewny czy potrzebna jest ingerencja komputerem czy wszystko da się ogaranąć z poziomu maski i śrubokręta.
Początkujący
 
Od: 24 lip 2016, 03:02
Posty: 6
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez marcincho » 15 wrz 2016, 21:49

Witam jeszcze jedno pytanko jak sprawdzic czy mam do wymiany przetwornice czy zapłonnik ? wymienilem dwa żarniki i prawy xenon dalej nie swieci bezpieczniki nie popalone jutro sprawdze czy do zarnika dochodzi prąd z gory dziekuje za odpowiedz
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2016, 17:59
Posty: 10 (0/1)
Auto: mazda 3 bk

Postprzez bax » 15 wrz 2016, 22:14

Ja bym spróbował podmienić przetwornice z lewego do prawego, ale nie jestem pewien czy będzie pasowała ;)
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2015, 21:42
Posty: 143 (0/5)
Skąd: Gorzów Wlkp.

Postprzez ValisX » 19 wrz 2016, 08:56

Przetwornica do wymiany :( woda się do niej dostała i szlak ją trafił. Kolega elektronik by ją naprawił ale nie może dostać kondensatorów, które należy na płytce wymienić :(
Jaką przetwornicę kupić? Z tego co widzę mam do wybory oryginalną, używaną ceny od 350 zł wzwyż.
Druga opcja to kupienie chińskiego zamiennika (http://www.ebay.com/itm/HID-XENON-D2S-D ... w3&vxp=mtr) za około 200 zł.
Jest jakaś 3 opcja? Ma ktoś doświadczenie w tym temacie lub z tą chińską przetwornicą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:36
Posty: 42 (2/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 Top Sport, 2004; 2.0 MZR. http://tinyurl.com/o388wwb

Postprzez marcincho » 19 wrz 2016, 16:10

Witam Przelozylem przetwornice z lewej strony na prawa i xenon zaswiecil. Kupilem taka sama uzywke zlozylem wszystko <nauka> i pojawil sie nowy problem raz swieci prawy raz lewy raz nie zapalaja sie wcale a czasem ale rzadko zapalaja sie dwa tak jak powinno byc.pytanie w czym teraz tkwi probem ??
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2016, 17:59
Posty: 10 (0/1)
Auto: mazda 3 bk

Postprzez mardabek80@wp.pl » 5 paź 2016, 22:08

marcincho napisał(a):Witam Przelozylem przetwornice z lewej strony na prawa i xenon zaswiecil. Kupilem taka sama uzywke zlozylem wszystko <nauka> i pojawil sie nowy problem raz swieci prawy raz lewy raz nie zapalaja sie wcale a czasem ale rzadko zapalaja sie dwa tak jak powinno byc.pytanie w czym teraz tkwi probem ??
witam kolego, rozwiązała problem? pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 19 mar 2013, 17:03
Posty: 9 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 2003

Postprzez uszol90 » 6 paź 2016, 20:55

mati685 napisał(a):Witam, Mam mały problem. Połamał mi się wodzik od czujnika autoregulacji na tylnej osi. Temat ogarniety, ale światła świecą za nisko. Autoregulacja działa, ponieważ gdy stanąłem na haku to światła się uniosły, a za chwile silniczki wyregulowały poziom i opuściły go tak jak bylo wczesniej. Pytanie brzmi, czy potrzeba jest kalibracji komputerem poziomu 0 czy normalnie na SKP mogą mi podnieść manualną regulacją i będzie git.Wiem, że podobne sprawy poruszane były w tym temacie, ale nadal nie jestem pewny czy potrzebna jest ingerencja komputerem czy wszystko da się ogaranąć z poziomu maski i śrubokręta.


Pokręć tylko pod maską i tyle ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 00:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez marcincho » 19 paź 2016, 22:32

mardabek80@wp.pl napisał(a):
marcincho napisał(a):Witam Przelozylem przetwornice z lewej strony na prawa i xenon zaswiecil. Kupilem taka sama uzywke zlozylem wszystko <nauka> i pojawil sie nowy problem raz swieci prawy raz lewy raz nie zapalaja sie wcale a czasem ale rzadko zapalaja sie dwa tak jak powinno byc.pytanie w czym teraz tkwi probem ??
witam kolego, rozwiązała problem? pozdrawiam


Niestety problem do dzis nie zdiagnozowany xsenony swieca sie jak chca raz prawy raz lewy raz ani jeden ani drugi musze troche poklikac zanim zapala sie dwa :–(
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2016, 17:59
Posty: 10 (0/1)
Auto: mazda 3 bk

Postprzez MeeN » 4 lis 2016, 10:04

Panowie, mam problem od jakiegoś czasu mruga mi prawy ksenon, czasem po godzinie czasem od razu po zapaleniu. Po chwili gdy mruganie trwa dłużej ksenon gaśnie. Co padło? Przetwornica czy wymienić pierw żarówkę?

Druga sprawa, po jakiejś chwili gaśnie mi też prawy tył, raczej nie ma to związku z ksenonem, ale jaka może być tego przyczyna?
Początkujący
 
Od: 25 maja 2014, 12:10
Posty: 3
Auto: Mazda 3 2.0 150KM LPG. Rok produkcji 2005.

Postprzez yomex » 4 lis 2016, 15:56

Wygląda na padający żarnik, miałem identyczne objawy, ale dla pewności zamień żarniki stronami i będziesz miał pewność.
Co do tyłu, masz tam ledy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2015, 09:34
Posty: 98 (5/4)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF 2006 r. TOP SPORT + LPG

Postprzez krynio79 » 7 lis 2016, 19:26

Witam
Padł mi prawy ksenon,raczej nie zauważyłem wcześniej problemów .Zerknełem na bezpieczniki i pali mi za każdym razem bezpiecznik po wymianie.Czy moge wykluczyć żarnik?i skupić się na przetwornicy?czy wszytko jest jeszcze możliwe?czy ktoś naprawiał przetwornice?wysyła się do serwisu a oni wymieniają tam coś na miejscu i odsyłają działającą-koszt około 150+przesyła+roczna gwarancja?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2012, 11:41
Posty: 32
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2003 BK 2.0B

Postprzez piterus87 » 9 lis 2016, 17:44

Kiedyś w poprzedniej trójce miałem to samo. Za każdym razem paliło mi bezpiecznik od ksenonów. Okazało się, że miałem nieszczelną lampę i do przetwornicy dostała się woda i robiła zwarcie. Dlatego najpierw zdemontuj lampę i sprawdź, czy nie ma nigdzie żadnych pęknięć. Ewentualnie możesz przerzucić przetwornicę na lewą stronę, jeżeli znów wywali bezpiecznik to masz odpowiedź co jest przyczyną. Masz auto sprzed lifta a tam idą są inne przetwornice niż w polifcie. Nie dość, że o wiele droższe to jeszcze o wiele trudniej dostępne. Dlatego ja zdecydowałem się na wysłanie całej lampy do firmy Xenon Serwis. Przerobili mocowanie i wstawili przetwornicę bodajże od Hondy Accord.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 16:31
Posty: 356 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez krynio79 » 10 lis 2016, 21:23

temat mojego ksenonu sam się prawie rozwiązał,rozbiłem prawy przód więc cała lampa idzie do wymiany..
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2012, 11:41
Posty: 32
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2003 BK 2.0B

Postprzez marcincho » 13 gru 2016, 21:56

marcincho napisał(a):
mardabek80@wp.pl napisał(a):
marcincho napisał(a):Witam Przelozylem przetwornice z lewej strony na prawa i xenon zaswiecil. Kupilem taka sama uzywke zlozylem wszystko <nauka> i pojawil sie nowy problem raz swieci prawy raz lewy raz nie zapalaja sie wcale a czasem ale rzadko zapalaja sie dwa tak jak powinno byc.pytanie w czym teraz tkwi probem ??
witam kolego, rozwiązała problem? pozdrawiam


Niestety problem do dzis nie zdiagnozowany xsenony swieca sie jak chca raz prawy raz lewy raz ani jeden ani drugi musze troche poklikac zanim zapala sie dwa :–(




DIAGNOZA:
do wymiany dwa startery (zapłonniki) POZDRO
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2016, 17:59
Posty: 10 (0/1)
Auto: mazda 3 bk

Postprzez artur88 » 29 sty 2017, 19:36

marcin255 napisał(a):do liftu były silniczki metalowe( taki jak Twój ) po lifcie z takim białym plastikiem


witam.
mam do wymiany samą lampę (do modelu jak w opisie).
mechanizmy sprawne.
i teraz pytanie.
czy wszystkie lampy xenon przed i po liftowe są takie same w budowie i w kolorystyce??
i jeśli są takie same to czy np. mocowania mechanizmów są takie same z przed i po liftowych??
na alle. jest masa lamp bez mechanizmów wyglądających identycznie jak moja, a rozpiętość cenowa jest ogromna.
w dużej części są podane bez rocznika auta, przez to moje zapytania.
czy mam po prostu brać najtańszą i na pewno mechanizm z mojej poliftowej będzie pasował nawet jeśli kupiłbym przedliftową??
Początkujący
 
Od: 29 paź 2014, 17:32
Posty: 3 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda3 BK, 2.0 Diesel, 143KM, 2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323