Xenon – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mr_t » 1 kwi 2008, 22:25

Od niedawna mam Mazde 3 (active neu). Mam pytanie związane z regulacją wysokości ksenonu. W poprzednim samochodzie (Renault) ksenon po włączeniu robił ruch: dół-góra, a w Mazdzie nie. Świecą odraz "na poziomie", snop światła nie reguluje się również w czasie jazdy np. przy gwałtownym hamowaniu/ przyśpieszaniu. Czy tak właśnie te reflektory zachowują się w Mazdach?


Łączę z Xenon – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 21:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Brt » 1 kwi 2008, 23:43

z pewnością nie,
powinny się poziomować zaraz po włączeniu,
nie jestem pewien ale mam wrażenie, że podobny temat był na forum,
jesli takowy znajdę, to przeniosę ten do właściwego,
a tym czasem mr_t zapoznaj się z regulaminem, bo ten topic niewłaściwie nazwałeś,
temat poprawiłem
pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:13
Posty: 213
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS

Postprzez komolubi » 2 kwi 2008, 06:43

Stawiam na uszkodzony czujnik samopoziomowania, mocowany na tylnej osi, miałem tak samo.
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2004, 08:31
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Szymbark
Auto: mazda

Postprzez mr_t » 2 kwi 2008, 07:55

Brt napisał(a):(...)
nie jestem pewien ale mam wrażenie, że podobny temat był na forum,
(...)


Był, ale dotyczył Mazdy 6, nie wiem czy w 3 jest to tak samo zrobione.
Sam samochód jest nowy (miesiąc) i od nowości tak się ksenon zachowywał tj. brak ruchu dół góra i brak dynamicznej regulacji w czasie jazdy. Chciałem się tylko upewnić czy np. w 3 to nie jest normalne zanim pojade do ASO.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 21:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez komolubi » 2 kwi 2008, 12:05

mr_t napisał(a):
Brt napisał(a):(...)
nie jestem pewien ale mam wrażenie, że podobny temat był na forum,
(...)


Był, ale dotyczył Mazdy 6, nie wiem czy w 3 jest to tak samo zrobione.
Sam samochód jest nowy (miesiąc) i od nowości tak się ksenon zachowywał tj. brak ruchu dół góra i brak dynamicznej regulacji w czasie jazdy. Chciałem się tylko upewnić czy np. w 3 to nie jest normalne zanim pojade do ASO.


To nie jest normalne w 3. powiny wykonać ruch góra dół do własciwego poziomu.
A czy po odpaleniu silnika gaśnie pomarańczowa kontrolka samopoziomowania?
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2004, 08:31
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Szymbark
Auto: mazda

Postprzez mr_t » 2 kwi 2008, 21:48

Pomarańczowa kontrolka z symbolem świateł i strzałkami góra-dół?
Po przekręceniu kluczyka zapala się, po chwili gaśnie razem z innymi kontrolkami.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 21:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez komolubi » 3 kwi 2008, 06:22

Stawiam jednak na czujnik samopoziomowania, z własnego doświadczenia wiem, że to newralgiczny punkt trójki wyposażonej w xenony. newralgiczny i drog przy okazjii :).
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2004, 08:31
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Szymbark
Auto: mazda

Postprzez mr_t » 9 kwi 2008, 22:57

W Mazdie 3 ksenon po uruchomieniu nie robi ruchu dół-góra.
Tak czy inaczej u mnie regulacja nie działała. W ASO samochód został podłączony pod komputer, później trochę pojeździli po progach zwalniających i regulacja teraz działa.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 21:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez johnypg » 15 kwi 2009, 02:49

Witam.Od niedawna jestem posiadaczem Madzi 3 z 2004r.Moje pytanie jest nastepujace.Chcialbym zalozyc sobie lzarowki xenonowe,czy jesli kupie same zarowki bedzie ok czy musze jeszcze cos dokupic?Jestem zupelnie zielony w sprawach sam i prosilbym o jakies konkretne rady.Z gory dziekuje za odpowiedz.Pozdrawiam:)
Ostatnio edytowano 17 kwi 2009, 14:45 przez johnypg, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2009, 02:44
Posty: 4
Skąd: Portadown
Auto: Mazda 3 TS 1.4 benzyna 2004r

Postprzez cwieta » 15 kwi 2009, 07:33

Nie ma czegoś takiego jak żarówki ksenonowe, są tylko jakies tanie imitacje , które nic dobrego nie wnoszą w ruchu drogowym. Jeżeli bardzo chcesz mieć "ksenony" możesz zakupić zestaw HID i założyć , ale będziesz sie musiał liczyć z tym , że kiedyś na skrzyżowaniu wyjdzie jakiś kierowca i da Ci dosadnie do zrozumienia ,że strasznie oślepiasz jadących z przeciwka użytkowników drogi. Kolejną rzeczą jest to,że policja może zabrać Ci dowód rej. i skierować na badanie techniczne. Konkludując, zestawy HID nie są dopuszczone do ruchu drogowego, było o tym już w kilku gazetach motoryzacyjnych.
P.S. Miałem u siebie w Hondzie, efekt wizualny bardzo ciekawy,ale nic więcej. Często dostawałem zje..y przez CB, że oślepiam, wcale tak dobrze nie oświetlają drogi jak mogłoby sie wydawać.
Wybór należy do Ciebie
http://www.nfservices.com.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 12:35
Posty: 124
Skąd: płock/ząbki
Auto: M6 GY 25E, 3 dni do 2005diesel

Postprzez zenon » 15 kwi 2009, 08:14

cwieta napisał(a):Często dostawałem zje..y przez CB, że oślepiam


A może poprostu twoje światła nie były odpowiednio wyregulowane?

Jeśli miałeś lampy soczewkowe gdzie powierzchnia świecenia jest stosunkowo mała (w porównaniu do lamp "tradycyjnych") i były one prawidłowo wyregulowane to nie mogłeś oślepiać bardziej niż xenony montowane fabrycznie.

Pozdrawiam
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 08:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez Grzyby » 15 kwi 2009, 08:17

zenon napisał(a):nie mogłeś oślepiać bardziej niż xenony montowane fabrycznie.

mogłeś, mogłeś
Fabryczne ksenony w M6 mają inaczej ukształtowaną wiązkę i regulacja nic tu nie daje.


zenon napisał(a):Jeśli miałeś lampy soczewkowe

jeśli pisał o Cifie w kombi to nie miał :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bobo_ssj » 15 kwi 2009, 10:24

a powiedzcie mi czy jak kupie xenony kompletne lampy to podejdą one jak to się mówi plug&play :)
Ford Escort FanKlub Polska
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sty 2009, 20:29
Posty: 17
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 3 2006 1.6 BK

Postprzez mr_t » 15 kwi 2009, 10:55

Do tego kup sobie jeszcze spryskiwacze i system automatycznej regulacji poziomu. Bo to musisz mieć żeby zgodnie z przepisami jeździć na ksenonach.
Przeszukaj forum – jest o tym wątek, dosyć długi, znajdziesz tam odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 21:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez zenon » 15 kwi 2009, 13:22

mr_t napisał(a):spryskiwacze i system automatycznej regulacji poziomu


A jest gdzieś napisane że to musi mieć?
Jakaś ustawa albo coś podobnego?

Pozdrawiam
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 08:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez kiero » 15 kwi 2009, 14:21

Cytat z artykułu:
Instalując w swoim samochodzie reflektory ksenonowe konieczne jest zamontowanie wraz z odpowiednimi lampami systemu samopoziomowania jak również systemu spryskiwania reflektorów. Jest to niezbędne ponieważ strumień światła wytarzany przez te reflektory jest tak silny, że oślepianie innych kierowców podczas jazdy np. po nierównościach mogło by mieć katastrofalne skutki.

Natomiast system spryskiwania reflektora jest konieczny, ponieważ nawet przez niewielkie zabrudzenie reflektora, strumień światła może ulegać znacznemu rozproszeniu. W wyniku czego podczas jazdy np. we mgle kierowca zamiast obserwować drogę ma przed sobą „białą ścianę” powstałą w wyniku oświetlania przez rozproszone światło drobinek wody w powietrzu powyżej reflektora.
Całkowicie zabronione

Wielu właścicieli pojazdów chcąc podnieść wartość swego samochodu oraz wykorzystać możliwości jakie dają światła ksenonowe instaluje w swoich samochodach wyposażonych w lampy z żarówkami halogenowymi żarówki ksenonowe. Należy pamiętać, że zainstalowanie żarówek ksenonowych wraz z kablami i zapłonnikami do zwykłej lampy halogenowej jest całkowicie niedopuszczalne, gdyż powoduje znaczne oślepianie innych kierowców. Jak również jest niezgodne z przepisami oraz powoduje utratę homologacji na lampy, które przystosowane są wyłącznie do żarówek halogenowych. Samochody z przerobionymi w ten sposób reflektorami nie mogą być dopuszczone do ruchu drogowego, co określone jest w przepisach każdego europejskiego Kodeksu Drogowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 14:54
Posty: 114
Skąd: Kraków
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2003r. GY

Postprzez kiero » 15 kwi 2009, 14:33

I jeszcze jedno:
Zgodnie z prawem obowiązującym w UE (regulacja ECE R48), pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb reflektorów. Warto również wiedzieć, że samowolna ingerencja w budowę reflektora jest niedopuszczalna, bo unieważnia jego fabryczną homologację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 14:54
Posty: 114
Skąd: Kraków
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2003r. GY

Postprzez cwieta » 15 kwi 2009, 14:36

Myślę, że już wszystko kiero na ten temat objaśnił.
http://www.nfservices.com.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 12:35
Posty: 124
Skąd: płock/ząbki
Auto: M6 GY 25E, 3 dni do 2005diesel

Postprzez Lorento » 15 kwi 2009, 20:03

Panowie! Moje gratulacje! Stali Użytkownicy tego Forum budzą nadzieję, że w temacie zenonów świadomość kierowców rośnie! Oby tak dalej i bezmandatowej jazdy życzę! :D
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 20:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez kulca » 15 kwi 2009, 23:25

bla, bla, bla
ja zalozylem HID, jezdze na nich okolo roku i nie zdazyly mi sie skargi ze oslepiam, kontrole policyjne tez mialem,
a ilosc swiatla na drodze w porownaniu ze zwyklymi zarowkami jest znacznie wieksza, wszystko lepiej widac, tu nie ma dwoch zdan

co do oslepiania o ktorym piszecie, zgadzam sie ze w zwyklych lampach (czyt. nie soczewki) po zalozeniu HID oslepiaja niemilosiernie, ale 6 ma tak skonstruowane soczewki ze wg mnie jest OK, w 3 jest chyba podobnie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 23:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323