Xenon – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
Witam wszystkich,
chciałbym Was zapytać o poziomowanie reflektorów.
Nie działa u mnie poziomowanie w lewej lampie. W prawej wszystko ok.
Czy ktoś z Was miał podobną sytuację? Możecie podpowiedzieć od czego zacząć?
Bardzo dziękuję za podpowiedź.
P.S.
Jeszcze chciałem zapytać o to zdjęcie. Jeżeli tymi śrubami się reguluje lamy to co się reguluje tym białym pokrętłem na dole lampy na imbus "6"?
Dzięki za pomoc.
chciałbym Was zapytać o poziomowanie reflektorów.
Nie działa u mnie poziomowanie w lewej lampie. W prawej wszystko ok.
Czy ktoś z Was miał podobną sytuację? Możecie podpowiedzieć od czego zacząć?
Bardzo dziękuję za podpowiedź.
P.S.
Jeszcze chciałem zapytać o to zdjęcie. Jeżeli tymi śrubami się reguluje lamy to co się reguluje tym białym pokrętłem na dole lampy na imbus "6"?
Dzięki za pomoc.
-
lukaszjakubowski
Trochę wyobraźni...
"lustro" lampy jest zamontowane w 3 punktach. Dwie zaznaczone śruby i silnik w którym ta biała śruba z góry służy do regulacji ręcznej.
Teraz pomyśl co się dzieje jak zaczniesz kręcić jednym z punktów mocowania. Jeżeli kręcisz śrubą oznaczoną na zdjęciu "góra-dół" żeby lampa świeciła w dół to siłą rzeczy lampa będzie skręcała coraz bardziej w prawo. To z kolei korygujesz śrubą z prawej. Użycie jako pierwszej śruby z prawej powoduje odwrotne skutki. Wszytko to po to żeby złapać punkt wyjściowy dla pracy automatycznej regulacji wysokości ponieważ regulacja na silniku jest mocno ograniczona. Także trzeba uważać żeby śruba nie wyskoczyła z gwintu.
"lustro" lampy jest zamontowane w 3 punktach. Dwie zaznaczone śruby i silnik w którym ta biała śruba z góry służy do regulacji ręcznej.
Teraz pomyśl co się dzieje jak zaczniesz kręcić jednym z punktów mocowania. Jeżeli kręcisz śrubą oznaczoną na zdjęciu "góra-dół" żeby lampa świeciła w dół to siłą rzeczy lampa będzie skręcała coraz bardziej w prawo. To z kolei korygujesz śrubą z prawej. Użycie jako pierwszej śruby z prawej powoduje odwrotne skutki. Wszytko to po to żeby złapać punkt wyjściowy dla pracy automatycznej regulacji wysokości ponieważ regulacja na silniku jest mocno ograniczona. Także trzeba uważać żeby śruba nie wyskoczyła z gwintu.
Ok, dzięki za podpowiedź. Czyli delikatną korektę można wykonać tą plastikową śrubą.
Czy koło tej śruby znajduje się silnik odpowiadający za automatyczną regulację świateł? Czy od sprawdzenia tego obszaru powinienem zacząć w poszukiwaniu usterki?
Dziękuję za odpowiedzi.
Czy koło tej śruby znajduje się silnik odpowiadający za automatyczną regulację świateł? Czy od sprawdzenia tego obszaru powinienem zacząć w poszukiwaniu usterki?
Dziękuję za odpowiedzi.
-
lukaszjakubowski
Ta biała śruba znajduje się właśnie na silniku regulacji. Widać nawet wtyczkę. Jak nie działa w jednej lampie to padł silnik albo brak napięcia sterującego.
P.S. ograniczona regulacja na silniku – chodziło mi o to że regulacja ręczna jest w wąskim zakresie.
P.S. ograniczona regulacja na silniku – chodziło mi o to że regulacja ręczna jest w wąskim zakresie.
Witam a ja mam takie pytanie jakie zarniki polecacie do naszej mazdy bo dzis niestety zaswiecil na rozowo i czeka mnie wymiana 2 wiec ktos moze cos doradzi jakie i czym sie kierowac zeby swiatlo bylo biale ile tych 6000k czy wystarczy na swiatlo biale czy za malo ?
Nie warto stosować chińskich zamienników do oryginałów bo palą instalacje. Fabryczne mają OK. 4300K i w taką barwę bym celował. Dużo ludzi skarży się że ich światła słabo świecą, nawet po wymianie żarników. Ten filmik fajnie pokazują "małą" różnice https://www.youtube.com/watch?v=4iZh6C1cgmA
- Od: 17 wrz 2014, 08:10
- Posty: 283 (17/7)
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05
Powyżej 5000k to już raczej tuning i mocno niebieskie światło, które z poprawą widoczności ma niewiele wspólnego.
Oczywiście tanie chinole mają na pudełkach najróżniejsze parametry, a to jak jest w rzeczywistości to inna sprawa.
Oczywiście tanie chinole mają na pudełkach najróżniejsze parametry, a to jak jest w rzeczywistości to inna sprawa.
Gamboa napisał(a):mam pytanie. w naszych mazdach lampy sie automatycznie poziomują, ale czy one sie poziomuja tylko po pierwszym włączeniu swiateł i późńiej nie?
czy w czasie jezdy tez sie dostosowują?
w modelach przed liftem światła poziomowały się tylko po pierwszym włączeniu, po liftowe wersje mają stałą korekcje poziomu.
marcin255 napisał(a):mam 2005 i koryguje nie tylko przy uruchomieniu
Serio? Dobrze sprawdzałeś? Zapalasz auto, pakujesz 4 osobową rodzinę + bagaże i nie koryguje? Trochę bez sensu i podważa sens automatycznego poziomowania.
- Od: 17 wrz 2014, 08:10
- Posty: 283 (17/7)
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05
marcin255 napisał(a):nie tylko przy uruchomieniu
czyli dynamicznie też w mniejszym zakresie
no mi tez sie wydaje ze tylko po uruchomieniu sie poziomuje, bo jak zapalam w miescxie gdzie jest jasno to swiatła świecą krócej a jak jade bez gaszenia po ciemnej drodze to tez krótko sieci a powinny dłużej.
jeżdzi ktoś na trybie auto? może to na tym idzie wszystko z automatu
jeżdzi ktoś na trybie auto? może to na tym idzie wszystko z automatu
pomalutku w ciemności podjedź na krawężnik , zobaczysz ruch w dół
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości