Mazda3 – nawiew działa wolno lub z opóźnieniem itp.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez klak34 » 18 lis 2008, 09:47

Witam

Ostatnio zauważyłem w mojej 3-ce że mam problem z nawiewem. Chodzi o to że im zimniej robi się "za oknem" tym dłuższy czas jest załączania dmuchawy. Nie jest to dobra wizja ze względu na zbliżającą się zimę, coraz niższe temeperatury i parujące szyby. Jeżeli ktoś miał(ma) podobny problem, będę bardzo wdzięczny za pomoc. Dodakowa inforamcja auto ma automatyczna klimatyzację. Z góry dzięki za pomoc.


Edycja widmo82

– w niektórych usterkach winny jest przekaźnik dmuchawy /blower relay/ -skrzynka pod maską pozycja 4 lub 9.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2008, 19:13
Posty: 16
Skąd: wroclaw
Auto: mazda 3 1.6 CD 2006r (active)

Postprzez BlackM3 » 18 lis 2008, 11:18

Co to znaczy "dłuższy czas załączania dmuchawy", bo nie czaje? Przekręcasz pokrętło i dmuchawa się załącza. Mi to zajmuje sekundę i w zimie i w lecie <lol>
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 13:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez adams » 18 lis 2008, 12:49

Mam od pewnego czasu ten sam problem. Nawet pytałem kiedyś o to na forum tut. forum. U mnie dmuchawa uruchamia się po jakimś bliżej nieokreślonym czasie – im chłodniej tym dłużym tj. nawet do kilku minut. Na dzień dzisiejszy ustaliłem, że nie jest to wina rezystora, opornika dmuchawy – choć do końca też nie jestem pewien. Szukanie przyczyny trwa.
Początkujący
 
Od: 14 sty 2008, 07:58
Posty: 9
Skąd: Marki
Auto: mazda 3, 1.6 CITD

Postprzez magicadm » 18 lis 2008, 14:59

Moze klimatronik mysli czy warto dmuchać bardzo zimne powietrze do kabiny?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez klak34 » 18 lis 2008, 17:12

--------------------------------------------------------------------------------

"Mam od pewnego czasu ten sam problem. Nawet pytałem kiedyś o to na forum tut. forum. U mnie dmuchawa uruchamia się po jakimś bliżej nieokreślonym czasie – im chłodniej tym dłużym tj. nawet do kilku minut. Na dzień dzisiejszy ustaliłem, że nie jest to wina rezystora, opornika dmuchawy – choć do końca też nie jestem pewien. Szukanie przyczyny trwa. "

Wydaje się że mamy ten sam problem :| . W lecie w każdym bądź razie nie odczułem że coś nie działa. Dopiero jak temp.otoczenia zaczeła spadać to dmuchawa przestała się zalączac odrazu po przekręceniu zapłonu. Dopiero po jakimś czasie się załącza i raczej nie zależy to od temp. silnika. Też myślałem na początku że to climatronic nie chce zimnym powietrzem dmuchać i odczekuje chwilkę, ale to by była w tej chwili bzdura, bo dzisiaj rano gdy było 0 stopni, to w drodze do pracy (7 km) nie załaczyła się nawet, biorąc pod uwagę że zimą jest dużo chłodniej to bym musiał czekać kikadziesiąt może minut aż zadziała i będę mógł coś przez szybę zobaczyć. Zauważyłem jeszcze że poprzekręceniu zapłonu (dmuchawa się nie włącza) słychać jak coś tam pod kokpitem cicho "brzęczy", a jak już dmuchawa się załączy i popracuje trochę to ten "brzęk" znika.Czekam na dalsze sugestie.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2008, 19:13
Posty: 16
Skąd: wroclaw
Auto: mazda 3 1.6 CD 2006r (active)

Postprzez gregorb » 18 lis 2008, 20:23

Panowie, to jest normalne. Ja mam tak od samego poczatku w swoim nowym aucie. Dopoki silnik jest zimny to klimatronik nie puszcza bez sensu zimnego nawiewu. Mozna to ominac recznie sterujac sila nawiewu, ale nadal to bedzie zimne powietrze, wiec uwazam, ze nie ma potrzeby.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 19:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez adams » 19 lis 2008, 08:36

gregorb napisał(a):Mozna to ominac recznie sterujac sila nawiewu.

Rzecz w tym, że nie można. Do czasu "samoczynnego" uruchomienia się dmuchawy jakiekolwiek opcje nawiewu bądź klimatyzacji, zarówno ręczne jak i automatyczne nie są dostępne.
Początkujący
 
Od: 14 sty 2008, 07:58
Posty: 9
Skąd: Marki
Auto: mazda 3, 1.6 CITD

Postprzez Tolek » 19 lis 2008, 09:18

gregorb napisał(a):Panowie, to jest normalne. Ja mam tak od samego poczatku w swoim nowym aucie. Dopoki silnik jest zimny to klimatronik nie puszcza bez sensu zimnego nawiewu. Mozna to ominac recznie sterujac sila nawiewu, ale nadal to bedzie zimne powietrze, wiec uwazam, ze nie ma potrzeby.

Nie zgodzę, się z tobą. Powinno puszczać to wg ciebie "bezsensowne zimne powietrze", gdyż tu nie chodzi tylko o nagrzanie kabiny ale także jak to zauważyli inni, też do np. odparowania szyb, czy też do odszronienia.
U mnie niezależnie od temperatury dmuchawa załącza się automatycznie i bezpośrednio. A gdy nie chcę zimnego nawiewu jak to pisze GREGORB to poprostu wyłączam wentylator. I wtym momencie to ja decydeję czy chcę mieć nawiew czy też nie. <jupi>
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 17:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez mr_t » 19 lis 2008, 12:05

Jeśli jest AUTO – to fakt, nie będzie dmuchać aż silnik się trochę nie rozgrzeje. Ale manualnie można zawsze włączyć nawiew, np. włączając nadmuch na szybę uruchamia się on po 2-3 sek. – przypuszczam, że jest to czas jaki "system" potrzebuje żeby ustawić sobie mechanicznie gdzie ma dmuchać powietrze.

U mnie zimą jest za to inny problem. System nie umie utrzymywać stałej temperatury w kabinie. O ile latem nie było to aż tak odczuwalne, to teraz jest. Raz mi leci gorące powietrze, za chwile dmucha mi zimnym :| A jak jadę dłużej i zmienia się temperatura zewnętrzna np. spada – to robi się zimniej w kabinie, system potrzebuje kilku minut żeby zwiększyć temperaturę wydmuchiwanego powietrza. A jak się zrobi cieplej – to dmucha mi gorącym powietrzem. Jak dla mnie to straszna kaszanka, tak jakby nie było w tym systemie czujnika temperatury dostającej się z zewnątrz do kabiny – lekko prymitywna instalacja delikatnie mówiąc.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 21:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez magicadm » 19 lis 2008, 12:15

mr_t napisał(a):System nie umie utrzymywać stałej temperatury w kabinie

U mnie podobnie :)
W M6 podobno to wynika z lokalizacji czujnika temperatury. Może by go gdzieś przemigrować w "lepsze miejsce"???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mr_t » 19 lis 2008, 12:29

W M3 jest nad prawym kolanem kierowcy... i chyba tylko tam. Chociaż jak zgłaszałem problem z utrzymaniem temperatury to ASO twierdziło że wynika on z faktu że wyłączałem manualnie klimatyzację, tj włączałem AUTO, a później wyłączałem ręcznie klimę. Podobno wtedy działa tylko jeden czujnik temperatury wewnątrz kabiny i stąd problemy. Tyle, że u mnie nie ma żadnego znaczenia czy jest pełne AUTO, czy coś ręcznie ustawione – i tak i tak nie działa poprawnie. Poza tym z tego co przejrzałem instrukcję to w kabinie jest tylko jeden czujnik temperatury, w necie też przeglądałem info i nie znalazłem żadnych informacji o tym, że w kabinie jest ich kilka.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 21:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez magicadm » 19 lis 2008, 12:33

mr_t napisał(a):W M3 jest nad prawym kolanem kierowcy... i chyba tylko tam

W M6 też. I to nie bezpośrednio. Z maskownicy idzie jakiś tunelik "gdzieś" dalej :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Tolek » 19 lis 2008, 12:35

A co to jest, taki "dzyndzelek" na kokpicie pod przednią szybą? I jeszcze mam wątpliwości co do pewnych jakby zaślepek nad małymi tylnymi trójkątnymi okienkami.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 17:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez mr_t » 19 lis 2008, 12:55

Poszedłem,sprawdziłem. Na kokpicie... nic u siebie nie widzę. W poprzednim samochodzie na kokpicie miałem czujnik nasłonecznienia. A z tyłu – to kołki mocujące plastik.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 21:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez klak34 » 19 lis 2008, 12:59

..a więc wykonałem kilkanaście telfonów po ASO żeby cokolwiek się dowiedzieć na ten temat, w sumie tylko w jednym serwisie udało mi się sensowie porozmawiać. Co prawda nie spotakli się 3-ce z tym problemem ale po rozwinięciu tematu podobno takie problemy pojawiaja sie w M6. Jak to powiedział serwisant trudno jednoznacznie określić przyczynę tej usterki ale wiąże się ona mikrokomputerem sterującym właśnie całym nawiewem, który załącza wiatrak i steruje ciepłem pobierając informacje z przyłączonych do niego czujników ( dokładnie nie waidomo ile ich jest ale napewno temp. w środku samochodu, i zewnętrznej). Także sprawa nie jest do końca taka prosta i wiąże się ze sprawdzeniem elektroniki. Jeszcze w tym tygodniu udam się do jakiegoś serwisu żeby to zrobili i dam znać co jest grane.
Tak poza tym dzwonie do jakiegoś ASO w Wawie mówie kolesiowi o problemie, on na to że nie spotkał się z nim jeszcze i nie wie co się stało, ale zrobienie bedzię kosztować 150 PLN <lol> . Dobre
Początkujący
 
Od: 6 maja 2008, 19:13
Posty: 16
Skąd: wroclaw
Auto: mazda 3 1.6 CD 2006r (active)

Postprzez mr_t » 19 lis 2008, 13:04

klak34 napisał(a): ( dokładnie nie waidomo ile ich jest ale napewno temp. w środku samochodu, i zewnętrznej)

Powiedzieli Ci tak w ASO, czy nie dopytałeś o to? Bo jak Ci powiedzieli to w ASO to... ech, szkoda słów.

klak34 napisał(a): Tak poza tym dzwonie do jakiegoś ASO w Wawie mówie kolesiowi o problemie, on na to że nie spotkał się z nim jeszcze i nie wie co się stało, ale zrobienie bedzię kosztować 150 PLN <lol> . Dobre

Czyli – podłączamy samochód pod komputer – patrzymy co nam napisze... jak nic tzn. że samochód jest sprawny, a klient sam nie wie czego chce, ale 150zł się należy :D
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 21:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez klak34 » 19 lis 2008, 13:27

Czyli – podłączamy samochód pod komputer – patrzymy co nam napisze... jak nic tzn. że samochód jest sprawny, a klient sam nie wie czego chce, ale 150zł się należy


..możliwe aczkolwiek podczas rozmowy pytałem się czy za podłączenie i sprawdzenie czy NAPRAWĘ i usunięcie usterki to 150 PLN – i za NAPRAWĘ i usunięcie usterki

Powiedzieli Ci tak w ASO, czy nie dopytałeś o to? Bo jak Ci powiedzieli to w ASO to... ech, szkoda słów.


...jak zauważyłeś niewiele jest informacji na ten temat więc szukać należy wszędzie, bo czasmi w ASO trafiają się ludzie którzy znają sie na tym co robią[/quote]
Początkujący
 
Od: 6 maja 2008, 19:13
Posty: 16
Skąd: wroclaw
Auto: mazda 3 1.6 CD 2006r (active)

Postprzez magicadm » 19 lis 2008, 14:02

Tolek napisał(a):A co to jest, taki "dzyndzelek" na kokpicie pod przednią szybą?

Czujnik podczerwieni. Określa stopień nasłonecznienia wnętrza
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez gregorb » 19 lis 2008, 19:22

Tolek napisał(a):
gregorb napisał(a):Panowie, to jest normalne. Ja mam tak od samego poczatku w swoim nowym aucie. Dopoki silnik jest zimny to klimatronik nie puszcza bez sensu zimnego nawiewu. Mozna to ominac recznie sterujac sila nawiewu, ale nadal to bedzie zimne powietrze, wiec uwazam, ze nie ma potrzeby.

Nie zgodzę, się z tobą. Powinno puszczać to wg ciebie "bezsensowne zimne powietrze", gdyż tu nie chodzi tylko o nagrzanie kabiny ale także jak to zauważyli inni, też do np. odparowania szyb, czy też do odszronienia.
U mnie niezależnie od temperatury dmuchawa załącza się automatycznie i bezpośrednio. A gdy nie chcę zimnego nawiewu jak to pisze GREGORB to poprostu wyłączam wentylator. I wtym momencie to ja decydeję czy chcę mieć nawiew czy też nie. <jupi>


To nie jest tak, ze te powietrze nie leci w ogole. Jak odpalam zimne auto w dzisiejszych temperaturach, ustawiam temp np.23 stopnie to dopoki auto sie troszke nie rozgrzeje to wentylatory dzialaja w zakresie dwoch paskow na wyswietlaczu. Jak tylko wskazowka od temperatury silnika sie ruszy to rowniez zwieksza sie automatycznie nadmuch. Te pierwsze nawiewy wlasnie sa wystarczajace, zeby po kilku, kilkunastu sekundach szyba juz byla czysta od rosy i wilgoci. Jesli jednak nie dziala Wam nawet w tym przypadku reczne podkrecenie dmuchawy to rzeczywiscie cos jest nie tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 19:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez klak34 » 21 lis 2008, 21:22

..no i jak narazie smutne wieści byłem dzisiaj w serwisie mazdy i tam uznali że aby zlokalizować usterkę trzeba zdjąć niby cały kokpit żeby dostać się do podzespołów nawiewu :( ,bo komputer nie pokazuje żadnych błędów, w każdym bądź razie taki zabieg szukania usterki wycenili na 475 PLN + usuniecie usterki. Mam pytanie czy ktoś posiada schemat budowy nawiewu i klimatyzcji w M3? Bo nie wiem czy faktycznie jest to tak zrobione że trzeba cały kokpit zrzucać żeby coś wymienić?
Początkujący
 
Od: 6 maja 2008, 19:13
Posty: 16
Skąd: wroclaw
Auto: mazda 3 1.6 CD 2006r (active)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323