Czujnik zapięcia pasów

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Ralf2107 » 24 wrz 2011, 22:41

Ale trzeba też pamiętać, że nie zawsze pasy ratują życie. Z tego co pamiętam to w ok 60% przypadków, więc demokratycznie jest obowiązek jazdy z zapiętymi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez artureck » 24 wrz 2011, 22:52

Jeśli już schodzimy na tematy filozoficzne, to dodam coś od siebie. Mogę sobie wyobrazić, że pasy wzmacniają poczucie bezpieczeństwa u kierowcy, a stąd już krok do brawury w jeździe. W państwie liberalnym powinny co najwyżej obowiązywać zalecenia a nie nakazy bezwzględne, zgodnie z zasadą "Chcącemu nie dzieje się krzywda".
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez marcin255 » 24 wrz 2011, 23:01

artureck napisał(a):Mogę sobie wyobrazić, że pasy wzmacniają poczucie bezpieczeństwa u kierowcy, a stąd już krok do brawury w jeździe

Ty tak poważnie ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Blumek » 24 wrz 2011, 23:22

moim zdaniem kwestia zapinania pasów, powinna sie zakończyć. Mnie brzęczyk tez wkurza , ale o pasach zawsze pamiętałem. i ciul z sygnałem, słyszę go bardzo rzadko, np. jak gdzieś czegoś szukam (ulicy , domu itp) i chce się na chwile wyswobodzić.

Pasy mogą zabić jak są źle zapięte ( naciągnięte), i też przy ogromnych prędkościach waląc centralnie w ścianę/drzewo. Pas jest bardziej odporny jak nasze bebechy.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez artureck » 25 wrz 2011, 17:49

Napisałem to, co myślę. Obowiązek zapinania pasów powinien istnieć w naszej głowie, a nie w przepisach.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez Zapp » 2 lis 2011, 22:31

Ja słyszalem ze przez komputer można wyłączyć piszczenie ale dokładnie nie wiem co trzeba zrobić w aso podobno +-50 zł to kosztowalo chyba bo brat pytał, bo jeżeli coś zmostkujecie bądz włożycie tą atrape to ucho umilone ale pzy zderzeniu niestety poduszka robi nam krzywdę sam osobiście wolalbym sie tego pozbyć ale ta poduszka mnie martwi... albo wywalić poduche :PP
Pozdrawiam
AndY ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 20:07
Posty: 38 (0/1)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Aut.

Postprzez DeadlY » 21 lis 2011, 23:24

Kolega Ralpheek napisał jak to sie robi jakies 3 lata temu. I tez napisal, że nic u niego sie nie działo z poduszkami. Skoro będzie tak, jakby pas był ciągle zapięty, to jedyne zagrozenie jest takie, że jesli nie bedziesz mial pasa podczas kolizji to dostaniesz poduszką w nos ;) W serwisie najprawdopodobniej robią tak samo. Z tego co pamiętam w krytych opcjach komputera nie można tego ustawić.
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez tejot27 » 20 paź 2012, 16:56

Ja osobiście zapinam pasy i tak piszczy i osoba obok też zapina i piszczy 2 min nie wiem co ? Zamontowałem emulator od maty w siedzeniu pasażera i nic sie nie zmieniło ma ktoś jakiś pomysł czy od razu jechać na ASO ?
Początkujący
 
Od: 12 paź 2012, 23:00
Posty: 28
Auto: Mazda 6, 2.3, 2002

Postprzez RobertPi » 4 lis 2012, 01:31

Na początek proponuję po zajęciu miejsca za kierownicą odpalić silnik i nie zapinając pasów ruszyć z miejsca. Po przekroczeniu prędkości uruchamiającej sygnał dźwiękowy włączyć kierunkowskaz.
I tu dla wielu będzie zaskoczenie. Sygnał od pasów będzie piszczał a "przerywacza" od kierunków nie będzie słychać wcale. Coś się zepsuło? NIe, to sygnał ważniejszy-pasy zagłusza ten mniej ważny-kierunkowskazy, a w szystko generowane jest przez komputer i podawane przez głośnik.
Temat poruszany międzyinnymi przez kolegów z M2. Niestety nie jest to takie proste jak się na pierwszy rzut oka wydaje. Albo znajdziecie magika, który to potrafi ( ja nie znalazłem ) albo się przyzwyczaicie <głaszcze> .
Tejot27 jeśli pasy zapięte i piszczy to albo rozpiętę są kostki pod siedzeniami albo coś padło. Wtedy sugeruję serwis.
Pozdrawiam
Robert
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Grapler » 26 sty 2013, 23:23

Mam pytanie odnośnie czujnika zapięcia pasów na tylnej kanapie (ten co znajduje się nad lusterkiem wstecznym). Zauważyłem, że mimo iż jeżdżę sam czujnik prawego pasażera tylnej kanapy świeci się na zielono (tak jakby były zapięte pasy) podczas gdy pozostałe dwa świecą się na czerwono. Czym to może być spowodowane? Da się to jakoś sprawdzić lub ewentualnie naprawić na własną rękę?

Dopisano 27 sty 2013, 09:29:

Znalazłem przyczynę mojego problemu. Otóż do każdego zatrzasku idą 2 małe kabelki, które podejrzewam są połączone z czujnikiem. U mnie oderwały się one od zatrzasku. Czy może można je jakoś samemu zainstalować do zatrzasku? Żeby to zrobić trzeba by było jakoś otworzyć ten zatrzask. Czy może zwykły mechanik jest w stanie mi pomóc? Czy raczej jestem skazany na ASO?
Mówisz i masz – rzeczywistość generujesz każdym czynem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2012, 10:18
Posty: 16
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK 1.6 PB, 2008 r., dawniej Mazda 323 C

Postprzez RobertPi » 27 sty 2013, 19:55

Jeśli element jest całkiem zepsuty to może być konieczna wizyta w ASO ale sądze, że z naprawą poradzi sobie każdy elektryk.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Dominooo » 27 sty 2013, 22:40

Zrób zdjęcie uszkodzonej części, być może będę w stanie pomóc...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez nowicjusz » 5 maja 2013, 02:43

a czy jest możliwość dorobienia takiego czujnika pasów w fotelu pasażera ?
Początkujący
 
Od: 24 gru 2012, 14:58
Posty: 9

Postprzez skrzyart » 4 wrz 2013, 12:37

Tutaj jest opisane jak to wyłączyć w Mazda 6: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki ... asow-8394/
W Mazda 3 tryb testowy jest inny i nie wiadomo która pozycja odpowiada ze wyłączenie tego dźwięku. Może ktoś to analizował?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2008, 12:32
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: JEST: Mazda 3, 2.0+LPG, 150KM, 2004.
---------------------------
BYŁO: Mazda 323F BJ, 2.0D, 2001r.

Postprzez herbata4 » 13 kwi 2014, 17:07

Odświeżę trochę wątek.
Kupiłem Mazdę i w moim aucie ani nie wyświetla się ikonka niezapiętych pasów, ani nie ma sygnału.
W instrukcji przeczytałem, że ten sygnał mają niektóre z europejskich modeli. Jak mogę sprawdzić, czy w moim zostało to wyłączone przez poprzedniego użytkownika, czy fabrycznie to auto nie jest w takie "pikadełko" wyposażone?
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 20:36
Posty: 9
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2003 kombi 2.0, 141 KM

Postprzez MaRith » 9 paź 2014, 22:37

Przeglądałem powyższe posty, jednak nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Również mam problem z pasami i ich pikaniem, natomiast problemem jest to, że dźwięk włącza się podczas zapiętych pasów. Zauważyłem, że często na nierównościach, ale nie zawsze. Zauważyłem również, że czasem wystarczy, żebym ruszył zapięcie pasów i ikonka jak i dźwięk ustępuje, ale jest to rozwiązanie zwykle na kilka sekund, ew minut.
Zwykle jak włożę pas do zapięcia odwrotną stroną to ten problem nie jest aż tak dokuczliwy.

Czy ktoś się spotkał z takim problemem i ma ew. jakieś rozwiązanie ?
MaRith
 

Postprzez Ralpheek » 10 paź 2014, 08:07

Zapewne masz uszkodzony przełącznik/stycznik (nie rozbierałem nigdy tego elementu) w obejmie klamry pasa z boku fotela. Z pasem pasażera pewnie się tak już nie dzieje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2005, 15:54
Posty: 53
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: Skoda Octavia Super '59 1.3

Postprzez MaRith » 10 paź 2014, 11:20

Mam tylko czujnik zapiętych pasów przy fotelu kierowcy.
A czy można wymienić same zapięcie ewentualnie? Jak tego szukać na allegro, bo może ma jakąś specyficzną nazwę.
MaRith
 

Postprzez majner » 17 paź 2014, 20:43

Odkręć zapięcie pasa – rozkręć je, w środku jest micro wyłącznik (micro swich) podłączone są dwa kabelki.
U mnie po urwaniu tego kabelka z tyłu cały czas świeciła się kontrolka, że pas z tyłu jest zapięty.
Możesz sprawdzić czy to czasem nie jest problem z matą w fotelu.
Całe szczęście wyłączonego mam brzęczka.

Mniej więcej tak będzie wyglądał
Załączniki
Micro_Switch.jpg
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2011, 08:14
Posty: 11 (1/0)

Postprzez Tomaso_2017 » 6 kwi 2018, 10:37

Hej

Czyli reasumując, powyższe wypowiedzi, nikt nie zna skutecznego (najlepiej systemowego) wyłaczenia dźwieku ostrzegawczego niezapietych pasów? Jakiś kod itp?

...dla tych co pisza, że pasy ratują życie , tak wiem to doskonale i wyjaśniam, że używam pasów, ale....czasami jade przez pusty parking, manweruje na podwórku , itp, gdzie jestem pewny , ze nic sie nie moze wydarzyć i ów dźwiek doprowadza mnie do szału. Mało tego, nawet po wyjściu z auta gdy silnik nadal pracuje, to nadal piszczy !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2017, 22:16
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 MPS BK, 2.3 DISI, 260 KM, 2007.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323