Czujnik zapięcia pasów

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez DeadlY » 4 gru 2008, 01:27

chriss napisał(a):Owe "pikanie" rozpoczyna się (w M3) z momentem przekroczenia 20 km/h, wiec zgadzam się z <b>mr_t</b>:

Nie lepiej po prostu wolniej wjeżdżać?


A pasy i tak warto zapinać ;)

Pozdrawiam

nie to ze warto tylko trzeba nawet, ale np. ja mam wiecej niz 5 metrow podworka i przekraczam 20km/h z zapinaniem pasow ogolnie nie mam problemu i zawsze mam zapiete nie liczac podjezdzania kilkunastu metrow a wtedy to brzeczenie jest irytujace szczegolnie jak sie wraca po ciezkim dniu zeby sie wyciszyc <killer>
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Fredo » 4 gru 2008, 08:17

Gdzieś czytałem (nie mogę teraz znaleźć),że pikanie zaczyna się nie od 20, a od 8-iu km/h.
I mam wrażenie, że tak jest u mnie.

Jedno moim zdaniem jest pewne.
Po zatrzymaniu się (a ja dodatkowo otwieram drzwi, zaciągam hamulec ręczny i wysiadam), pikanie powinno się wyłączyć !
I tu projektanci (konstruktorzy) Mazdy dali moim zdaniem plamę.

EDIT
Znalazłem
Mazda 6 instrukcja obsługi (polska)
Rozdział 2-18
Sygnał ostrzegawczy pasa bezpieczeństwa (niektóre modele europejskie)
Jeśli pas kierowcy nie jest zapięty i samochód porusza się z prędkością większą niż około 8 km/godz sygnał ostrzegawczy będzie słyszalny przez około 2 minut.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 22:04
Posty: 105
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

Postprzez Tolek » 4 gru 2008, 11:05

Fredo napisał(a):Gdzieś czytałem (nie mogę teraz znaleźć),że pikanie zaczyna się nie od 20, a od 8-iu km/h.
I mam wrażenie, że tak jest u mnie.

Zgadzam się z Tobą. Wystarczy wrzucić jedynkę i kulać się żółwim tempem a już zaczyna pikać. Wydaje mi się (chociaż nie jestem na 100% pewny), że nie ma pikania jadąc na wstecznym.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez zenek » 4 gru 2008, 13:08

DeadlY napisał(a):w koryms samochodzie problem pipczyka pasow rozwiazalem odlaczajac jeden kabelek, w przypadku M3 nie polecam podobnego rozwiazania, kupowanie pasow na szrocie albo zapinanie za plecami to jest jakies rozwiazanie ale dla mnie np nie praktyczne, szkoda ze nie mozna w opcjach trip wylaczac tego :( :(


Jak ktos lubi majsterkowac to mozna właczyc w obwod brzęczyka wyłacznik czasowy i jesli akurat manewrujesz to wciskasz guziczek, ktory np. na 1 min. wylaczy Ci brzęczyk (dzieki temu nigdy nie zapomnisz właczyć go z powrotem). Fakt, ze troche trzeba sie natrudzic ale potem jest to duzo wygodniejsze, niż uzywanie osobnej koncówki. Taki wyłacznik mozna pewnie spokojnie zrobić samemu i przypuszczam, ze nie byłby ani skomplikowany ani duzy.
Ot taka luźna propozycja :)
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2008, 09:47
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 Sport 1.6 CD Active

Postprzez Fredo » 4 gru 2008, 21:27

Jak ktos lubi majsterkowac to mozna właczyc w obwod brzęczyka wyłacznik czasowy ....

Ano można, ale gdzie jest ten brzęczyk .... itd, itd.

Wydaje mi się (chociaż nie jestem na 100% pewny), że nie ma pikania jadąc na wstecznym.

Też zdarzyło mi się kilka razy, ale nie tak jak do przodu, praktycznie codziennie, mimo, że się staram i jedę praktycznie na ślizgającym się sprzęgle.

Chole..ie mnie to irytuje. Japońce dali ciała !
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 22:04
Posty: 105
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

Postprzez Murek » 22 gru 2008, 19:56

LemJohny napisał(a):Tak od tematu odchodząc.. Macie śruby anty-kradzieżowe u siebie?? Ktoś może takie kupował



Ja kupiłem nakrętki w Northauto za 119zł – wcześniej zadzwoniłem do salonu Mazdy we Wrocławiu z pytaniem jakiej firmy sprzedają i jaki model:))) okazało się, że te same mieli po 190zł:))...także polecam się rozejrzeć...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2007, 16:05
Posty: 32
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3, 2.0 150KM 2007

Postprzez DeadlY » 24 gru 2008, 00:07

Fredo napisał(a):
Jak ktos lubi majsterkowac to mozna właczyc w obwod brzęczyka wyłacznik czasowy ....

Ano można, ale gdzie jest ten brzęczyk .... itd, itd.

dokladnie .. .moze wiecej informacji masz na ten temat?

Fredo napisał(a):
Wydaje mi się (chociaż nie jestem na 100% pewny), że nie ma pikania jadąc na wstecznym.

Też zdarzyło mi się kilka razy, ale nie tak jak do przodu, praktycznie codziennie, mimo, że się staram i jedę praktycznie na ślizgającym się sprzęgle.

Chole..ie mnie to irytuje. Japońce dali ciała !

jak sie wlaczy wsteczny to przestaje (u mnei nie zawsze – walcze z elektryka ostatnio), ale podjechac wlaczyc wsteczny potem luz reczny , podjecac steczny itd to chyba lepiej za plecami zapinac :P
tak samo mnie to irytuje i lacze sie w boolu :)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Ravenka » 24 gru 2008, 01:37

A nie łatwiej zamiast zmieniać coś w elektryce kupić "łącznik" między szelkami dla psa a zaczepem pasów bezpieczeństwa samochodu?Coś takiego. Wiem, że w mikrze ktoś próbował odłączyć ten czujnik i miał problem z poduszkami – nie chciały działać bez tego ustrojstwa.
Ravenka
 

Postprzez Globy » 26 gru 2008, 01:11

(Nie)stety podobnie upierdliwe urządzenie się w wielu nowych autach ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez DeadlY » 26 gru 2008, 03:36

heh fakt ze to [tiiit] jest malo znaczaca ale mnie osobiscie irytuje :)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez madzia6 » 26 gru 2008, 11:36

ja kiedys o tym pisalem ze mam na to sposob (moze troche dziwny) ale skuteczny, wystarczyy wlazyc taka sama klamre jaka jest u pasow i wchodzisz, odpalsz i jedziesz natomiast jak jade poza trase to dpinam klamre i zakladam pasy i mi nie brzeczy no moze sekunde zanim zrobie zamiane.

powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:06
Posty: 56
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez Globy » 26 gru 2008, 16:46

Ja wpinam pas pasażera w swój zamek, jak wyjeżdżam z garażu. Niestety wszystko, co przypomina dźwięk budzika – szczególnie z rana – wprawia mnie w stan wybitnej irytacji ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez DeadlY » 27 gru 2008, 01:39

ja to sobie zalatwie ciecia do wjezdzania do garazu chyba ;)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Ralpheek » 31 gru 2008, 20:15

ale postów sie w temacie i nie tylko namnożyło.. fajnie – sprawa z pasami wygląda tak: ta kostka o której mówicie od czujnika zapięcia pasów – rozłączając tę kostkę pod fotelem powoduje się sytuację, jakby w samochodzie były non stop zapięte pasy. Tak działa czujnik – niezapięte pasy, to zwarty obwód. Bardzo łatwo to sprawdzić. To chyba nie jest takie wcale zła informacja dla komputerka, poduszek i innych takich.. Efekt jest taki, ze to nieprawda, ze po odłączeniu tej kostki wystąpi jakikolwiek błąd, przynajmniej nie w mojej maździe 3 MPS '2007, od jakiegoś roku.. a robiłem juz parę razy testy przy okazji przeglądów gwarancyjnych. Oczywiscie nie polecam zdecydowanie niezapinania, sam zawsze zapinam za wyjątkiem manewrów na parkingu, czy dojeżdzając gdzies kawałek polna drogą, gdzie jej jakosc pozwoli momentami osiagnac troszke wiecej niz "piszczące" 20km/h. Piszczace rozwiazanie jest takie ze wzgledu na testy bezpieczesntwa i noty w nich, ale niestety nie jest to zawsze praktyczne, w kazdych sytuacjach..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2005, 15:54
Posty: 53
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: Skoda Octavia Super '59 1.3

Postprzez tradeitdamn » 1 maja 2011, 23:17

e tam, trzeba znalezc ten brzeczyk i go zakleic czyms, bedzie pikac ale ciszej. ot filozofia.
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez bouoz » 2 maja 2011, 12:08

da się po prostu wyłączyć ten to brzęczenie – na forum było opisane jak wejść w opcje mazdy – sprawdzanie wskaźników, korekcja spalania.
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 21:04
Posty: 179
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB

Postprzez kveldulv » 23 wrz 2011, 22:01

Więcej w tym temacie jest durnych odpowiedzi typu "pasy trzeba zapinać", niż jakiś pomocnych rozwiązań. Kojarzy mi się to z hasłami typu "rozejrzyj się przy przejściu na pasach" albo "nie jedz za dużo cukierków".
A tak się składa, że np ja jestem świadomym użytkownikiem samochodu i sam chce decydować o poziomie mojego bezpieczeństwa.
A ustrojstwo pikające w Mazdzie jest naprawdę uciążliwe i przeszkadza kiedy nie mam potrzeby zapięcia pasa ale robię to, by się nie wkurzać.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2011, 13:46
Posty: 29
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 mz-cd

Postprzez marcin255 » 23 wrz 2011, 22:24

kveldulv napisał(a):Więcej w tym temacie jest durnych odpowiedzi typu "pasy trzeba zapinać", niż jakiś pomocnych rozwiązań.

Bardzo pomocne- Zapinać pasy

kveldulv napisał(a): ale robię to, by się nie wkurzać.


I może o to chodzi ?

albo

http://allegro.pl/pas-pasy-bezpieczenst ... 00735.html
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Blumek » 24 wrz 2011, 20:53

No ta i przez takie wynalazki kosztujące w produkcji mniej niż złotówkę ginie więcej kierowców. Nie wiem czy koledze wyżej sygnał przeszkadza podczas manewrowania na parkingu czy może w jeździe na co dzień, jednak więcej czasu zajmie wpinanie tej chińszczyzny i odpinanie jej, i potem zapięcia pasów. No chyba że kolega pasów nie potrzebuje, ale w takim przypadku to lepiej poświęcić kilkanaście minut na rozebranie zapięcia i zwarcia na stałe czujnika, lub dowiedzieć się które w kostce pod siedzeniem kable są od czujnika. "NIE wiem czemu o tym napisałem"
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez cbr » 24 wrz 2011, 21:07

Napisałeś bo jak wpadnie przypadkiem na drzewo to zostawi po sobie fajny czerwony obraz na nim. Widać, że jakiś artysta zabiera się do kolejnego dzieła.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323