Strona 1 z 41

Mazda3 (BK) – Korozja

PostNapisane: 22 paź 2008, 00:49
przez andrzej 08
sporo dzisiaj poczytalem o niejakim "rudym" w Naszych Magdach.wszedzie pisza ze M6 ma najwieksze problemy gdyz wynikaja one z bledow seryjnych (badz niewlasciwego przewozenia do europy).

nie widzialem natomiast poza jednym forumowiczem, (ktory podobno "robi przy rdzy" i twierdzi ze wszystkie M 3, 6 rdzewieja) ani jednego wpisu wlasciciela M3 ktory mialby podobne problemy jakie maja wlasciciele M6.

przyznaje ze sam jeszcze u siebie tematu nie zglebilem ale ciekawy jestem czy tez sa takie problemy w M3.tylko ze nie chodzi mi tu o rdzewiejace sruby czy obrecze tarcz hamulcowych ale o elementy karoserii w szczegolnosci, czytaj:drzwi, progi, podszybia, blotniki itp itd

naczytalem sie i teraz sie zastanawiam czy temat wogole rozwijac i udac sie do ASO celem dokladnego przegladu.

jeszcze jedna kwestia
ile jest w koncu tej gwarancji?
ja mam w niemieckiej ksiazce serwisowej 3 lata na lakier (lack- und oberflachenkorrosionsgarantie) i 12 lat na durchrostungsgarantie

PostNapisane: 22 paź 2008, 01:23
przez Krisek
ja mam 3 rdzewieje ... i tone zanjomych w N.A. co tez rdzewieje .. wiec potwierdzone
ale i mam kilku co nie maja problemu zadnego !

PostNapisane: 22 paź 2008, 08:09
przez grzehoo
andrzej 08 napisał(a):ja mam w niemieckiej ksiazce serwisowej 3 lata na lakier (lack- und oberflachenkorrosionsgarantie) i 12 lat na durchrostungsgarantie


No tak – 3 lata na powłokę lakierniczą i 12 lat na perforację. Czyli jak po trzech latach lakier zacznie odłazić płatami albo wyblaknie do białego, to trudno. A przez 12 lat blacha nie ma prawa przerdzewieć na wylot.

PostNapisane: 22 paź 2008, 09:29
przez andrzej 08
grzehoo napisał(a):
andrzej 08 napisał(a):ja mam w niemieckiej ksiazce serwisowej 3 lata na lakier (lack- und oberflachenkorrosionsgarantie) i 12 lat na durchrostungsgarantie


No tak – 3 lata na powłokę lakierniczą i 12 lat na perforację. Czyli jak po trzech latach lakier zacznie odłazić płatami albo wyblaknie do białego, to trudno. A przez 12 lat blacha nie ma prawa przerdzewieć na wylot.
czyli nie ma sie co przejmowac <lol> :)

PostNapisane: 22 paź 2008, 10:05
przez grzehoo
no zależy. Gwarancja 12 lat na przerdzewienie blachy... Ciekawe jak Mazda podchodzi do takiego normalnego rdzewienia... Usuwają na gwarancji? Czy dopiero jak przeżre?
Ford usuwa ogniska rdzy w trakcie gwarancji, zanim przeżre... Ale to strasznie upierdliwe.

PostNapisane: 22 paź 2008, 10:45
przez arti154
Gwarancja obowiązuje pod warunkiem serwisowania w ASO...

PostNapisane: 22 paź 2008, 11:23
przez mr_t
grzehoo napisał(a):A przez 12 lat blacha nie ma prawa przerdzewieć na wylot.

Pod warunkiem wykonywania okresowych kontroli i stosowania się do zaleceń. Więc mogą Ci zalecić samodzielne pomalowanie, bo jak nie to przerdzewieje;) Swoją drogą jak czytam o rdzewiejących samochodach w tak młodym wieku to jedyne co mi na myśl przychodzi to Fiat... teraz rozumie słowa znajomego który stwierdził że Mazda to taki jakby Fiat;)

PostNapisane: 22 paź 2008, 11:41
przez arti154
Fiat powiadasz ?
Mój ojciec ma cinquecento z '94 i ani grama rdzy więc... nie każdy Fiat jest jak Mazda.

PostNapisane: 22 paź 2008, 12:26
przez Grzyby
Krisek, akurat Twoja opinia jest dla użytkowników w PL mało miarodajna.

PostNapisane: 22 paź 2008, 12:43
przez andrzej 08
arti154 napisał(a):Gwarancja obowiązuje pod warunkiem serwisowania w ASO...
... ale mam nadzieje ze niekoniecznie w Polsce?

takie usuwanie czy samo zabezpieczanie blach czy podwozia odbywa sie w ramach takiej gwarancji i jest bezplatne czy sobie za to cos licza?

PostNapisane: 22 paź 2008, 13:28
przez Grzyby
andrzej 08 napisał(a):ale mam nadzieje ze niekoniecznie w Polsce?

oczywiście że niekoniecznie

PostNapisane: 22 paź 2008, 16:20
przez Krisek
Grzyby napisał(a):Krisek, akurat Twoja opinia jest dla użytkowników w PL mało miarodajna.


a co uzytkownicy PL maja auta z innej blachy innaczej z konstruowane ?

NIE !

roznia sie elementami zderzakami nadkola sa takie same ... i to one rdzewieja ze wzgledu na brak wypelniacza pomiedzy 2oma elementami ktore mazda naprawia i wypelnia podczas naprawy rdzy ..

PostNapisane: 22 paź 2008, 23:15
przez Grzyby
Krisek, jeśli nie łapiesz różnicy chociażby w klimacie to o czym mam rozmawiać z Tobą?
Poza tym z reguły auta A-Spec mają gorzej (lub w ogóle) nie zabezpieczone blachy.

A z ciekawości – trójki A-Spec gdzie są robione?

PostNapisane: 23 paź 2008, 06:09
przez Krisek
Grzyby,

w Japoni sa robione wszystkie 3..
6 na N.A. w Ameryce na EU Jap. bodajze..

Co do klimatu ... zgodze sie .. lecz ja akurat jestem w Ontario ... Wiec klimat bardzo zblizony do Polski ... wiecej soli zima ... ale to nie od soli .. zreszta kto wie ...

Wiem jedno ze mazdy Je Nissana i Acury .. nie .. ale VW jadlo ...

Ale mazda dba o klientow ... i poprawia :P albo nie maja wyjscia

PostNapisane: 5 lis 2008, 19:39
przez andrzej 08
jako ze jestem zwolennikiem zapobiegania zamiast leczenia udalem sie do ASO celem weryfikacji czy cos sie z moimi blachami dzieje bo cosik mi sie wydawalo ze pojawiaja sie pierwsze oznaki korodowania

ogolnie Pan w ASO byl lekko zaskoczony (akurat temu sie wcale nie dziwie) ze w 3 moze pojawic sie korozja bo nigdy z nia nie mieli do czynienia.

co sie okazalo?

okazalo sie ze jest akcja serwisowa na nadkola w M3 !
jako ze mam przeglady od nowosci obejmuje ta akcja i moja Madzie z 2004r.

ogolnie na razie to ASO wypadlo dosc korzystnie, no ale na robote to sie dopiero umowilem za jakis czas

jak juz bedzie po wszystkim dam znac co i jak

PostNapisane: 5 lis 2008, 21:25
przez Globy
Wow. Jeśli to potwierdzona informacja, można o tym założyć oddzielny wątek w dziale 3/5/6. Jeśli będziesz mógł, zorientuj się proszę o roczniki, których dotyczy akcja.

PostNapisane: 5 lis 2008, 23:09
przez Blase
Grzyby napisał(a):Poza tym z reguły auta A-Spec mają gorzej (lub w ogóle) nie zabezpieczone blachy.


Co temat to inna opinia ;) Jakiś czas temu czytałem na tym forum że jest dokładnie odwrotnie, ze względu na stosowne przepisy w US. Ale że mam na 4 rano do pracy to idę spać i nie będę tego dziś szukał...

PostNapisane: 6 lis 2008, 04:51
przez Krisek
a ja bardzo watpie bylo by to zbyt kosztowne ... to robic 2 rozne powloki mazda i tak ma najgorsze naj ciensze lakiery jakie kiedy kolwiek widzialem mierzone specjalnym ultra dzwiekowym miernikiem osobiscie :) i porownane do kilku innych autek ktore byly pod reka :) Ale nie dlatego rdzewieja ze powloka czy nie powloka ..

laczenie pomiedzy nadkolem wewnetrzne nie jest niczym wypelnione dostaje sie woda = sie korozja

prawidlowa naprawa polega na otwarciu wpuszczeniu pijanki za sylikonowaniu i zamknieciu .. i lakier na to tak umnie wykonali ..

PostNapisane: 6 lis 2008, 10:19
przez darek65
Moja 3 z USA nie miała żadnego zabezpieczenia podwozia , blacha + bezbarwny lakier .Gość który robił zabezpieczenie powiedział ,że nigdy takiego szajsu nie widział .Nie powiedziałem mu o tym co napisał Krisek w przyszłym tygodniu pojadę na poprawkę

PostNapisane: 7 lis 2008, 06:30
przez Krisek
darek65 napisał(a):Moja 3 z USA nie miała żadnego zabezpieczenia podwozia , blacha + bezbarwny lakier .Gość który robił zabezpieczenie powiedział ,że nigdy takiego szajsu nie widział .Nie powiedziałem mu o tym co napisał Krisek w przyszłym tygodniu pojadę na poprawkę


nie martw ... siee Hondy nie lepsze ... :)
Teraz wszystko to juz masowka nawet Jaguary ... wiec :)