Mazda3 (BK) – Korozja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez arjot » 24 lis 2010, 23:49

Wrócę do pytania lukaszm – przy 65tysiącach, po jakiś 5 latach mazdy odcinałem końcówkę wydechu bo nie mogłem już patrzeć na rude. Przy okazji przepatrzony cały układ nie wymagał szczególnej troski. Na końcówkę założona Ulterowska. Nie było sensu wymiany całego tylniego wydechu na razie.
Nadkola oglądałem ostatnio przy zdejmowaniu zderzaka i montażu przeciwmgielnych, rudego nie było. Inna sprawa, że samochod parkowany w garażu od nowości a w zimie często go spłukuję z szajsu drogowego..
Seraf, znalazłeś kogoś od renowacji felg? Jeśli tak, to w jakiej cenie? Ostatnio znajomy w Wawie polecał mi zakład z piaskowaniem i lakierka proszkową, tylko liczą sobie tam 190zlych za felgę i trochę mną to wstrząsnęło :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez Dominooo » 25 lis 2010, 00:10

fixerq napisał(a):Ja też kupiłem u niego, tylko, że tylne. Teraz poluję na przód, ale do lutego nie będę czekał. Na alle wystawia takie fox, a firma jest jakieś 2 km od mojego domu :D


Spoko, fox sprzedaje w cenie ciut wyższej od ASO :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez lukaszm » 25 lis 2010, 00:21

w FOX jak zagadasz że w ASO jest tańsze to Ci sprzeda po cenie z ASO ale chyba tego nie sprawdzają bo gdy poinformowałem osobę przyjmującą zamówienie że cena w ASO to 54zł to bez problemu zgodził się mi za taką sprzedać, 2 dni później część już w ASO była za 65zł. Ceny zależą od kursu walut ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez mikaaeel » 25 lis 2010, 02:34

lukaszm napisał(a):w FOX jak zagadasz że w ASO jest tańsze to Ci sprzeda po cenie z ASO ale chyba tego nie sprawdzają bo gdy poinformowałem osobę przyjmującą zamówienie że cena w ASO to 54zł to bez problemu zgodził się mi za taką sprzedać, 2 dni później część już w ASO była za 65zł. Ceny zależą od kursu walut ;/


w którym to ASO sprzedają chlapacze za 65 PLN :–) ????

ja mam na razie tylne też zakupione w "sportczesci".........kupiłem na aukcji przednie, a dostałem tył, no ale 69 PLN a 199 PLN spora różnica i z tyłu też się cieszę, a przodu jak nie ma to nie ma ;–(((((
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:37
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6b 2004

Postprzez Dominooo » 25 lis 2010, 05:09

lukaszm napisał(a):w FOX jak zagadasz że w ASO jest tańsze to Ci sprzeda po cenie z ASO ale chyba tego nie sprawdzają bo gdy poinformowałem osobę przyjmującą zamówienie że cena w ASO to 54zł to bez problemu zgodził się mi za taką sprzedać, 2 dni później część już w ASO była za 65zł. Ceny zależą od kursu walut ;/


Podaj namiary na to ASO to od razu dzwonię i zamawiam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez mikaaeel » 25 lis 2010, 17:01

Ządamy kontaktu do ASO !!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:37
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6b 2004

Postprzez Dominooo » 25 lis 2010, 19:46

lukaszm napisał(a):w FOX jak zagadasz że w ASO jest tańsze to Ci sprzeda po cenie z ASO ale chyba tego nie sprawdzają bo gdy poinformowałem osobę przyjmującą zamówienie że cena w ASO to 54zł to bez problemu zgodził się mi za taką sprzedać, 2 dni później część już w ASO była za 65zł. Ceny zależą od kursu walut ;/


Zagadałem dziś w FOX...
Cytuję:
"Niestety jest to produkt rodem z ASO no i cena również, nie mamy możliwości załatwienia taniej takiego zestawu"

:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Blumek » 25 lis 2010, 23:22

Słuchajcie mam pytanie, Jak się nie mylę to na progach od dołu są nakładki plastikowe, czy ktoś miał okazje je ściągać? Jutro rozpoczynam drobną konserwacje i myślę, że warto tam zajrzeć a nie chciałbym czegoś połamać i narazić się na niepotrzebne koszta.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez mateo_e11 » 26 lis 2010, 13:29

Blumek napisał(a):Słuchajcie mam pytanie, Jak się nie mylę to na progach od dołu są nakładki plastikowe, czy ktoś miał okazje je ściągać? Jutro rozpoczynam drobną konserwacje i myślę, że warto tam zajrzeć a nie chciałbym czegoś połamać i narazić się na niepotrzebne koszta.


Witam,

pod listwę ochronna montowaną od dołu na progu warto zajrzeć na 100%. Listwa ta montowana jest na kilkunastu spinkach (zob. http://allmazda.net/parts/MAZDA%203/AEBA11/Y2/5040B/). U mnie ostatnio ściągali tą listwę i przy okazji wspomnieli, że warto sprawdzić czy gąbkowe uszczelko-osłony chroniące lakier przed podrapaniem przez spinki są ok bo inaczej spinki trą o lakier i może zacząć rdzewieć. Spinki maja poza tym średnice ok 2 cm – i takie otwory są też od dołu w progu – moim zdaniem warto je też obejrzeć i psiknąć czymś na rdze...

Ściąganie listwy jest proste – zdejmujesz mały chlapacz za przednim nadkolem (2 spinki od strony kola i jedna śruba od dołu), czyścisz widoczne od dołu zaczepy spinek z błota, etc. a następnie ciągniesz listwę do przodu (kierunek rozpoznasz po ułożeniu spinek, ew. druga osoba pcha ja od strony kola tylnego). Listwa powinna odejść bez problemu, czasami wypada parę spinek – tu ważne by znaleźć wszystkie wspomniane już wyżej podkładki/uszczelki z cienkiej gąbki.
Montaż – najpierw spinki w listwę, potem listwa pod próg (u mnie wpinali spinki od ostatniego tylnego otworu po kolei do przodu), potem chlapacz i śruba od dołu.


Powodzenia przy zabezpieczaniu

Mateo_e11
____________________________________________

Mateo_e11
Mazda6 Sport Kombi Active 2.0 MZR-CD 105kW/143KM
Mazda3 Sport Active 1.6 MZR 77kW/105KM
____________________________________________
Początkujący
 
Od: 12 lut 2008, 23:09
Posty: 17
Auto: 6 Sport Kombi Active 2.0MZR-CD
3 Sport Active 1.6

Postprzez Blumek » 26 lis 2010, 16:06

dzięki za rozjaśnienie sprawy.

I ni cholery nie mogłem wyjąc tych listew, :). zasiedziały się chyba. ale zaglądając w miejsca gdzie są poprzykręcane pozbyłem się mnóstwa błota.Korozji nie widać , może zostawię to na przyszły rok.
A jeżeli chodzi o te uszczelki gąbczaste to dają wiele do życzenia.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Wojtek242 » 23 lut 2011, 13:09

Witajcie
Przeczytałem ten watek i problem rdzy trochę mnie wystraszył i osłabił zapal do kupna M3. Rozważam kupno mazdy w Hiszpanii, gdzie zima praktycznie nie występuje i problemy z korozja również. Przeczytałem jednak, ze mazdy produkowane na ten rynek mogą w ogóle nie buc zabezpieczone przez korozja. W związku z tym mam pytanie czy uważacie za sensowne kupno tam samochodu i zabezpieczenie go przed korozja w Polsce. Konkretnie chodzi mi o to , czy takie zabezpieczenie byłoby rzeczywiście efektywne. I jeszcze jedno pytanie, czy szóstki maja podobny problem, czy to domena trojek?
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 23:45
Posty: 16 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: M3 BM 2.0 benzyna

Postprzez RobertPi » 23 lut 2011, 13:37

Z różnych publikacji prasowych i wieści od użytkowników wynika, że problem dotyczy raczej aut przedliftowych. Możesz przyjąć, że pojazdy po 2007 nie mają problemu korozji chociaż pewnie jakieś pojedyncze egzemplarze się trafią. Szczególnie powypadkowe. Ja osobiście miałem auto zabezpieczane w ramach akcji serwisowej ale generalnie rdzy nie mam wcale .
Co do wersji na Hiszpanie to nie wierzę aby Mazda specjalnie niezabezpieczała pojazdów na południe Europy. Raczej jest tak, że mają one standardowe zabezpieczenie a samochody na rynki skandynawskie ( m.in. wersja na Polskę ) mają dodatkowe zabezpieczenie blach.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez akostarek » 23 lut 2011, 17:12

informacja taka pojawiła się w necie w kilku miejscach. Podobno mazdy przypływają zabezpieczone do transportu, ale nie mają zabezpieczonego podwozia. Dopiero po wyczyszczeniu samochodów są one zabezpieczane w Niemczech w zależności od rynku docelowego. Informacja ta nie jest pewna, ale spotkałem się z tym kilkukrotnie.
Jak dla mnie sprawa jest prosta, sprawdzić auto przed zakupem jak wygląda spod spodu, zabezpieczyć po kupnie u jakiegoś mechanika albo samemu, koszty nie będą dużo. Takie coś raczej przed zimą dobrze zrobić z każdym używanym nabytkiem na 4 kołach.
Wojtek242 napisał(a):Przeczytałem ten watek i problem rdzy trochę mnie wystraszył i osłabił zapal do kupna M3.

Poczytaj sobie jakie problemy z tym mają Kie Ceed itd, to Ci wróci chęć na mazdę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Wojtek242 » 23 lut 2011, 21:16

Entuzjazm troche ostygł, to fakt, ale póki co cały czas jestem zdecydowany na mazdę :)
Odnośnie korozji, wkleję cytat z forum interia:
Żadna Mazda nie jest zabezpieczana fabrycznie środkiem antykorozyjnym. To fakt! Dopiero u głównego importera są te samochody dostosowywane do rynku lokalnego. I tak w europie to niemiecki oddział Mazdy zajmuje się konserwacją blach i to w zależności od tego gdzie dany model będzie sprzedawany. W Hiszpanii czy Włoszech żadna salonowa Mazda nie ma środka antykorozyjnego na
sobie. Ale co ważniejsze w niemieckim oddziale Mazdy nie ma niestety kontroli jakości takiego
dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego i stąd wpadki z kilkuletnimi modelami tej marki z
korozją.
Widziałem ostatnio Mazdę 6 przywiezioną z Francji i nie miała na sobie ani grama środka
antykorozyjnego. Sprowadzane do Polski Mazdy z USA w dużej większości mają zabezpieczenie antykorozyjne bo są kupowane/sprowadzane z północnych stanów. W Mazdach np. z Kalifornii jest tylko goła blacha. Jeżeli bardzo chcesz wiedzieć jak rdzewieją Mazdy
to wejdź sobie na jakieś motoryzacyjne forum niemieckie. Dowiesz się między innymi w jakich
hangarach, gdzie i przez kogo są "smarowane" Mazdy na Europę. Przeżyjesz delikatny szok, że coś
takiego jest stosowane przez takiego producenta jak Mazda. Nikt nie sprawdza czy dany model jest
dobrze czy wcale zabezpieczony przed korozją, jak tani turecki pracownik popsika tak jest, albo i
nie. Zależy jaki ma dzień i ile aut dziennie musi zakonserwować. Jak jest dużo zamówień np. podczas
otwarcia Mazdy w Polsce to psika tylko po brzegach żeby się wyrobić."


Nie wiem na ile informacje tuataj zawarte są prawdziwe, jakoś mi się nie chce wierzyć że wypuszczają samochody z gołą blachą bo to że w ciepłych krajach zimy są łagodne, to nie znaczy że nie ma opadów. A gołą blachę rdza zjadłaby całkiem szybko. Tak mi sie przynajmniej wydaje. Sam nie wiem co o tym myśleć. :|
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 23:45
Posty: 16 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: M3 BM 2.0 benzyna

Postprzez talk_about85 » 23 lut 2011, 21:30

Z tego by wynikalo ze moja Mazda nie ma srodka antykorozyjnego. Niezle jaja! Jesli ktos to potwierdzi to bede w jeszcze wiekszym szoku :(.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez arjot » 23 lut 2011, 21:32

A propos tematu, pytałem ostatnio o cenę zabezpieczenia antykorozyjnego Mazdy w Auto Księżyno.
Koszt takiej zabawy to 870 złotych brutto. Zdaje się, że mają teraz promocję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez fixerq » 22 kwi 2011, 13:28

Wg mnie przyczyną korozji tylnych błotników są te materiałowe nadkola, a dokładnie ich zakończenia, które wchodzą do środka i leżą sobie na rancie wewnętrznym błotnika i zapewniają im dobre nawilżenie/zasolenie. Proponuję wam wszystkim wyjęcie tych zakończeń na zewnątrz, tak, aby nie spoczywały sobie na rancie. Niestety – to rozwiązanie ma minus w postaci kiepskiego efektu wizualnego (materiał wystaje na zewnątrz nadkola). Nie jest też dobrze dopasowany. Jak komuś przeszkadza, można zawsze coś wymyślić – podkleić na jakimś szczeliwie, obszyć jakimś gumowatym materiałem. Byle znajdowało się na zewnątrz. Zobaczymy jak będzie po przyszłej zimie – do tego jeszcze daleko :P
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez Turbinka » 3 maja 2011, 21:14

Witam serdecznie!
jestem tu nówką, dlatego jeśli nie trafiłam z wątkiem albo podobny już istnieje, będę wdzięczna za przeniesienie mojego wątku w odpowiednie miejsce ;P
Chciałam zasięgnąc informacji z najlepszego źródła, więc zakochałam się w Mazdzie 3 no i już prawie kupiłam ale... zobaczyłam na błotniczkach dosyc spore rudości....od sprzedawy usłyszałam:"przecież auto ma 7 lat to nie nówka i czego się tu spodziewac, wszystkie mazdy tak mają" jako, ze budżetówka zarabia grosze nie stac mnie na walkę z rudą z góry przegraną. I tu stawiam pytanie czy rzeczywiście wszystkie Mazdy dopada korozja ( w szczególności 3 ) ponieważ nie chce kupowac autka, które za 2 lata będzie dziurawe <płacze> Bardzo mi się Mazdunia podoba i jestem w kropce. Z góry dziękuję za odpowiedź :)
Turbinka
 

Postprzez Blumek » 3 maja 2011, 21:41

Turbinka napisał(a):wszystkie mazdy tak mają

No nie wszystkie, ale sporo. Ja na przykład miałem malowaną w sierpniu zeszłego roku i na rantach tylnych już się pokazują spore ogniska rdzy, pod spodem , jak kupowałem też było średnio.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Turbinka » 3 maja 2011, 21:47

Dziękuję za odpowiedź :) szkoda, że tak "spartolili" blachę... bo autko prześliczne!
Turbinka
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323