Strona 1 z 23

Akumulator – wymiana, obudowa, opinie i porady

PostNapisane: 15 paź 2008, 10:11
przez Tolek
Akumulator w plastikowej obudowie stoi luźno. Czy jest to normalne? Czy powinien być jeszcze dodatkowo przymocowany? Wydaje mi się, że przy gwałtowniejszym hamowaniu może on "latać". Wystarczy go lekko popchnąć i przesuwa się bez problemu. Sam nie wiem.

-----Edit-----
Akumulatory w M3:
Silniki ZJ, Z6 i LF
12V-40AH/5HR 12V-52AH/5HR
Silniki Diesla
Wg ASO oryginał dla diesla 1.6 Y6 109KM to 570A i 70Ah
Tak więc będą pasowały równiez ze względu na wymiary:
1. Yuasa 030 70Ah 570A
2. Centra CB704 70Ah 540A
3. Varta E23 70Ah 630A
4. Bosch S4 026 – 70Ah 630A


Instrukcja ladowania akumulatora jest dostepna na 15stronie
viewtopic.php?p=2534977#p2534977

edit by widmo82

PostNapisane: 15 paź 2008, 10:31
przez BlackM3
Akumulator powinien być przymocowany metalową nazwijmy to klamrą od góry przy pomocy dwóch śrub, jak to widać na załączonym zdjęciu.
Obrazek

PostNapisane: 15 paź 2008, 10:36
przez Tolek
Dzięki. Też mi się tak wydawało. Poprzedni właściciel nie spisał się. Pozdrawiam.

Dopiero teraz zauważyłem, że jest włożony akumulator Opla 12V 55Ah. Czy to takie same parametry jakie potrzebuje "trójka"?

PostNapisane: 15 paź 2008, 14:30
przez BlackM3
Nie mam pojęcia

PostNapisane: 15 paź 2008, 15:04
przez LemJohny
W książce do 2,3l i 2,0l benzyna jest napisane że idzie akumulator:

12V 40AH/5HR
12V 52AH/5HR
12V 55AH/5HR

Więc ten który masz jest moim zdaniem ok

BlackM3 – Ładna lampka z Intela ;) :D

PostNapisane: 15 paź 2008, 15:24
przez BlackM3
A dziękować, dziękować <lol>

PostNapisane: 22 lis 2009, 21:08
przez siechu
Cześć
Zbliża się moment zakupu nowego akumulatora. Bardzo proszę o doradzenie jaki model, jakie macie doświadczenia, generalnie co polecacie a co odradzacie

Dzięki

PostNapisane: 24 lis 2009, 01:56
przez DeadlY
Problemem moze byc dobor odpowiednich gabarytów. Ja znalazlem w ZAP-ie serie dedykowana do japonskich aut i jest dokladnie taki sam jak oryginalny (gabaryty i parametry).
Koszt 250 PLN :)

PostNapisane: 24 lis 2009, 22:32
przez arti154
siechu napisał(a):jaki model

Polecam Panasonic, do Twojego auta pasuje 55D23L lub 80D26L podaj VIN na PW to sprawdzę dokładnie.

PostNapisane: 24 lis 2009, 22:34
przez vqsoft
ZAP to się nadaje do widlaków a nie do mazdy

PostNapisane: 4 gru 2009, 12:24
przez pabl0
U mnie jest taki sam aku jak u @BlackM3 na zdjęciu. Ponieważ ostatnimi czasy sprawiał problemy zacząłem się rozglądać za nowym. I w sumie nie wiem jakie parametry powinien mieć. Wg specyfikacji centry to do naszego auta nadaje się ich model CB704 który ma pojemność 70Ah i prąd rozruchowy 540A. Z kolei na stronce producenta oryginalnego http://www.yuasa.com.tw/english/auto00.htm model 80D26L który posiadam, ma jakąś wartość 55. Pewnie sprawa się rozbija o sposób pomiaru... Jeśli ktoś się zna i potrafi rozszyfrować dane ze strony producenta to byłbym wdzięczny :)

A jakie aku zamiennie stosujecie do swoich M3 1.6 CD ?

PostNapisane: 4 gru 2009, 15:15
przez Godsend1978
Czy odłączenie akumulatora w trójce na okres miesiąca może skutkować czymś jeszcze oprócz konieczności zaprogramowania sterowania szybami, radia i zegarka? Czy komputer sterujący pracą silnika może o czymś "zapomnieć"? Dotychczas wyjmowałem aku na maksymalnie kilka godzin i nie było problemu – silnik chodził OK. A jak z zamknięciem auta? Czy centralny bez akumulatora pozwoli mi zamknąć/ otworzyć drzwi kluczem (nie pilotem)? Wyjeżdżam w grudniu na miesięczny urlop i myślę o wniesieniu na ten okres akumulatora do mieszkania – parkuję pod chmurką. Sorry za podłączenie się pod temat. Pzdr

PostNapisane: 4 gru 2009, 15:51
przez pabl0
U mnie stał bez aku jeszcze dłużej, bez problemu później załapał. A kluczykiem otworzysz drzwi od pasażera, resztę od wewnątrz "pstryczkiem". A wniesienie aku do mieszkania to bardzo dobry pomysł.

PostNapisane: 4 gru 2009, 17:22
przez Godsend1978
pabl0 napisał(a):U mnie stał bez aku jeszcze dłużej....


Dzięki. Wszystko jasne.

PostNapisane: 4 gru 2009, 17:40
przez radzi89
pabl0 napisał(a):A kluczykiem otworzysz drzwi od pasażera


W drzwiach pasazera kluczyk?

PostNapisane: 5 gru 2009, 11:02
przez pabl0
radzi89 napisał(a):
pabl0 napisał(a):A kluczykiem otworzysz drzwi od pasażera


W drzwiach pasazera kluczyk?


Oczywiście miałem na myśli drzwi od kierowcy :)

PostNapisane: 5 gru 2009, 16:40
przez DeadlY
vqsoft napisał(a):ZAP to się nadaje do widlaków a nie do mazdy

cenna, trafna, intelektualna uwaga i do tego poparta faktami

PostNapisane: 5 gru 2009, 19:09
przez vqsoft
nie muszę tego popierać
doświadczyłem tego na własnej pupie

2 razy miałem zapa – w almerze = 2 razy reklamacja po 2 dniach od zakupu – oczywiście zganiali na brak lądowania i niesprawny alternator . na miejscu w piastowie nawet nie mieli urządzenia do sprawdzenia instalacji i napięcia ładowania :)
śmiech
kupiłem varte silver i zapomniałem co to aku na 4 latka

co do widlaków
w firmie w Pruszkowie mamy z 10 widlakow
4ry sa na zapach :)
nie powiem które w zimę jeżdżą :)

poza tym zap nie jest tak atrakcyjny cenowo aby na sile wspierać tą Polska firmę


pozdrawiam

PostNapisane: 6 gru 2009, 15:22
przez DeadlY
vqsoft napisał(a):zap jest polski od wielu wielu lat

Z tego co piszesz wynika ze jest od zawsze Polski. Wydawało mi sie ze od kilku lat nie jest, ale wychodzi na to ze sie mylilem.
vqsoft napisał(a):taniej niz w sklepie firmowym to chyba nie moze byc

Nie piszesz konkretnie. A druga rzecz to nie wiem gdzie jest napisane ze w sklepie firmowym jest najtaniej.
Moze tak: Za aku ZAP do mazdy (katalogowe parametry) zaplaciłem 250 pln. Taki sam zap ale o innych gabarytach kosztuje ok. 160 PLN.
Moze napisz za ile kupiles konkurencyjny.

PostNapisane: 6 gru 2009, 19:32
przez vqsoft
do almery n16 kupiłem varte ca cos kolo 200
nie pamiętam bo było to parę lat temu
tak czy siak zapa nigdy nie kupie