Akumulator – wymiana, obudowa, opinie i porady

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dzux » 10 paź 2015, 19:49

Człowieku przeczytaj jeszcze raz temat, wszystko jest wyjasnione.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez yezior » 14 gru 2015, 19:39

witam,
po całkowitym rozładowaniu aku (i ponownym naładowaniu ok 8h) nie działa mi kluczyk z pilota do otwórz/zamknij drzwi. Macie jakieś sugestie? A może już ktoś tak miał?
edit. rozwiązane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez cisman » 30 gru 2015, 01:06

Witam,
mam szybkie pytanko ponieważ okazuje się, że aktualny aku raczej kończy żywot, a mrozy idą :( przeczytałem temat ale wole się upewnić czy ten konkretny będzie pasować wymiarowo i parametrycznie bo po nowym roku chciałbym podjechać i kupić i co o nim sądzicie?

http://www.strefakierowcy.pl/5222,bosch ... 540-a.html

autko jak w opisie mazda3 bk 2.0 150km 2003
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2015, 18:03
Posty: 121 (5/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Jest: Mazda 6 GH 147km 2.0 GH 2008
Było/jest: Mazda 3 150km 2.0 BK 2003

Postprzez marcin255 » 30 gru 2015, 09:36

źle wybrałeś , za niski ma być taki

http://www.strefakierowcy.pl/5224,bosch ... 540-a.html
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez cisman » 30 gru 2015, 11:08

Dzięki wielkie tak właśnie coś mi się wydawało że może być za niski :)
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2015, 18:03
Posty: 121 (5/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Jest: Mazda 6 GH 147km 2.0 GH 2008
Było/jest: Mazda 3 150km 2.0 BK 2003

Postprzez yezior » 4 sty 2016, 23:36

yezior napisał(a):edit. rozwiązane.

Na prośbę Moda. Tak jak mówisz szanowny Widmo rozwiązań jest wiele. Nawet gdzieś w dziale 323 coś tam pisali. Ja zastosowałem najbardziej proste w obsłudze.
1. Mamy podłączony świeżo naładowany aku (pilot nie działa),
2. Otwieramy maskę,
2. Zamykamy drzwi z kluczyka (wszystkie zamki zamknięte),
3. Odpinamy klemy i po ~ 3 min ponownie podłączamy,
4. Bierzemy w łapę pilota i klikamy 'open' :) ,
U mnie zadziałało. Nie wiem jak u potencjalnych innych z tym problemem. Ogólnie, żeby uniknąć powyższego, proponuję nie kręcić stacyjką gdy mamy padnięty aku. BTW, przy pierwszym zdechłym aku miałem na desce dyskotekę lampek. Przy drugim trupie, objawy były inne. Wskazówki latały latały tak jak przy wprowadzeniu Mazdy w tryb serwisowy. Wiecie o co chodzi.
Ostatnio edytowano 8 lut 2016, 21:54 przez yezior, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez kropek101 » 7 sty 2016, 08:06

Mam trochę inne pytanie niż o akumulator.
Co sadzicie o odpalaniu bezpośrednio z prostownika oczywiście posiadam taki że i ursusa odpali.
Chodzi mi o spadek napięcia podczas kręcenia a uszkodzenie kompa. Wszyscy wiemy że mazda przy słabym akumulatorze lubi uwalic komputer pytanie czy takie odpalanie nie zaszkodzi.
Pisałem wcześniej w tym wątku że mój bosch coś mi się nie podoba od 2 tygodni co 2-3 dni doładowanie, che przerwać na nim jeszcze do końca lutego a dziś myślałem że już będzie koniec.

Co do nowego, bosch odpada chciałem centre problem z rozmiarem więc waham się nad:
warta (podobno jest produkowany w tych samych fabrykach co bosch)
yuasa jakoś nie mam przekonania moje pytanie do tych co go posiadają czy posiada on korki do dolewania wody jeśli tak to wybór padnie właśnie na niego
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez widmo82 » 7 sty 2016, 10:24

zdaje mi się, że do nowych to już się nie dolewa wody
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kropek101 » 7 sty 2016, 11:42

Jeszcze są nawet widziałem na serwisach aukcyjnych aku z mazdy 2015 r pod system start stop i miał korki do dolewania. Wyglądał jak ori panasonic którego miałem. Boscha S4 można na siłę brać, wyrywasz korki i dolewka.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez yezior » 7 sty 2016, 16:31

Yuasa ma korki do dolewania. Po trzech latach elektrody są u mnie zanurzone. Ale niestety na bokach ścian mam wybrzuszenia. Niektórzy twierdzą, że to skutek przeładowania przez alternator. Fakt, jakiś elektryk regenerował mi w nim łożyska. Może maczał w tym swoje paluchy i coś w nim skopał. Aku ma też uchwyt do noszenia. Przydatny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez kropek101 » 7 sty 2016, 18:26

W takim razie już wiem co kupie.
A wypowie się ktoś na temat częstszego odpalania z prostownika?
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez dzux » 7 sty 2016, 20:14

kropek temat omawiany posiadam już trzeci aku WARTY w trzech różnych modelach w tym w dwóch mazdach i wszystko jest ok nawet przy tych mrozach silnik ładnie odpalał, po co szukać jakaś tam aku jak piszecie do których trzeba dolewać wody dystelowaniej jak to miało miejsce w starych aku. Tu masz gwarancje 2 lata w tym aku jest bezobsługowy
Co do odpalania samochodu z prostownika to wiem że są takie prostowniki które posiadają funkcję jak mówisz są też z zabezpieczeniem przepięcia na dawcę, chodź czytałem na innym forum o przypadku uszkodzenia ecu w samochodzie. Piszesz że odpalasz w ten sposób i wszystko jest git wiec powinno być ok najważniejsze żeby przy odpalaniu odbiorca miał powyłączane inne odbiorniki poboru prądu.
Załączniki
DSC_1011.jpg
przez 3 lata taki posiadałem w mazdzie 3 do czasu sprzedaży auta (3lata) i teraz taki sam mam w mazdzie 5
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez kropek101 » 7 sty 2016, 20:46

dzux właśnie o to mi chodzi aby była możliwość dolewania wody destylowanej każdy akumulator jaki miałem u siebie ten niby bezobsługowy padał szybciej od tych do których od czasu do czasu trzeba zajrzeć więc nie dziw się że nie mam do nich przekonania.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez dzux » 7 sty 2016, 23:03

Tu Ci nie pomoge nie szukałem nigdy takiego aku o jakim piszesz może dlatego że średnio co 3-4 lata zmieniam samochód i te bezobsługowe mnie niezawodzą.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez marcin255 » 21 sty 2016, 09:29

Postanowiłem doładować aku 11.9 V zakupiłem
http://www.toya24.pl/prostownik-12v-6a-84ah.html
po 36 h ładowania wskazówka od 12 h utrzymuje się na 75% naładowania , napięcie na ładowanym aku rośnie i na tą chwilę ma 15.8 V , nie wiem o co biega aku złom czy ten prostownik , czy oba ok i te 4.2 A jest na papierze i stąd to tyle trwa ?
Aku Bosch S4 S4024 12V 60 Ah / 540 A
kupiony 24.07.2013
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kuman1987r » 21 sty 2016, 12:28

odłaczałes klemy od akumulatora podczas ladowania bo niektore prostowniki błednie wskazuja napiecie ladowania gdy jest do nich podłaczona elektronika.

15.8v to bardzo duzo cos nie kaman , odepnij prostownik od akumulatora i postaraj sie sprawdzic napiecie na akumulatorze najlepiej na niepodpietym do instalacji .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Postprzez marcin255 » 21 sty 2016, 12:39

Aku ładowałem w domu , do rana doszło ( w czasie ładowania ) do 15.8 V po odłączeniu prostownika po 0,5 h było 12,8 V po podłączeniu do autka pali na widok kluczyka , ładowanie alternatora 14.5 V
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez yezior » 8 lut 2016, 21:38

Mam pytanie. Według wzoru na ładowanie aku: T= Ah/4,2A x 1,25 powinienem mój aku ładować ok 15h. Aku padnięty, pomiar wskazywał od 10,4-12,3V w zależności od temp otoczenia. Ładowany prostownikiem napięciem 14,4V, prądu nie mierzyłem. Zielona dioda naładowania zapaliła się po 5h ładowania, a napięcie na biegunach 13,67V. Prostownik 'Sena' z mikroprocesorem. I oto pytanie: ładować dalej, czy odłączać?

Edit. OK. Poczytałem i ładuję dalej. A gdyby ktoś miał ochotę na zakup tego ustrojstwa to polecam najpierw tę lekturę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez gr3mlin » 27 lut 2016, 17:13

Witam Forumowiczów, przewertowałem kilka stron tego tematu, ale...

muszę zapytać czy ktoś poleci jakiś konkretny akumulator do Mazdy 3 BK 05' 1.6 benz
sądzę, że 60ah to chyba za dużo, czy 52 nie wystarczy?

Proszę o opinie ;–) Pozdrawiam !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2014, 18:56
Posty: 89 (2/1)
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 3 BK 2005r 1.6 105KM BENZ + LPG

Postprzez dzux » 27 lut 2016, 18:53

Wystarczy 52 ale akurat warta i bosch jest sprawdzona i w naszych mazdach i to mogę polecić :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323