Akumulator – wymiana, obudowa, opinie i porady

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez marcin255 » 27 sty 2015, 15:03

Soku napisał(a):Ogólnie to jestem nieźle skołowany, bo wyszukiwarki na wszystkich brytyjskich stronach podają rozmiar 075. Bez sensu. Już nie wiem, czy 075 lub 005.

teraz to i ja jestem skołowany <oczy>
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Soku » 27 sty 2015, 15:44

Już wiem. Musi być maksymalnie wysoki na 22,5 cm i szeroki na 17,5 cm. Długi to może być nawet na ponad 30 cm :).

W takim razie w grze są już tylko Varta D47, Enduroline i Alphaline. Słyszał ktoś, coś o tych dwóch markach?

http://www.tayna.co.uk/005L-Enduroline- ... P8399.html

http://www.amazon.co.uk/Alphaline-005L- ... attery+005
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:30
Posty: 46
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 SE-L Nav '16 2.0
Mazda 3 TS2 '07 1.6

Postprzez widmo82 » 29 mar 2015, 10:53

różnie objawia się padnięty akumulator a słyszeliście by odcinalo radio i podświetlenie kabiny? (w połączeniu z testem zegarow). Czy to jakieś zwarcie i upalenie ?

EDIT:
eee to tylko spalony bezpiecznik 31 Room 15A – Oswietlenie wnętrza. Co ciekawe, zadziałało też radio a ono ma swój bezpiecznik 44 Radio 7,5A System audio
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kropek101 » 2 kwi 2015, 15:11

Może mi ktoś napisać ile lat ma gwarancji Bosch s4 bo nie jestem pewien czy nie było na nim 3 lata tak dobrze schowałem gwarancję że nie potrafię znaleźć bankowo kupowałem 03.2013 mam cichą nadzieje ze został mi rok ponieważ akumulator się na prostowniku nie ładuje do końca zostają mu 2 ampery a auto dziś ciężej zapaliło musze go co jakiś czas doładować to kręci dobrze więc przydało by się oddać na gwarancję

Sent by S3
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez marcin255 » 2 kwi 2015, 15:15

chyba 24 mies choć zależy od sprzedawcy inni piszą 36 mies mam rachunek i właściwie też nie wiem
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kropek101 » 2 kwi 2015, 16:12

Znalazłem miał 24miesiące podpiolem pod prostownik i coś drgnelo poniżej 2 amper poboru wiec jest szansa ze się naladuje. Jest to dla mnie dziwne bo juz kilka razy ladowalem po ponad 6h i nie schodził a dziś ladowanie idzie w dół

Sent by S3
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez gracjan87 » 6 kwi 2015, 22:08

przeglądam ten temat i już mi się wszystko miesza.. Napiszcie mi proszę jakie akumulatory pasują bez kombinowania do 3ki benzynowej 1.6 (od razu powiem, że jeżdżę często na krótkich dystansach max po kilkadziesiąt km i mam w aucie dodatkowe pochłaniacze prądu np. oświetlenie powitalne, coming home z halogenów) i nie chce dokonać złego wyboru a średnio mam pojęcie...

ten wymiarami jest ok i cenowo też.. co o nim myślicie

Akumulator 60Ah VARTA BLUE D47 540A http://allegro.pl/akumulator-60ah-varta-blue-d47-540a-mazda-subaru-i5218447755.html

pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 13:00
Posty: 424 (6/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Machine Grey

Postprzez PWL19951 » 7 kwi 2015, 10:54

gracjan87 napisał(a):Akumulator 60Ah VARTA BLUE D47 540A

A wystarczyłoby trochę chęci i znalazłbyś info na temat tego aku... Jeżdżę na dokładnie takim samym od ponad dwóch lat i śmiga, aż miło. Też mam podświetlenie powitalne i nigdy nie miałem z nim problemów. Kupuj i montuj!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2012, 21:24
Posty: 70 (0/3)
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mazda 6 GH Sport kombi, 2.5 MZR, L5, 170 KM

Postprzez piterus87 » 7 kwi 2015, 11:25

Ja mam Bosh Silver S4 60 Ah i też sprawuje się super. Silnik pali bez zająknięcia nawet przy największych mrozach. Też mam dość wysoki pobór prądu np wzmacniasz 450W ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez marcin255 » 7 kwi 2015, 12:00

Pytanie czy 1.6 naładuje 60 Ah czy z ciągłego niedoładowania aku się zasiarczy i padnie
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez marecki3 » 7 kwi 2015, 12:07

marcin255 napisał(a):Pytanie czy 1.6 naładuje 60 Ah czy z ciągłego niedoładowania aku się zasiarczy i padnie

Co ma do tego pojemność silnika ?
Ważne tylko jak często używasz akumulatora (rozrusznik i wszystko inne przy wyłączonym silniku) oraz jak długo będzie się ładował (czyli jak długo masz włączony silnik).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez kropek101 » 7 kwi 2015, 18:14

ja mam bosch s4 i po 2 latach akumulator ma pierwsze objawy starzenia się więc więcej nie kupie już boscha
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez marcin255 » 7 kwi 2015, 19:09

marecki3 napisał(a):Co ma do tego pojemność silnika ?

to ,że alternator 1.6 ładuje 80 A a 2.0 90 A
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 7 kwi 2015, 20:45

kropek101 napisał(a):ja mam bosch s4 i po 2 latach akumulator ma pierwsze objawy starzenia się więc więcej nie kupie już boscha

Jaki jest Twój styl jazdy (miasto/trasa) i gdzie parkujesz?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez buczos » 7 kwi 2015, 20:56

Może warto pomyśleć o akumulatorach Topla?
w rozmowie z chłopakami z fox Rzeszów mówili, że zrezygnowali ze sprzedaży boschów i innych na rzecz Topli. Nie piszę że lepsze, żeby nie robić reklamy, ale w opiniach pracowników nie ma z nimi problemów – czyt. reklamacji.
Seria TOP jest delikatnie droższa od boscha s4. Ja do BK LF zapłaciłem coś 300/320 zł. W zimie czasem auto stało ponad tydzień pod chmurką i póki co nie ma problemów, ale aku nowy więc nie ma co przedwcześnie klaskać :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez kropek101 » 7 kwi 2015, 22:06

Widmo zazwyczaj wiata garażowa, jak jest potrzeba to ogrzewany garaż.
Z wiatą mam tak że nawet nie muszę rozmrażać szyb w zimie więc nie eksploatuję za mocno akumulatora.
Aku nie ma szans żeby też był rozładowany urządzeniami w aucie ponieważ nie podpinam przetwornic, czasem w lato lodówka turystyczna w trasie. W aucie nie ma wzmacniaczy itp. Ładowanie sprawdzane i jest prawidłowe.
Co do jazdy to pisałem w wątku o spalaniu. Mam wysokie średnie prędkości 59km/h trasy do pracy 23km w jedną stronę autostradą,sporadycznie odcinki 10km więc akumulator powinien być zawsze dobrze doładowany a tu psikus.Oryginał Panasonic został wyjęty po 7latach i nadal palił tylko była potrzeba doładowywania w mrozy przy -20.
Ten bosch ma u mnie dziwne manewry raz ładuje się do pełna czasem zapinam na prostownik cały dzień i nie może go naładować.

Zona ma centre 3lata w drugim aucie 2x już zapomniała wyłączyć elektryczne dogrzewanie silnika (taka moja samoróbka żeby silnik szybciej się grzał) moc około 700W wyładowała akumulator tak mocno że żadna lampka nawet nie jarzyła się i dalej działa, poza tym robi obecnie odcinki max 12km a i tak nie ma problemu z odpalaniem.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez newuser » 8 kwi 2015, 11:53

U mnie Topla wytrzymala 5 lat, a gdybym mial auto na co dzien i pilnowal stanu baterii tzn. podladowywal w zimie prostownikiem co jakis czas jak auto jest malo jezdzone mysle ze jeszce ze dwa lata by pociagnela, bo z tego co czytalem to bardzo dobry aku tylko nie mozna dpuszczac do rozladowania do 0 bo plyty sie szybko deformuja, takze jak na niefabryczny aku wynik chyba lepiej niz przyzwoity...teraz zawitala ukrainska westa forse <co?>
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez Krystek07 » 18 maja 2015, 23:54

http://allegro.pl/akumulator-fiamm-tp-60-64-ah-610a-p-warszawa-i5295784469.html

pasowałby? czy za słaby i inne wymiary ? jest jeszcze 75ah 750a
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez lukasz17 » 17 sie 2015, 14:48

Siema!

Ja byłem dzisiaj rozglądać się za akumulatorami (Kraków). Moje wnioski: Centra odpada (wymiary za małe). Muszą być akumulatory wysokie, pod japończyków. I tak: tutaj są opcje takie jak Varta (cena 310-315 PLN) i podobno najlepsza Yuasa (cena 340-350 PLN, 3 lata gwarancji). Podawali mi jeszcze opcje jakoby Topla za 300 i Fiam za 300. Ale – ja osobiście – rozważam tego Yuasa lub Varta.

Ja w swojej M3 z 2007 roku mam jeszcze FIRMOWY akumulator z japońskimi znaczkami, wiec wypada go chyba już zmienić :) W zimie nie było problemów z odpalaniem, ale jak postał tydzień bez odpalania teraz w wakacje, to ruszył jedynie za pomocą kabli... Wniosek – lepiej wymienić przed zimą :]

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2014, 12:44
Posty: 5
Auto: Mazda 3 sedan, silnik 1.6 benzyna, rok produkcji 2007.

Postprzez scorseze » 9 paź 2015, 20:55

Jestem lekko skonfundowany jaki rozmiar aku będzie pasował. Zmierzyłem oryginał (silnik 1.6): ok. 205 x 175 x 185 mm. Na długość miejsca w skrzynce jeszcze jest, ale nie wiem jak z wysokością, bo sporo aku jest wyższa niż 18cm.
Waham się między YUASA YBX5012 (52Ah czyli taki jak fabryczny, wymiary też zbliżone), a YUASA YBX3005 (60Ah, wysoki na 225mm).
Ktoś ma w/w aku i jest w stanie rozwiać wątpliwości?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2011, 23:24
Posty: 53 (0/1)
Skąd: DJ, DW
Auto: Mazda 3 hatch 1.6 2007 benz.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323