Akumulator – wymiana, obudowa, opinie i porady

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez CezaR83 » 7 lis 2013, 14:23

widmo82 napisał(a):Wg. mnie trzeba sie przyzwyczaic do mysli, ze nawet po roku moze pasc taki akumulator i gwarancji nie uznaja z najczesciej podawanego powodu: zasiarczenie

To żeś mnie pocieszył........ <oczy>
Ta Yuasa 030 to zbliżony jakościowo do tego oryginalnego Panasonica co siedzi od nowości?
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2104 (47/10)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez widmo82 » 8 lis 2013, 22:49

wyglada na to, ze jest to toczka w toczke taki sam
570A i 70Ah
PS: Bardziej zacznij sie martwic czy przeciągniesz do wiosny z zakupem :) Ruscy zapowiadaja zime 100lecia :) Sam sie zastanawiam czy dam radę bo mam oryginal w aucie a starszy od Twojego :) Gdyby przezyl, to chyba bylby jeden z lepszych staży na forum :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez talk_about85 » 12 lis 2013, 19:01

Podjechalem dzisiaj do serwisu samochodowego w sumie dosc renomowanego w moich rejonach na kontrole akumulatora i nie powiem troche mnie tam zaskoczyli. Gosc stwierdzil ze nie mozna przeprowadzic badania bo nie ma tabliczki znamionowej. Musze ustalic jaka jest norma (podawana jest w DIN lub EN) i jaki jest prad rozruchowy w akumulatorze z ktorym moje auto wyjechalo z fabryki. Wiecie jak to rozwiazac?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Art310 » 13 lis 2013, 22:52

Witam.Prawdopodobnie,jeśli Twój aku jest jeszcze oryginalny powinien mieć 70 Ah i prąd rozruchu 540 bądż 630 A. Jeśli zmierzysz jego długość i wysokość to będziemy wiedzieli więcej.Gość który sprawdzał Twój aku albo nie miał pojęcia co robi albo po prostu nie chciało mu się wychodzić do auta :–).Jeśli wbije do testera prąd 540 A czyli minimalny jaki mają nowe 70 . to wyjdzie wynik albo w procentach albo liczbach bezwzględnych zdolności rozruchowej.Jeśli będzie to mniej jak 60 % lub 350 Amper to znaczy, że musisz szykować się do zakupów (warunkiem jest testowanie naładowanego akumulatora). I wszystko w temacie jeśli nie chce się szukać głębiej (kolor,gęstość elektrolitu jeśli aku ma korki lub test obciążeniowy zwykłą opornicą który można przeprowadzić bez względu na budowę akumulatora). Pozdrawiam i radzę skorzystać z innej stacji lub dobrego sklepu z akumulatorami.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez talk_about85 » 13 lis 2013, 23:39

Dzieki ze napisales. Gosc podszedl do samochodu i po tym jak wyszla ta dyskusja o tabliczce znamionowej ze jej nie ma kazalem mu wbic do urzadzenia 630 A. Nie wiem jaki byl wynik konkretnie ale powiedzial mi ze to niemozliwe zeby taki byl prad rozruchowy bo moj akumulator wedlug wskazan powinien od dawna nie pracowac <glupek2>. Wynikaloby z tego ze prad rozruchu w oryginalnym akumulatorze od nowosci to 540 A a nie 630 A jak bylo tu pisane. Z checia pojechalbym gdzie indziej ale nie wiem do kogo.

Z tego co podpatrzylem tester wygladal tak: http://allegro.pl/tester-akumulatora-ma ... 52352.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez talk_about85 » 16 lis 2013, 13:26

Znalazlem inny zaklad gdzie maja tester akumulatorow. Oto wynik:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Facet zapytal mnie kiedy ostatnio go podladowywalem a ja na to ze nigdy. Powiedzial ze pasuje podpiac prostownik na maly prad na kilkascie godzin a potem za pare dni podjechac i ponownie przeprowadzic test. Na ta chwile nie musi to oznaczac ze obecny sie juz konczy tylko trzeba go podladowac. Takie byly jego slowa. Musze znalezc kogos kto ma prostownik i go podlaczy bo ja sie nie umiem z tym obchodzic <zawstydzony>. Ile tych A (amperow) trzeba ustawic zeby sie spokojnie ladowal?

Dzisiejsze urzadzenie testujace to:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Neonixos666 » 16 lis 2013, 13:46

porządna zima to najlepszy tester dla akumulatorów <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez talk_about85 » 16 lis 2013, 21:09

To tez prawda ale mimo wszystko chcialbym poznac odpowiedz na moje pytanie jak to jest z tym ladowaniem :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez marcin255 » 16 lis 2013, 21:38

talk_about85 napisał(a): Ile tych A (amperow) trzeba ustawic zeby sie spokojnie ladowal?


max 10 % pojemności aku
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 16 lis 2013, 22:37

Mam kumpla z czasów studenckich i teraz pracuje w serwisie Bosch. Pojechałem rok temu na pomiar przed zimą i przy pierwszym teście wyszło: wymiana! Zaśmiał się i poszedł po inny tester: dobry:) Oba dopiero co wróciły z kalibracji i oba po moim teście tam miały wrócić jeszcze raz. Pojechałem do bardzo znanego sklepu w Radomiu gdzie ich miernik wykazał bardzo słabe parametry i zalecano zakup nowego. Po kilku dniach wróciły testery do Boscha, kolejny test: dobry. Zima momentami pokazała swoje i nie pamiętam problemów. Miejmy nadzieję że wzmocnienie przez ładowanie w ten weekend również zapewni bezproblemowa jazdę.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez tdy » 2 gru 2013, 19:40

Dzisiaj stary wysłużony panasonic zamieniony na Bosh S4 024, pasuje idealnie.
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2012, 14:10
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: M3 BK, 2004, 1.6

Postprzez blaze007 » 6 gru 2013, 15:59

Zastanawiał się ktoś z Was nad wsadzeniem aku przeznaczonego na silniki start – stop??
Zastanawiam się czy ma to sens...
Najtańszy jaki znalazłem:
http://allegro.pl/akumulator-60ah-centra-start-stop-ecm-micro-hibrid-i3704834584.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez dzux » 6 gru 2013, 21:12

blaze007 napisał(a):Zastanawiał się ktoś z Was nad wsadzeniem aku przeznaczonego na silniki start – stop??
Zastanawiam się czy ma to sens...
Najtańszy jaki znalazłem:
http://allegro.pl/akumulator-60ah-centra-start-stop-ecm-micro-hibrid-i3704834584.html

niewiem po co kombinowac jak sa idealne wku do naszych mazd za ok 320zł np warta
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Sowa88 » 9 gru 2013, 21:10

Witam
Chciałem się zapytać czy ten aku będzie pasował?

Bosch S4 S4006 12V 60 Ah / 540 A
czy lepiej
Bosch S4 53A/500A
Czy coś innego proponujecie ? autko porusza się na krótkich trasach
Początkujący
 
Od: 16 maja 2013, 15:12
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Auto: Bk 1.6 benzyna , sedan ,2004r

Postprzez tamburyn » 10 gru 2013, 12:52

Samochód odpalał jakoś dziwnie czasem- mrugały mi światła mijania, zapalało się światło wewnątrz samochodu.
Podpiąłem prostownik w niedzielę i wyszło, że było ok. 50% "mocy". Ładował się przez jakieś 6 godzin.

Dzisiaj rano odpalił tak żwawo jak nigdy (odkąd Ją mam). Wiem, że -6 to niezbyt duży przymrozek, ale mimo wszystko.
Aku chyba od początku żywota mojej Mazdy, bo japońskie znaczki na nim są :|


Zastanawia mnie fakt, że dawał słaby prąd już przy 50%.
Skąd się to brało?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez sotomiak » 20 sty 2014, 19:13

Witam,

Panowie mam pytanie...muszę szybko kupić nowy akumulator i zdecydowałem się na Boscha S4 60 AH 540 ... tylko wy podajecie akumulator o symbolu S4024 a to jest S4005 ... na czym polega różnica ?

Czy ten akumulator będzie pasował do Mazdy 3 Bk 2.0 Top Sport ?

http://allegro.pl/akumulator-bosch-s4-6 ... 51480.html

Dziękuję z góry za szybka odpowiedź....
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2012, 13:50
Posty: 35
Skąd: Warszawa / Wola
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06 Top Sport – Hatchback

Postprzez kropek101 » 20 sty 2014, 19:19

Kup o polecanym symbolu. Nie będziesz miał problemu że ci lata w obudowie to cały problem albo że nie możesz go zmieścić. chyba że chcesz potem żeźbić.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Ralf2107 » 20 sty 2014, 23:48

widmo82 napisał(a):mam oryginal w aucie a starszy od Twojego :) Gdyby przezyl, to chyba bylby jeden z lepszych staży na forum :)

U mnie też siedzi oryginał, a starszy od Twojego ;) Przy -13 dzisiaj odpalił, ale do końca tygodnia ma być -22 i wtedy może być gorzej... Dlatego zamówiłem już boscha S4 70Ah.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez widmo82 » 21 sty 2014, 00:15

Ja zaciskam zęby i gram twardziela :) Trzeba mrozy przeczekać i podładować :) Miejmy nadzieje, że nie uwali sie komp jak to komuś się stało tylko standardowo test zegarów i dopiero pobiegne po nowy :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez talk_about85 » 22 sty 2014, 00:19

To ja widmo82 mam tak samo. Poki co u mnie dalej pali za pierwszym razem chociaz na tescie ktory zamiescilem wyzej nie jest optymistcznie. Mialem podladowywac ale mi odradzono ze wzgledu ze tester pokazal naladowanie 100% i to przy dosc slabym pradzie rozruchowym nic nie da. Tak to zrozumialem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323