Akumulator – wymiana, obudowa, opinie i porady

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez widmo82 » 10 mar 2013, 17:33

Dlatego kilka postów wcześniej postanowiłem podsumować jakie modele akumulatorów najczęsciej ludzie dobierają do naszych BK w dieslu i opisałem jak ewentualnie podratować lub profilaktycznie zadbac o ten co jeszcze mamy. O sprzątaniu w naszym dziale słyszałem jeszcze na jesieni, teraz powstały osobne działy ale na tym się chyba skończyło zamiatanie. Oczywiście samo się nie zrobi tak jak podsumowanie działu o olejach itp. Część możemy odwalić my, najzwyklejsi użytkownicy, ale znaczna część po stronie moderatorów.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kropek101 » 21 mar 2013, 22:16

Dziś na zasłużoną emeryturę po 7latach poszedł oryginał Panasonic jego miejsce zajął Bosch S4 026 – 70Ah 630A chciałem warte E23 70Ah 630A (bo jest tańsza poza tym to ten sam aku różnica naklejek ale niestety nie mieli) Panasonic w tamtym roku w zimie już miał chwile słabości raz nie odpalił innym razem z wielkim trudem. Kilkakrotnie był reanimowany prostownikiem żeby miał dość sił zapalać i tak wytrzymał kolejny rok. Pewnie do zimy by jeszcze posłużył jednak znowu idą przymrozki w nocy prognozują do -12 więc nie chce mieć niespodzianki.

Jego wynik to 7 lat i 200tyś km oraz niezliczona ilość odpaleń silnika.

Różnica pomiędzy starym a nowym stary kręcił ociężale 2-3 obroty silnikiem i zapalał. Nowy 2 obroty silnik zapala i sprawia wrażenie że chce wyrwać z pod maski rozrusznik więc różnica od razu zauważalna.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez tradeitdamn » 18 kwi 2013, 18:58

Nie chce mi się tego wszystkiego czytać bo 80% to o dieslu. Chce akumulator do 300zł. Czy do 1.6 w benzynie takie coś będzie dobrze:

Akumulator VARTA BLUE DYNAMIC D59
Pojemność akumulatora [Ah] 60
Prąd rozruchu akumulatora [A] 540

czy za duża pojemność i prąd rozruchowy?
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez tomek-waw » 18 kwi 2013, 19:22

tradeitdamn napisał(a):czy za duża pojemność i prąd rozruchowy?

Wyższy niż standard ale może być.
Tu masz do Twojego auta, aż 4 modele.
http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/se ... type=17669
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez tradeitdamn » 12 cze 2013, 11:01

Gdyby ktoś miał jakiekolwiek wątpliwości czy VARTA Blue Dynamic D47 = Bosch S4 S4024 (0.092.S40.240) pasują do Mazdy 3 to mam nadzieje że zdjęcia poniżej rozwieją wszelkie wątpliwości.

Widok z góry:
Obrazek

Widok z boku:
Obrazek


I żadna tam Varta D59 czy też Bosch Bosch S4 S4040 (0 092 S40 040) jak podaje każdy konfigurator – bo są za niskie i obejma od góry nie dostaje.
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez lukaszm » 12 cze 2013, 12:56

jedyny sposób na niski akumulator jest taki że trzeba klapeczkę drewnianą umieścić między obejmą a akumulatorem, sam tak mam i problemów żadnych nie odnotowałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez marcin255 » 20 lip 2013, 10:27

Jako ,że Centra mnie zawiodła chyba będzie Varta co powiecie o


http://allegro.pl/akumulator-varta-blue ... 97115.html
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez dzux » 20 lip 2013, 23:03

dobry wybór sam zamontowałem taki zimą wszystko hula jak należy
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez marcin255 » 21 lip 2013, 00:35

dzux napisał(a):dobry wybór sam zamontowałem taki zimą wszystko hula jak należy


Tak Centra Furura też hulała 2.5 roku i nagle padła bez ostrzeżenia
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez marcin255 » 24 lip 2013, 11:04

W sumie kupiłem Boscha S 4 024 za 285 zł .pasuje idealnie .
U sprzedawcy jeszcze raz pełen test ukł. elektr.

rozrusznik pobiera 320-350 A
prąd ładowania 3.5-4 A
napięcie ładowania 14.0-14.2 V
pobór w "spoczynku " przez auto 0.01-002 A

sumując auto NIE zepsuło p....j Centry
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez krzysM3BK » 28 lip 2013, 23:34

Mam pytanie w mojej madzi siedzi 50D20L, z tego co się orientuję to chyba Panasonic, w necie nie mogę wyszukać jego parametrów, wyrzuca Yuchase, jakie są parametry fabrycznej baterii ? Wiele osób poleca Warte D47 ale w porównaniu z tą Yuchasą ma wyższe parametry.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2011, 00:21
Posty: 139 (0/3)
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK Z6
2005

Postprzez tomek-waw » 28 lip 2013, 23:44

krzysM3BK napisał(a):wyrzuca Yuchase

Yuasa

http://yuasa-battery.pl/pdf/professional.pdf
Ja właśnie na taki zmieniłem z panasonica.
http://www.markoweakumulatory.pl/go/_in ... b82820509e
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez krzysM3BK » 28 lip 2013, 23:51

Rozumiem że szukanie Panasonika "Made in Japan" jest skazane na porażkę ? Czy komuś udało się kupić ?
Z tego co się szukałem widziałem tylko "Made i Taiwan"
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2011, 00:21
Posty: 139 (0/3)
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK Z6
2005

Postprzez szweiki » 28 lip 2013, 23:57

krzysM3BK napisał(a):Rozumiem że szukanie Panasonika "Made in Japan" jest skazane na porażkę ? Czy komuś udało się kupić ?
Z tego co się szukałem widziałem tylko "Made i Taiwan"


Z akumulatorami masakra jest po-prostu. Ja właśnie jestem po zmianie akumulatora na centra futura 53Ah 540A rozruchowego i z czystym sumieniem jestem zadowolony. Plus jest taki że gwarancja to 36 m-cy . Jedyny problem to jego wysokość od oryginału jest o 1 cm niższy ale problem profesjonalnie rozwiązany pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 23:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Postprzez krzysM3BK » 29 lip 2013, 00:05

No właśnie o pojemność się rozchodzi powinno być 50Ah i 400A. Użytkuję wóz zazwyczaj na krótkich dystansach i obawiam się iż zbyt duża pojemność będzie skutkowała chronicznym niedoładowaniem baterii co wydatnie skróci jej żywot. A ta YUASA ma parametry oryginału.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2011, 00:21
Posty: 139 (0/3)
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK Z6
2005

Postprzez marcin255 » 29 lip 2013, 00:23

marcin255 napisał(a):Tak Centra Furura też hulała 2.5 roku i nagle padła bez ostrzeżenia


marcin255 napisał(a): gwarancja nie uznana

marcin255 napisał(a):U sprzedawcy jeszcze raz pełen test ukł. elektr.

rozrusznik pobiera 320-350 A
prąd ładowania 3.5-4 A
napięcie ładowania 14.0-14.2 V
pobór w "spoczynku " przez auto 0.01-002 A

sumując auto NIE zepsuło p....j Centry


szweiki napisał(a):Ja właśnie jestem po zmianie akumulatora na centra futura 53Ah 540A rozruchowego i z czystym sumieniem jestem zadowolony. Plus jest taki że gwarancja to 36 m-cy .


Miałem tą samą -powodzenia
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez szweiki » 29 lip 2013, 16:28

marcin255
Nie każdy akumulator centra futura musi być zaraz wadliwy. Do poprzedniego samochodu jaki posiadałem zakupiłem dokładnie ten sam akumulator. Od zakupu akumulatora minęło już 5 lat i jest ok. Samochód widuję na co dzień i znajomy nie ma żadnych z nim problemów . Akumulator parametrami różni się o jedną amperogodzinę więcej od zalecanego według książki serwisowej więc jest ok
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 23:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Postprzez marcin255 » 29 lip 2013, 16:38

szweiki napisał(a):marcin255
Nie każdy akumulator centra futura musi być zaraz wadliwy.

Nic takiego nie pisałem , mój nie był wadliwy bo gwarancji nie uznali
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez CezaR83 » 7 lis 2013, 12:40

Byłem ostatnio na przeglądzie, sprawdzili stan oryginalnej baterii i wyszło 53% :] Jak po 5 latach stania na parkingu pod chmurka to chyba niezły wynik <co?> Po tej zimie czas na wymiane zapewne.
Jestem na etapie poszukiwania nowego, przez chwile myślałem nad:
Exide EA754
Napięcie [V]
12
Pojemność [Ah]
75
Prąd rozruchowy [A]
630

ale ostatecznie szukam w dobrej cenie Varty BLUE DYNAMIC E23 :>
Pytanko czy ktoś już ma dłużej niż 3 lata taką Varte?
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2105 (49/10)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez widmo82 » 7 lis 2013, 13:50

Nawet jesli ma, to pewnie inaczej uzytkuje auto niz Ty i porownanie bedzie malo zasadne.
Wg. mnie trzeba sie przyzwyczaic do mysli, ze nawet po roku moze pasc taki akumulator i gwarancji nie uznaja z najczesciej podawanego powodu: zasiarczenie :) Dlatego jak przyjdzie pora na mnie, to bede rozwazal zakup blizej 250zl niz cudaka za ponad 300zl. Gdybym mial wymieniac dzis, pewnie bylby to Yuasa 030 za 275zl jest w Radomiu i w Warszawie(alledrogo)

PS: 50% to troche malo a pomiar odbywal się zapewne przy temepraturze +10C. Zaryzykujesz sprawdzenie co będzie przy -10 lub -20? Jeśli tak, to zalecam wzmocnienie przed mrozami, ktore pojawia juz za ok tydzien. Ludzie czesto pisza, ze odpalil im przy -20 a jak się ocieplilo to odmowil wspolpracy przy +3 :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323