Akumulator – wymiana, obudowa, opinie i porady

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zor-ro1970 » 27 sty 2012, 19:02

Art310 jako znawca akumulatorów doradź który kupić
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 10:05
Posty: 109 (0/1)
Auto: Rav 4 2.0 2013
Mazda 6 GH 2.5 Top 2008, Lpg

Postprzez Art310 » 27 sty 2012, 19:09

Kupuj Vartę albo Toplę(Tab) to dobre i trwałe akumulatorki.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez Art310 » 27 sty 2012, 19:12

Kolego Vanquish a powiedzieli ci że jak tan aku ci padnie w trasie i przyjadą to i tak będziesz płacił bo aku nie jest dedykowany do Twojego autka?.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez Dominooo » 27 sty 2012, 19:54

Kupiłem właśnie Bosh S4 70Ah / 630A. Pasuje idealnie. Wymiana 10 min. a ręce okrutnie bolą od mrozu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Vanquish » 27 sty 2012, 20:16

Art310 nie wiem czy jest dedykowany czy nie. Ten ich e-katalog pokazuje model z 75 Ah, więc też nie taki jaki wg instrukcji powinien być.
W warunkach Car Assistance Centra nie ma wzmianki o niedostosowaniu modelu akumulatora do auta.
Generalnie nie zamierzam korzystać z tej opcji :) Assistance mam od ubezpieczyciela a na aku 3lata gwarancji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2010, 15:45
Posty: 35 (4/0)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 3 2.0 120 KM 2016 Enso

Postprzez Art310 » 27 sty 2012, 20:21

Przeczytaj kartę gwarancyjną ktorą powinieneś dostać z akumulatorem.Tam jest to napisane,fakt,małym druczkiem.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez dzux » 27 sty 2012, 22:46

Panowie w związku z coraz bardziej mroźnymi dniami powiecie czy jest sens owinąć akumulator jakimiś materiałem lub obłożyć go styropianem, taki zabieg ma jakiś sens??? może robił ktoś takie zastosowanie pomoże czy niema sensu takich metod stosować ?.
Mam aku oryginalne ma juz parę latek i obawiam sie że w najmroźniejsze noce nie da rady ruszyć mojej maszyny <faja>
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Vanquish » 27 sty 2012, 22:58

Art310 napisał(a):Przeczytaj kartę gwarancyjną ktorą powinieneś dostać z akumulatorem.Tam jest to napisane,fakt,małym druczkiem.


Kolego Art310 nie chcę się sprzeczać ale ja żadnych zapisów takich nie mam. Mam dokładnie takie warunki umowy http://abc-opony.pl/abc/pliki/warunki-g ... futura.pdf
Ja (jestem prawnikiem) tam nie widzą nic co mogłoby powodować sytuację którą opisałeś wyżej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2010, 15:45
Posty: 35 (4/0)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 3 2.0 120 KM 2016 Enso

Postprzez marcin255 » 27 sty 2012, 23:47

Też mam to samo i jedynym "spornym " punktem moze być
"
5. Przed rozpoczęciem eksploatacji akumulatora Klient winien zapoznać się z warunkami i
uwagami dotyczącymi prawidłowych zasad eksploatacji akumulatora zawartymi w „ Karcie
Gwarancyjnej z Pakietem Assistance” oraz „ Instrukcji Bezpieczeństwa” dołączonej do
produktu w momencie sprzedaży "

i
" d. W przypadku stwierdzenia wady fabrycznej akumulatora przez serwisanta, dokonanie
bezpłatnej wymiany akumulatora w miejscu awarii, zamontowanie tego akumulatora
w pojeździe i usprawnienie pojazd "
reszta to " normalka "
Ta usługa trwa dwa lata i nie wyobrażam sobie żeby akumulator tej klasy w tym czasie zawiódł , usługa ta dotyczy tylko wady fabrycznej aku jesli komus się rozładuje albo ma niesprawny alternator to chyba nie ma co liczyć na " bezpłatną wymianę " lub inna darmową pomoc.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Dominooo » 28 sty 2012, 00:20

dzux napisał(a):Panowie w związku z coraz bardziej mroźnymi dniami powiecie czy jest sens owinąć akumulator jakimiś materiałem lub obłożyć go styropianem, taki zabieg ma jakiś sens??? może robił ktoś takie zastosowanie pomoże czy niema sensu takich metod stosować ?.
Mam aku oryginalne ma juz parę latek i obawiam sie że w najmroźniejsze noce nie da rady ruszyć mojej maszyny <faja>

Daj se spokój :)
Jak ma paść to padnie. Jak jest dobry to przyżyje wszystkie mrozy.
W poprzednim aucie (Hyundai) na oryginalnym (od nowości) akumulatorze jeździłem 8 lat i zawsze kręcił elegancko bez względu na mrozy (bywały nawet po -21 do -23). Auto sprzedałem bez wymiany akumulatora, ale nie wiem jak długo posłużył jeszcze następnemu właścicielowi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Art310 » 28 sty 2012, 15:33

Kolego Vanquish właśnie na podstawie 5 pkt. tych warunków serwisant odrzuci taką reklamację.Moze to być również brak trwałego zamocowania akumulatora do karoserii samochodu,ale najczęściej reklamacja nie może być uznana za zasadną z pododu zastosowania akumulatora niezgodnego z wymaganiami producenta pojadu bez względu na to jaka wada w nim wystąpiła,bo może nie miałoby to miejsca gdybyś zamontował akumulator który producent dedykuje do danego autka.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez FTJ » 28 sty 2012, 16:02

No i stało się :) dziś rano odpalam furę i.. kaput – nie kręci :D czekałem na ten moment. Odpalanie z kabli i rundka do sklepu po nowy Aku :D poprzedni właściciel wrzucił Madzi we Francji jakiś akumulator Feuvert.. (52Ah 470A) ale jego czas się skończył :) teraz jest Centra Futura 53Ah 540A CA530.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2011, 20:07
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Łódź/Wawa
Auto: Mazda 3, 2.0 2004r. PB

Postprzez bouoz » 28 sty 2012, 17:12

Art310 napisał(a):Kupuj Vartę albo Toplę(Tab) to dobre i trwałe akumulatorki.


A co myślisz o Boschu? Teoretycznie do mojego pasuje S4026.
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 21:04
Posty: 179
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB

Postprzez Art310 » 28 sty 2012, 17:38

Dobry wybór moim zdaniem.Akumulator z wyższej połki :)
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez Vanquish » 28 sty 2012, 18:15

Art310 napisał(a):Kolego Vanquish właśnie na podstawie 5 pkt. tych warunków serwisant odrzuci taką reklamację.Moze to być również brak trwałego zamocowania akumulatora do karoserii samochodu,ale najczęściej reklamacja nie może być uznana za zasadną z pododu zastosowania akumulatora niezgodnego z wymaganiami producenta pojadu bez względu na to jaka wada w nim wystąpiła,bo może nie miałoby to miejsca gdybyś zamontował akumulator który producent dedykuje do danego autka.


Kolego Art310. Mocowanie mam jak najbardziej trwałe zgodne z zasadami BHP. A co do pkt 5, który odnosi się do zasad w Karcie Gwarancyjnej z Pakietem Assistance – nic tam nie ma odnośnie niwłaściwego doboru akumulatora. Jest też zapis o Instrukcji Bezpieczeństwa, w której to instrukcji są opisane właściwie zasady BHP – ponownie nic o niewłaściwym doborze aku.

Już się robi offtop, ale temat ważny uważam... nie należy od razu przyjmować za zasadne twierdzeń strony przeciwnej, w tym przypadku serwisanta, a to że producent akumulatora proponuje użyć danego modelu do danego auta – nie oznacza, że jest to jedyny właściwy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2010, 15:45
Posty: 35 (4/0)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 3 2.0 120 KM 2016 Enso

Postprzez Art310 » 28 sty 2012, 21:48

To producent auta konkretnie podaje w książce gwarancyjnej jaki aku jest właściwy do danego auta.według Twojej teorii można wyprodukować 4-5 typów akumulatorów i mogłyby wystarczyć do wszystkich samochodów.dlaczego więcjest ok40 typów akumulatorów tylko do sam.osobowych? Widzę że nie mialeś wątpliwej przyjemności reklamowania akumulatora(nie życzę nikomu).Producent łapie się wszystkiego żeby nie uwzględnić twojej reklamacji i nie ma się co dziwić bo to najmniej kilkaset złociszy w plecy na jednej takiej reklamacji dla fabryki.Wszystko się kręci do czasu reklamacji,kiedy zaczynają się schody.Nie ma takiej firmy której akumulatory się nie psują w czasie gwarancji.Topowe firmy przewidują ilość zasadnych reklamacji w swojej produkcji od 0.5 do 2 %.Teraz od danej firmy zależy w jaki sposob podchodzi do zgłoszonej reklamacji aby ten % był jak najmniejszy.Klient jest tu najmniej ważny.On juz kupił aku i kasę wydał teraz można wszystko.Czasem jakiś klient spróbuje drogą sądową dochodzić swoich racji ale większości nie będzie się chciało użerać latami za 200-400 zł i machają na to ręką.Na tym żerują firmy i dlatego zrobią wszystko by odrzucić reklamację z najbardziej błahego powodu .Zapewniam Cię ze to nie wyjątek a reguła.Trzeba więc starać się dawać im jak najmniej powodów do odrzucenia reklamacji.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez artureck » 28 sty 2012, 22:28

Nie wiem czy to pytanie do tego wątku, ale zastanawiam się czy warto teraz zimą zasłaniać wlot zimnego powietrza do komory akumulatora?
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez N1CO » 29 sty 2012, 20:42

Cześć Panowie,
Wczoraj nabyłem BK benzin ale z kiepskim aku, ktoś podmienił na taki mało. W ASO wyszło że sprawność 57% na dodatek. Kopałem w tej niemieckiej instrukcji :] ale coś się nie dokopałem, jaki powinien być aku. A mam z poprzedniego auta 56Ah 480A względnie nowy. Nada to się?
Może ktoś wie.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 12:16
Posty: 39
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 BM 2014 2.0 120 SkyMOTION HB
Mazda 6 GJ 2015 2.0 165 SkyMotion SDN

Postprzez Art310 » 29 sty 2012, 20:52

Jak masz względnie doby to nie ma co kupować nowego.ten sobie poradzi.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez N1CO » 29 sty 2012, 21:00

Art310 napisał(a):Jak masz względnie doby to nie ma co kupować nowego.ten sobie poradzi.


Dzięki.

A oryginał jakie ma parametry?
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 12:16
Posty: 39
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 BM 2014 2.0 120 SkyMOTION HB
Mazda 6 GJ 2015 2.0 165 SkyMotion SDN

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323