Akumulator – wymiana, obudowa, opinie i porady
Akumulator w plastikowej obudowie stoi luźno. Czy jest to normalne? Czy powinien być jeszcze dodatkowo przymocowany? Wydaje mi się, że przy gwałtowniejszym hamowaniu może on "latać". Wystarczy go lekko popchnąć i przesuwa się bez problemu. Sam nie wiem.
-----Edit-----
Akumulatory w M3:
Silniki ZJ, Z6 i LF
12V-40AH/5HR 12V-52AH/5HR
Silniki Diesla
Wg ASO oryginał dla diesla 1.6 Y6 109KM to 570A i 70Ah
Tak więc będą pasowały równiez ze względu na wymiary:
1. Yuasa 030 70Ah 570A
2. Centra CB704 70Ah 540A
3. Varta E23 70Ah 630A
4. Bosch S4 026 – 70Ah 630A
Instrukcja ladowania akumulatora jest dostepna na 15stronie
viewtopic.php?p=2534977#p2534977
edit by widmo82
-----Edit-----
Akumulatory w M3:
Silniki ZJ, Z6 i LF
12V-40AH/5HR 12V-52AH/5HR
Silniki Diesla
Wg ASO oryginał dla diesla 1.6 Y6 109KM to 570A i 70Ah
Tak więc będą pasowały równiez ze względu na wymiary:
1. Yuasa 030 70Ah 570A
2. Centra CB704 70Ah 540A
3. Varta E23 70Ah 630A
4. Bosch S4 026 – 70Ah 630A
Instrukcja ladowania akumulatora jest dostepna na 15stronie
viewtopic.php?p=2534977#p2534977
edit by widmo82
siechu napisał(a):jaki model
Polecam Panasonic, do Twojego auta pasuje 55D23L lub 80D26L podaj VIN na PW to sprawdzę dokładnie.

Oleje Mazda Dexelia i Honda, części, akcesoria i materiały eksploatacyjne do samochodów osobowych___ sklep@dexelia.pl, tel: 505 949 900, → SKLEP DEXELIA←
- Od: 21 sie 2007, 10:05
- Posty: 86
- Skąd: Piaseczno
- Auto: Mazda 5 2.0B 2007
U mnie jest taki sam aku jak u @BlackM3 na zdjęciu. Ponieważ ostatnimi czasy sprawiał problemy zacząłem się rozglądać za nowym. I w sumie nie wiem jakie parametry powinien mieć. Wg specyfikacji centry to do naszego auta nadaje się ich model CB704 który ma pojemność 70Ah i prąd rozruchowy 540A. Z kolei na stronce producenta oryginalnego http://www.yuasa.com.tw/english/auto00.htm model 80D26L który posiadam, ma jakąś wartość 55. Pewnie sprawa się rozbija o sposób pomiaru... Jeśli ktoś się zna i potrafi rozszyfrować dane ze strony producenta to byłbym wdzięczny
A jakie aku zamiennie stosujecie do swoich M3 1.6 CD ?
A jakie aku zamiennie stosujecie do swoich M3 1.6 CD ?
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
Czy odłączenie akumulatora w trójce na okres miesiąca może skutkować czymś jeszcze oprócz konieczności zaprogramowania sterowania szybami, radia i zegarka? Czy komputer sterujący pracą silnika może o czymś "zapomnieć"? Dotychczas wyjmowałem aku na maksymalnie kilka godzin i nie było problemu – silnik chodził OK. A jak z zamknięciem auta? Czy centralny bez akumulatora pozwoli mi zamknąć/ otworzyć drzwi kluczem (nie pilotem)? Wyjeżdżam w grudniu na miesięczny urlop i myślę o wniesieniu na ten okres akumulatora do mieszkania – parkuję pod chmurką. Sorry za podłączenie się pod temat. Pzdr
- Od: 9 lip 2008, 14:20
- Posty: 34
- Skąd: Poznań - Leszno
- Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2004r
U mnie stał bez aku jeszcze dłużej, bez problemu później załapał. A kluczykiem otworzysz drzwi od pasażera, resztę od wewnątrz "pstryczkiem". A wniesienie aku do mieszkania to bardzo dobry pomysł.
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
- Od: 9 lip 2008, 14:20
- Posty: 34
- Skąd: Poznań - Leszno
- Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2004r
pabl0 napisał(a):A kluczykiem otworzysz drzwi od pasażera
W drzwiach pasazera kluczyk?
radzi89 napisał(a):pabl0 napisał(a):A kluczykiem otworzysz drzwi od pasażera
W drzwiach pasazera kluczyk?
Oczywiście miałem na myśli drzwi od kierowcy
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
nie muszę tego popierać
doświadczyłem tego na własnej pupie
2 razy miałem zapa – w almerze = 2 razy reklamacja po 2 dniach od zakupu – oczywiście zganiali na brak lądowania i niesprawny alternator . na miejscu w piastowie nawet nie mieli urządzenia do sprawdzenia instalacji i napięcia ładowania
śmiech
kupiłem varte silver i zapomniałem co to aku na 4 latka
co do widlaków
w firmie w Pruszkowie mamy z 10 widlakow
4ry sa na zapach
nie powiem które w zimę jeżdżą
poza tym zap nie jest tak atrakcyjny cenowo aby na sile wspierać tą Polska firmę
pozdrawiam
doświadczyłem tego na własnej pupie
2 razy miałem zapa – w almerze = 2 razy reklamacja po 2 dniach od zakupu – oczywiście zganiali na brak lądowania i niesprawny alternator . na miejscu w piastowie nawet nie mieli urządzenia do sprawdzenia instalacji i napięcia ładowania
śmiech
kupiłem varte silver i zapomniałem co to aku na 4 latka
co do widlaków
w firmie w Pruszkowie mamy z 10 widlakow
4ry sa na zapach
nie powiem które w zimę jeżdżą
poza tym zap nie jest tak atrakcyjny cenowo aby na sile wspierać tą Polska firmę
pozdrawiam
vqsoft napisał(a):zap jest polski od wielu wielu lat
Z tego co piszesz wynika ze jest od zawsze Polski. Wydawało mi sie ze od kilku lat nie jest, ale wychodzi na to ze sie mylilem.
vqsoft napisał(a):taniej niz w sklepie firmowym to chyba nie moze byc
Nie piszesz konkretnie. A druga rzecz to nie wiem gdzie jest napisane ze w sklepie firmowym jest najtaniej.
Moze tak: Za aku ZAP do mazdy (katalogowe parametry) zaplaciłem 250 pln. Taki sam zap ale o innych gabarytach kosztuje ok. 160 PLN.
Moze napisz za ile kupiles konkurencyjny.
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości