Strona 1 z 11
Ukryte opcje komputera, test zegarów, kalibracja wskazań średniego spalania -video 9str.

Napisane:
24 mar 2008, 16:11
przez Feat
Witam,
czy instnieje mozliwosci instalacji komputera pokladowego do Mazdy 3, ktora fabrycznie nie zostala w takie urzadzenie wyposazona? Kompletnie sie na tym nie znam, a chcialbym wiedziec czy nie zrobie z siebie idioty pytajac o takie cos w serwisie...
Z gory dzieki za kazda informacje.
Pozdrawiam.

Napisane:
25 mar 2008, 03:01
przez Krisek
chodzi ci o pokazywanie spalania ? itd ?
ktory rok widze 1.6 to europa ...
W US ... wersjach mozna odblokowac ta opcje jest ukryta zablokowana nietrzeba nic zmieniac ... wiecej info ..

Napisane:
25 mar 2008, 11:39
przez Feat
Witaj,
tak, chodzi mi o normalny komputer pokazujacy spalanie srednie, chwilowe itp., samochod to europejska mazda 3 HB, silnik 1.6 benzyna z 2004 roku. Czy wiesz moze cos wiecej na temat jak mozna cos takiego podlaczyc w mojej wersji?
Z gory dzieki za odpowiedz, pozdrawiam!

Napisane:
25 mar 2008, 17:14
przez kocio
A masz przycisk "info" pod wyświetlaczem (środkowa konsola)? Nie spotkałem m3 bez komputera.. Inaczej masz niż poniżej?


Napisane:
25 mar 2008, 19:58
przez RAMON ALLONES
Krisek napisał(a):chodzi ci o pokazywanie spalania ? itd ?
ktory rok widze 1.6 to europa ...
W US ... wersjach mozna odblokowac ta opcje jest ukryta zablokowana nietrzeba nic zmieniac ... wiecej info ..
Możesz trochę rozwinąć ten wątek o odblokowaniu funkcji info w Mazdach zza Oceanu.
Mam 6 3.0 i chętnie bym taką opcję zamontował/odblokował.
Pozdrawiam

Napisane:
25 mar 2008, 20:18
przez Tom
RAMON napisał(a):Mam 6 3.0 i chętnie bym taką opcję zamontował/odblokował.
takze jestem zainteresowany.
pozdro

Napisane:
26 mar 2008, 01:05
przez Feat
Witam,
tak, moja 3 nie ma komputera, zamiast przycisku INFO mam przycisk SET, do ustawiania zegara. Jezeli chodzi o sposob ktory opisuja na forach w USA, ktory polega na przytrzymaniu przycisku CD i FM 1/2 – sprawdzalem, nie dziala. Wydaje mi sie ze uruchomienie tego nie powinno wymagac jakis ingerencji w sam silnik, ale chcialbym poznac opinie kogos kto sie na tym zna i moze powiedziec cos konkretniejszego...
Pozdrawiam.

Napisane:
26 mar 2008, 19:57
przez Krisek
6 za oceanu nigdy nie mialy tej opcji wiec niemozna a szkoda....
Ingerencji w Silnik ? w jakim celu ... ( jezeli niemasz kontrolera to zapomnij, zaluz sobie zewnetrzny trip computer )
a odblokowuje sie to tak Modele 06+ ( Gt maja fabrycznie wlaczony )
– Before you start the engine, hold the CD and AM/FM buttons.
– Start the engine (keep holding the CD and AM/FM buttons).
– After a few seconds, you should see the display read "DIS ON" (driver information system)
– Stop the engine.
– Start the engine again.
– Touch the SET button to see the trip computer.
– Touch the TIME button to see the time.

Napisane:
26 mar 2008, 21:00
przez Tom
Krisek napisał(a):a odblokowuje sie to tak Modele 06+ ( Gt maja fabrycznie wlaczony )
– Before you start the engine, hold the CD and AM/FM buttons.
– Start the engine (keep holding the CD and AM/FM buttons).
– After a few seconds, you should see the display read "DIS ON" (driver information system)
– Stop the engine.
– Start the engine again.
– Touch the SET button to see the trip computer.
– Touch the TIME button to see the time.
a to dziala w 6 czy tylko w 3


Napisane:
26 mar 2008, 21:03
przez Krisek
tylko 3... sprubowac mozesz ..w 6

Napisane:
26 mar 2008, 21:14
przez Tom
Krisek napisał(a):tylko 3... sprubowac mozesz ..w 6
dzieki jutro rano sprobuje, tylko tak bez sensu jak sie uruchomi poniewaz spalanie pokazywac bedzie w l/100mil i inne tez w milach, ale zobacze
dzieki za info

Napisane:
27 mar 2008, 05:08
przez Krisek
bez sensu jest caly trip komputer ktory nie jest wcale dokladny taki bajer

wiec niemasz co zalowac

Napisane:
27 mar 2008, 11:42
przez Tom
chyba nie dziala

Napisane:
27 mar 2008, 12:43
przez Myjk
Pytanie podstawowe, po co Wam ten komputer? W Mazdzie komputer ma tak mało funkcji i jest tak niedokładny i nieczytelny, że szkoda zachodu. W VW Group to co innego – kupa informacji, wszystko czytelne i dokładne w pomiarach. Tutaj to zbędny bajer – osobiście mógłbym się bez tego obejść.

Napisane:
27 mar 2008, 12:51
przez mcbeth
Myjk napisał(a):po co Wam ten komputer?
Wskaźnik spalania chwilowego pozwala np. porównawczo ustalić jaki sposób jazdy jest ekonomiczniejszy albo kiedy ECU zarządził wypalanie DPF. Używam go dość często.

Napisane:
27 mar 2008, 12:54
przez Myjk
mcbeth napisał(a):Wskaźnik spalania chwilowego pozwala np. porównawczo ustalić jaki sposób jazdy jest ekonomiczniejszy albo kiedy ECU zarządził wypalanie DPF. Używam go dość często.
Ale do tego wystarczy informacja ogólna, że ekonomiczne spalanie jest pomiędzy
1500-2000 obrotów i komputer już jest IMHO kompletnie zbyteczny.

Napisane:
27 mar 2008, 12:55
przez Mako
komputer pokladowy mialem w pandzie i byl dosyc dokladny, ale szczerze mowiac nie brakuje mi go w mojej mazdzie

Napisane:
27 mar 2008, 15:12
przez Maciej Loret
Myjk napisał(a):Pytanie podstawowe, po co Wam ten komputer?
Pewnie po to po co milion poduszek. Chce mieć prawie każdy, wykorzystuje mało kto.
Myjk napisał(a):W Mazdzie komputer ma tak mało funkcji i jest tak niedokładny i nieczytelny,
Dokładność rzędu 0,2-0,3l/100km jest dla mnie wystarczająca.
Odnośnie nieczytelności, to Ty na ekranie monitora potrzebujesz do czytania czcionki 10 czy 48?
Chyba, że po fl jest rzeczywiście nieczytelny ten komputer?

Napisane:
19 cze 2008, 14:21
przez miro1
Krisek Witaj mam wersje USA 2.3 manual 2007 . Jeśli coś wiesz na temat przestawienia komputera z mil na km to napisz . Z temperaturą sobie poradziłem a także uruchomiłem cały wyświetlacz i zauważyłem że wyświetliły się także km a tak poza tym napiszsz ile twoja pali Moja ok. 95. 9.7 l/100
pozdrowienia
Odblokowanie komputera pokładowego

Napisane:
25 sie 2008, 19:32
przez DISItune
Wertując jedno z amerykańskich forum natknąłem na taki oto opis mający umożliwić odblokowanie
komputera pokładowego w autach które teoretycznie go nie mają
Może ktoś będzie sobie chciał sprawdzić
– nacisnąć i trzymać klawisze CD i AM/FM
– włożyć kluczyk i przekręcić w pozycję "zapłon" (ostatnia przed uruchomieniem rozrusznika) cały czas trzymając klawisze CD i AM/FM.
– po kilku sekundach na wyświetlaczu powinien pojawić się napis "DIS ON"
– wyłączyć zapłon
– puścić klawisze CD i AM/FM
– włączyć zapłon
– nacisnąć przycisk "TIME" żeby przełaczyć na zegar
– nacisnąć i chwilę przytrzymać przycisk SET (lub INFO) żeby przełączyć się na informacje z komputera pokładowego, kolejne naciśnięcia przycisku zmieniają wyświetlane informacje
mam nadzieję, że komus się przyda
