Wyciszenie Mazdy 3 oraz odgłosy, szumy toczenia i opon

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez magicadm » 12 lut 2009, 21:57

Lorento napisał(a):To akurat zawsze była największa porażka Mazdy.....

Chyba masz rację. Nowszy model i coraz gorzej. Nawet DITD było lepiej wyciszone niż M6.
O Lancerze z 1996 roku nie wspomnę, żeby się nie denerwować :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Lorento » 12 lut 2009, 22:26

magicadm napisał(a):
Lorento napisał(a):To akurat zawsze była największa porażka Mazdy.....

Chyba masz rację. Nowszy model i coraz gorzej. Nawet DITD było lepiej wyciszone niż M6.
O Lancerze z 1996 roku nie wspomnę, żeby się nie denerwować :)

Na pocieszenie dodam, że najnowsza GH jest już w miarę przyzwoicie wyciszona, choć za konkurencją ciągle jest parę lat do tyłu...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez pro-fusion » 13 lut 2009, 08:56

Bardzo mi przykro ale moja mazda 626 jest wyciszona rewelacyjnie miałem na myśli głównie wyciszenie komory silnika ale nie myślałem że taką porażką jest pod tym względem nowa 3.. mam nadzieje że 6 prezentuje sie w tym wzgledzie o wiele lepiej gdyz marze w przyszłości o zakupie tego auta
Są samochody i jest MAZDA :)
Poprzednio :
626 GE FP 92r. 1,8 105KM 16V
Mazda Xedos 6 95r. 2.0i V6 24V 140KM
Początkujący
 
Od: 29 paź 2007, 00:57
Posty: 20
Skąd: Tychy

Postprzez magicadm » 13 lut 2009, 10:57

pro-fusion napisał(a):mam nadzieje że 6 prezentuje sie w tym wzgledzie o wiele lepiej gdyz marze w przyszłości o zakupie tego auta

To szykuj sie na zimny przysznic...chyba, że myślisz o nowej M6
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mcbeth » 13 lut 2009, 11:09

Polecam jako zimówki Dunlop WinterSoprt 3D. Są naprawdę ciche. Wyraźnie cichsze od letnich Bridgestone ER30.
W kwestii wyciszenia 3 i 6 – jest jednak różnica klasy w tym względzie między tymi modelami (nie wiem, jak jest w 6 sprzed f/l ).
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Tolek » 13 lut 2009, 11:55

pro-fusion napisał(a):Bardzo mi przykro ale moja mazda 626 jest wyciszona rewelacyjnie miałem na myśli głównie wyciszenie komory silnika ale nie myślałem że taką porażką jest pod tym względem nowa 3..

A w trójce właśnie silnik jest bardzo cichutki, na postoju wręcz go nie słychać, gdyby nie obrotościomierz nie wiedziałoby się czy silnik pracuje. A i przy większych prędkościach i obrotach jest bardzo cichutki.
Gdzieś na forum jest opis i fotoleracja jak ktoś wyciszał chyba szóstkę.
A jeszcze pytanie. Fokus ma tę samą podłogę, ale czy układ jezdny też? Jak tam wygląda wyciszenie? Może ktoś miał porównanie?
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez RobertPi » 13 lut 2009, 12:44

Nie wiem na ile zawieszenie w M3 i Focusie jest do siebie podobne ( im bardziej się zagłebiam w rozwiązania w tych modelach, tym bardziej uważam że tylko płyta podłogowa jest taka sama ).
Porównywałem prawie nowego Focusa z moją M3 stwierdziłem, że Ford jest głosniejszy zarówno jeśli chodzi o toczenie jak i o silnik oraz znacznie gorzej jeździ ( prowadzenie ).Pomimo lepszego silnika ( 115KM ) subiektywne odczucia co do przyspieszenia są znaczenie lepsze w M3.
RP
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez mr_t » 13 lut 2009, 13:37

Mazda hałasuje nie tyle od zawieszenia, ile mizernego wygłuszenia. Stuki z zawieszenia są chwilowe, a ciągły "huk" to sprawa opon i opływającego samochód powietrza. Mam wrażenie że między wykładziną podłogi, a blachą nie ma niczego. Nie wiem nawet czy sama blacha jest czymś oklejona. W bagażniku np. takie małe "łaty" są, a tak to goła blacha.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez RobertPi » 13 lut 2009, 16:47

U mnie cała podoga od spodu pokryta jest czymś w rodzaju gumowej pianki. Podejrzewam, że podobnie jest w nadkolach ale nie rozbierałem więc pewności nie mam.
RP
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Broko » 13 lut 2009, 21:06

Tolek napisał(a):
pro-fusion napisał(a):A jeszcze pytanie. Fokus ma tę samą podłogę, ale czy układ jezdny też? Jak tam wygląda wyciszenie? Może ktoś miał porównanie?


Nie wiem jak sprawa przedstawia się w n owym focusie. Ja jeździłem focusem z roku 1998 (1. generacja). Z tego co pamietam to tamten Ford był głośniejszy z dwóch powodów:

– posiadał głośniejszy silnik, i
– głośniejszy był szum powietrza opływającego samochód podczas jazdy.
M3 przy tamtym focusie to wszechogarniająca cisza.

Mój syn, który ostatnimi czasy użytkował własnie owego focusa, po przesiadce do "trójki" stwierdził " jak tu cicho !"

Co do układu jezdnego, to focus był nieco twardszy od M3 i chyba przez to nieco (mimo wszystko) lepszy przy pokonywaniu zakrętów na dużej szybkości.
Chociaż Mazdzie też niewiele można tutaj zarzucić ...
Ala, jak piszę, porównuję sdamochód nowszy ze starszym.
Początkujący
 
Od: 23 sty 2009, 22:26
Posty: 13
Skąd: polska północno-wschodnia
Auto: mazda 3, benzyna 1,6

Postprzez Tolek » 14 lut 2009, 11:22

Znalazłem podobny temat, który już wcześniej był poruszany
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... t=#1055058
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez pro-fusion » 14 lut 2009, 16:48

Tolek napisał(a):A w trójce właśnie silnik jest bardzo cichutki, na postoju wręcz go nie słychać


Nie wiem jak u Ciebie Tolek ale w tej maździe którą znam diesel nie jest taki cichutki no może troszke lepiej to wyglada przy cieplym silniku przebieg 90 000 może należałoby podregulować zawory ?...


magicadm napisał(a):To szykuj sie na zimny przysznic...chyba, że myślisz o nowej M6


No to porażka... dziwne że bardziej zaawansowane technicznie auto dużo młodsze i z tego segmentu zbiera tak niepochlebne opinie... lubię sportową żyłkę marzy mi się 3.0 V6 ale odrobina luksusu w postaci cichego wnętrza (nie chodzi o silnik hehe :D bo dźwięk V6 jest lepszy niż filcharmonia) a nie odgłos toczącego się czołgu z wrażeniem wszystkich łożysk do wymiany... tym bardziej ciekawe jakie są dodatkowe odczucia gdy naprawdę siądą łozyska
Są samochody i jest MAZDA :)
Poprzednio :
626 GE FP 92r. 1,8 105KM 16V
Mazda Xedos 6 95r. 2.0i V6 24V 140KM
Początkujący
 
Od: 29 paź 2007, 00:57
Posty: 20
Skąd: Tychy

Postprzez RobertPi » 14 lut 2009, 19:56

pro-fusion napisał(a):
Tolek napisał(a):A w trójce właśnie silnik jest bardzo cichutki, na postoju wręcz go nie słychać


Nie wiem jak u Ciebie Tolek ale w tej maździe którą znam diesel nie jest taki cichutki no może troszke lepiej to wyglada przy cieplym silniku przebieg 90 000 może należałoby podregulować zawory ?...


Telek pisał o benzynie a ta nie chodzi jak trak... :P , przepraszam diesel.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Globy » 14 lut 2009, 22:21

Lorento napisał(a):To akurat zawsze była największa porażka Mazdy.....

Wybacz, ale takie generalizowanie to nie tutaj. Pojeździj Oplem <lol> A jak chcesz posłuchać ciszy, to przewiozę Cię Millenią. Generacja Zoom-Zoom waży niewiele, co niestety odrobinę odbija się również na komforcie akustycznym.

Dołączam temat do istniejącego.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez mr_t » 16 lut 2009, 09:22

Globy napisał(a): Generacja Zoom-Zoom waży niewiele, co niestety odrobinę odbija się również na komforcie akustycznym.

Bez mała 1,5 Tonowy kompakt jest wg. Ciebie lekki?? Konkurenci ważą po 100-200kg mniej. Mazda to ciężki kloc.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Globy » 16 lut 2009, 14:26

Faktycznie, zwracam honor. Wersja 2.0 MZR-CD to niezły czołg :P
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez RobertPi » 16 lut 2009, 16:36

Nie wiem jak w przypadku silników diesla ale w benzynie M3 waży porównywalnie z konkurencją a róznice są w zakresie +/– 20kg. Nie wiem skąd mr_t wziął 200kg różnice szczególnie, że np P308 z silnikiem 1,6D waży 1380 ( M3-1350 ) a z 2.0D 1483 ( M3-1485) . Dane z katalogu.
RP
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez mr_t » 16 lut 2009, 23:41

OK, moja wina założyłem że będzie coś lżejszego od (starej) meganki na rynku (1320kg 2.0 diesel) 165kg lżejsza. Z tego co teraz przejrzałem to chyba nie ma, trochę lżejsze są 1,9 diesle np. Alfa 1310kg, za to nie znalazłem nic cięższego od M3 z 2.0 dieslem.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez corky1 » 17 lut 2009, 12:48

Na stronie Mazda Ksiezyno znalazlem infomacje o wyciszaniu wnetrz. W przypadku 3-ki kompleksowe wyciszenie kosztuje ok. 3.900. Czy ktos z tego korzystal i zauwazyl znaczaca roznice? Podkreslam znaczaca, bo choc 3-ka do liderow w dziedzinie wyciszenia nie nalezy, moim zdaniem jest to do zaakceptowania (co nie znaczy, ze nie mogloby byc lepiej :D). Poza tym cena nie jest raczej atrakcyjna...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez grycha » 17 lut 2009, 18:43

corky1 napisał(a):Na stronie Mazda Ksiezyno znalazlem infomacje o wyciszaniu wnetrz. W przypadku 3-ki kompleksowe wyciszenie kosztuje ok. 3.900. Czy ktos z tego korzystal i zauwazyl znaczaca roznice? Podkreslam znaczaca, bo choc 3-ka do liderow w dziedzinie wyciszenia nie nalezy, moim zdaniem jest to do zaakceptowania (co nie znaczy, ze nie mogloby byc lepiej :D). Poza tym cena nie jest raczej atrakcyjna...


Troszkę drogo :(
Dlaczego właśnie ona ... bo piękna, niezawodna , niespotykana...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2009, 13:59
Posty: 30
Skąd: 3-miasto
Auto: Mazda 3 '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323