Filtr kabinowy – Dyskusja / Wymiana. Videorelacja strona: 4

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez AdAmO_13 » 25 lut 2016, 10:33

Jestem też po pierwszej wymianie filtra półtora godziny z życiorysu poszło!!!!!! Udało mi się bez wyciągania schowka, ale największy problem sprawiło mi dojście do ostatniej śrubki w obudowie tunelu. Pomogło co prawda wypięcie dwóch wtyczek ale i tak akrobacje jakie temu towarzyszyły wprowadziły obserwujących w niezły ubaw ;P. Na szczęście dopiero za rok ponowne podejście :D .
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2015, 08:53
Posty: 6
Auto: Mazda 3 BK 2007r.
2.0 150KM sedan

Postprzez Artefer » 5 kwi 2016, 18:01

Również jestem po pierwszej wymianie filtra kabinowego i też zajęło mi to niemało czasu :) Oglądając filmiki na YouTube i fotorelacje nie wydawało się to aż takie trudne :)
Najlepsze jest to, że nie demontowałem schowka ani nie wypiąłem żadnej wtyczki ;) Gimnastyka była przy tym nieziemska :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 12:04
Posty: 35 (22/0)
Skąd: Mszana Dolna
Auto: Mazda 3 | 1.6 Pb | Active | 2005

Postprzez TobiaszTTT » 23 cze 2016, 16:45

tak jak pisaliście...trzeba się namęczyć
Załączniki
112_0303.JPG
nawet czysty??
112_0305.JPG
kładłem maty wygłuszające a przy okazji wymieniłem filtr (skrzynki nie odpinałem do końca)
112_0307.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2016, 21:58
Posty: 75 (3/3)
Skąd: Holandia
Auto: Fiat Punto II 1.2 +LPG
Mazda 3, 1,6 Pb+LPG

Postprzez luszkin » 28 cze 2016, 18:45

Panowie, żeby wymienić kabinówkę w Maździe muszę rozebrać pół konsoli? O Jeeeezuuuuu..............
Początkujący
 
Od: 5 paź 2014, 20:52
Posty: 11
Auto: Mazda 3 sedan aut. 2l Pb 2007 USA
Mazda Cx-5 aut. 2,5l 2016 Canada
Chrysler T&C 3,8l USA 2003
Honda VTX 1300 USA
Hyundai 2l aut. USA 2002

Postprzez rafik256 » 28 cze 2016, 20:00

Aż tyle co na zdjęciach wyżej rozbierać nie trzeba. Kolega wymieniał filtr przy okazji innych prac. Na dobą sprawę wystarczy wyjąć skrzynkę bezpieczników i dalej już tylko osłony i filtr mamy w dłoni. Wczoraj wymieniałem u siebie to z zegarkiem w ręku wymiana zajęła 17 minut bez narzucania szaleńczego tempa.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 17:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez TobiaszTTT » 28 cze 2016, 21:45

rafik256 napisał(a):
Wczoraj wymieniałem u siebie to z zegarkiem w ręku wymiana zajęła 17 minut bez narzucania szaleńczego tempa.



Chyba nie pierwszy raz go wymieniałeś jak tylko 17 minut :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2016, 21:58
Posty: 75 (3/3)
Skąd: Holandia
Auto: Fiat Punto II 1.2 +LPG
Mazda 3, 1,6 Pb+LPG

Postprzez rafik256 » 30 cze 2016, 21:59

Masz rację, że to nie była moja pierwsza wymiana. Trzeci raz tam zaglądałem.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 17:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez mazdajacek » 3 sie 2016, 20:43

ja wczoraj drugi raz.... czas o połowę lepszy, ale ręce tak samo poobdzierane <płacze>
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2015, 09:46
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Śrem
Auto: mazda 3 BK Y6 1.6 citd 2007

Postprzez ambi » 6 lis 2016, 14:49

U mnie co prawda ręce nie poobdzierane, ale z 2h poszło. Wymiana tych filtrów to jakiś koszmar. Obyło się bez odpinania wtyczek, ale wyjąłem schowek – i w sumie to polecam to zrobić, bo dostęp choć nadal beznadziejny, to lepszy niż ze schowkiem;)
Załączniki
IMG_20161106_122454.jpg
IMG_20161106_123646.jpg
Początkujący
 
Od: 21 maja 2015, 22:10
Posty: 7
Auto: Mazda 3 / 1.6 / 2006

Postprzez Gamboa » 6 lis 2016, 16:04

mi ostatnio gość wymieniał to jak sobie to przypomne to sikam ze śmiechu :D godzine mu to zajęło i nie wiedział jak:D
głupio mi sie śmiać ale jakbym ja to robił to pewnie zeszłoby mi ze 2 dni :D
ale na szczescie to mozna co 2 lata wymieniać ze spokojem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 19:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez kropek101 » 6 lis 2016, 17:14

Co 2 lata a potem koledzy pomocy samochód mi paruje co może być tego powodem albo jeszcze inaczej nawiew słabo mi dmucha. Prawda jest taka że w naszym "czystym" powietrzu na dodatek parkując pod drzewami już po roku mamy tam pełno syfu a filtry są czarne co dopiero po 2 latach.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 23:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez radzix27 » 6 lis 2016, 18:22

Wymiana po dwóch latach, porównanie starych i nowych filtrów (ta sama firma/model Knecht LA 346/S). Schowek wyjęty, robota poszła sprawnie ;)
Załączniki
20161028_204019.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 07:38
Posty: 294 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez teti77 » 7 lis 2016, 19:21

Ja u siebie wymieniam mniej więcej co roku, przed sezonem kiedy klimę trzeba ogarnąć. Filtry czarne jak na obrazku powyżej.
Polecam zamiast ozonowania chemiczne czyszczenie parownika (w Szczecinie firma Frost – spece od klimatyzacji). Wszystkie grzyby padają aż miło. Ozonowanie tak naprawdę nic nie daje poza dziwnym zapachem w kabinie przez 1-2 dni. To samo tyczy się tzw. "bomb", które tylko narobią chemicznego smrodu na kilka miesięcy...
Takie jest moje zdanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2012, 09:13
Posty: 156 (0/3)
Skąd: Szczecin
Auto: M3'06 sedan 1.6_PB

Postprzez kokosz1981 » 23 gru 2016, 17:03

Jakie firmy filtry macie w Swoich autkach i jak wygląda sprawa zapachu po dłuższym użytkowaniu? Ceny mają dość spory rozrzut a roboty też troszkę z wymianą jest.
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2016, 16:15
Posty: 29 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 przedlift

Postprzez TobiaszTTT » 14 sty 2017, 19:19

kokosz1981 napisał(a):Jakie firmy filtry macie w Swoich autkach i jak wygląda sprawa zapachu po dłuższym użytkowaniu? Ceny mają dość spory rozrzut a roboty też troszkę z wymianą jest.



nie ma co przesadzać kup najtańszy i będzie ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2016, 21:58
Posty: 75 (3/3)
Skąd: Holandia
Auto: Fiat Punto II 1.2 +LPG
Mazda 3, 1,6 Pb+LPG

Postprzez hasari » 6 lut 2017, 22:03

Warto inwestować w te filtry węglowe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2016, 22:42
Posty: 206
Skąd: Polska
Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver

Postprzez _buzol_ » 7 mar 2017, 21:02

hasari napisał(a):Warto inwestować w te filtry węglowe?

Co kto lubi. Ja kiedyś w Focusie miałem i węglowe i zwykłe i nie odczułem aby węglowy niwelował zapachy, a jeżeli to przez krótki czas. Nie odczułem też żeby na węglowym był mniejszy cug. Do Mazdy właśnie zakupiłem zwykły Boscha za 60zł, co ciekawe Bosch nie robi w ogóle węglowych. W tej cenie mogłem mieć Maxgear węglowy, ale postawiłem na sprawdzonego Boscha bez węgla.

Teraz czekam na dobrą pogodę i biorę się za wymianę. Podniosła mnie na duchu zamieszczona instrukcja gdzie nie jest konieczne wypinanie wtyczek i komentarze ludzi, którym się tak właśnie udało to wymienić. Za wszelką cenę chce uniknąć wypinania tych cholernych wtyczek, schowek raczej będę wyjmował bo i tak chce wymienić żarówkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2016, 13:00
Posty: 46 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK (2007)
Hatchback
1.6 MZR

Postprzez francesco_franco » 10 mar 2017, 19:59

A ja wypinam wtyczki z bezpieczników i zostawiam schowek, całość zajmuje 20 minut jak już się to raz zrobi. Co do kaleczenia rąk, to przecież "wieszak" na bezpieczniki, który najbardziej kaleczy, można odkręcić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 19:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez _buzol_ » 1 kwi 2017, 22:47

No i po pierwszej wymianie. Schowek wyjmowałem bo i tak wymieniałem żarówkę i uważam, że sporo ułatwia to wgląd i dostęp. Byłem zmuszony wypiąć 4 wtyczki ze skrzynki (po lewej) gdyż miałem tak zapieczone śruby od metalowego mocowania skrzynki iż nie szło ich ruszyć. Praktycznie się poddałem... pomógł oddrdzewiacz i półmetrowa dźwignia na kluczu nasadowym. Nakrętki praktycznie były przyspawane, co mnie zupełenie nie zdziwiło jak zobaczyłem stare filtry. Chyba nikt ich nigdy nie wymieniał.
Uważam, że bez niespodzianek da sie spokojnie to zrobić w 20 minut, gdyby nie zapiecozne nakrętki da też spokojnie radę bez wypinania wtyczek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2016, 13:00
Posty: 46 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK (2007)
Hatchback
1.6 MZR

Postprzez Krystek07 » 2 kwi 2017, 09:42

Ja również po wymianie, tragedii nie było. Kolejnym razem zrobię to o wiele szybciej teraz zajęło mi to około godzinę bo jeszcze musiałem wysprzątać środek gdzie siedzi filtr i dodatkowo popsikałem preparatem do czyszczenia nawiewów. I wymyłem. Filtry założyłem węglowe. Operacja do przyjemnych nie należy ale nie było najgorzej. Kwestia wprawy
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 00:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323