Filtr kabinowy – Dyskusja / Wymiana. Videorelacja strona: 4

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wujek Gornik » 17 kwi 2017, 22:47

Ja właśnie zamówiłem filtry Knechta i będę chciał wymienić jak przyjdą bez rozłączania wtyczek, zobaczymy czy się uda ;) Jedni mówią że to nie możliwe inni że bez problemu. Zobaczymy jak mi pójdzie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sty 2017, 15:03
Posty: 8
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 BK 2006 r. 1.6 Benzyna

Postprzez _buzol_ » 18 kwi 2017, 18:47

Wujek Gornik napisał(a):Ja właśnie zamówiłem filtry Knechta i będę chciał wymienić jak przyjdą bez rozłączania wtyczek, zobaczymy czy się uda ;) Jedni mówią że to nie możliwe inni że bez problemu. Zobaczymy jak mi pójdzie.

Ja mogę jeszcze podpowiedzieć. Dzień po wymianie musiałem dostać się do filtra raz jeszcze. Dolny wsadziłem odwrotnie <glupek2> . Wziąłem przykład z tego jak były włożone (źle) zamiast z jakiegoś poradnika. Siedziały dobrze, ale wolałem mieć w 100% dobrze.
Mianowicie... nauczony doświadczeniami z dnia poprzedniego chciałem to zrobić bez rozpinania wtyczek. Schowek wyjąłem bo to 3min pracy a znacznie mniej gimnastyki. Kurcze, bez wyjmowanie wtyczek moim zdaniem operacja jest bardzo ciężka i ryzykowna. Kabelki są cienkie a miejsca tam strasznie mało. Wypinając dwie lewe górne cała puszka leci na dół i już nic nie krępuje filtra.
Całkowity czas operacji 20-25 minut z programowaniem szyb i radia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2016, 14:00
Posty: 46 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK (2007)
Hatchback
1.6 MZR

Postprzez Wujek Gornik » 22 kwi 2017, 22:18

Niestety pierwsze starcie z filtrem przegrane, śruby na których jest stelaż bezpieczników widać od nowości nie były odkręcane. Dojście kluczem 12 jest tam bardzo słabe żeby odkręcić tak mocno dokręcone śruby. Wniosek jeden muszę załatwić sobie nasadki do grzechotki i spróbować to odkręcić grzechotką.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sty 2017, 15:03
Posty: 8
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 BK 2006 r. 1.6 Benzyna

Postprzez _buzol_ » 24 kwi 2017, 11:25

Wujek Gornik napisał(a):Niestety pierwsze starcie z filtrem przegrane, śruby na których jest stelaż bezpieczników widać od nowości nie były odkręcane. Dojście kluczem 12 jest tam bardzo słabe żeby odkręcić tak mocno dokręcone śruby. Wniosek jeden muszę załatwić sobie nasadki do grzechotki i spróbować to odkręcić grzechotką.

U mnie było dokładnie to samo, ani płaskim, ani oczkowym nie dało rady podejść. Popsikaj obficie odrdzewiaczem, nałóż nasadowy i zrób sobie długą dźwignie. Albo śruba puści albo Mazde na lewą strone przekręcisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2016, 14:00
Posty: 46 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK (2007)
Hatchback
1.6 MZR

Postprzez Wujek Gornik » 24 kwi 2017, 17:48

_buzol_ napisał(a):
Wujek Gornik napisał(a):Niestety pierwsze starcie z filtrem przegrane, śruby na których jest stelaż bezpieczników widać od nowości nie były odkręcane. Dojście kluczem 12 jest tam bardzo słabe żeby odkręcić tak mocno dokręcone śruby. Wniosek jeden muszę załatwić sobie nasadki do grzechotki i spróbować to odkręcić grzechotką.

U mnie było dokładnie to samo, ani płaskim, ani oczkowym nie dało rady podejść. Popsikaj obficie odrdzewiaczem, nałóż nasadowy i zrób sobie długą dźwignie. Albo śruba puści albo Mazde na lewą strone przekręcisz.


Jutro ma być ładna pogoda, więc będzie drugie starcie przed garażem. Dam znać czy się udało.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sty 2017, 15:03
Posty: 8
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 BK 2006 r. 1.6 Benzyna

Postprzez Wujek Gornik » 25 kwi 2017, 21:13

Udało się wymienić filtry, niestety nakrętek dalej nie da się odkręcić. Nie obyło się bez demontażu bezpieczników. Stelaż od skrzynki odgielem z czuciem tak żeby wsadzić filtry i wygiełem go do pozycji wejściowej. Nie wiem co teraz z nakrętkami bo zrobione są z takiego metalu ze zmieniły się w okrągłe, pozostaje chyba tylko cięcie i wymienienie ich na nowe.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sty 2017, 15:03
Posty: 8
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 BK 2006 r. 1.6 Benzyna

Postprzez _buzol_ » 27 kwi 2017, 13:14

Wujek Gornik napisał(a):Udało się wymienić filtry, niestety nakrętek dalej nie da się odkręcić. Nie obyło się bez demontażu bezpieczników. Stelaż od skrzynki odgielem z czuciem tak żeby wsadzić filtry i wygiełem go do pozycji wejściowej. Nie wiem co teraz z nakrętkami bo zrobione są z takiego metalu ze zmieniły się w okrągłe, pozostaje chyba tylko cięcie i wymienienie ich na nowe.

O w morde. Też się tego obawiałem bo klucz nasadowy okrągły z wypustkami (nie znam fachowej nazwy) nie dawał rady, ale sześciokątny już nie miał możliwosci przeskakiwać na nakrętce. Jak jescze nie masz kompletnego koła to może Ci się uda takowym :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2016, 14:00
Posty: 46 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK (2007)
Hatchback
1.6 MZR

Postprzez Burzinho » 20 maja 2017, 17:03

Jeżeli ktoś tu pisze, że wymienił filtr bez demontaża dodatkowych elementów typu schowek to zwyczajnie nie wierze. Jakiś czas temu probówałem tego, wszystko poodkrecałem pod schowkiem, czy odpinałem jakieś wtyczki zwyczajnie nie pamiętam, jeżeli musiałem to zrobic to też pewnie nie odłączałem aku. Dostałem się do filtra, ale tam było tak ciasno że ani wyjąć ani wymienić ani nic. Do tego stopnia, że zaczałem się zastanawiać nad podjechaniem do serwisu. Jeżeli wycenią to na 15 min roboty jestem skłonny zabulić żeby uniknąc rozbierania połowy auta. Totalna porażka z tym filtrem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 cze 2014, 19:30
Posty: 28
Auto: Mazda 3/BK/2.0/150KM

Postprzez siemek55 » 20 maja 2017, 19:56

Już po wymianie filtrów. Uczciwa godzina roboty plus ból krzyża. Kogoś poniosło z tym dostępem. W porównaniu do mojej szóstki to jakaś katorga. W szóstce filtr wymieniam dosłownie w 60 sekund. Tu porażka, można by z tego zrobić zawody na zlocie. Mi udało się rozpinania spinek. Najwięcej czasu straciłem na wypięcie opasek wiązek przewodów ze stelaża Dobrze, że ktoś pokusił się o poradnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez rafik256 » 23 maja 2017, 22:16

Chyba dochodzę do wprawy przy wymianie. Zajęło mi to 15 minut. Nie rozumiem tych co kombinują żeby robić to bez wypinania wtyczek. Po to chyba one są żeby z nich korzystać. Tylko na wstępie wypadałoby odłączyć akumulator i nic złego stać się nie może.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez Krystek07 » 23 maja 2017, 22:22

Ja nie odpinanam i zajmuje mi to 20 min odkrecam blachę z bezpiecznikami i jest w miarę dobre dojście no ale każdy ma swój sposób. Kwestia wprawy
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez tekknoraver » 7 cze 2018, 11:42

I ja również po wymianie owych filtrów,~30 min,jak na pierwsze podejscie mysle ze ok,wtyczek nie musialem odpinac,tylko stelaż odkrecilem i schowek wyciągnąłem dla wygody.
Filmik dużo pomaga.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Burzinho » 25 lip 2018, 20:37

Uwaga, uwaga! Wymieniłem filtr! Bez demontowania schowka i odpinania czegokolwiek. To możliwe!

Odkrecilem tylko metalowy stelaż, ale też go nie odpinałem od kabli tylko odsunąłem na bok razem z bezpiecznikami. Nie dałem rady odkręcić górnej śrubki w rogu od ostatniej białej zaślepki broniącej dostępu do filtra to odgiąłem już to na chama. Nic się nie połamało. Podobnie ciężko było wyjąć i wsadzić filtry przez tą białą zaślepkę, która przeszkadzała ale jakoś się udało. Ślizgi, które ułatwiają ich montaż dobrze działają.

Czas? Min. godzina, dłużej. Do tej pory jestem roztrzęsiony. Poyebana akcja <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 cze 2014, 19:30
Posty: 28
Auto: Mazda 3/BK/2.0/150KM

Postprzez Adamlodz » 20 paź 2018, 21:40

Też ostatnio wymieniłem filtr kabinowy. Po ilości liści i syfu wiem, że to była odpowiednia pora. Jak ktoś ma kłopot jak to zrobić polecam filmy na youtube :) warto zainwestować w piankę do klimatyzacji
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2016, 00:56
Posty: 17 (3/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK 2005 1.6 + lpg

Postprzez sebek-71 » 22 kwi 2023, 12:44

I ja też jestem po wymianie filtra kabinowego.
Nie ściągałem schowka...wyjechały tylko niebezpieczniki i metalowy stelaż :D
30 minut i po robocie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323