Gniazdo zapalniczki w schowku

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Pribik » 15 paź 2020, 19:00

Witam
Chcialem zapytac czy pomogl by mi ktos gdyz chce zamonowac gniazdo zapalniczki w schowku ale chcialbym tez zeby zasilanie szlo odrazu z akumulatora. Jak to najlepiej zrobic? Jak przedostac sie ze schowka/kabiny do komory silnika pod maske i do akumulatora? Jakie podlaczenie zrobic? i najlepiej chyba z jakims bezpiecznikiem?
Przyznaje nie jestem elektrykiem, wiec prosze w miare prosto wytlumaczyc.
Z gory dzieki za odpowiedzi
Początkujący
 
Od: 7 maja 2019, 02:28
Posty: 24
Auto: Mazda 3 2.0 150KM, 2004r

Postprzez yama » 24 paź 2020, 12:01

najprościej podłącz się pod zapalniczkę z przodu
Najlepiej ciągniesz kable
od akumulatora
od przedniego słupka ale tam już po głównym bezpieczniku jest
najlepiej przejść przez gródź za schowkiem przewodami póżniej za konsole środkową tunel i podłokietnik
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 18:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez Pribik » 25 paź 2020, 05:27

yama napisał(a):najprościej podłącz się pod zapalniczkę z przodu
Najlepiej ciągniesz kable
od akumulatora
od przedniego słupka ale tam już po głównym bezpieczniku jest
najlepiej przejść przez gródź za schowkiem przewodami póżniej za konsole środkową tunel i podłokietnik



Myslalem raczej o schowku na kokpicie a nie w podlokietniku.
A jesli chodzi o podlaczenie sie pod zapalniczke z przodu to raczej odpada gdyz z nia jest cos nie tak bo jak sie do niej podlacza cos to generuje szumy w radiu. Dlatego tez chcialem podlaczyc sie odrazu do akumulatora.
Tylko tez nie bardzo wiem jak to zrobic bo jednak przydal by sie jakis wylacznik i bezpiecznik no nie? A akurat w sprawach elektrycznych to nie jestem ekspertem :(
I datego tez przydala by sie jakas bardziej rozszezona instrukcja, moze co potrzeba kupic i wogole.

Ale i tak juz dziekuje za informacje ktoredy to puscic.
Początkujący
 
Od: 7 maja 2019, 02:28
Posty: 24
Auto: Mazda 3 2.0 150KM, 2004r

Postprzez MazdaOwner » 25 paź 2020, 08:42

Błąd w założeniu. To nie gniazdo zapalniczki generuje szumy w radiu. Szumy generuje to "coś", co się podłącza do gniazda zapalniczki. Przewody od zapalniczki stają się wtedy anteną, która sieje zakłócenia.

Do montażu dodatkowego gniazda potrzebujesz gniazdo zapalniczki. Najlepiej takie, które ma osłonięte konektory. Potrzebujesz solidny przewód, odpowiedniego przekroju i w solidnej izolacji, bo musisz go pociągnąć od gniazda do akumulatora. Do tego oprawka bezpiecznika samochodowego i bezpiecznik. Drugi przewód – masowy, musisz podpiąć do masy samochodu i tu właśnie jest kluczowy problem. Źle dobrany punkt połączenia masy może dać skutek odwrotny do zamierzonego – szumy i różne inne zakłócenia mogą być jeszcze bardziej intensywne.

Kiedy już ułożysz przewody, zamontujesz gniazdo i podłączysz "coś", okaże się, że nic nie zmieniło się na dobre, a może nawet będzie jeszcze gorzej. A wszystko dlatego, że to "coś" niezależnie od tego, gdzie to podłączysz, jest źródłem zakłóceń i jedynym sposobem na likwidację lub minimalizację zakłóceń jest założenie odpowiedniego filtra eliminującego zakłócenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 136 (0/8)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3

Postprzez Pribik » 25 paź 2020, 18:01

MazdaOwner napisał(a):Błąd w założeniu. To nie gniazdo zapalniczki generuje szumy w radiu. Szumy generuje to "coś", co się podłącza do gniazda zapalniczki. Przewody od zapalniczki stają się wtedy anteną, która sieje zakłócenia.

Do montażu dodatkowego gniazda potrzebujesz gniazdo zapalniczki. Najlepiej takie, które ma osłonięte konektory. Potrzebujesz solidny przewód, odpowiedniego przekroju i w solidnej izolacji, bo musisz go pociągnąć od gniazda do akumulatora. Do tego oprawka bezpiecznika samochodowego i bezpiecznik. Drugi przewód – masowy, musisz podpiąć do masy samochodu i tu właśnie jest kluczowy problem. Źle dobrany punkt połączenia masy może dać skutek odwrotny do zamierzonego – szumy i różne inne zakłócenia mogą być jeszcze bardziej intensywne.

Kiedy już ułożysz przewody, zamontujesz gniazdo i podłączysz "coś", okaże się, że nic nie zmieniło się na dobre, a może nawet będzie jeszcze gorzej. A wszystko dlatego, że to "coś" niezależnie od tego, gdzie to podłączysz, jest źródłem zakłóceń i jedynym sposobem na likwidację lub minimalizację zakłóceń jest założenie odpowiedniego filtra eliminującego zakłócenia.


Ok w takim razie o co chodzi z tym filtrem? Co to jest i gdzie sie to montuje?
Gdyz sprawa wyglada tak:
Obojetnie co podlaczam do gniazda zapalniczki to wszystko generuje szumy radia a w recz poza miastem radio wogole nie odbiera/nic nie lapie zadnej stacji.
Poczadkowo podlaczalem rozdzielacz i do niego transmiter FM, kamere i czasem ladowarke telefonu.
Potem zaczalem podlaczac ale kazde z osobna i odrazu do gniazda ladowarki z ominieciem rodzielacza no i niestety sytuacja jest identyczna. Ciagle szumy lub calkowite braki odbioru.
Wiec w czym jest problem? Jak moge usunac ten problem?
Początkujący
 
Od: 7 maja 2019, 02:28
Posty: 24
Auto: Mazda 3 2.0 150KM, 2004r

Postprzez yama » 27 paź 2020, 17:12

aa sorki myślałem o podłokietniku.
na początek powiedz czy radio dobrze odbiera bez podłączonych urzadzeń
szumi bo masz urządzenia niskiej klasy przetwornice impulsowe kochają śmiecić w stronę wtórna a filtry kosztują a ja coś ma być tanie......
w gnieździe mam przetwornicę ładowarkę do tel plus nawigację i praktycznie nic nie szumi
ale taka ładowarka nie kosztuje 5 pln posiada filtry i metalową obudowę.
masa akurat nie problem jest zaraz pod deska jest to pkt masy auta. o tworzeniu pętli masy w tym wypadku ciężko mówić

ten filtr to taki dławik z kondensatorem/ upraszczając/ pod nazwa filtr do Cb radia Ale jak bardzo szumi to zapomnij że ci go wyeliminuje. teoretycznie potrzebujesz porządnej instalacji i elektronika z oscyloskopem wtedy da się skompensować wszystko
w rozdzielaczu gniazdek masz lm 7812/350 lub podobny z tej serii i on nie szumi gwarantuję bo jest liniowy tyle że ma dużo strat ciepła dlatego "lepsze są impulsowe" w tym wypadku
rozwiązania są 2
– kupujesz porządnej jakości przetwornice na 5V DC i korzystasz z gniazd USB – montujesz
– kupujesz porządnej jakości ładowarki tak z 60-70+ i wtedy masz spokój z chin około 50
instalacja
najlepiej przewód linka 2.5mm2 ew 1.5/ ja używam w osłonie silikonowej ale można pvc splatamy przewody ze sobą na to taśma parciana/ izolująca i do peszla 8mm/ przy małych obciążeniach do obu klem akumulatora/ obowiązkowo bezpiecznik samochodowy hermetyczny lub przynajmniej ip54 w obudowie gumowej/ akumulatora zadziała jak duży kondensator ACZkolwiek jesli w złym stanie masz alternator to będziesz miał szumy.
Idziesz wzdłóż wiązki do grodzi przechodzimy przez gródź za schowkiem są tam gumowe dławiki robimy w nim otwór przeciągamy peszel i z OBU stron zabezpieczamy opaskami elastycznymi aby nie było tarcia. reszta to już twoja inwencja wyłacznik i mocowanie

Dopisano 27 paź 2020 18:13:

aa sorki myślałem o podłokietniku.
na początek powiedz czy radio dobrze odbiera bez podłączonych urzadzeń
szumi bo masz urządzenia niskiej klasy przetwornice impulsowe kochają śmiecić w stronę wtórna a filtry kosztują a ja coś ma być tanie......
w gnieździe mam przetwornicę ładowarkę do tel plus nawigację i praktycznie nic nie szumi
ale taka ładowarka nie kosztuje 5 pln posiada filtry i metalową obudowę.
masa akurat nie problem jest zaraz pod deska jest to pkt masy auta. o tworzeniu pętli masy w tym wypadku ciężko mówić

ten filtr to taki dławik z kondensatorem/ upraszczając/ pod nazwa filtr do Cb radia Ale jak bardzo szumi to zapomnij że ci go wyeliminuje. teoretycznie potrzebujesz porządnej instalacji i elektronika z oscyloskopem wtedy da się skompensować wszystko
w rozdzielaczu gniazdek masz lm 7812/350 lub podobny z tej serii i on nie szumi gwarantuję bo jest liniowy tyle że ma dużo strat ciepła dlatego "lepsze są impulsowe" w tym wypadku
rozwiązania są 2
– kupujesz porządnej jakości przetwornice na 5V DC i korzystasz z gniazd USB – montujesz
– kupujesz porządnej jakości ładowarki tak z 60-70+ i wtedy masz spokój z chin około 50
instalacja
najlepiej przewód linka 2.5mm2 ew 1.5/ ja używam w osłonie silikonowej ale można pvc splatamy przewody ze sobą na to taśma parciana/ izolująca i do peszla 8mm/ przy małych obciążeniach do obu klem akumulatora/ obowiązkowo bezpiecznik samochodowy hermetyczny lub przynajmniej ip54 w obudowie gumowej/ akumulatora zadziała jak duży kondensator ACZkolwiek jesli w złym stanie masz alternator to będziesz miał szumy.
Idziesz wzdłóż wiązki do grodzi przechodzimy przez gródź za schowkiem są tam gumowe dławiki robimy w nim otwór przeciągamy peszel i z OBU stron zabezpieczamy opaskami elastycznymi aby nie było tarcia. reszta to już twoja inwencja wyłacznik i mocowanie
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 18:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez Pribik » 28 paź 2020, 05:49

yama napisał(a):aa sorki myślałem o podłokietniku.
na początek powiedz czy radio dobrze odbiera bez podłączonych urzadzeń
szumi bo masz urządzenia niskiej klasy przetwornice impulsowe kochają śmiecić w stronę wtórna a filtry kosztują a ja coś ma być tanie......
w gnieździe mam przetwornicę ładowarkę do tel plus nawigację i praktycznie nic nie szumi
ale taka ładowarka nie kosztuje 5 pln posiada filtry i metalową obudowę.
masa akurat nie problem jest zaraz pod deska jest to pkt masy auta. o tworzeniu pętli masy w tym wypadku ciężko mówić

ten filtr to taki dławik z kondensatorem/ upraszczając/ pod nazwa filtr do Cb radia Ale jak bardzo szumi to zapomnij że ci go wyeliminuje. teoretycznie potrzebujesz porządnej instalacji i elektronika z oscyloskopem wtedy da się skompensować wszystko
w rozdzielaczu gniazdek masz lm 7812/350 lub podobny z tej serii i on nie szumi gwarantuję bo jest liniowy tyle że ma dużo strat ciepła dlatego "lepsze są impulsowe" w tym wypadku
rozwiązania są 2
– kupujesz porządnej jakości przetwornice na 5V DC i korzystasz z gniazd USB – montujesz
– kupujesz porządnej jakości ładowarki tak z 60-70+ i wtedy masz spokój z chin około 50
instalacja
najlepiej przewód linka 2.5mm2 ew 1.5/ ja używam w osłonie silikonowej ale można pvc splatamy przewody ze sobą na to taśma parciana/ izolująca i do peszla 8mm/ przy małych obciążeniach do obu klem akumulatora/ obowiązkowo bezpiecznik samochodowy hermetyczny lub przynajmniej ip54 w obudowie gumowej/ akumulatora zadziała jak duży kondensator ACZkolwiek jesli w złym stanie masz alternator to będziesz miał szumy.
Idziesz wzdłóż wiązki do grodzi przechodzimy przez gródź za schowkiem są tam gumowe dławiki robimy w nim otwór przeciągamy peszel i z OBU stron zabezpieczamy opaskami elastycznymi aby nie było tarcia. reszta to już twoja inwencja wyłacznik i mocowanie

Dopisano 27 paź 2020 18:13:

aa sorki myślałem o podłokietniku.
na początek powiedz czy radio dobrze odbiera bez podłączonych urzadzeń
szumi bo masz urządzenia niskiej klasy przetwornice impulsowe kochają śmiecić w stronę wtórna a filtry kosztują a ja coś ma być tanie......
w gnieździe mam przetwornicę ładowarkę do tel plus nawigację i praktycznie nic nie szumi
ale taka ładowarka nie kosztuje 5 pln posiada filtry i metalową obudowę.
masa akurat nie problem jest zaraz pod deska jest to pkt masy auta. o tworzeniu pętli masy w tym wypadku ciężko mówić

ten filtr to taki dławik z kondensatorem/ upraszczając/ pod nazwa filtr do Cb radia Ale jak bardzo szumi to zapomnij że ci go wyeliminuje. teoretycznie potrzebujesz porządnej instalacji i elektronika z oscyloskopem wtedy da się skompensować wszystko
w rozdzielaczu gniazdek masz lm 7812/350 lub podobny z tej serii i on nie szumi gwarantuję bo jest liniowy tyle że ma dużo strat ciepła dlatego "lepsze są impulsowe" w tym wypadku
rozwiązania są 2
– kupujesz porządnej jakości przetwornice na 5V DC i korzystasz z gniazd USB – montujesz
– kupujesz porządnej jakości ładowarki tak z 60-70+ i wtedy masz spokój z chin około 50
instalacja
najlepiej przewód linka 2.5mm2 ew 1.5/ ja używam w osłonie silikonowej ale można pvc splatamy przewody ze sobą na to taśma parciana/ izolująca i do peszla 8mm/ przy małych obciążeniach do obu klem akumulatora/ obowiązkowo bezpiecznik samochodowy hermetyczny lub przynajmniej ip54 w obudowie gumowej/ akumulatora zadziała jak duży kondensator ACZkolwiek jesli w złym stanie masz alternator to będziesz miał szumy.
Idziesz wzdłóż wiązki do grodzi przechodzimy przez gródź za schowkiem są tam gumowe dławiki robimy w nim otwór przeciągamy peszel i z OBU stron zabezpieczamy opaskami elastycznymi aby nie było tarcia. reszta to już twoja inwencja wyłacznik i mocowanie



A wiec tak: Bez podlaczonych urzadzen radio ladnie odbiera. No nie powiem jak wyjade za miasto to raczej tylko jedna stacja odbiera ale raczej jest dobrze.
Jeszcze to brzmi dla mnie troche jak czarna magia :(
Ale twierdzisz ze rozwiazania sa dwa. Mowisz zeby kupic lepsza przetwornice, a moglbys jakas polecic? (czyli rozdzielacz?)
A drugie to o jakie ladowarki chodzi?

A ta instalacje opisales czego? Bo przyznam ze sie troche pogubilem.

Dopisano 28 paź 2020, 05:51:

A moze jakis wzmacniacz do anteny mozna by bylo gdzies podlaczyc?
Początkujący
 
Od: 7 maja 2019, 02:28
Posty: 24
Auto: Mazda 3 2.0 150KM, 2004r

Postprzez yama » 30 paź 2020, 18:24

nie wzmacniacz anteny nic nie pomoże jak coś padło po drodze. możesz dać dłuższy bat, tj dłuższa antena ktoś tam pisał że ode peugeota podchodzi.....
wzmacniacz aktywny wzmocni też szumy więc lepsza jest antena

na początku bym sprawdził dlaczego łapiesz tylko jedna stację może coś w samym radiu
jadąc masz silne stacje np radio zet radio m aryja 1 program łapie zawsze 4-5 stacji min
może masz już zakłócenia od instalacji elektrycznej alternator układ zapłonowy pompa itp
na odległość trochę ciężko stwierdzić

oki postaram się po polsku wytłumaczyć
kupujesz rozdzielacz gniazdka z gniazdkami USB na 5V / nie spotkałem przetwornic w środku raczej stabilizatory liniowe co jest pożądane w twoim przypadku/
przykład teoretyczny
https://allegro.pl/listing?string=rozdz ... e-1-5-0717
i takie cudo wytrzyma max 1.5A przy dobrych wiatrach i może już być naprawdę ciepłe
ktoś musiałby ci to trochę przerobić jakbyś chciał więcej urządzeń lub pobrać więcej prądu
przez dodanie stabilizatorów i gniazd lub włożenie innego z radiatorem tylko wygląd ucierpi
pewnie też trzeba będzie wymienić wtyczkę zapalniczki bezpiecznik oraz przewód jak kupisz tanio...
dobre są takie do łodzi albo motocykli dobrej jakości ale to twój wybór

w środku masz urządzenia elektroniczne które stabilizują napięcie5V z gniazda usb- podłaczasz telefon navi czy co tam chcesz
PS transmitery FM szumia same z siebie jak nie jest to stereo to klapa 90% rynku to mono najgorszej jakości lepiej wykorzystaj AUX radia
Wady
-duże
-zużycie prądu grzeje się straty idą w ciepło na radiatorach
-ograniczona prądożerność urzadzeń odbiorczych
plusy praktycznie nie ma zakłoceń naprawa tania

przetwornice
drogie w porównaniu do powyższych nie do końca wyeliminowano zakłócenia ale sprawność jest o wiele wyższa małe malutkie wymiary czasem schowa się w gniazdku zapalniczki wystaje z 1 cm :D
najtańsza opcja to taka
https://pl.aliexpress.com/item/10050016 ... web201603_
może są tańsze ale nie spotkałem
nie jest to reklama ani coś to absolutne minimum nie patrz ze ma QC po prostu mało szumi
i max moc to dla 1 gniazda :) mam takie i kilka droższych modeli niekoniecznie tej firmy
niestety jakość=cena tu nie ma miejsca na fuszerki bo będzie szumiało bo nie będzie filtrów
wkładasz do gniazdka i masz – problem jest taki gdy zasilanie radia i zapalniczki jest wspólnym bezpieczniku może trochę szumieć
wady jak padnie to może da się naprawić, bez elektronika się nie obejdzie
czasami i tak trzeba dodać filtr przeciwzakłóceniowy w obu przypadkach
opcja 2B przetwornica DC/DC często stosowane w busach kamperach itp bardziej profi
bardzo drogo trzeba poprowadzić nowy tor zasilania do akumulatora
ew dłubanie i DIY wtedy jest taniej więc raczej odpada

to co pisalem to instalacja elektryczna jak nie kumasz to odpuść
łopatologicznie
od klem akumulatora ciągniesz 2 przewody+ i –, na plusie dajesz bezpiecznik w obudowie
przewody splatasz ze sobą- zmniejszy to zakłocenia oraz poprawi wytrzymałość mech. – na nie dajesz izolację aby się nie przetarła a na tą izolację dajesz peszel
https://allegro.pl/oferta/peszel-samoch ... 9825808838
cos takiego lub oplot w celu zabezpieczeń dodatkowych.....
trzeba to porządnie zamocować i oddzielić od ciepła brudu itp
później przechodzisz przez dławiki to takie gumowe korki w grodzi zza schowkiem obok głównej wiązki elektrycznej do miejsca gdzie zamontujesz gniazdo z wyłacznikiem
nie wiem prościej się nie da albo nie umię wytłumaczyć
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 18:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez MazdaOwner » 30 paź 2020, 19:06

Jest jedna, podstawowa zasada: zakłócenia eliminuje się u źródła. Jeżeli sieje alternator, to na alternatorze montujemy specjalny kondensator odkłócający. Jeżeli sieje inne urządzenie, staramy się eliminować zakłócenia tuż przy tym urządzeniu. Jeżeli tego nie zrobimy, każdy centymetr instalacji zasilającej to urządzenie staje się anteną rozsiewającą zakłócenia.
Wszelkie zasilacze i przetwornice impulsowe to źródło zakłóceń. Prąd, który wychodzi z tego typu zasilaczy i przetwornic ma duże tętnienia i wysoki poziom zakłóceń. Można to zobaczyć na najsłabszym nawet oscyloskopie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 136 (0/8)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3

Postprzez yama » 31 paź 2020, 10:57

kondensator już jest w środku ale podobnie jak stojan i szczotki może się zużyć. Pisałem już o tym .
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 18:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez Pribik » 31 paź 2020, 11:36

yama napisał(a):kondensator już jest w środku ale podobnie jak stojan i szczotki może się zużyć. Pisałem już o tym .
yama napisał(a):kondensator już jest w środku ale podobnie jak stojan i szczotki może się zużyć. Pisałem już o tym .


Serdecznie dziekuje za tak wyczerpujaca odpowiedz.
I zacznijmy od tego ze teraz juz zrozumialem jak zrobic to podlaczenie gniazda zapalniczki z akumulatora. Teraz juz wytlumaczyles mi super. Takze jak tylko wroce do kraju bo teraz mnie nie ma to bede dzialal i napisze jakie byly efekty. Przewod rozumiem 2,5mm2? I jaki musialbym tam zamontowac bezpiecznik?

A teraz wracajac do poczadku twojej odpowiedzi.
Jestem z trojmiasta i poruszajac sie w jego obrebie dzialaja mi radio zet, rmf, eska, plus, max jednym slowem sporo, choc maryja nie :) ale tylko jak podlacze do gniazda zapalniczki kamere, transmiter lub rozdzielacz USB to zaczynaja sie szumy i to takie ze zadnego radia nie slychac, jedynie lekko slyszalne i odbieralne jest zet. I to nawet nie mowie o tym ze podlaczam to przez rozdzielacz. Dzieje sie tak nawet jak podlaczam ktores z tych urzadzen bezposrednio do gniazda.

Jesli chodzi o AUX to niestety nie mam. Tu tez jest problem bo juz kombinowalem ze wszystkim. Mam mazde 3 z roku 04 ale radio jest z przyciskiem TAPE/MD. Nie moge do niego podlaczyc zadnego aux bo nie dziala :( Kupilem Xcarlinka i tez dupa po podlaczeniu nie widzi USB znaczy cos widzi ale nic nie slychac. Jedynie przez xcarlinka auxa cos odtwarza. Myslalem o wymianie moze radia na android ale jest to spory koszt i nie wiem czy i jakie dopasowac zeby wszystkie pozostale funkcje dzialaly takie jak spalanie na gornym wyswietlaczu. Dlatego tez zaczalem kombinowac zeby miec mozliwosc puszczania swoich utworu to kupilem transmiter ale zeby sluchac radio i miec transmiter jednoczesnie to sie nie da. Druga sprawa ze mam tez kamere wiec potrzebny byl mi rodzielacz zeby przynajmniej te dwie rzeczy podlaczyc razem no i moze czasem tel podladowac albo podgrzewacz do mleka podlaczyc.

Dlatego tez pomyslalem sobie ze moze zrobic osobne gniazdo zapalniczki i tam podlaczyc rozdzielacz i te wszystkie urzadzenia. Liczylem na to ze moze wyeliminuje przez to te szumy w radiu?
Tak to wlasnie wyglada.
Początkujący
 
Od: 7 maja 2019, 02:28
Posty: 24
Auto: Mazda 3 2.0 150KM, 2004r

Postprzez MazdaOwner » 31 paź 2020, 12:13

Proponuję zacząć od sprawdzenia kontaktu anteny z masą samochodu. Masz prawdopodobnie antenę dachową, więc musisz się dobrać do niej od spodu i tam sprawdzić jak duże spustoszenia zrobiła rdza. Wygląda na to, że masz taką korozję pod anteną, która co najmniej sprawiła, że jest brak masy tuż przy samej antenie. Może nawet masz przeżarty przez korozję przewód antenowy – ten cieniutki drucik w środku przewodu.
Jeżeli się da, oczyść miejsce kontaktu anteny z karoserią. Jeżeli rdza jest duża, najlepiej wymienić antenę (bat z podstawą lub samą podstawę).
Mechanizm magnetofonu w radiu ma przełącznik. To od niego zależy, czy na wzmacniacz idzie sygnał z tunera czy z magnetofonu. Wystarczy wpiąć się odpowiednio i wyprowadzić wejście AUX i po sprawie. Aux będzie działać wtedy, kiedy mechanizm magnetofonu będzie opuszczony w pozycji roboczej. Wystarczy więc włożyć jakąkolwiek, nawet pustą kasetę magnetofonową i mechanizm przełączy odpowiednio spreparowane nowe wejście AUX. Wyjęcie kasety spowoduje powrót do odbioru z tunera – odbiór stacji radiowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 136 (0/8)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3

Postprzez Pribik » 31 paź 2020, 19:39

MazdaOwner napisał(a):Proponuję zacząć od sprawdzenia kontaktu anteny z masą samochodu. Masz prawdopodobnie antenę dachową, więc musisz się dobrać do niej od spodu i tam sprawdzić jak duże spustoszenia zrobiła rdza. Wygląda na to, że masz taką korozję pod anteną, która co najmniej sprawiła, że jest brak masy tuż przy samej antenie. Może nawet masz przeżarty przez korozję przewód antenowy – ten cieniutki drucik w środku przewodu.
Jeżeli się da, oczyść miejsce kontaktu anteny z karoserią. Jeżeli rdza jest duża, najlepiej wymienić antenę (bat z podstawą lub samą podstawę).
Mechanizm magnetofonu w radiu ma przełącznik. To od niego zależy, czy na wzmacniacz idzie sygnał z tunera czy z magnetofonu. Wystarczy wpiąć się odpowiednio i wyprowadzić wejście AUX i po sprawie. Aux będzie działać wtedy, kiedy mechanizm magnetofonu będzie opuszczony w pozycji roboczej. Wystarczy więc włożyć jakąkolwiek, nawet pustą kasetę magnetofonową i mechanizm przełączy odpowiednio spreparowane nowe wejście AUX. Wyjęcie kasety spowoduje powrót do odbioru z tunera – odbiór stacji radiowych.


Chyba sie nie zrozumielismy. Ja nie mam radia na kasety. :) Tam jest orginalne radio mazdy na plyty lecz obok przycisku CD nie ma tak jak w nowszych modelach przycisku MEDIA tylko jest przycisk TAPE/MD.
Czyli takie:
https://www.amazon.com/04-04-Mazda-Radi ... B00KI678GK
No i podlaczalem do niego aux i itak to nic nie daje.
Ale z ta masa od radia to faktycznie cos moze byc nie tak bo kiedys jakis mechanik mi tam wspominal o tym ze zagladal pod podbitke i mowil ze jest tam jakis balagan. Moze nie to ze radza ale cos tam z przewodami od radia moze byc. Zajrze i bede kombinowal.
A swoja droga gdzie powinna byc podlaczona ta masa najlepiej?
Początkujący
 
Od: 7 maja 2019, 02:28
Posty: 24
Auto: Mazda 3 2.0 150KM, 2004r

Postprzez MazdaOwner » 31 paź 2020, 19:49

Fakt, źle zrozumiałem w sprawie magnetofonu.

Antena ma kontakt z blachą samochodu poprzez podkładkę, która jest pod śrubą mocującą antenę. Nie musisz główkować gdzie podłączyć masę, bo ona sama się połączy. Musisz tylko zadbać o to, by miejsce kontaktu anteny z blachą samochodu było wolne od rdzy i by kontakt był jak najlepszy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 136 (0/8)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3

Postprzez yama » 1 lis 2020, 10:10

antene można łatwo sprawdzić bierzesz kawałek przewodu z jednej strony dotykasz przykręcasz do masy karoserii zawiasów ważne żeby to był pewny styk masy, a drugi koniec do metalowej podstawy anteny to tzw przeciwwaga anteny. NIE JEST TO przewód idący w środek anteny !!!.
włączasz szumiący kanał dotykasz przewód poprawia się zmieniasz kanały – to antena; nie to nie. Taki sposób zza PRlu :)
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 18:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323