[FOTORELACJA] Wymiana silniczka świateł xenonowych

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ita5248 » 22 lip 2018, 23:26

Witam, moja pierwsza FOTORELACJA, wymiana silniczka odpowiedzialnego za auto-poziomowanie świateł xenonowych podczas uruchamiania samochodu. <czytaj>

Ostatnio musiałem wymienić taki silniczek w nowo zakupionej lampie (używanej). Silnik w niej był niesprawny, dawcą była stara, pęknięta lampa, oczywiście ze sprawnym silniczkiem. :)
Nie wiem czy ma to znaczenie, ale tyczy się do silniczka z 6 pinami.

Na początek należy zdjąć przedni zderzak, muszę odesłać do innych wątków, np. tu: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=451&t=126967

Kiedy mamy już lampę na wierzchu, należy odkręcić jeszcze 2 śruby od góry i po jednej z każdej strony lampy.
1.jpg
2 śruby od góry

2.jpg
śruba z lewej

3.jpg
śruba z prawej


Po odłączeniu wszystkich świateł, naszym oczom ukazuje się:
4.jpg
widok silniczka przed przekręceniem

Silniczek należy przekręcić zgodnie ze wskazówkami zegara. Ruch ten jest podobny, a właściwie taki sam jak przy wyciąganiu, np. żarówki z gniazda kierunkowskazu. Element na który wykazuje strzałka niejako blokuje ten ruch – należy go lekko odgiąć.
5.jpg
silniczek po przekręceniu


Do przekręcenia silniczka mogę pokazać jeszcze inne ujęcie:
9.jpg
otwór montażowy silniczka


Mając uszkodzoną lampę za dawcę mogłem ja rozpruć żeby zobaczyć jak zamontowany jest silniczek.
I tak, zielona strzałka pokazuje część elementu którym porusza silnik, to cały wewnętrzny korpus świateł.
Niebieska strzałka pokazuje element który łączy ramię silniczka z korpusem, fioletowa strzałka to ramię silniczka.
6.jpg
wnętrze mechanizmu poziomowania świateł


Element który łączy ramię silniczka z korpusem, w dokładniejszym ujęciu – już po demontażu (demontaż tylko w celach edukacyjnych – nie będzie konieczny przy samej wymianie).
7.jpg
mocowanie silniczka do korpusu


Poniżej inne ujęcie – w taki sposób ramię silniczka łączy się z szarym elementem.
8.jpg
silniczek wraz z mocowaniem


Po przekręceniu silniczka możemy lekko sprawdzić czy rusza się do przodu, do tyłu. Kiedy jest dobrze ustawiony możemy go wyciągnąć. Tu jest część której nie udało by mi się zrobić bez spojrzenia na to, jak ramię silniczka jest zamontowane to korpusu.
Żeby wyciągną silniczek, którego kulka na końcu ramienia trzymana jest w szarym elemencie, należy użyć siły którą bałbym się użyć ze względu na strach przed wyłamaniem jakiegokolwiek elementu – tak mocno trzyma się tego szarego elementu.
Należy ciągnąć możliwie równo do otworu – powtarzam, trzeba użyć naprawdę dużo siły.

No dobra, mamy stary silniczek, teraz wkładamy nowy – co zrobić żeby włożyć z powrotem kulkę ramienia do szarego elementu? Podczas wkładania korpus rusza się, kiedy ramię napiera na szary element – należy zablokować korpus i mocno wcisnąć silniczek.
Jak zablokować korpus? Ja przytrzymałem go w dwóch miejscach: od gniazda kierunkowskazu i pod przetwornicą (należy ją odkręcić 3 śrubami i odłączyć jeden przewód).
10.jpg
poruszanie korpusem przez światło kierunkowskazu

11.jpg
poruszanie korpusem przez dziurę po przetwornicy


Przyda się do tego druga osoba. O ile za gniazdo kierunkowskazu można nawet wygodnie złapać, to korpus pod przetwornicą zablokowałem śrubokrętem.
12.jpg
blokada korpusu śrubokrętem

Teraz pozostaje wcisnąć silniczek.

Składamy w odwrotnej kolejności i cieszymy się auto-poziomowaniem xenonów, najlepiej wieczorem przed ścianą <jupi>

W razie pytań, pozostaję do dyspozycji <nauka>
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2017, 20:30
Posty: 14 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 (2004) 2.0 150KM pb+gaz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323