Mazda3 BK – montaż podgrzewania kanapy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez widmo82 » 23 paź 2017, 21:27

1. Opróżniamy bagażnik
2. Odkręcamy 6 śrub mocujących oparcie kanapy od strony bagażnika i wyciągamy je na zewnątrz
3. Mniej więcej 15cm od naroży siedziska kanapy znajdują się zaczepy – podciągamy siedzisko do góry.
4. Obok zatrzasków mocujących siedzisko, są dwie spinki trzymające tapicerkę podłogi. Wyciągamy je ostrożnie.
5. Wyciągamy plastiki ochronne z progów w drzwiach.
6. Musimy podnieść obicie siedziska, aby przykleić maty grzewcze. Trzyma je jakieś 40 zaciśniętych, grubych, metalowych spinek. Rozginamy je lub rozcinamy i wyciągamy. Nie ma sensu starać się ich odzyskać.
7. W miejscu gdzie były metalowe spinki/haczyki, przeciągamy plastikowe trytki/zipy.
8. Przykładamy matę grzewczą a tam gdzie jest to potrzebne, przebijamy się przez nią i przepuszczamy trytki/zipy a następnie zaciskamy mocno, ale ostrożnie. Pamiętajmy, ściągnąć folie z taśmy przylepnej, która jest na krawędziach maty. Przewody zasilające wypuszczamy w stronę bagażnika. Jeśli chcemy uciąć mate to możemy ciąć jak chcemy, ale nie robimy cięć wzdłuż maty.
9. W przypadku oparcia jest dużo mniej roboty ze zdejmowaniem obicia. Trzyma je max 15 spinek. Przewody wypuszczamy dołem w stronę bagażnika. Końcówki wtyczek połączymy z resztą przewodów, które poprowadzimy od strony tunelu środkowego lub bokiem wzdłuż drzwi.
10. Najważniejsze... gdzie podpiąć zasilanie? Jeśli macie zapalniczkę w podłokietniku to możecie wpiąć się w żółty przewód (+) i macie połowę problemu z głowy. Jeśli nie, musicie przeciągnąć zasilanie do zapalniczki pod klimatyzacją lub w inne wybrane przez siebie miejsce. "Minus" zamocowałem pod śrubę obudowy dźwigni drążka zmiany biegów. Bardzo ciasno jest pod tapicerką pomiędzy kanapą a podłokietnikiem, żeby sobie ułatwić przeciągnięcie kabli zasilających od mat, złapcie końcówkę jakimś drutem i przeciągnijcie pod tapicerką. Moja rada... zróbcie to bokiem tunelu tak by wychodząc z kablami w tunelu, minąć śruby mocujące tunel, które znajdują się na dnie podłokietnika.
Wg. mnie bardzo ciężko będzie nam podłączyć zasilanie do zapalniczki, jeśli nie wyciągniemy środkowego tunelu. Jeśli ktoś nie wie jak to znajdzie odpowiedź w fotorelacji z montażu CB w miejscu zapalniczki. Można też prowadzić zasilanie wzdłuż drzwi a przyciski wł/wył. grzania zamontować na widoku kierowcy. Widok tych przełączników to dobre rozwiązanie, jak pasażer wysiądzie z auta to widzimy czy zostawił grzanie włączone i możemy wyłączyć je zamiast później grzać puste miejsce siedzące. Ja zdecydowałem się na zamontowanie przycisków na tyle podłokietnika, między innymi dlatego, że są mniej widoczne.

Koszt jednej maty w PL to ok 50zł. Potrzebujemy ich 4szt na 2 miejsca siedzące (oparcie+siedzisko)
Kupując trytki/zipy postarajmy się by miały min 4mm szerokości a długość.. wystarczą najkrótsze jakie znajdziecie.
Czas wykonania? Od świtu do nocy... czasu zimowego jeśli jesteście ogarnięci lub czasu letniego, jeśli mniej :)
Załączniki
mata.jpg
2017-10-20 17.03.19.jpg
2017-10-20 17.10.52.jpg
2017-10-20 18.05.43.jpg
2017-10-20 18.29.32.jpg
2017-10-20 18.46.49.jpg
2017-10-20 18.49.32.jpg
2017-10-22 21.51.22.jpg
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323