Mazda 3 audio
Strona 1 z 1
Witam jestem nowy na forum wiec jeśli zły dział proszę o przeniesienie
. A teraz moje pytanie mam Mazde 3 BK bez systemu bose chce przełożyć subowfer od Audi a6 c5 combi i teraz jak to zrobić wytłumaczy ktoś? nie jestem zielony w tym ale jakieś porady się przydadzą. Jutro przekładam głośniki wiec subowfer tez bym przełożył tylko co radzicie ktoś podłączył juz tak ? Jakieś porady ?
-
Grzechu65
Będziesz potrzebował wyprowadzić kable RCA z radia albo kupić konwerter sygnału. Ja zastosowałem coś takiego:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5693764544 ale są też tańsze.
Kup od razu w sklepie elektronicznym kilka szybkozłączek takiego typu:

Nie będziesz musiał rozcinać przewodów.
Tutaj schemat podłączenia –> http://www.mazda3forums.com/352-technic ... -unit.html
Użytkownik polecił podłączenie konwertera pod przednie głośniki, ja podłączyłem pod tylne, żeby mieć lepszą kontrolę.
A tutaj film na którym pokazuje krok po kroku cały proces:

Kup od razu w sklepie elektronicznym kilka szybkozłączek takiego typu:

Nie będziesz musiał rozcinać przewodów.
Tutaj schemat podłączenia –> http://www.mazda3forums.com/352-technic ... -unit.html
Użytkownik polecił podłączenie konwertera pod przednie głośniki, ja podłączyłem pod tylne, żeby mieć lepszą kontrolę.
A tutaj film na którym pokazuje krok po kroku cały proces:
- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 297 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
Ja mam takie pytanko. Ponieważ w Maździe 3 są ogólnie całkiem dobre głośniki fabryczne, jednak chciałbym żeby było więcej niskich tonów, wtedy byłoby wręcz idealnie i właśnie w związku z tym chciałbym wrzucić subwoofer do bagażnika lub w koło zapasowe. Niestety nawet przy fabrycznym audio kiedy podkręci się nieco niskie tony to po bokach wszystko pierdzi. Czy jest jakaś możliwość dodatkowego wygłuszenia auta? Czy instalacja wzmacniacza szkodzi akumulatorowi albo alternatorowi?
Proszę mi powiedzieć czy pokrótce dobrze zrozumiałem filmik. Wystarczy przeciągnąć + i – z akumulatora do bagażnika i wyprowadzić RCA z radia, które również należy pociągnąć do bagażnika? Wtedy pozostaje tylko podłączyć wzmacniacz i subwoofer, skalibrować tony i gotowe? Czy ten koleś mówi, że po każdym odpięciu zasilania od aku, trzeba na nowo kalibrować wzmacniacz?
Wybaczcie jeśli moje pytania wydają się głupie ale niestety nie jestem specem od samochodów a chciałbym uczynić swoją trójeczkę autem idealnym do podróży, a jeżdżę dużo
Chciałbym też przy okazji zainstalować AUX. Wiecie czy to rozwiazanie się sprawdza, i czy ten kabel nie pogarsza jakości odtwarzanej muzyki?
https://www.youtube.com/watch?v=x9I9KDNUs4Y
Proszę mi powiedzieć czy pokrótce dobrze zrozumiałem filmik. Wystarczy przeciągnąć + i – z akumulatora do bagażnika i wyprowadzić RCA z radia, które również należy pociągnąć do bagażnika? Wtedy pozostaje tylko podłączyć wzmacniacz i subwoofer, skalibrować tony i gotowe? Czy ten koleś mówi, że po każdym odpięciu zasilania od aku, trzeba na nowo kalibrować wzmacniacz?
Wybaczcie jeśli moje pytania wydają się głupie ale niestety nie jestem specem od samochodów a chciałbym uczynić swoją trójeczkę autem idealnym do podróży, a jeżdżę dużo
https://www.youtube.com/watch?v=x9I9KDNUs4Y
Wzmacniacz będzie pobierał prąd z akumulatora gdy będziesz słuchał muzyki, no chyba, że podłączysz na stały plus czego nie polecam robić (czyt. pkt 2 poniżej) – wtedy cały czas, niezależnie od tego czy radio jest włączone czy nie.
Jeśli chodzi o instalację:
1. Przeciągasz do bagażnika tylko + od akumulatora. Masę (–) podłączysz w bagażniku do karoserii (np. do mocowań pasów bezpieczeństwa, czy mocowań kanapy)
2. Kable RCA też przeprowadzasz do bagażnika. Zazwyczaj kable mają wbudowany również przewód "remote", dzięki którym wzmacniacz włącza się razem z radiem (albo kiedy Ty tego chcesz – np za pomocą jakiegoś przełącznika)
3. Podłączasz wzmacniacz, kalibrujesz i wszystko gra. Nie musisz kalibrować od nowa wzmacniacza po odpięciu akumulatora, bo regulujesz go mechanicznie (kręcąc potencjometrami). Kalibrujesz gdy zmienisz subwoofer na mocniejszy/słabszy.
Jeśli chodzi o taki kabel AUX jak na załączonym filmie to będzie działał tylko z niektórymi radiami (chyba tymi z przyciskiem "MEDIA") –> viewtopic.php?f=470&t=193594&hilit=aux
Zmieniarka xCarLink działa z każdym radiem
Jeśli chodzi o instalację:
1. Przeciągasz do bagażnika tylko + od akumulatora. Masę (–) podłączysz w bagażniku do karoserii (np. do mocowań pasów bezpieczeństwa, czy mocowań kanapy)
2. Kable RCA też przeprowadzasz do bagażnika. Zazwyczaj kable mają wbudowany również przewód "remote", dzięki którym wzmacniacz włącza się razem z radiem (albo kiedy Ty tego chcesz – np za pomocą jakiegoś przełącznika)
3. Podłączasz wzmacniacz, kalibrujesz i wszystko gra. Nie musisz kalibrować od nowa wzmacniacza po odpięciu akumulatora, bo regulujesz go mechanicznie (kręcąc potencjometrami). Kalibrujesz gdy zmienisz subwoofer na mocniejszy/słabszy.
Jeśli chodzi o taki kabel AUX jak na załączonym filmie to będzie działał tylko z niektórymi radiami (chyba tymi z przyciskiem "MEDIA") –> viewtopic.php?f=470&t=193594&hilit=aux
Zmieniarka xCarLink działa z każdym radiem
- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 297 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
Dzięki za porady
Czyli (–) jest ma być wpięty z jednej strony do wzmacniacza a z drugiej w karoserię?
W zapalniczkę nie nie nie, to ma być zrobione jak trzeba
Auto ma mi jeszcze posłużyć jeszcze dobre z 5 lat, więc chcę je do siebie dostosować w jak największym stopniu 
U mnie jest już przycisk media. Moja Mazda jest z 2005 ale to już model 2006 bez czerwonych lamp z tyłu itp. Jednak myślicie, że zmieniarka mimo wszystko to lepsze rozwiązanie jeśli chodzi o jakość dźwięku?
W zapalniczkę nie nie nie, to ma być zrobione jak trzeba
U mnie jest już przycisk media. Moja Mazda jest z 2005 ale to już model 2006 bez czerwonych lamp z tyłu itp. Jednak myślicie, że zmieniarka mimo wszystko to lepsze rozwiązanie jeśli chodzi o jakość dźwięku?
W zapalniczce masz od razu załączony wzmacniacz po włączeniu zapłonu. Jeżeli znajdziesz gdzieś indziej to możesz podłączyć tam gdzie Ci będzie pasowało. Ja mam wpięty pod zapalniczkę właśnie.
Jeżeli chodzi o jakość dźwięku to zależy też od tego skąd wyprowadzisz sygnał RCA. Jeżeli bezpośrednio z płytki radia to na jakości aż tak wiele nie stracisz i dźwięk będzie czystszy od tego jak wyprowadzisz sygnał RCA z głośników. Kolejną sprawą jest to, że z płyt uzyskasz wtedy najczystszy dźwięk, co do zmieniarki to aż tak dużo nie stracisz. Jest porównywalny z płytą CD. Co do kabla cóż. Ja mam mieszane uczucia co do kabli, bo w swoim drugim aucie mam radio z aux i żeby Cię nie skłamać mam już tam chyba z 6 kabel aux. I to nie takie za parę złotych tylko te lepsze.
Jeżeli chodzi o jakość dźwięku to zależy też od tego skąd wyprowadzisz sygnał RCA. Jeżeli bezpośrednio z płytki radia to na jakości aż tak wiele nie stracisz i dźwięk będzie czystszy od tego jak wyprowadzisz sygnał RCA z głośników. Kolejną sprawą jest to, że z płyt uzyskasz wtedy najczystszy dźwięk, co do zmieniarki to aż tak dużo nie stracisz. Jest porównywalny z płytą CD. Co do kabla cóż. Ja mam mieszane uczucia co do kabli, bo w swoim drugim aucie mam radio z aux i żeby Cię nie skłamać mam już tam chyba z 6 kabel aux. I to nie takie za parę złotych tylko te lepsze.
Gdybym miał gniazdo w bagażniku to chętnie bym podłączył w gniazdo. Niestety nie ma, a nie chce zeby czerwony gruby kabel mi się walał po kabinie i jeszcze zajmował mi gniazdo pod radiem, do którego wpinam ładowarkę lub nawigację. Będę zmuszony jednak pociągnąć prąd z aku. RCA wyprowadzę z radia takim specjalnym konwerterem. Może to i pogarsza jakość, ale ja chce podłączyć tylko subwoofer. Nie będę ingerował w fabryczne audio, bo jest dobre. Tony średnie i wysokie w fabrycznym audio są wyśmienite, jednak jako miłośnikowi muzyki bassu poprostu brakuje głębokich niskich tonów, których fabryka nie oferuje, a które pozwolą rozkoszować się podróżą 
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości