Strona 1 z 1

Lewy kierunkowskaz i awaryjne – nie działają. Prośba o rozpoznanie usterki

PostNapisane: 9 lip 2016, 12:57
przez ArkanTolbus
Cześć.

Z góry podziękowania dla wszystkich forumowiczów, którzy znajdą czas i ochotę, na odpowiedź. Doceniam wszystkie rady.

Wczoraj w mojej Mazdzie 3 (2005 Hatchback 1.6 benzyna) zaczęły się dziać elektryczne cuda.
W skrócie:

– nie działa lewy kierunkowskaz (prawy po nocy też nie działał, ale po 10 minutach pracy silnika się "obudził" i pracuje)
– nie działają światła awaryjne
– nie działa tylna wycieraczka
– wyzerował się licznik i zegarek

Samochód jest oczywiście nieużywany. Obejrzał go jednak elektryk i stwierdził, że to najprawdopodobniej moduł GEM, który częściowo nie odpowiada i nie wyświetla numeru seryjnego. Zalecił oddanie samochodu na kilka dni, fizyczne wyjęcie modułu i sprawdzenie go, a potem ewentualną wymianę na część od Mazdy lub Forda (jeśli będzie pasować).

Czytałem na forum podobny wątek dotyczący Mazdy 6 (viewtopic.php?t=89534). Objawy dość zbieżne. Forumowicze sugerowali, że to moduł BCM.

Jak myślicie, co to może być?

Czy jesteście w stanie podpowiedzieć co powinien sprawdzić mechanik (chcę go przypilnować, bo będę u niego pierwszy raz) , gdzie szukać ewentualnych części itd.?


Dzięki za wszelką pomoc.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 9 lip 2016, 15:53
przez Gamboa
może pod schowkiem pasażera odpieły sie bezpieczniki, tam sie lubią różne cuda dziać :P
szyby ci działają normalnie?

Re: Lewy kierunkowskaz i awaryjne – nie działają. Prośba o rozpoznanie usterki

PostNapisane: 10 lip 2016, 11:08
przez ArkanTolbus
Tak, chociaż tylne wydają się raz działać, a raz nie. Chyba (nie jestem pewien) nie działają zaraz po włączeniu silnika. Dopiero po chwili.


S.

PostNapisane: 10 lip 2016, 11:12
przez WisniaUs
U mnie co prawda w M6 gg mialem problem tego typu ze świrowały kierunki wraz z obrysówkami (USA) Walka trwała 2 dni az wreszcie okazalo sie ze winne były styki MASOWE pod maska zaraz pod filtrem powietrza.

Re: Lewy kierunkowskaz i awaryjne – nie działają. Prośba o rozpoznanie usterki

PostNapisane: 10 lip 2016, 12:55
przez ArkanTolbus
Póki co sprawdziłem bezpieczniki odpowiadające za migacze i wycieraczki. Tylko wizualnie, bo nie mam innej możliwości, ale wyjąłem odpowiednie i wydają się być ok.

Szkoda. Liczyłem, że to może taka pierdoła ;)

PostNapisane: 11 lip 2016, 21:11
przez Varop
Miałem identyczny problem, kilku elektryków i każdy inna diagnoza. Koniec końców pomogło przypadkowe poruszanie kablami pod hamulcem awaryjnym.

Re: Lewy kierunkowskaz i awaryjne – nie działają. Prośba o rozpoznanie usterki

PostNapisane: 11 lip 2016, 21:46
przez kropek101
W mechanice bym pomógł ale jeśli chodzi o sprawy elektryki a bardziej elektroniki to już gorzej jednak mam u siebie staruszka volwo v40 tam gdy nie działają migacze nie wiem jak to jest rozwiązane wystarczy mrugnąć awaryjnymi i już jest wszystko ok może popróbuj kombinacji z guzikami.

Re: Lewy kierunkowskaz i awaryjne – nie działają. Prośba o rozpoznanie usterki

PostNapisane: 12 lip 2016, 17:20
przez ArkanTolbus
Dzięki za rady.

Póki co żadne proste sposoby nie pomogły. Samochód jest u elektryka, który próbuje namierzyć usterkę.


S.

Dopisano 13 lip 2016, 13:43:

Dostałem info od elektryka. Jeden układ scalony na module BCM się odlutował. Jego poprawa pozwoliła na naprawienie migaczy. Nie jest jednak w pełni sprawny, bo czasem siada np. oświetlenie deski rozdzielczej.

Chętnie kupiłbym cały "nowy" moduł, ale problemem są różne jego wersje.

Moja to BP4K66730F.

Orientujecie się czy inne (np. z zakończeniem G lub C, które są na Allegro) będą działały czy Mazda programuje każdy w wyjątkowy sposób i musi być identyczny?

A jeśli musi być identyczny, to czy wystarczy, by był to dowolny moduł BP4K66730F czy musi też pochodzić z identycznego modelu samochodu jak mój?


Z góry dzięki za pomoc.

Re: Lewy kierunkowskaz i awaryjne – nie działają. Prośba o rozpoznanie usterki

PostNapisane: 18 lip 2016, 13:06
przez ArkanTolbus
Informacyjne – może kiedyś się komuś przyda.

W moim przypadku rzeczywiście problemem był moduł GEM/BCM (ten z bezpiecznikami, który w Mazdzie 3 2005 znajdziecie pod schowkiem po stronie pasażera).

Nowy kosztuje kilka tysięcy, używany kilkaset złotych, ale trzeba znaleźć wersję o takim samym oznaczeniu jak w Waszym samochodzie. Potem programowanie u elektryka i wszystko śmiga.


Pozdrawiam.