Wiatrak chłodnicy działa po wyłączeniu silnika, chłodnica zimna – Mazda 3 BK

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez pbb » 20 paź 2015, 21:10

Witam,
Niedawno kupiłem mazdę 3 (2006 r, 1.6 diesel, 109KM) i od samego poczatku zauważyłem, że przy dynamicznej jeździe i dystansie większym niż 10 km załącza się wentylator chłodnicy po wyłączeniu silnika i w skrajnych przypadkach kręci się jeszcze 3-4 min. Ciekawe jest to, że temperatury ma w normie, a chłodnica i przewody do niej prowadzące nie są raczej ciepłe. Sytuacja przy wyłączonej klimatyzacji. Ktoś spotkał się z taką sytuacją ? Zastanawiam się, czy to nie jest przypadkiem normalne ?

Dzięki za odpowiedzi :)
pbb
 

Postprzez mcrow » 21 paź 2015, 08:53

zbytnio się nie znam na budowie mazdy ... jeszcze, ale to co przychodzi mi do głowy z innych aut:

1. walnięty czujnik temp przy chłodnicy, ewentualnie czujnik na wężu i dlatego załącza się awaryjne chłodzenie pomimo tego iż chłodnica zimna.
2. FAP, podczas niedokończonego procesu wypalania FAP wentylator może się załączać nawet i przy minusowych temperaturach i po wyjęciu kluczyka, ma to związek z faktem iż musi on schłodzi komorę silnika. Usuniesz FAP, problem zniknie, zachciało się się diesla to poczytaj o FAPie i jak działa oraz kiedy, miłej lektury :)

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=114&t=138687


moduł czy też czujnik , zwał jak zwał

http://allegro.pl/nowy-modul-wentylator ... 50738.html

daj znać jak rozwiązałeś problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 12:50
Posty: 331 (1/13)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Megana I 1.4 8v 1997r.
Almera 1.5 dCi 2005r.
Magdalena 3 BK 1.6 2009r.

Postprzez kropek101 » 21 paź 2015, 11:41

Możesz też mieć problem z czujnikiem temp. Przy termostacie on tez uruchamia wiatrak i grzanie świec sprawdź wtyczkę zielona pomiędzy aku a silnikiem mi ruszał wiatrak jak źle stykal ten czujnik
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez wacha8 » 24 paź 2015, 09:49

Ja potwierdzam wersję z wypalaniem FAP-u,miałem to samo,po kastracji dziadowstwa spokój z tym i innymi historiami :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 162 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Była Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM
Jest CX-30 2020 150 KM

Postprzez bercikz » 28 paź 2015, 21:20

Komora silnika swoją drogą, ale u mnie nie załącza się wypalanie FAP (przez brak płynu) a wentylator lubi sobie pochodzić. Wnioskuję po tym, że silnik studzi filtr cząsteczek. Maks jaki udało mi się zagrzać FAP to było ok 650'C i to normalną jazdą w zimie po pustym mieście, więc może to plastik stopić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez pbb » 1 lis 2015, 19:36

Od kiedy napisałem ten wpis jeździłem i obserwowałem co się będzie działo. Już nigdy nie włączył mi się, aż do wczoraj. Zrobiłem podjazd pod większą górę i po wyłączeniu silnik wiatrak jeszcze chodził około minutę. Powiązałem to z tym, że wcześniej cały czas miałem włączoną klimatyzację, a wczoraj przez przypadek wyłączyłem. Co do płynu, to szczerze powiedziawszy nie wiem ile jeszcze go tam jest. Gdzie mogę to najszybciej sprawdzić ?
pbb
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323