Strona 1 z 1

Sprezarka chodzi non stop gdy Klima wlaczona

PostNapisane: 23 sie 2015, 09:50
przez fornal
Witam,

Gdzie znajduje sie dysza klimatyzacji w Mazdzie 3 BK?
Rurka niskiego cisnienia jest oszroniona wiec uklad jest najwyrazniej przypchany. Kompresor chodzi, klima chlodzi ale po czasie ustaje nawiew poniewaz parownik przymarza (teoria).

Re: Dysza/restryktor klimatyzacji

PostNapisane: 23 sie 2015, 21:50
przez kropek101
Nie wiem po czym twierdzisz że masz przytkany układ klimatyzacji to jest norma że jeden przewód jest zmrożony a drugi aż gorący że ledwo można go utrzymać.
3 różne marki u mnie poza tym inne auta które zdarza mi się naprawiać i wszystkie tak mają że jeden przewód czasem aż lodem pokryty w zależności od tego jak wydajna jest klima

Re: Dysza/restryktor klimatyzacji

PostNapisane: 24 sie 2015, 15:46
przez fornal
Dziewne jest tylko to ze kompresor chodzi caly czas gdy A/C jest aktywne. Powinnien chodzic cyklicznie tak jak mam w Mazdzie 6 GH.

Pozatym klima tak daje ze az parownik sie przytyka bo przeplyw powietrza maleje.

Obsatwiam obecnie:
– cos z odplywem wody przy skraplaczu
– Czujnik temperatury przed parownikiem
– czujnik cisnienia na szynie wysokiego cisnienia

Re: Sprezarka chodzi non stop gdy Klima wlaczona

PostNapisane: 30 cze 2018, 15:29
przez fornal
Wymirniony zawór rozprężny, osuszacz. Klima nabita od nowa i nadal kompresor chodzi non stop ze aż rurka oszronione od niskiego ciśnienia. Kompresor chodzi nawet gdy odepne przewód od czujnika temperatury parownika. Wydaje mi się ze wtedy powinien się nie załączyć. Czy u was tez kompresor chodzi cały czas?

Re: Sprezarka chodzi non stop gdy Klima wlaczona

PostNapisane: 30 cze 2018, 18:05
przez siwus90
Nie, prawdopodobnie walnięty czujnik przy parowniku. Najlepiej jedź na kompa bo w ciemno szkoda wymieniać. Chyba, że tanio go dorwiesz.

Re: Sprezarka chodzi non stop gdy Klima wlaczona

PostNapisane: 1 lip 2018, 12:00
przez fornal
Tyle ze pomierzylem rezystancjie tego czujnika i wyglada Ok. Nawet dołożyłem 1kOm tak jak w akcji serwisowej Mazda robiła aby czujnik szybciej dawał sygnał o niskiej temperaturze. (Przesunięcie krzywej rezystancji od temperatury). I nawet gdy go odepbe to kompresor i tak się załączy i chodzi non stop. Ktoś pisał ze jak czujnik walnięty to klima nie chodzi wcale.