Mazda3: Przyciemnianie podświetlenia zegarów
Strona 1 z 1
Mam tą wersję na której cyferki pojawiają się przez podświetlenie od spodu, wystarczy że założę ciemne okulary bądź zaświeci słońce na zegary i nie widzę nic, co wyświetlają – doprowadza mnie to czasem do szału. W związku z tym, chciałbym wymienić same tarcze, właśnie na białe...
Na pewno masz je odpowiednio ustawione? Podświetlenie jest na tyle mocne, że z czytelnością nie powinno być problemów.
Podświetlenie ma dwa tryby, dzienny i nocny, a w dziennym dodatkowo 5 poziomów jasności, ale przełączać się pomiędzy tymi poziomami można tylko gdy światła są wyłączone.
Podświetlenie ma dwa tryby, dzienny i nocny, a w dziennym dodatkowo 5 poziomów jasności, ale przełączać się pomiędzy tymi poziomami można tylko gdy światła są wyłączone.
mad_memphis napisał(a):@raczq, a czy mógłbyś zdradzić jak bardzo skomplikowany jest to zabieg. Ja mam tą wersję na której cyferki pojawiają się przez podświetlenie od spodu
@mad_memphis – możesz zrobić zdjęcie zegarów ?
some1 napisał(a):Podświetlenie ma dwa tryby, dzienny i nocny, a w dziennym dodatkowo 5 poziomów jasności, ale przełączać się pomiędzy tymi poziomami można tylko gdy światła są wyłączone.
@some1 W każdej wersji M3 jest taka opcja ? Wydaje mi się, że tego nie ma w mojej... albo nie wiem, że mam
- Od: 27 paź 2013, 12:04
- Posty: 50
- Skąd: Warszawa/Częstochowa
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 TOURING ACTIVE PACK
LPG by www.autogaz-busko.pl 07.2015
Hej,
Nie mam zdjęcia mojego licznika, ale zerknij na to nizej, mój jest taki sam, z tym że nie mam tego przycisku do zmiany podświetlenia po lewej stronie, więc mam jedno podświetlenie bazowe i co gorsze, jak włączę światła, podświetlenie jeszcze bardziej przygasa i w dzień jest praktycznie niewidoczne.
No i mój oczywisćie jest w km/h, ale to mało istotne teraz :–)
Nie mam zdjęcia mojego licznika, ale zerknij na to nizej, mój jest taki sam, z tym że nie mam tego przycisku do zmiany podświetlenia po lewej stronie, więc mam jedno podświetlenie bazowe i co gorsze, jak włączę światła, podświetlenie jeszcze bardziej przygasa i w dzień jest praktycznie niewidoczne.
No i mój oczywisćie jest w km/h, ale to mało istotne teraz :–)
No nie mam i mówię to z pełnym przekonaniem . A co do tego czy mam ulepa czy nie, ciężko stwierdzić, mam nadzieję że nie, ale nie przeczę że nie było tam żadnego druciarstwa, bo nowego auta oczywiście nie kupiłem. Patrzyłem na ceny liczników na allegro, oscylują w cenach 150-200zł, dwóch lewych rąk nie mam więc może udało by się złożyć z dwóch jeden – elektronika od mojego, bo nie mam ochoty dodaktowo płacić za przeprogramowanie immo, skorupa od nowego. Tylko jeśli są jakieś przeszkody o których nie wiem, szkoda mi trochę utopić 200zł
Hmm, z wymianą nie pomogę, ale możesz zobaczyć, czy nie masz tam możliwości wpięcia jakiejś regulacji. Może nie masz przycisku, ale masz dla niego styki pod spodem, wtedy wystarczy kabelek plus przycisk. Może nawet poprzedni właściciel sam coś takiego zrobił bo mu się bardziej podobały takie zegary.
Tak, chyba najrozsądniejszą opcją będzie wyjęcie zegarów i sprawdzenie czy w miejscu gdzie powinien być przycisk regulacji, nie ma styków bądź nawet samego przycisku schowanego za maskownicą. Jeśli coś takiego jest, kupię jakikolwiek licznik za parę groszy który ma ten przycisk i przełożę.
EDIT:
Właśnie przed chwilą kupiłem kompletny licznik za 30zł, niestety z anglika, ale potraktuję go jako centrum testowe do ewentualnych modyfikacji mojego licznika albo jako dawcę podświetlenia.
edycja Widmo82
Cytat z innego wątka:
EDIT:
Właśnie przed chwilą kupiłem kompletny licznik za 30zł, niestety z anglika, ale potraktuję go jako centrum testowe do ewentualnych modyfikacji mojego licznika albo jako dawcę podświetlenia.
edycja Widmo82
Cytat z innego wątka:
mad_memphis napisał(a):Hej,
Już wszystko w tym temacie wiem, jak będę miał wolną chwile, to zamieszczę zdjęcia. Gdyby ktoś miał jakieś pytania, pytajcie tutaj, chętnie odpowiem. Co do mojego licznika, niestety nie było w środku guzika który zmienia podświetlenie, wiec jestem zmuszony zakupić wersję z białymi tarczami i przełożyć. Podłączyłem ten angielski i rzeczywiscie, podświetlenie które jest regulowane działa bardzo fajnie, ale oczywiście mrygał immo, więc nic więcej z tym nie zrobiłem.
radzix27 napisał(a):Ten guzik, który zmienia podświetlenie działa na innej zasadzie niż regulacja podświetlania przy przycisku DSC OFF i pozycji świateł?
Tak, to zupełnie inna rzecz
Tak przy okazji: jaki rodzaj żarówek wchodzi w podświetlenie?
- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
Wciesniecie tego przycisku powoduje skok o jedną tonację z podswietleniem (w dół) a stopni jest chyba 3 i służy wyłącznie regulacji podswietlenia zegarów. Oswietlenie głównej konsoli w tym radia nie zmienia sie.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam
Proszę o pomoc w takiej sprawie w mojej Mazdzie 3 przestało działać przyciemnianie zegarów tzn wcześniej było czterostopniowe przyciemnianie teraz zostało tylko dwustopniowe przy słonecznej pogodzie nie widać cyfr.
Proszę doradzić jaka może być przyczyna ( dodatkowa informacja przyciemnianie 4 stopniowe tzn guzik na desce rozdzielczej ) W razie pytań proszę o kontakt
Proszę o pomoc w takiej sprawie w mojej Mazdzie 3 przestało działać przyciemnianie zegarów tzn wcześniej było czterostopniowe przyciemnianie teraz zostało tylko dwustopniowe przy słonecznej pogodzie nie widać cyfr.
Proszę doradzić jaka może być przyczyna ( dodatkowa informacja przyciemnianie 4 stopniowe tzn guzik na desce rozdzielczej ) W razie pytań proszę o kontakt
-
fcbmanio
Podepnę się z pytaniem.
Posiadam wersję TOP-SPORT z tą białą obwódką. Niestety nie działa u mnie przycisk trybów oświetlenia samych zegarów – tzn. podczas wyłączonych świateł nie widzę wartości prędkościomierza, po włączeniu działa jedynie regulacja obok kierownicy. Co dziwne, podczas testu zegarów, bodajże ostatniej opcji jest sprawdzenie(?) przycisku regulacji świateł i wówczas wartość się zmienia gdy wciskam ten przycisk. Ponadto nie ma też powitalnego niebieskiego podświetlenia po otwarciu drzwi, tak jak to widziałem u innego użytkownika (a światło niebieskie przy włączonych światłach świeci normalnie)
Czy ktoś spotkał się z takimi objawami? coś może być przyczyną?
Posiadam wersję TOP-SPORT z tą białą obwódką. Niestety nie działa u mnie przycisk trybów oświetlenia samych zegarów – tzn. podczas wyłączonych świateł nie widzę wartości prędkościomierza, po włączeniu działa jedynie regulacja obok kierownicy. Co dziwne, podczas testu zegarów, bodajże ostatniej opcji jest sprawdzenie(?) przycisku regulacji świateł i wówczas wartość się zmienia gdy wciskam ten przycisk. Ponadto nie ma też powitalnego niebieskiego podświetlenia po otwarciu drzwi, tak jak to widziałem u innego użytkownika (a światło niebieskie przy włączonych światłach świeci normalnie)
Czy ktoś spotkał się z takimi objawami? coś może być przyczyną?
- Od: 17 sie 2015, 09:50
- Posty: 5
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: MAZDA 3, BK, 1.6D Y6
rocznik: 2004
wersja: TOP-SPORT
Mam mazde 3 z 2018 r czyli po lifcie w wersji sport Line. I moje pytanie brzmi. Jak zmienic jasność panelu? To jest ten sam przycisk którym sprawdza się trip A i B? Przekrecam go w prawo i w lewo i nic się nie dzieje
przemek24p584 napisał(a):Mam mazde 3 z 2018 r czyli po lifcie w wersji sport Line. I moje pytanie brzmi. Jak zmienic jasność panelu? To jest ten sam przycisk którym sprawdza się trip A i B? Przekrecam go w prawo i w lewo i nic się nie dzieje
BK z 2018 to baaardzo mocno poliftowa wersja . Troszkę nie ten dział.
A tak na poważnie. W BK podświetlenie zegarów regulowało się gałką po lewej stronie deski, obok regulacji świateł a w BM reguluje się tak jak opisałeś ale warunek musisz najpierw włączyć światła mijania/drogowe.
RP
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości