Może pomogę, jest to moja wiedza (może nie być w 100% trafna więc proszę bardziej doświadczonych kolegów o poprawę błędów

)
Producent auta zaleca podaje wymiary opon zalecanych do danego modelu i silnika. Wiąże się to z kilkoma czynnikami:
-ustawieniami prędkościomierza
Średnica opony i felgi jest wyznacznikiem pomiaru prędkości poruszanego samochodu i przejechanych kilometrów. By nie odbiegać od pomiarów wiarygodnych zaleca się montaż felg i opon by ich średnica byłą +/– 1% od średnicy zestawu fabrycznego. W googlach można poszukać odpowiednie tabele, kalkulatory obliczające średnice opon itd.
-tarczami hamulcowymi
Do auta – dajmy na to nasze M3 2.0 benzyna – nie założymy mniejszych felg niż 15'' ponieważ nie wejdą z uwagi na za małą średnicę względem tarcz hamulcowych.
-wielkością miejsca na koło (nadkola, blacha nadkola, bok nadkola przy pełnym skręcie)
Do auta – dajmy na to nasze M3, dowolny silnik – nie założymy większych felg niż 18'' bez ingerencji w nadkola samochodu (demontaż nadkola plastikowego, rolowanie blachy i inne kombinacje). 18'' jeszcze wejdzie w zależności jaka będzie opona założona.
–"ustawieniami" komfortu jazdy
Im większa felga tym cięższe jest koło (opona i felga). Zwiększa to nam masę nieresorowaną samochodu (składa się na nią felga, opona, zestaw hamulcowy i wszystko co jest poniżej amortyzatora/sprężyny). Im większa masa nieresorowana, tym bardziej czuć nierówności na drodze – nie są resorowane przez układ zawieszenia. Można ten efekt eliminować stosując profesjonalne felgi lekkie oraz inne podzespoły która są lżejsze przy większych wymiarach.
-spalaniem
Im szersza opona, tym na większej powierzchni styka się z podłożem, przez co tarcie względem tego podłoża jest większe. Im większe tarcie, tym więcej energii potrzeba by je przezwyciężyć – wprawić w ruch. Co odzwierciedla się większym spalaniem. Efekt ten eliminuje się kupując opony o niższych wartościach toczenia.
Bez względu na to co zaleca producent auta, zmiana rozmiaru felg na większe daje nam (w moim odczuciu in PLUS):
-poprawę wyglądu auta
-poprawę trakcji przy dużych prędkościach, poprzez zwiększenie szerokości opony
-poprawę trzymania w zakrętach, poprzez zmniejszenie średnicy opony
-przy większej feldze możemy wsadzić większe hamulce (np. do jazdy wyczynowej)
Grunt to wybrać zestaw jaki potrzebujemy wiedząc jakie są jego minusy i jakie są jego plusy.