Mazda3 LF – Kanał doprowadzający powietrze do akumulatora

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez widmo82 » 24 mar 2015, 10:45

Tak zerkam na komorę silnika i ciekawi mnie czemu niektórzy nie mają kanału doprowadzającego powietrze do akumulatora? (zielone kreski). W miejscu strzałki jest sterownik gazu.
Obrazek

U mnie wygląda to tak:
Obrazek

Ktoś podpowie skąd taka różnica? Jakaś głębsza sprawa czy po prostu została zdemontowana?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez tomi911 » 24 mar 2015, 11:44

A to jest ten sam motor (LF)? Bo plastik nad silnikiem jest przecież inny, bagnet od oleju w innym miejscu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez oldwin » 24 mar 2015, 11:54

ja nie mam.. bo poprzedni właściciel 'gdzieś zgubił' kanał jak i górną pokrywę aku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez widmo82 » 24 mar 2015, 13:26

tomi911 napisał(a):A to jest ten sam motor (LF)? Bo plastik nad silnikiem jest przecież inny, bagnet od oleju w innym miejscu...

Przedlift/polift
Troszkę się zmieniło, głównie skrzynia 5->6
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez todi » 24 mar 2015, 13:34

a ja mam przedlifta z 2004 roku i pokrywa wygląda jak na foto 1 a reszta jak na foto 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez tomi911 » 24 mar 2015, 13:38

widmo82 napisał(a):
tomi911 napisał(a):A to jest ten sam motor (LF)? Bo plastik nad silnikiem jest przecież inny, bagnet od oleju w innym miejscu...

Przedlift/polift
Troszkę się zmieniło, głównie skrzynia 5->6

To pewnie w przedlifcie tego nie było – wpisywać się posiadacze LF-ow przedliftowych czy ktoś ma taki kanał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez marcin255 » 24 mar 2015, 14:51

Było – mam 2005 a kolega co się tak podnieca , w 1.6 tego nie ma przed i po lifcie
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez buczos » 24 mar 2015, 15:00

tomi911 napisał(a):To pewnie w przedlifcie tego nie było – wpisywać się posiadacze LF-ow pzedliftowych czy ktoś ma taki kanał

Ja również mam coś takiego – prod. 2004r.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez tomi911 » 24 mar 2015, 15:26

Do mnie pijesz?
A że w 1.6 nie było to wiem – czy napisałem gdzieś, że było?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez bambam89 » 24 mar 2015, 16:50

ja równierz mam przedlift i też posiadam taki kanał :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2013, 21:21
Posty: 309 (0/3)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 Bk Aero, Top Sport 2.0 157hp

Postprzez Seraf » 25 mar 2015, 08:42

Ja miałem przedlifta i też miałem ten plastik doprowadzający powietrze do aku. Zdejmowałem go tylko na zimę :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Vindic » 25 mar 2015, 08:54

A po co akumulatorowi dodatkowe powietrze? Szczerze nie pojmuję.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2015, 18:59
Posty: 48
Skąd: Poznań / Milton Keynes
Auto: Mazda 3 2.0 150 KM 2004

Postprzez marcin255 » 25 mar 2015, 13:38

chłodzenie ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 25 mar 2015, 13:50

Vindic napisał(a):A po co akumulatorowi dodatkowe powietrze? Szczerze nie pojmuję.

Myslisz, że baterie z urządzeń, które masz w domu lubią wygrzewać się pod poduszką?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez buczos » 25 mar 2015, 15:21

W takim razie, jeżeli akumulatorowi jest tak "źle" bez chłodzenia, dlaczego np 1.6 takiego czegoś nie ma? Ja ten air duct mam, ale w garażu...
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez widmo82 » 25 mar 2015, 15:31

Może kiedyś japońce włozyły do różnych wersji silnikowych termometry i wyszło im, ze w 2.0 trzeba taki kanal poprowadzić. Jeśli dobrze kojarze to wszystkie wzmocnienia ktore widziałem, posiadały już taki otwór przygotowany do montażu kanału.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez tomi911 » 25 mar 2015, 15:55

Trochę to dziwne, bo przecież aku najbardziej obciążony jest przy starcie na zimnym silniku, a wtedy po pierwsze pod maską jest chłodno, po drugie samochód stoi, więc tego "efektu" chłodzenia za wiele nie ma. Chyba, żeby rozważyć ładowanie aku – wówczas na pewno ogniwa grzeją się dosyć mocno. Zakładam, że 2.0 ma mocniejszy alternator (wedle manuala dla 1.6 jest 80A, a dla 2.0 – 90A), więc ładowanie odbywa się przy wyższym natężeniu prądu co zapewne skutkuje także większą temperaturą samego aku podczas ładowania.
Z czystej ciekawości zastanawia mnie fakt – jakie te różnice są, że w 1.6 tego nie ma, a już w 2.0 jest.
No chyba, że inżynierowie Mazdy z góry założyli, że Ci co kupią 1.6 to raczej spokojnie sobie będą jeździć, a Ci którzy wybiorą 2.0 będą pałowali non-stop i temperatura pod maską będzie duża od samego silnika :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez kalesoon » 25 mar 2015, 21:56

Ori akumulator do naszych 3jek był obsługowy – z dziurami do ulatniania się nadmiarowych gazów podczas ładowania – moooże, ten kanał powietrzny, jest właśnie dlatego, by skoro akumulator jest zamknięty to pod obudową jego miejsca zamontowania, to doprowadzając do niego powietrze w czasie jazdy, zmniejsza się ...szkodliwość? toksyczność? wybuchowość? gazów w tym zamkniętym miejscu montażu akumulatora?
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez francesco_franco » 25 mar 2015, 22:03

"Szwagier" robił kanały dolotu powietrza do akumulatora i żeby miał zbyt musieli gdzieś to zamontować :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez Seraf » 26 mar 2015, 19:54

kalesoon napisał(a):Ori akumulator do naszych 3jek był obsługowy – z dziurami do ulatniania się nadmiarowych gazów podczas ładowania – moooże, ten kanał powietrzny, jest właśnie dlatego, by skoro akumulator jest zamknięty to pod obudową jego miejsca zamontowania, to doprowadzając do niego powietrze w czasie jazdy, zmniejsza się ...szkodliwość? toksyczność? wybuchowość? gazów w tym zamkniętym miejscu montażu akumulatora?


Przy kupnie miałem ori aku i nie był "obsługowy"
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323