Mazda3 LF – Kanał doprowadzający powietrze do akumulatora
1, 2
Tak zerkam na komorę silnika i ciekawi mnie czemu niektórzy nie mają kanału doprowadzającego powietrze do akumulatora? (zielone kreski). W miejscu strzałki jest sterownik gazu.
U mnie wygląda to tak:
Ktoś podpowie skąd taka różnica? Jakaś głębsza sprawa czy po prostu została zdemontowana?
U mnie wygląda to tak:
Ktoś podpowie skąd taka różnica? Jakaś głębsza sprawa czy po prostu została zdemontowana?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
A to jest ten sam motor (LF)? Bo plastik nad silnikiem jest przecież inny, bagnet od oleju w innym miejscu...
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
ja nie mam.. bo poprzedni właściciel 'gdzieś zgubił' kanał jak i górną pokrywę aku
tomi911 napisał(a):A to jest ten sam motor (LF)? Bo plastik nad silnikiem jest przecież inny, bagnet od oleju w innym miejscu...
Przedlift/polift
Troszkę się zmieniło, głównie skrzynia 5->6
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):tomi911 napisał(a):A to jest ten sam motor (LF)? Bo plastik nad silnikiem jest przecież inny, bagnet od oleju w innym miejscu...
Przedlift/polift
Troszkę się zmieniło, głównie skrzynia 5->6
To pewnie w przedlifcie tego nie było – wpisywać się posiadacze LF-ow przedliftowych czy ktoś ma taki kanał?
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Było – mam 2005 a kolega co się tak podnieca , w 1.6 tego nie ma przed i po lifcie
tomi911 napisał(a):To pewnie w przedlifcie tego nie było – wpisywać się posiadacze LF-ow pzedliftowych czy ktoś ma taki kanał
Ja również mam coś takiego – prod. 2004r.
Do mnie pijesz?
A że w 1.6 nie było to wiem – czy napisałem gdzieś, że było?
A że w 1.6 nie było to wiem – czy napisałem gdzieś, że było?
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Vindic napisał(a):A po co akumulatorowi dodatkowe powietrze? Szczerze nie pojmuję.
Myslisz, że baterie z urządzeń, które masz w domu lubią wygrzewać się pod poduszką?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
W takim razie, jeżeli akumulatorowi jest tak "źle" bez chłodzenia, dlaczego np 1.6 takiego czegoś nie ma? Ja ten air duct mam, ale w garażu...
Może kiedyś japońce włozyły do różnych wersji silnikowych termometry i wyszło im, ze w 2.0 trzeba taki kanal poprowadzić. Jeśli dobrze kojarze to wszystkie wzmocnienia ktore widziałem, posiadały już taki otwór przygotowany do montażu kanału.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Trochę to dziwne, bo przecież aku najbardziej obciążony jest przy starcie na zimnym silniku, a wtedy po pierwsze pod maską jest chłodno, po drugie samochód stoi, więc tego "efektu" chłodzenia za wiele nie ma. Chyba, żeby rozważyć ładowanie aku – wówczas na pewno ogniwa grzeją się dosyć mocno. Zakładam, że 2.0 ma mocniejszy alternator (wedle manuala dla 1.6 jest 80A, a dla 2.0 – 90A), więc ładowanie odbywa się przy wyższym natężeniu prądu co zapewne skutkuje także większą temperaturą samego aku podczas ładowania.
Z czystej ciekawości zastanawia mnie fakt – jakie te różnice są, że w 1.6 tego nie ma, a już w 2.0 jest.
No chyba, że inżynierowie Mazdy z góry założyli, że Ci co kupią 1.6 to raczej spokojnie sobie będą jeździć, a Ci którzy wybiorą 2.0 będą pałowali non-stop i temperatura pod maską będzie duża od samego silnika
Z czystej ciekawości zastanawia mnie fakt – jakie te różnice są, że w 1.6 tego nie ma, a już w 2.0 jest.
No chyba, że inżynierowie Mazdy z góry założyli, że Ci co kupią 1.6 to raczej spokojnie sobie będą jeździć, a Ci którzy wybiorą 2.0 będą pałowali non-stop i temperatura pod maską będzie duża od samego silnika
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Ori akumulator do naszych 3jek był obsługowy – z dziurami do ulatniania się nadmiarowych gazów podczas ładowania – moooże, ten kanał powietrzny, jest właśnie dlatego, by skoro akumulator jest zamknięty to pod obudową jego miejsca zamontowania, to doprowadzając do niego powietrze w czasie jazdy, zmniejsza się ...szkodliwość? toksyczność? wybuchowość? gazów w tym zamkniętym miejscu montażu akumulatora?
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
"Szwagier" robił kanały dolotu powietrza do akumulatora i żeby miał zbyt musieli gdzieś to zamontować
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
kalesoon napisał(a):Ori akumulator do naszych 3jek był obsługowy – z dziurami do ulatniania się nadmiarowych gazów podczas ładowania – moooże, ten kanał powietrzny, jest właśnie dlatego, by skoro akumulator jest zamknięty to pod obudową jego miejsca zamontowania, to doprowadzając do niego powietrze w czasie jazdy, zmniejsza się ...szkodliwość? toksyczność? wybuchowość? gazów w tym zamkniętym miejscu montażu akumulatora?
Przy kupnie miałem ori aku i nie był "obsługowy"
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości