Montaż zenonów czyli pseudo xenon :)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dawid1916 » 3 lut 2015, 13:53

Witam.
Posiadam w swojej poliftowej M3 lampy halogenowe i nadszedł czas by to zmienić. Nie chce wymieniać całych kloszy, tylko same żarówki. Z tego co wiem posiadam soczewki w lampach. I teraz pytanie, co wybrać i o co w tym wszystkim chodzi? Czy mógłby ktoś wyjaśnić laikowi? :)
Z góry dzięki, pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 29 lis 2014, 12:42
Posty: 14 (3/0)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez marecki3 » 3 lut 2015, 13:58

Żeby zamontować żarniki ksenonowe musisz mieć odpowiednie przystosowane do tego klosze, do tego automatyczne poziomowanie i spryskiwacze reflektorów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez dawid1916 » 3 lut 2015, 14:09

Początkujący
 
Od: 29 lis 2014, 12:42
Posty: 14 (3/0)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez marecki3 » 3 lut 2015, 14:45

Te żarówki philipsa OK, to zwykłe H7.
Jeśli chodzi o montaż ksenonów to nie chodzi tylko o sam przegląd ale przede wszystkim o bezpieczeństwo na drodze. Takie przerabiane reflektory mocno oślepiają wszystkich z naprzeciwka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez bercikz » 3 lut 2015, 16:37

Patrząc na chłodno w temat ksenonów trzeba wiedzieć, że taki zestaw taki jak twój nie będzie posiadał homologacji, policja może się przyczepić przy kontroli, możesz nie przejść badania technicznego. Kwestią dyskusyjną jest oślepianie. Z informacji które posiadam, samopoziomowanie ustawia strumień światła na takiej samej wysokości, bez względu na stan zapakowania bagażnika. Więc zakładając, że jeździmy sami, pustym samochodem, to teoretycznie poziomowanie nie jest używane. Faktycznie w homologowanym zestawie są spryskiwacze i samopoziomowanie. Spryski możemy zainstalować, a z samopoziomowaniem są problemy nawet w homologowanych zestawach. Z drugiej strony trzeba wsiąść pod uwagę, że niehomologowany zestaw może doświetlić za wczasu niebezpieczeństwo czy człowieka na chodniku.

Wracając do oślepiania łatwo to sprawdzić. Wystarczy, że na drodze będziesz zwracał które samochody z ksenonami nie mają spryskiwaczy i czy Cię oślepiają. Najgorsi są "ksenonowcy" w światłach z lustrem rozbłyskowym (Golf IV, Yaris, Golf II). Oni faktycznie biją po oczach. Tak na marginesie to wydaje mi się, że reflektory halogenowe i ksenonowe w BK różni jedynie silnik sterujący wysokością.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez dawid1916 » 3 lut 2015, 20:14

Dzięki za treściwą odpowiedź. I jakie żarówki ksenonowe byś mi polecił? A tak na marginesie w BK są oddzielnie mijania i drogowe?
Początkujący
 
Od: 29 lis 2014, 12:42
Posty: 14 (3/0)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez D0minik » 3 lut 2015, 21:58

Ja bym nie ryzykował montażu ksenonów do standardowej lampy. Jak chcesz mieć ksenon to kup oryginalne używane lampy ksenonowe i zamontuj zamiast zwykłych,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2013, 11:45
Posty: 89
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK 1,6 MZR, Velocity Red Mica 2004

Postprzez dawid1916 » 3 lut 2015, 22:57

A same żarówki ala ksenon? Chodzi mi o np. Philips blue vision itd. Które będą na bardziej przypominać ksenony? Dobrze by było gdyby wpadały w niebieski.
Początkujący
 
Od: 29 lis 2014, 12:42
Posty: 14 (3/0)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez bercikz » 3 lut 2015, 23:00

D0minik napisał(a):Ja bym nie ryzykował montażu ksenonów do standardowej lampy. Jak chcesz mieć ksenon to kup oryginalne używane lampy ksenonowe i zamontuj zamiast zwykłych,


Na pewno nie zaszkodzi. Przynajmniej będziesz miał homologację, ale nie wiem czy kupisz za 150zł cały zestaw do oryginalnych lamp (inna żarówka). Jak przyjdzie konkretnie co do czego to i tak wyjdzie jak sprawa stoi. Optymalnym zestawem będzie ori ksenon reflektor, jakiekolwiek spryski + poziomowanie. Tak czy siak wyjdzie taniej niż w ksenon w nowym aucie. Swiatła drogowe masz bliżej środka w lampie, mijania są w soczewkach. Jak chcesz kupować palniki ksenonowe, to szukaj H7 4300K lub 5000K. Ja mam 6000K i jest nieco bardziej niebieska niż standardowe ,ale jak nie postawisz obok siebie to nie poznasz, szukaj wersji bez CAN (jak byś miał system który sprawdza czy żarówki nie są przepalone to musisz mieć z CANem).Za zestaw musisz wyłożyć +/– 150zł, do montażu przyda się taśma izolacyjna, trititki, koszulki termokurczliwe, podkładki do montażu palników, 2-4h czasu. Ja sobie podkładki wydrukowałem na drukarce 3D. Jak już będziesz montował to zacznij sobie od strony kierowcy <ok> .

Żarówki ala ksenon są do d. Lepiej już kupić jakieś + x%
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez D0minik » 5 lut 2015, 12:44

Komplet używanych lamp z przetwornicami to pewnie ponad 1000 zł. Z żarówek mogę polecić Osram Night Breaker.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2013, 11:45
Posty: 89
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK 1,6 MZR, Velocity Red Mica 2004

Postprzez dawid1916 » 8 lut 2015, 13:59

Temat do zamknięcia, na tę chwilę święcą Philips White Vision 4300K.
Dają białe światło z delikatną, niebieską poświatą, jak na razie jest ok. :)
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Początkujący
 
Od: 29 lis 2014, 12:42
Posty: 14 (3/0)
Auto: Mazda 3 BK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323