Strona 1 z 1

Wyłączanie kontroli trakcji mazda 3.

PostNapisane: 30 sty 2014, 23:16
przez razor500
Tak jak w temacie. Można jakoś wyłączyć kontrolę trakcji w maździe 3? Chciałbym pobawić się nią trochę na śniegu ale strasznie ciężko nią zrobić nadsterowność, a jeśli już się uda to słychać jak kontrola ją hamuje :/ Niektóre mazdy mają przycisk DSC OFF ale u mnie go nie ma :(

Re: Wyłączanie kontroli trakcji mazda 3.

PostNapisane: 30 sty 2014, 23:55
przez kropek101
Wyłącznik powinien być po lewej stronie obok regulacji wysokości świateł jak nie masz wyłącznika to jak masz mieć kontrolę trakcji chyba że to jakiś wyjątek to wyjmij bezpiecznik i już możesz szaleć.

PostNapisane: 31 sty 2014, 00:01
przez lukaszm
podczas ruszania na śliskim mruga ci pomarańczowa kontrolka auta w poślizgu?

Dopisano 30 sty 2014, o 23:10:

W Mazda prócz systemu ABS i Assys jest jeszcze TCS i wspomniane DSC które można wyłączyć przyciskiem obok regulacji świateł po lewej stronie. Tak jak napisałeś nie posiadasz tego przyciski więc Twoja Mazda nie posiada systemu DSC (Dynamic Stability Contro) => ESP (System wspomagający kierowcę w utrzymaniu toru jazdy).
Drugi system to TCS http://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji jego dezaktywacja następuje w momencie wyłączenie DSC w pojeździe w nie wyposażony, nigdy nie zagłębiałem wiedzy jak go wyłączyć, podejrzewam że jeśli jest przewidziany bezpiecznik to może uda go się wyłączyć, z tym że podejrzewam że wyłączy się również ABS.

Re: Wyłączanie kontroli trakcji mazda 3.

PostNapisane: 31 sty 2014, 00:13
przez razor500
no dobra, może macie trochę racji, bo ostro ruszam to ani nie mam kontrolki ani koła się nie blokują, a ślizgają. Nie wiem czy by była aż taka różnica ale dla porównania jeździłem innym autem które na pewno nie ma kontroli i tył sam ucieka przy nawet lekkim skręceniu kierownicą bez ręcznego. Mazdą na prawdę muszę się postarać, żeby tył uciekł, bez ręcznego nie ma w ogóle szans, a z ręcznym trzeba się trochę postarać i jeśli już się uda to słychać podobny dźwięk do tego gdy włącza się ABS podczas ostrego hamowania.

PostNapisane: 31 sty 2014, 00:21
przez lukaszm
słuchaj najprościej działanie systemu TCS można zobrazować zerkając na obroty silnika i na śliskim/lub wyjeżdżając z zaspy jeśli wciskasz pedał do oporu a obroty falują i rosną powoli tzn że TCS działa i słychać jego silniczek. W MB i Mazdzie działa to tak samo pamiętam że w MB jak wyłączyłeś ASR i wcisnąłeś pedał do oporu obroty rosły od razu do 6tys, w M3 też tak jest ale ja muszę nacisnąć przycisk DSC i wtedy rozłącza mi systemy TCS/DSC

Re: Wyłączanie kontroli trakcji mazda 3.

PostNapisane: 31 sty 2014, 00:47
przez razor500
Trochę za dużo obcych mi skrótów napisałeś, bo średnio zrozumiałem ale u mnie jest tak, że jak na śliskim dam dużo gazu, to obroty szybko rosną do 6k.

PostNapisane: 31 sty 2014, 00:53
przez lukaszm
to nie masz żadnego z tych systemów TCS/DSC.

Mazda jest ciężka i dlatego trudno się nią pobawić, silnik 1.6 szału nie robi, a zaciągnięcie ręcznego z reguły kończy się u mnie po chwili zatrzymaniem pojazdu, pewnie nie umiem się nim posługiwać, a z drugiej strony mam uraz po tym jak skrzywiłem felgę odbijając się od krawężnika.
Jeśli chodzi o skróty ASR = TCS

Re: Wyłączanie kontroli trakcji mazda 3.

PostNapisane: 31 sty 2014, 01:20
przez widmo82
Auto:Mazda 3 1.6 benzyna 2004r

Marne szanse by miał co wyłączać

PostNapisane: 31 sty 2014, 08:51
przez lukaszm
To że Mazda jest z 2004 to nic nie znaczy. Wszystko zależy od wersji wyposażenia.

PostNapisane: 31 sty 2014, 10:48
przez macvas
Z tym "kręceniem zimowych bączków" to tak jak wspominali przedmówcy weź pod uwagę więcej czynników niż samą elektronikę (silnik, opony) chociaż fakt, że ta potrafi w wielu autach skutecznie popsuć "zabawę na śniegu".

To moja pierwsza zima z Madzią i na tle objeżdżonych poprzedników (jeszcze mocniej naszpikowanych elektroniką) odniosłem wrażenie że jest takim specyficznym, stabilnym autem – za co osobiście cenię je na trasie.
U Ciebie niby tego momentu nawet jak na benzynę 1.6 nie powinno brakować, aby się zakręcić i środek ciężkości też jest raczej przesunięty, na tyle aby tyłek uciekał – ale jednak potrzeba trochę wprawy.

Ja w mojej M3 też nie mam tego DSC – odłączanego przyciskiem – i na początku mi zbytnio z nią nie wychodziło na śniegu, a przecież nie ma to jak te szybkie zimowe nawrotki na drodze wewnętrznej. <diabełek>
Pojechałem na zamknięty, oblodzony teren i doszedłem do wniosku że do obrócenia M3 potrzeba zwyczajnie cięższej stopy. No ale w dieslu przy dodatkowych Nm jest to trochę łatwiejsze do osiągnięcia.

Re: Wyłączanie kontroli trakcji mazda 3.

PostNapisane: 31 sty 2014, 12:34
przez kropek101
W porównaniu z innymi autami którymi jeździłem to mazda bardzo dobrze radzi sobie w zimie nawet przy braku wszystkich systemów elektronicznych nie miałem nigdy problemu z utrzymaniem jej na drodze.
Dla mnie to plus ale tak jak inni piszą jak się chce pobawić na śniegu to trzeba mieć już trochę wprawy, jak już puści się autko bokiem to można ładnie polatać.

PostNapisane: 1 lut 2014, 01:34
przez widmo82
lukaszm napisał(a):To że Mazda jest z 2004 to nic nie znaczy. Wszystko zależy od wersji wyposażenia.


Chodziło mi o to, że prawdopodobieństwo wystąpienia wersji z DSC w jego roczniku jest duuuuzo mniejsze niż w np. 2007 :)

Re: Wyłączanie kontroli trakcji mazda 3.

PostNapisane: 1 lut 2014, 03:25
przez razor500
Dzięki za odpowiedzi. Przekonaliście mnie :P Moja Madzia nie ma żadnych systemów elektronicznych typu kontrola trakcji, a problem z jazdą bokiem jest przez to, że to auto ma genialne zawieszenie :)