Rozrusznik -pytania, problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez iwon44 » 27 sty 2014, 21:05

Witam,
pytanie kieruje głównie do właścicieli M3 z benzyniakiem 1,6, a jeżeli w 2,0 jest taki sam rozrusznik, również.
W czasie ostatnich mrozów -16 rano rozrusznik strasznie mułowato kręcił, jak na słabym aku.
Akumulator sprawdzony, sprawny, naładowany.(50ah) Genrealnie auto w po 3-4 przekręceniach rozrusznika zapalił, ale zastanawia mnie czy trzeba go regenerować na wiosnę, czy takie są opory toczenia, mróz, itd.
Przy -8 rozrusznik kręci płynnie, szybko, żwawo.
I stąd pytanie jak wasze rozruszniki kręcą przy -15 stopniach i niższej temperaturze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez Ven » 27 sty 2014, 21:43

Madzia sała 5 dni bez ruchu, temp. -8 do -15 około 4 zakręcenia i odpaliła bez problemu… Wydaje mi się ze kręciła normalnie, ale aku mam półroczne.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez Paweł » 27 sty 2014, 22:19

iwon44 napisał(a):czy takie są opory toczenia, mróz, itd.

Jeśli nie uruchamiałeś samochodu na wciśniętym sprzęgle, to tak. Gęsty olej stawia spore opory.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Ralf2107 » 27 sty 2014, 22:21

Przy -16 olej jest gęsty jak smar, więc rozrusznik ma ciężej. Nie ma w tym nic dziwnego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323