Strona 1 z 1

Tarcze zegarów białe/czarne

PostNapisane: 15 gru 2013, 09:42
przez gracjan87
Cześć,

mam na oku mazdę po lifcie ale dręczy mnie jedna sprawa.. Wolał bym mieć tarczę zegarów w kolorze czarnym przed liftem. Moje pytanie jest takie czy te zegary sa identyczne i maja zmienione tylko tarcze (wtedy bym sobie przełożył) czy różnią się i taka przekładka nie będzie pasować.. ? Ew Czy mogę w ogole wymienić całe zegary tylko tu jest problem przebiegu który błędnie by się wyświetlał..

Re: Tarcze zegarów białe/czarne

PostNapisane: 16 gru 2013, 18:36
przez tradeitdamn
przecież przebieg masz w komputerze nie w zegarach. w zegarach jest wyświetlacz który pokazuje tylko to co dostaje z kompa

Re: Tarcze zegarów białe/czarne

PostNapisane: 16 gru 2013, 18:45
przez kropek101
Jesteś pewien że przebieg jest w kompie? po wymianie zegarów z tego co wyczytałem tu na forum trzeba programować immo więc ja bym się nie zdziwił że i przebieg jest tak jak np. w VW ustawiany w liczniku który widzisz i można go bez problemowo samemu kablem przestawić oraz dodatkowo ukryty w ecu

Re: Tarcze zegarów białe/czarne

PostNapisane: 16 gru 2013, 18:50
przez Dominator
Wiem ze 626GF to juz dosc stary samochod i moglo sie zmienic sporo, ale tam wlasnie stan licznika jest zapisany w zegarach. Wystarczy wymienic zegary i przebieg juz inny ;) Taka ciekawostka :)

Re: Tarcze zegarów białe/czarne

PostNapisane: 16 gru 2013, 18:55
przez kropek101
fajnie tylko jak się kupi z mniejszym przebiegiem ale pozostaje problem zaprogramowania immo

PostNapisane: 16 gru 2013, 20:56
przez gracjan87
Czyli co zostaje rozkręcanie zegarów i wymiana tarczy.. ? Da się je wymontować bez ich uszkodzenia ?

Re: Tarcze zegarów białe/czarne

PostNapisane: 16 gru 2013, 21:09
przez kropek101
Rozebrać na pewno idzie ale jak z jajkiem trzeba się obejść przy samych wskazówkach. Kolega kiedyś rozbierał zegary w 323f wiem że to przepaść ale po demontażu wskazówek i ponownym poskładaniu zegary przestały działać uszkodził je mimo że się z tym bawił wiecznie.

Re: Tarcze zegarów białe/czarne

PostNapisane: 13 kwi 2015, 08:46
przez PWL19951
Odkopuję temat. Miał ktoś doświadczenie z przekładką zegarów z polifta do przedlifta? Chodzi o zmianę zegarów z czarnych na białe. Naturalnie muszą być od tej samej wersji silnikowej. Ale co dalej? Co z przebiegiem, programowaniem immo? Proszę wtajemniczonych o info.

Wymiana zegarów Mazda 3

PostNapisane: 17 cze 2015, 22:54
przez scorpioc15
Na początek proszę o wyrozumiałość ponieważ jest to mój pierwszy post na tym forum. Pomimo iż starałem się znaleźć cokolwiek na nurtujący mnie temat okazało się to bez skutku. Mianowicie zastanawiam się nad zakupem Mazdy 3. Nie stać mnie jednak na modele z rocznika 2007 i młodszych. Baardzo jednak podobają mi się zegary z tamtych modeli. Proszę więc o informację, czy istnieje możliwość przełożenia ich do modeli z rocznika 2005-2006 ? Co prawda bryła jest taka sama ale czy elektronika się zgra ?
Z góry dziękuję za jakiekolwiek odpowiedzi w tej sprawie :D

Re: Tarcze zegarów białe/czarne

PostNapisane: 18 cze 2015, 22:19
przez raczq
Uważam, że można... jednak problemem może być mały chip, który odpowiada za sparowanie z naszym komputerem... przechowuje jakieś informacje... W prawdzie to zdjęcie zegarów z M3 2010 ale uważam, że w innych jest podobna zależność...

CHIP.jpg

Re: Tarcze zegarów białe/czarne

PostNapisane: 19 cze 2015, 17:01
przez wacha8
Sorry że zapytam nie na temat,a mianowicie czy to foto jest z instrukcji jak zgasić na amen lampke check engine???Właśnie u mnie takowa jest nieaktywna i nie mogę dojść do ładu dlaczego??

PostNapisane: 19 cze 2015, 22:55
przez raczq
Heh :) nie to nie z instrukcji "kasowania" check engine ;)

Ogólnie można wymienić same tarcze z napisami i ikonkami jednak powinny być przynajmniej w tych samych wersjach wyposażenia... na zegarach jest wiele LED nieaktywnych ale z ikonami oraz miejsc na LED ale bez ikony na tarczy...

Schemat zegarów

PostNapisane: 28 cze 2015, 12:14
przez raczq
Hej ! Braci Mazdowska ! poszukuję schematu wtyczek zegarów do M3 BK. Konkretnie jaki kabelek za co tam odpowiada ;) Szukałem w servicemanual ale nie moge tam zlokalizować. Czy ktoś może pomóc ?

PostNapisane: 9 lip 2015, 22:36
przez raczq
Ja zabieram się powoli za zmianę podświetlania w mojej M3 :) dam znać co i jak oczywiście z fotorelacją jak znajdę wolną chwilę ;)
Planuję coś takiego uzyskać:
25066760002_large.jpg

lub ewentualnie inny kolor ;)

PostNapisane: 13 lip 2015, 09:59
przez mad_memphis
Hej,
Już wszystko w tym temacie wiem, jak będę miał wolną chwile, to zamieszczę zdjęcia. Gdyby ktoś miał jakieś pytania, pytajcie tutaj, chętnie odpowiem. Co do mojego licznika, niestety nie było w środku guzika który zmienia podświetlenie, wiec jestem zmuszony zakupić wersję z białymi tarczami i przełożyć. Podłączyłem ten angielski i rzeczywiscie, podświetlenie które jest regulowane działa bardzo fajnie, ale oczywiście mrygał immo, więc nic więcej z tym nie zrobiłem.

PostNapisane: 13 lip 2015, 15:19
przez mad_memphis
dicon napisał(a):
radzix27 napisał(a):Ten guzik, który zmienia podświetlenie działa na innej zasadzie niż regulacja podświetlania przy przycisku DSC OFF i pozycji świateł?


Tak, to zupełnie inna rzecz :)

Tak przy okazji: jaki rodzaj żarówek wchodzi w podświetlenie?


To nie żarówki tylko diody smd, na poniższym zdjęciu te białe punkty na płytce. W powiększeniu widać lepiej.

PostNapisane: 13 lip 2015, 22:23
przez raczq
mad_memphis napisał(a):Podłączyłem ten angielski i rzeczywiscie, podświetlenie które jest regulowane działa bardzo fajnie, ale oczywiście mrygał immo, więc nic więcej z tym nie zrobiłem.


Tak jak pisałem musiał byś przeprogramować scalaka odpowiadającego za parowanie z kompem i pewnie immo też ;) kilka postów wyżej ! :)

PostNapisane: 14 lip 2015, 09:17
przez mad_memphis
Tak, tak wiedziałem o tym, pytanie tylko jak to zrobić i przy użyciu jakiego sprzętu :)

PostNapisane: 15 lip 2015, 00:04
przez raczq
Stawiam na lutownice typu "hotair" i sporo umiejętności ;) ale nie ręczę za to, że zadziała i nie ponoszę odpowiedzialności jak coś się spierdzieli ;)