Korozja pod maska silnika

Witam,
Jestem nowym forumowicz i byc moze nowym uzytkownikiem Mazdy. Przed kupnem prosze Was o porade.
Zastanawiam sie nad kupnem Mazda 3 po lifcie (2.0 benz). Samochodzik ladnie chodzi, ma zabezpieczone podwozie przed korozja, ale to co zobaczylem pod maska silnika troche mnie zaskoczylo. Wszystkie elementy takie jak sruby, krocce, laczniki itd sa skorodowane, zasniedzone. Czy to jest normalne w przypadku mazd, zeby auto 6 letnio bylo tak atakowane przez rdze? Mam w rodzinie kilka wiekowych samochodow (toyota, opel, vw) i kazdemu daleko do stanu Mazdy 3. Chce kupic samochod na 5-6 lat, wiec boje sie troche co bedzie z tym samochodem za kilka lat skoro juz teraz wyglada gorzej od mojego 13 letniego VW.
Jeszcze jedno pytanka. Czy to jest normalne, zeby w silniku benz 2.0 poloska oraz chyba dolot rury kolektora (taka czarna podluzna, plastikowa puszka, z tyly bloku silnika po lewej stronie) byla zaolejona? Przebieg 170 tys.
Jestem nowym forumowicz i byc moze nowym uzytkownikiem Mazdy. Przed kupnem prosze Was o porade.
Zastanawiam sie nad kupnem Mazda 3 po lifcie (2.0 benz). Samochodzik ladnie chodzi, ma zabezpieczone podwozie przed korozja, ale to co zobaczylem pod maska silnika troche mnie zaskoczylo. Wszystkie elementy takie jak sruby, krocce, laczniki itd sa skorodowane, zasniedzone. Czy to jest normalne w przypadku mazd, zeby auto 6 letnio bylo tak atakowane przez rdze? Mam w rodzinie kilka wiekowych samochodow (toyota, opel, vw) i kazdemu daleko do stanu Mazdy 3. Chce kupic samochod na 5-6 lat, wiec boje sie troche co bedzie z tym samochodem za kilka lat skoro juz teraz wyglada gorzej od mojego 13 letniego VW.
Jeszcze jedno pytanka. Czy to jest normalne, zeby w silniku benz 2.0 poloska oraz chyba dolot rury kolektora (taka czarna podluzna, plastikowa puszka, z tyly bloku silnika po lewej stronie) byla zaolejona? Przebieg 170 tys.