Świeci kontrolka poduszki powietrznej (czasami)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jakubhojnacki » 6 cze 2013, 22:36

Drodzy grupowicze, pomóżcie jak się da

Mój samochód – Mazda 3 BK – spisuje się znakomicie, ale od czasu do czasu zapala się (i nie mruga tylko świeci) kontrolka poduszki powietrznej. Dzieje się to TYLKO wtedy jak przez dłuższy czas (kilka sekund) samochód ... skręca w prawo. Ponieważ jest to wersja angielska (mieszkam w Wielkiej Brytfanii) to jest to kierunek zgodny ze wszystkimi rondami, których tutaj jest miliard. Po wyłączeniu silnika, odczekaniu kilku sekund i ponownym włączeniu kontrolka gaśnie. Krótki "aerobik" przed Tesco pozwala powtórzyć eksperyment, który pojawia się dopiero od pewnej (niewielkiej) prędkości. Skręcanie w drugą stronę, wiercenie się na fotelu, próby zmiany ustawienia fotela, siebie – nie pomagają.
Auto było u mechanika chyba z 5 razy; za każdym razem wyskakuje błąd B1993 (jeżeli właściwie odczytałem bazgroły mechanika) typu "Driver-side airbag error" (nie mogę tego błędu znaleźć na sieci).
Oczywiście, póki co, na razie nikt tutaj nie potrafi tego naprawić. Błąd w sumie drobny i auto jeździ jak trzeba, ale irytujący i chciałbym go usunąć. Żadnych wypadków (za moich czasów), stłuczek, nie było, auto też nie wykazuje żadnych znanych mi śladów bliskich kontaktów z plenerem (typu rdza tu i tam, coś krzywego albo wyraźnie naprawianego). Pewności nie można mieć nigdy...

Teraz pytanie co to może do cholery być. Mały i drobny nie jestem więc faktycznie mogły się jakieś kabelki pod fotelem ponaciągać (ale dlaczego tylko "w prawo"?). Niezależny mechanik przeczyścił styki, popodpinał jeszcze raz kostki, poprawił kable i – mam wrażenie – dzieje się to rzadziej (ale to może być wrażenie).
Serwis Mazdy jak zwykle zerżnął głupa stwierdzając "kontroler do wymiany", a na pytanie "bo?" odpowiedział "bo tak jest w instrukcji serwisowej" (którą sam też mam i czytać potrafię).

Dlaczego dzieje się to tylko podczas skręcania w prawo? Pierwszym wnioskiem było oczywiście – sprężyna w kierownicy – ale to nie ta poduszka.

Zrobiłem jeszcze ciekawy eksperyment – usiadłem na desce położonej na siedzeniu. Problem znikł, ale – pytanie – czy przez to, że samochód nie wykrył nikogo siedzącego, czy raczej moja "niewielka" dupka mniej naciągała jakieś kabelki gdzieś tam i to jest przyczyna.

Już głupieję. Przeszukałem co mogłem i mądrzejszy nie jestem. Auto i tak idzie "do ludzi" zaniedługo, ale ja po prostu chciałbym tak błachą sprawę po prostu ... naprawić :–).

Dziękuję z góry za pomoc
Kuba
jakubhojnacki
 

Postprzez tomek-waw » 7 cze 2013, 22:12

B1993 – Driver-side side air bag module circuit short to body ground

Z tłumaczenia wynika, air bag po stronie obwodu modułu zwarcie do masy, czyli może być uszkodzona wiązka lub moduł poduszki w siedzeniu kierowcy ( poduszka boczna )

Wypnij wiązkę pod siedzeniem kierowcy ( wcześniej odłącz aku ) podłącz aku i sprawdź czy błąd ponownie się pojawia.

Obrazek

poduszka.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez jakubhojnacki » 23 cze 2013, 23:23

Dobry wieczór

Zrobiłem ten eksperyment i – po odłączeniu wiązki do bocznej poduszki powietrznej – kontrolka świeciła się non stop niezależnie od tego co robiłem. Po przypięciu tego wszystkiego z powrotem – wróciło do starego zachowania.

Co jest najdziwniejsze – to naprawdę dzieje się TYLKO i wyłącznie przy skręcaniu. Dodatkowo stwierdziłem, że jak porusza się delikatnie przy takim skręcie kierownicą w prawo i w lewo – to się nie dzieje. Dla mnie wskazuje to jednoznacznie na padniętą spiralę w kierownicy co nieco kłóci się z opisem tego błędu w manualu. Co najciekawsze, znalazłem na sieci kilka przypadków (głównie Fordy ale to przecież były kiedyś bardzo powiązane marki) gdzie faktycznie ten błąd ustąpił po wymianie / naprawie spiralki. Jest to możliwe? Warto wymienić to coś w kierownicy?

Jakub
jakubhojnacki
 

Postprzez jordan85 » 1 lis 2015, 21:15

witam
Ponieważ nikt nie napisał rozwiązania do tego problemu to wklejam foto pękniętej izolacji kabla pod fotelem kierowcy przez zbyt mocno zaciśniętą opaskę elektryczną . Komputer wyświetlał ten sam błąd, czyli zwarcie do masy . Usterka występowała losowo. Zaizolowanie kabla rozwiązało problem :)
Obrazek

może komuś się przyda :)
jordan85
 

Postprzez Kris30cm » 24 lis 2015, 22:19

Muszę to sprawidzić u siebie bo mam indentyczny problem :)
Napisze co i jak :>
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 19:41
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: BK Y6 '05

Postprzez Kris30cm » 27 gru 2015, 01:48

DSC_0244.JPG


Witam! Sprawdziałem fotel kierowcy. I moim oczom ukazał się opornik.
Ba. Mało tego. Ktoś upie***lił jakiś czarny kabel obok. (Widoczny na zdjęciach).

Wiem, że auto miało kolizję. Po rozbieraniu i montażu halogenów obejrzałem dokładnie podłużnice. Mogę powiedzieć, że są nie ruszone.
Rozumiem, że zwyczajnie mam wywaloną poduchę kierowcy?
Trochę mi tu coś nie gra. Konstrukcja cała, ale poduchy nie ma? Na dniach spróbuję ją wyciągnąć i sprawdzić czy nie ma tam `szmat`
Dokąd powinny iść te kable pomiędzy opornikiem? Może ktoś posiada jakieś zdjęcia?


Po ruchaniu tego opornika kontrolka AirBaga zniknęła. Ale na zakręcie przy sporej szybkości znów coś wyskoczyło.

Sorki za język, ale trochę mnie wkurzają takie naprawy dla oka...
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 19:41
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: BK Y6 '05

Postprzez marcin255 » 27 gru 2015, 06:29

Wystrzelone napinacze pasów , sprawdź resztę – poduszki .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez bercikz » 28 gru 2015, 23:46

Przy okazji sprawdź napinacz od pasażera i poduszki czołowe. Zestaw, czyli poducha kierowcy, pasażera, napinacz pasażera i kierowcy to jakby jedno, więc reszta prawdopodobnie też wystrzeliła. Nie zauważyłeś jakoś mocniej osadzonego wgłąc zapinacza do pasów ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez Kris30cm » 30 gru 2015, 00:04

Jak dla mnie napinacze są normalne...
Jeszcze nie miałem czasu na otworzenie poduszek.

Jeżeli ten opornik odpowiada za napinacze, to w jaki sposób naprawić je?
Jedynie zakup i montaż nowych?
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 19:41
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: BK Y6 '05

Postprzez bax » 30 gru 2015, 00:24

Ja bym proponował zakup używek. ;)
Jak by co to mam na sprzedaż w niskiej cenie.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2015, 22:42
Posty: 143 (0/5)
Skąd: Gorzów Wlkp.

Postprzez bercikz » 30 gru 2015, 00:28

Nowe napinacze, + ewentualnie kable/taśmy. To samo z poduchami. Znajdź tylko pewne źródło, bo kosz tprzywrócenia całości do sprawności to mogą być grosze, a życie masz tylko jedno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez widmo82 » 30 gru 2015, 09:09

I weź tu kup auto po kolizji/wypadku. To kwalifikuje się do ucięcia łap temu handlarzowi.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Kris30cm » 30 gru 2015, 18:06

Jestem chyba 4 właścicielem w kraju. Auto 4 lata jezdzilo we francji. Więc pewnie z Francji ktoś kupił uszkodzone i wyklepał. Sam jak kupowałem to do robienia było lewe nadkole. Ale to była kwestia wjechania w słupek i nalotu rdzy. Przy naprawie wsadziłem nowe ślizgi, nowe nadkole i zderzak do klejenia.
Również rozbierałem zderzak, bo nie działał mi czujnik temp, i nie miałem halogenów – mimo przystosowanej manetki.
No ewidentnie auto miało jakąś przygodę. Jednak podłużnice i totalnie cały przód obejrzałem. Nic nie wskazuje na jakiekolwiek naprawy konstrukcji.
Obejrzałem kierownice i` zaślepki ` po bokach. Również nie ma nawet śladu zadrapania. Może jednak nie były wystrzelone?
Na komputerze u mechanika bład wykazywał tylko strony kierowcy. A opornik odpowiada za napinacze.
Dziwna sprawa. Zaraz idę dokładnie obejrzeć wszystko jeszcze raz.

Patrząc z boku na tą sytuację... To chyba sam siebie okłamuję :/
Pewnie jak zawsze wyjdzie najgorsze. Ale chcę do autko zostawic na dłużej, a Życie ważniejsze :)
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 19:41
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: BK Y6 '05

Postprzez radzix27 » 30 gru 2015, 19:14

Kris30cm, na zdjęciu ewidentnie widać, że przecięty jest kabel od napinacza (kolory przewodów odpowiadają kolorom przewodów w niebieskiej wtyczce) także napinacz kierowcy nie zadziała w razie stłuczki.

U mnie błąd SRS pojawia się po wypięciu szarej wtyczki, sprawdź czy ona nie jest poluzowana <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 294 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez Kris30cm » 30 gru 2015, 19:46

Dobra.
Sprawdziłem fotele.
Fotel pasażera wygląda tak:
Obrazek
Jak widać sytuacja taka jak u kierowcy.

Sprawdziłem szarą wtyczkę:
Obrazek
Jest wpięta. A kabel idzie równolegle z kablem z niebieskiej wtyczce (w tym wypadku ucięty) prosto do napinacza:
Obrazek
Pod latarką widać 2 kable – o nich mowa. (Sorki za jakość, ale mam popsute opuszczanie fotela kierowcy i idzie tylko w górę :P )

Sytuacja napinaczy (fotele max w górze):
Obrazek
Obrazek

Po zmierzeniu:
Obrazek
Obrazek

Oba mają około około 10,5 – 11cm. Może ktoś zmierzyć swoje ?

Zaślepki na kierownicy nie mają ryski. Ale po wywaleniu poduchy chyba można wyciągnąć ją bez ingerencji w zaślepki.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 19:41
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: BK Y6 '05

Postprzez marcin255 » 30 gru 2015, 21:36

sprawdź czy masz poduchy , ja też znalazłem oporniki pod fotelami , rozebrałem i sprawdziłem poduchy , kurtyny – były , napinacze wymieniłem na używane i jest bezpiecznie – chyba ;P
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Kris30cm » 30 gru 2015, 22:18

Widzę, że poduchę trzymają 2 śruby. Jutro rozkręcę.

Edit.

Zresztą. Pytam się Was, o to jak macie u siebie. A mam przecież drugą Mazde 3 pod domem – mojego brata :D <lol>
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 19:41
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: BK Y6 '05

Postprzez Kris30cm » 4 sty 2016, 13:27

No dziś znalazłem czas i otworzyłem poduchę.
Poducha ze szrotu – nr części napisany flamastrem.
Obrazek
Ale to mnie nie martwi. Martwi mnie sposób podlączenia kabli:
Obrazek

Oczywiście taki widok jest po zdjęciu taśmy izolacyjnej.
Na pierwszy rzut oka jest ok. Niby nigdzie nie przerwane.
Ale po co są dwa pozostałe kabelki(zalepione czarna izolacją, kolor niebieski i czerwony)
Obrazek

Coś jeszcze można sprawdzić na tym etapie przy kierownicy? Bo aktualnie tak mam zostawione kierownicę, a auto śpi w garażu :P
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 19:41
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: BK Y6 '05

Postprzez bercikz » 16 sty 2016, 17:30

Na plus należy na pewno zaliczyć wymianę poduch a nie wstawienie oporników. Przy wystrzale poduch powinno się wymienić także taśmę przy poduchach bo przy wystrzale jest duża temperatura i może je podtopić – dokładnie przejrzyj przewody. Co do kabli były dwie wersje poduch. Nie do końca jest dla mnie jesne co robi drugi przewód, aczkolwiek może od służyć do wolniejszego/szybszego napełniania poduszki gazem.
ObrazekObrazek

Na pocieszenie to czujnik przeciążeń jest tuż za plastikowem grilem maski i lekkie puknięcie może go aktywować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323