Wentylator – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
Witam, może ktoś miał podobny problem( szukałem podobnego tematu, ale zero ), liczę na waszą pomoc.
W piątek przy naszych afrykańskich upałach, niestety trafiło mi się przemieszczać poprzez wrocławskie korki, i moja madzia się mocno zgrzała, wskaźnik temperatury na max., lekko się zagotowała. Według mojej wstępnej analizy, padł wentylator, lub jego sterowanie. Chyba mocno się nie myliłem, ale wolałem nie ryzykować dalszą jazdą w tych korkach, i wezwałem asistance.
Dzięki wspaniałemu asistance , odholowano mnie do serwisu ASO Mazdy we Wrocławiu krótko przed 19, i tam naprawdę przy miłej i rzeczowej obsłudze, stwierdzono poprzez kompa błąd P0480, czyli błąd obwodu sterowania wentylatorem chłodzącym1.
Teraz pytanko, jak sądzicie co może być, bezpieczników od wentylatora niby niema, dojechać do ASO, najbliższe w Toruniu, łączy się z ryzykiem, niestety korki, ewentualnie jakiś elektro mechanik, ale najszybciej i najbardziej rzeczowe podpowiedzi uzyskam na naszym forum.
W piątek przy naszych afrykańskich upałach, niestety trafiło mi się przemieszczać poprzez wrocławskie korki, i moja madzia się mocno zgrzała, wskaźnik temperatury na max., lekko się zagotowała. Według mojej wstępnej analizy, padł wentylator, lub jego sterowanie. Chyba mocno się nie myliłem, ale wolałem nie ryzykować dalszą jazdą w tych korkach, i wezwałem asistance.
Dzięki wspaniałemu asistance , odholowano mnie do serwisu ASO Mazdy we Wrocławiu krótko przed 19, i tam naprawdę przy miłej i rzeczowej obsłudze, stwierdzono poprzez kompa błąd P0480, czyli błąd obwodu sterowania wentylatorem chłodzącym1.
Teraz pytanko, jak sądzicie co może być, bezpieczników od wentylatora niby niema, dojechać do ASO, najbliższe w Toruniu, łączy się z ryzykiem, niestety korki, ewentualnie jakiś elektro mechanik, ale najszybciej i najbardziej rzeczowe podpowiedzi uzyskam na naszym forum.
- Od: 23 sty 2010, 23:48
- Posty: 13
- Auto: MAZDA 3 2.0 TOP SPORT
widze małe zainteresowanie, lub niewiedza na ten temat. dzisiaj udało mi się sprawdzić wentylator(na krótko), no i działa, prześwietliłem bezpieczniki,oraz przewody, i też są ok. niewiem jaka może być awaria. jest na wentylatorze jakiś czujnik, niewiem za co odpowiedzialny, będe szukał dalej, licze na większe zaangażowanie forumowiczów
- Od: 23 sty 2010, 23:48
- Posty: 13
- Auto: MAZDA 3 2.0 TOP SPORT
Witam wszystkich forumowiczów!
Otóż mam taki problem:
Jadąc w korku nie zawsze uruchamia się wentylator chłodnicy (temperatura na pewno odpowiednia do załączenia wentylatora) a nawet jeśli się uruchomi to nie chce się później wyłączyć, nawet po zgaszeniu silnika i wtedy jedynym rozwiązaniem jest odpięcie kostki. Stwierdziłem, że to na pewno walnięty jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej (wkręcony w blok silnika) i go wymieniłem lecz nie przyniosło to żadnych rezultatów.
Spotkał się już ktoś z czymś takim?
Proszę o pomoc bo już mi rączki a nawet i nóżki opadają.
Dodam jeszcze, że jest to autko z 2007r 2.3l bez turbo sprowadzone z usa.
Otóż mam taki problem:
Jadąc w korku nie zawsze uruchamia się wentylator chłodnicy (temperatura na pewno odpowiednia do załączenia wentylatora) a nawet jeśli się uruchomi to nie chce się później wyłączyć, nawet po zgaszeniu silnika i wtedy jedynym rozwiązaniem jest odpięcie kostki. Stwierdziłem, że to na pewno walnięty jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej (wkręcony w blok silnika) i go wymieniłem lecz nie przyniosło to żadnych rezultatów.
Spotkał się już ktoś z czymś takim?
Proszę o pomoc bo już mi rączki a nawet i nóżki opadają.
Dodam jeszcze, że jest to autko z 2007r 2.3l bez turbo sprowadzone z usa.
- Od: 17 maja 2008, 15:59
- Posty: 43
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3s 2.3 AT hatchback USA
Zgodnie z opisem w katalogu jest to tylko czujnik temperatury a nie wyłacznik uruchamiający wentylator chłodnicy. Sądzę, że należy problemu szukać w styku elektrycznym lub samym kablu łaczącym czujnik z resztą instalacji . Jak ten kabel/styk przerywa to komputer samochodu nie wie, że temeperatura cieczy chłodzącej wzrosła lub spadła i nie uruchamia bądź nie wyłącza wentylatora.
Demontowałem wentylator w Madzie 3 1,6 MZ CD. Po zdjeciu osłon od spodu silnika i wypieciu wtyczek w górnrj czesci ( na prawo od wentylatora stijac przodem do maski) trzeba podsunąć do góry wentylator wraz z jego osłona az do uwolnienia z uchwytów typu U. po czym delikatnie wyciagnąć całośc dołem. Montaż w odwrontej kolejności. Do pracy potzreba jest druga osoba i kanał.
pzdr. pawswi
pzdr. pawswi
pawswi2
- Od: 4 wrz 2009, 10:45
- Posty: 7
- Skąd: Czechowice-Dziedzice
- Auto: mazda 3, 1,6 CD, 2005 r.
Trzeba najpierw wypiąć blokady chłodnicy i wtedy całość jest na tyle lużna, ża wentylator da sie wyjąć.
Niestety mylisz się. W pasie nad chłodnicą po bokach są dwa kołki czarne, plastikowe, okrągłe, które mają po 3 zaczepy. Należy je wyjąć do góry. Wtedy chłodnice będą luźne na górze co pozwoli na ich podniesienie i wyjęcie wentylatora.
Wymieniałem chłodnicę klimy więc cały temat przerabiałem osobiście. Wentylator da się wyjąć i odłączyć bez wyjmowania chłodnicy nie mówiąc o rozbieraniu auta .
http://otomoto.pl/mazda-3-z-anglii-angl ... 18701.html
W powyższym ogłoszeniu jest zdjęcie gdzie bardzo dobrze widać blokady.
Wymieniałem chłodnicę klimy więc cały temat przerabiałem osobiście. Wentylator da się wyjąć i odłączyć bez wyjmowania chłodnicy nie mówiąc o rozbieraniu auta .
http://otomoto.pl/mazda-3-z-anglii-angl ... 18701.html
W powyższym ogłoszeniu jest zdjęcie gdzie bardzo dobrze widać blokady.
Podziękowania dla pawswi2 i RobertPi. Problem rozwiązany, wentylator wymieniony. Jednak udało się od spodu go wyciągnąć bez rozbierania czegokolwiek ( trzeba było tylko trochę pokombinować).
Jeszcze raz wielkie dzięki.
Jeszcze raz wielkie dzięki.
- Od: 17 maja 2008, 15:59
- Posty: 43
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3s 2.3 AT hatchback USA
Zauważyłem, że jak włącze nawiew dmuchawy to załączają sie od razu wentylatory przed chłodnicą i nie wazne czy to jest zimne powietrze czy ciepłe, czy włączona jest klima czy nie(klima manualna) po prostu wlaczam nadmuch na najmniejszy stopien i za chwile wlacza sie wentylator i pochwili sie wylacza i znowu włacza tak jak by cos nim sterowalo,cieple powietrze leci, zimne leci, klima działa, W poprzednich autach jak wlaczalem nawiew bez klimy to w zadnym nie wlacal sie wentylator. Czy to jest normalne, jest to wersja 2.0 z USA rok 2008/2009 wszystko jest sprawne i samochód chodzi bez zarzutu.
- Od: 5 lip 2010, 20:01
- Posty: 40
- Skąd: lubelskie
- Auto: 3 BK 2009 Sedan 2.0 AT USA
a jak nie włączysz nadmuchu to wentylator się nie załącza?
wg mnie to normalne, że wentylator włącza się co jakiś czas przy uruchomionym silniku, a to że włączył się akurat wtedy jak włączyłeś nadmuch to nie usterka
wg mnie to normalne, że wentylator włącza się co jakiś czas przy uruchomionym silniku, a to że włączył się akurat wtedy jak włączyłeś nadmuch to nie usterka
Moim zdaniem nie jest to normalne. Na 99,9% obstawiałbym sterownik wentylatora (fan control module). Jest on zamocowany na wentylatorze.
Miałem troszkę inną przypadłość i wymiana tego sterownika rozwiązała problem.
Miałem troszkę inną przypadłość i wymiana tego sterownika rozwiązała problem.
- Od: 17 maja 2008, 15:59
- Posty: 43
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3s 2.3 AT hatchback USA
Jak nie wlacze nadmuchu to sie nie zalacza, ale np odpalam auto wlaczam nadmuch mija kilka sekund i juz sie wentylator kreci przed chlodnica, po co ma sie wlaczac jak silnik zimny, albo w te mrozy -15 stopni podjezdzam pod dom zostawiam wlaczony silnik wlaczona dmuchawa na 1 i cieple powietrze ide otworzyc garaz i slysze jak sie wlacza popracuje kilkanascie sekund i wylacza sie i znowu za chwile sie wlacza w taki mroz przeciez silnik sie nie spoci zeby wentylator mial go chlodzic
- Od: 5 lip 2010, 20:01
- Posty: 40
- Skąd: lubelskie
- Auto: 3 BK 2009 Sedan 2.0 AT USA
Na 99,9% walnięty jest sterownik wentylatora (fan control module). Jest on zamocowany na wentylatorze. Podepnij auto pod kompa i sprawdź błędy. Cena nowego sterownika ok 300zł. Ja kupiłem okazyjnie drugi wentylator i przełożyłem moduł sterujący i problem znikł.
- Od: 17 maja 2008, 15:59
- Posty: 43
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3s 2.3 AT hatchback USA
dzieki za podpowiedz, masz racje walniety jest sterownik, wyczytalem ze na mazdy 6 z tym problemem bylo wezwanie serwisowe w USA, nie wiesz gdzie moge kupic taki sterownik, jutro za dnia go jeszcze obejrze moze cos sie odpielo, ale pewnie jest popsuty
- Od: 5 lip 2010, 20:01
- Posty: 40
- Skąd: lubelskie
- Auto: 3 BK 2009 Sedan 2.0 AT USA
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości