Wentylator – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez radzix27 » 13 kwi 2018, 14:37

Mam do Was ogromną prośbę.

Na zegarach brak błędów, ale Torque pokazuje P0480. Kupiłem nowy (używany) wentylator ze sterownikiem i błąd nie zniknął. Wentylator nie załącza się nawet po uruchomieniu klimatyzacji. Co mnie zdziwiło, w starym i nowym module kable idące do silnika otrzymują takie samo napięcie a ponadto jest na nich ciągłość obwodu, mimo, że nie są ze sobą połączone w widoczny sposób.

Mógłby ktoś sprawdzić jak to wygląda u niego? Czy jest ciągłość między tymi przewodami i jakie są napięcia (czarną sondę podłączyłem do minusa akumulatora).

Z góry dzięki za pomoc, bo zgłupiałem i nie wiem co dalej, odsyłać towar czy nie, gdzie dalej szukać przyczyny.
Załączniki
20180413_141121.jpg
20180413_141252.jpg
20180413_141259.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 294 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez marecki3 » 13 kwi 2018, 16:14

U mnie jest tak samo. Sterowanie musi być przez zmniejszanie napiecia na jednym z przewodów. Podłącz go i rozgrzej silnik, wtedy zweryfikujesz czy działa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez radzix27 » 13 kwi 2018, 20:53

Dziękuję za sprawdzenie.
Ponoć wentylator powinien włączyć się od razu jak uruchomi się klimatyzację? Włączyłem samochód (zimny silnik), uruchomiłem klimatyzacje a wentylator stoi nieruchomo :/
Zacząłem sprawdzać elektrykę zgodnie z manualem. Jednym z punktów jest sprawdzenie ciągłości pomiędzy jednym z gniazd we wtyczce a odpowiednikiem przy PCM. Sprawdziłem chyba każdy konektor przy PCM, bo w manualu słabo to oznaczyli. Niestety na żadnym nie ma ciągłości i może tutaj będzie problem. Tylko teraz jak rozebrać tę wiązkę ;]

// EDIT

Sprawa rozwiązana. Jako, że nie było ciągłości obwodu postanowiłem sprawdzić niebieski kabelek idący z wtyczki do PCM. W miejscu gdzie wchodzi do wiązki był dziwnie zgięty, Okazało się, że tutaj jest przerwany obwód. Przewód w miejscu zgięcia był już zielony w środku ;] Odciąłem trochę dalej i połączyłem ze sobą. Sprawdziłem ciągłość obwodu – JEST. Podłączyłem wszystko, odpalam samochód, włączam klimatyzację i wentylator już się kręci ;)

Dla potomnych zamieszczam zdjęcia przewodu (na zdjęciu w kolorze białym przez lampę błyskową aparatu, w rzeczywistości jest jasnoniebieski) oraz odpowiednika we wtyczce do PCM (obwód musi być tutaj zamknięty).
Załączniki
20180414_084328.jpg
20180414_084343.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 294 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez teju06 » 11 lip 2019, 13:13

Cześć,
aktualnie poszukuję takiego modułu – na allegro i olx pusto :(
Jeśli ktoś takowy posiada na sprzedaż to proszę o kontakt.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2018, 21:26
Posty: 6
Auto: Mazda 3 BK, 1598,00ccm 2003r

Postprzez juras155 » 22 lip 2021, 13:04

mechu102 napisał(a):Sprawdziłem bezpiecznik- jest sprawny. Prad dochodzi do wtyczki przy chłodnicy. Przewody wchodzące do modułu jak i wychodzące z modułu wyglądają na cale .
Podłączyłem " na krótko" silnik wentylatora co sprawiło ze się zaczął się kręcić wiec sam wentylator jest sprawny.
Mam pytanie od czego jest pojedynczy przewód w kolorze żółtym wychodzący od silnika wentylatora i przechodzący przez kostkę pod modułem. czy to przewód od czujnika temperatury?
jak można oszukać system w razie zepsutego czujnika temperatury?
j
Jak podłączyć na krótko wentylator?
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2014, 15:51
Posty: 23
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 3
1.4l (84KM)
2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323