Podgrzewane fotele przednie
Nie mam w okolicy zaufanego elektryka, któremu mógłbym to zlecić.
Jak montowałem moduł DRL też chciałem to zlecić, ale mechanik od serwisu olejowego itd. stwierdził, że na pierdoły szkoda im czasu, nikogo innego nie znalazłem. Ale tam było banalnie prosta sprawa, producent modułu wiedział wszystko co do kabelka, bo tydzień wcześniej robili to jednemu forumowiczowi.
Chcesz, żeby było zrobione dobrze, zrób to sam.
Jak montowałem moduł DRL też chciałem to zlecić, ale mechanik od serwisu olejowego itd. stwierdził, że na pierdoły szkoda im czasu, nikogo innego nie znalazłem. Ale tam było banalnie prosta sprawa, producent modułu wiedział wszystko co do kabelka, bo tydzień wcześniej robili to jednemu forumowiczowi.
Chcesz, żeby było zrobione dobrze, zrób to sam.
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Fajna sprawa, gratuluje dobrej roboty. Może się skuszę po wakacjach.
PS: Jak dowiesz się jak podgrzać kierownicę to z chęcią przeczytam relacje
PS: Jak dowiesz się jak podgrzać kierownicę to z chęcią przeczytam relacje
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):Fajna sprawa, gratuluje dobrej roboty. Może się skuszę po wakacjach.
PS: Jak dowiesz się jak podgrzać kierownicę to z chęcią przeczytam relacje
Kierownicę ?
Jak by ktoś potrzebował oryginalny panel z włącznikami do siedzeń to zapraszam do tego wątku.
viewtopic.php?f=5&p=2565234#p2565234
tomek-waw napisał(a):Kierownicę ?
Wierzę w Ciebie
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
some1 masz rację, nie widze też sensu po co inwestować w podgrzewanie foteli?
PS: Ja poważnie z tą kierownica, bardziej mi jej chłód doskwiera niż foteli. Czesto prowadzę raczej bez rękawic ( telefon, dokumenty itp. ) i ciężko operować w takich co wystarczająco chronia przed przenikliwym zimnem kierownicy.
PS: Ja poważnie z tą kierownica, bardziej mi jej chłód doskwiera niż foteli. Czesto prowadzę raczej bez rękawic ( telefon, dokumenty itp. ) i ciężko operować w takich co wystarczająco chronia przed przenikliwym zimnem kierownicy.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
No bez przesady, przecież nie musisz trzymać kierownicy obiema, całymi dłońmi, wystarczą dwa palce a po drugie po 5 min leci już ciepłe powietrze, które możesz skierować na łapki
Idąc za ciosem to może jeszcze podgrzewaną gałkę od biegów ?
Idąc za ciosem to może jeszcze podgrzewaną gałkę od biegów ?
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP
Ja już po montażu. Wielkie dzięki @tomek-waw za wsparcie techniczne.
W sumie największy problem był z wypięciem kostki od pasów.
Co od siebie mogę dodać ...
1. Kable można przeciągnąć przez tunel środkowy i wypuścić je pod siedzeniami tak jak zapięcia pasów:
2. Przeciętna wiertarka przyjmuje wiertła do grubości 13mm, nam potrzebne 20mm do zrobienia otworów. Ja poradziłem sobie pilnikiem 13-->20.
3. Przy montażu trzeba rozciąć połączenie uziemienia przy przełączniku, inaczej nie umieści się go w otworze. Dlatego przydadzą się osłonki termokurczliwe.
4. Niestety w moim przypadku mimo wcześniejszego odłączenia akumulatora i odczekania min. 15min. po ponownym podłączeniu aku zapaliła się kontrolka poduszek. Nie działa też przypomnienie o zapięciu pasów. W czwartek jestem umówiony do elektryka na kasowanie błędów i podłączenie podgrzewania do instalacji auta. Kable przeciągnięte pod skrzynkę bezpieczników pod nogami pasażera.
W sumie największy problem był z wypięciem kostki od pasów.
Co od siebie mogę dodać ...
1. Kable można przeciągnąć przez tunel środkowy i wypuścić je pod siedzeniami tak jak zapięcia pasów:
2. Przeciętna wiertarka przyjmuje wiertła do grubości 13mm, nam potrzebne 20mm do zrobienia otworów. Ja poradziłem sobie pilnikiem 13-->20.
3. Przy montażu trzeba rozciąć połączenie uziemienia przy przełączniku, inaczej nie umieści się go w otworze. Dlatego przydadzą się osłonki termokurczliwe.
4. Niestety w moim przypadku mimo wcześniejszego odłączenia akumulatora i odczekania min. 15min. po ponownym podłączeniu aku zapaliła się kontrolka poduszek. Nie działa też przypomnienie o zapięciu pasów. W czwartek jestem umówiony do elektryka na kasowanie błędów i podłączenie podgrzewania do instalacji auta. Kable przeciągnięte pod skrzynkę bezpieczników pod nogami pasażera.
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Grzegorz K napisał(a):2. Przeciętna wiertarka przyjmuje wiertła do grubości 13mm, nam potrzebne 20mm do zrobienia otworów. Ja poradziłem sobie pilnikiem 13-->20.
Ja u siebie nic nie wierciłem.
Kable puściłem za osłoną tunelu, jak na tym bohomazie.
Ale ja miałem na myśli otwory do montażu przy zapalniczce... Kable pociągnąłem tak jak ty pod tapicerką podłogi.
W załączniku fotki z podłączenia. Mam spisane kolory kabli, jak znajdę dopiszę.
Podłączenie kosztowało mnie całe 20zł.
Po podpięciu kompa błąd z poduszką cały czas wracał. Dot. fotela kierowcy.
Po dogłębnej analizie na spokojnie pod domem zauważyłem, że w kostce wysunęły się takie 2 druty i dlatego nie było kontaktu z zapięciem pasów i wywalało błąd.
Obecnie madzia w 100% sprawna
W załączniku fotki z podłączenia. Mam spisane kolory kabli, jak znajdę dopiszę.
Podłączenie kosztowało mnie całe 20zł.
Po podpięciu kompa błąd z poduszką cały czas wracał. Dot. fotela kierowcy.
Po dogłębnej analizie na spokojnie pod domem zauważyłem, że w kostce wysunęły się takie 2 druty i dlatego nie było kontaktu z zapięciem pasów i wywalało błąd.
Obecnie madzia w 100% sprawna
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
To ja nawet nie wiedziałem, że coś takiego istnieje
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Hej czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć na jakiej zasadzie jest podłączone grzanie w fotelach? Trzeba ciągnąć wiązki z kostkami do foteli? Czy są one gdzieś schowane? Ktoś tu pisał że są w tunelu i wystarczy je podłączyć od panelu popielniczki do fotela włożyć bezpiecznik i ma działać.. ktoś może to potwierdzić? Gównie chodzi mi o włożenie oryginalnych foteli wyposażonych w już grzanie siedziska do wersji bez grzania i prawidłowe podłączenie.
Panowie czy zółta kostka w fotelach w mazdzie jest od podgrzewania mat? Moja Mazda nie ma jako tako podgrzewanych siedzeń ale demontując fotele zauważyłem ze oba mają taką żółtą kostkę z dość grubymi kablami.
Daje link do zdjęcia.
https://photos.app.goo.gl/L1QkE1KwX8LcmuKC2
Daje link do zdjęcia.
https://photos.app.goo.gl/L1QkE1KwX8LcmuKC2
- Od: 6 wrz 2017, 22:04
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 bk 2004 1.6
@kamilesp – podeślij 8 początkowych znaków VIN to wyciągne z manuala schemat kostek dla Twojej M3
-
Paweł_Radom
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości