Naprawa pokręteł climatronica Mazda 3

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Bartoliniusz » 19 sty 2013, 11:20

Witam. Ze względu na mój problem w którym musiałem z konieczności naprawić/ rozebrac climatronic postanowiłem zrobić na ten temat krótką fotorelacje. Nie jest to wcale takie trudne jakby się mogło wydawać. Do naprawy tak naprawde jest tylko mechanika a nie elektryka.

Potrzebne narzędzia:
-Śrubokręt krzyżakowy
-Benzyna oczyszczona lub inny specyfik do odtłuszczania
– Patyczki higieniczne (wydaje mi się że są najlepsze do małych zakamarków)
– Dobry klej!
– Pęseta do trzymania małych blaszek

Zacznijmy po kolei, cbr wcześniej robił fotorelacje jak wyciągnąć cały climatronic. Ja więc zrobiłem właśnie od tego momentu jak już mamy go w ręce.
>> Wymiana żarówki podświetlania climatronica <<
W zaznaczonych kółkami miejscach są śrubki, które oczywiście odkręcamy. Miejsca zaznaczone strzałkami to zatrzaski które odchodzą bez zbędnego użycia siły.
Obrazek
Dalej rozdzielamy ze sobą ten biały tylny plastik i przedni panel
Obrazek
Ukazuje nam się środek climatronica (u mnie foto już bez pokręteł). Przy zdejmowaniu najlepiej unieść wszystkie na raz, łącznie z tym czarnym panelem z przyciskami, a potem rozdzielić.
Obrazek
Jesteśmy zainteresowani tylko pokrętłami. Rozłożone wyglądają tak:
Obrazek
Teraz przechodzimy do najważniejszego. U mnie zdjęcie już sklejonego (użyłem mocnej żywicy epoksydowej – od razu mówie że wszystkie kropelki czy ośmiorniczki się do tego nie nadają!!) Przed klejeniem konieczne jest dokładne odtłuszczenie calego plastiku i blaszek. Potrzebna będzie np. benzyna oczyszczona. Blaszki jak sie urywają zostawiają ślad na plastiku gdzie byly plastikowe zgrzewy. Łatwo umocować w tym samym miejscu. Mocujemy dłuższymi blaszkami do zewnątrz!
Obrazek
Tak wygląda gotowy, sklejony element.
Dalej składamy oczywiście w odwrotnej kolejności.

Mam nadzieję że fotorelacja sie przyda i inni będą bez obaw mogli się za to zabrać. Pozdrawiam!
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez teti77 » 19 sty 2013, 15:08

Super sprawa, fajnie pokazane!
Jakiej żywicy użyłeś? Możesz podać nazwę/producenta?
Jak myślisz, można użyć poliuretanowego kleju montażowego? Wytrzymałością prawie jak żywica...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2012, 10:13
Posty: 156 (0/3)
Skąd: Szczecin
Auto: M3'06 sedan 1.6_PB

Postprzez Bartoliniusz » 19 sty 2013, 16:52

użyłem żywicy epoksydowej dwuskładnikowej
Obrazek
Klej musi sklejać powierzchnie płaskie, nieporowate – bardzo mało klei do tego sie nadaje. Najlepiej taki który jak żywica zrobi warstwe na tej blaszce.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez MALYNA » 19 sty 2013, 16:53

Też niedawno musiałem to kleić i jest 1 mały HACZYK przy składaniu. Śruby trzymające pokrętła mogą wpaść pomiędzy układ elektryczny a obudowę, a wtedy trzeba wszystko rozebrać od nowa wyjąc śruby i ładnie złożyć. Powodzenia Ja składałem 3 razy :D .
Przy okazji można wymienić żarówki, mi padła 1 jak złożyłem i sprawdziłem czy wszystko działa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2012, 23:31
Posty: 86
Skąd: ŁDZ RTK
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez Bartoliniusz » 19 sty 2013, 17:04

Trzeba być uważnym <diabełek> Żarówki wymieniałem już wcześniej dlatego pominąłem tą czynność.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez dzux » 20 sty 2013, 23:35

MALYNA napisał(a):Też niedawno musiałem to kleić i jest 1 mały HACZYK przy składaniu. Śruby trzymające pokrętła mogą wpaść pomiędzy układ elektryczny a obudowę, a wtedy trzeba wszystko rozebrać od nowa wyjąc śruby i ładnie złożyć. Powodzenia Ja składałem 3 razy :D .
Przy okazji można wymienić żarówki, mi padła 1 jak złożyłem i sprawdziłem czy wszystko działa.


też to rozbierałem i składałem pare razy bo tak jak piszesz śrubki wpadają za układ i dodatkowo ciężko się je wkręca w pod kątem
fotorelacja na 5 :D
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez tom19082 » 26 mar 2013, 18:26

Bardzo fajna fotorelacja. Zrobilem wszystko tak jak trzeba bylo i mam jeden problem.Teraz np zwiekszam temperature 22, 22,5 , 23 , 23,5 i dalej zwiekszam a zaczyna sie zmniejszac 23, 22,5 itd . Dziwna anomalia mial ktos z was cos podobnego ??
Początkujący
 
Od: 16 paź 2010, 17:22
Posty: 27
Auto: Mazda 1.6 d. 109km 2005 r po lifcie

Postprzez Bartoliniusz » 27 mar 2013, 00:57

pierwszy raz slysze o takim przypadku.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez Ralf2107 » 27 mar 2013, 20:40

To musi być coś z potencjometrem, albo coś jednak źle złożyłeś. Miałem tak kiedyś przy starej wieży, że jak ściszałem to robiło się głośniej :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez Bartoliniusz » 28 mar 2013, 00:14

Tak myślałem o tym i jedyne co oprócz potencjometru jak pisze wyżej kolega, to może blaszki przymocowałeś odwrotnie.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez MPWR » 15 wrz 2013, 16:29

Odświeżam temat, udało mi się wszystko porozkręcać i dokleić żywicą metalowe blaszki.
Potencjometr działa teraz jak ta lala, ale przestały działać guziki w potencjometrze (Push OFF i Push Auto)
Rozbierałem moduł kilka razy dokręcając śrubki mocnej i słabiej bezskutecznie.
Przyciski po skręceniu są sztywne i nie reagują. Manualnie wciskając palcem na włącznik znajdujący się bezpośrednio na układzie scalonym działa bez zarzutu.
Ma ktoś pomysł jaka jest przyczyna i jak to naprawić <co?> .
Prośba o pomoc <oczy>
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 13:11
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: M3 2.0 TOP '04 + BRC
SUZUKI SX4 1.6 DDIS '09

Postprzez marzzz » 15 wrz 2013, 22:34

Niestety źle całość złożyłeś. na nowo musisz całość rozebrać i odpowiednio ustawić pokrętło względem przycisku.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:15
Posty: 24 (0/1)
Skąd: Luboń
Auto: 3 BK

Postprzez dawid.9s » 6 kwi 2014, 09:52

Fotorelacja mistrzostwo :D
Udało mi się naprawić moje pokrętła. Użyłem epoksydowego kleju szybkoschnącego SOUDAL (market z wiewiórką 13.99zł )

Faktycznie największym problemem jest przykręcić pokrętła! Rozkręcałem ze 6 razy :D wszystko wina braku dobrego śrubokręta który by się odpowiednio namagnesował.
Gdyby nie to to da się zrobić operację w 30min.

Efekt super! Teraz działa cacy! Lepiej jak fabryka :P

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 16:23
Posty: 150
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport

Postprzez akostarek » 25 lip 2014, 15:24

U mnie złamała się tylko jedna blaszka w każdym pokrętle. Epoksydowy technicqll 7708 dał radę to ładnie skleić, bez zachowanie większej precyzji ułożenia a jednak działa prawidłowo. Skręcanie proponuję przeprowadzać w odwróconej pozycji (śrubkami do dołu).

Dzięki za fotorelację <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez dawid2711 » 27 lip 2014, 20:27

A ja mam problem z prawym pokrętłem od climatronika, dokładniej z przyciskiem AUTO. Po jego wciśnięciu na wyświetlaczu nie pokazuje się znacznik, że tryb automatyczny klimatyzacji został włączony. Ktoś już tak miał? Nie wiem, czy rozbierać wszystko, czy nie.
Dodam tylko, że regulacja temperatury działa.
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2014, 20:34
Posty: 14

Postprzez kubas144 » 23 wrz 2014, 15:31

Witam,
Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem mazdy 3 BK.
Wszystko działa pięknie, prócz panelu klimatyzacji (Climatronic). Otóż pokrętło od siły nawiewu oraz od temperatury działają jak chcą. Kręcąc pokrętłem w prawą stronę w celu zwiększenia temperatury, nagle zaczyna się ona zmniejszać. Tak samo jest z nawiewem. Rozkręciłem panel i okazało się że blaszki były już klejone. Zastanawiam się co było zrobione źle abym mógł to naprawić.
Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem lub ma pomysł jak to naprawić?

Pozdrawiam!
kubas144
 

Postprzez slomek » 23 wrz 2014, 17:38

Widocznie blaszki przyklejone w złym miejscu, może pod złym kątem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2010, 10:32
Posty: 89
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 3 1.6 2003r benzyna

Postprzez akostarek » 23 wrz 2014, 17:46

W miarę wyraźne zdjęcie, na którym widać jak to powinno być:
Załączniki
small.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez seanknw » 22 mar 2015, 20:00

odkopuję temat po długich miesiącach, niestety mam to samo. Pokrętło regulacji temperatury i nawiewu działa wtedy kiedy mu się to podoba. Czasami 10 pełnych obrotów polowi / szybko bez znaczenia i nic a czasami wystarczy o 1mm przekręcić aby załapało. Obydwa pokrętła działają tak samo.
1. Czy ktoś może kojarzy czy jest zagraniczny filmik na youtube z pełnym demontażem całego panelu ??
2. Czy można zamówić gdzieś gotowe nowe pokrętła bez klejenia ??
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 20:54
Posty: 29 (1/0)
Auto: MAZDA 3 BK 2.0 150KM 2005r.

Postprzez Bartoliniusz » 15 kwi 2015, 13:16

1. nie
2. nie, używka na allegro
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323