Naprawa pokręteł climatronica Mazda 3
Witam. Ze względu na mój problem w którym musiałem z konieczności naprawić/ rozebrac climatronic postanowiłem zrobić na ten temat krótką fotorelacje. Nie jest to wcale takie trudne jakby się mogło wydawać. Do naprawy tak naprawde jest tylko mechanika a nie elektryka.
Potrzebne narzędzia:
-Śrubokręt krzyżakowy
-Benzyna oczyszczona lub inny specyfik do odtłuszczania
– Patyczki higieniczne (wydaje mi się że są najlepsze do małych zakamarków)
– Dobry klej!
– Pęseta do trzymania małych blaszek
Zacznijmy po kolei, cbr wcześniej robił fotorelacje jak wyciągnąć cały climatronic. Ja więc zrobiłem właśnie od tego momentu jak już mamy go w ręce.
>> Wymiana żarówki podświetlania climatronica <<
W zaznaczonych kółkami miejscach są śrubki, które oczywiście odkręcamy. Miejsca zaznaczone strzałkami to zatrzaski które odchodzą bez zbędnego użycia siły.
Dalej rozdzielamy ze sobą ten biały tylny plastik i przedni panel
Ukazuje nam się środek climatronica (u mnie foto już bez pokręteł). Przy zdejmowaniu najlepiej unieść wszystkie na raz, łącznie z tym czarnym panelem z przyciskami, a potem rozdzielić.
Jesteśmy zainteresowani tylko pokrętłami. Rozłożone wyglądają tak:
Teraz przechodzimy do najważniejszego. U mnie zdjęcie już sklejonego (użyłem mocnej żywicy epoksydowej – od razu mówie że wszystkie kropelki czy ośmiorniczki się do tego nie nadają!!) Przed klejeniem konieczne jest dokładne odtłuszczenie calego plastiku i blaszek. Potrzebna będzie np. benzyna oczyszczona. Blaszki jak sie urywają zostawiają ślad na plastiku gdzie byly plastikowe zgrzewy. Łatwo umocować w tym samym miejscu. Mocujemy dłuższymi blaszkami do zewnątrz!
Tak wygląda gotowy, sklejony element.
Dalej składamy oczywiście w odwrotnej kolejności.
Mam nadzieję że fotorelacja sie przyda i inni będą bez obaw mogli się za to zabrać. Pozdrawiam!
Potrzebne narzędzia:
-Śrubokręt krzyżakowy
-Benzyna oczyszczona lub inny specyfik do odtłuszczania
– Patyczki higieniczne (wydaje mi się że są najlepsze do małych zakamarków)
– Dobry klej!
– Pęseta do trzymania małych blaszek
Zacznijmy po kolei, cbr wcześniej robił fotorelacje jak wyciągnąć cały climatronic. Ja więc zrobiłem właśnie od tego momentu jak już mamy go w ręce.
>> Wymiana żarówki podświetlania climatronica <<
W zaznaczonych kółkami miejscach są śrubki, które oczywiście odkręcamy. Miejsca zaznaczone strzałkami to zatrzaski które odchodzą bez zbędnego użycia siły.
Dalej rozdzielamy ze sobą ten biały tylny plastik i przedni panel
Ukazuje nam się środek climatronica (u mnie foto już bez pokręteł). Przy zdejmowaniu najlepiej unieść wszystkie na raz, łącznie z tym czarnym panelem z przyciskami, a potem rozdzielić.
Jesteśmy zainteresowani tylko pokrętłami. Rozłożone wyglądają tak:
Teraz przechodzimy do najważniejszego. U mnie zdjęcie już sklejonego (użyłem mocnej żywicy epoksydowej – od razu mówie że wszystkie kropelki czy ośmiorniczki się do tego nie nadają!!) Przed klejeniem konieczne jest dokładne odtłuszczenie calego plastiku i blaszek. Potrzebna będzie np. benzyna oczyszczona. Blaszki jak sie urywają zostawiają ślad na plastiku gdzie byly plastikowe zgrzewy. Łatwo umocować w tym samym miejscu. Mocujemy dłuższymi blaszkami do zewnątrz!
Tak wygląda gotowy, sklejony element.
Dalej składamy oczywiście w odwrotnej kolejności.
Mam nadzieję że fotorelacja sie przyda i inni będą bez obaw mogli się za to zabrać. Pozdrawiam!
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Super sprawa, fajnie pokazane!
Jakiej żywicy użyłeś? Możesz podać nazwę/producenta?
Jak myślisz, można użyć poliuretanowego kleju montażowego? Wytrzymałością prawie jak żywica...
Jakiej żywicy użyłeś? Możesz podać nazwę/producenta?
Jak myślisz, można użyć poliuretanowego kleju montażowego? Wytrzymałością prawie jak żywica...
użyłem żywicy epoksydowej dwuskładnikowej
Klej musi sklejać powierzchnie płaskie, nieporowate – bardzo mało klei do tego sie nadaje. Najlepiej taki który jak żywica zrobi warstwe na tej blaszce.
Klej musi sklejać powierzchnie płaskie, nieporowate – bardzo mało klei do tego sie nadaje. Najlepiej taki który jak żywica zrobi warstwe na tej blaszce.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Też niedawno musiałem to kleić i jest 1 mały HACZYK przy składaniu. Śruby trzymające pokrętła mogą wpaść pomiędzy układ elektryczny a obudowę, a wtedy trzeba wszystko rozebrać od nowa wyjąc śruby i ładnie złożyć. Powodzenia Ja składałem 3 razy .
Przy okazji można wymienić żarówki, mi padła 1 jak złożyłem i sprawdziłem czy wszystko działa.
Przy okazji można wymienić żarówki, mi padła 1 jak złożyłem i sprawdziłem czy wszystko działa.
- Od: 11 mar 2012, 23:31
- Posty: 86
- Skąd: ŁDZ RTK
- Auto: Mazda 3 BK
Trzeba być uważnym Żarówki wymieniałem już wcześniej dlatego pominąłem tą czynność.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
MALYNA napisał(a):Też niedawno musiałem to kleić i jest 1 mały HACZYK przy składaniu. Śruby trzymające pokrętła mogą wpaść pomiędzy układ elektryczny a obudowę, a wtedy trzeba wszystko rozebrać od nowa wyjąc śruby i ładnie złożyć. Powodzenia Ja składałem 3 razy .
Przy okazji można wymienić żarówki, mi padła 1 jak złożyłem i sprawdziłem czy wszystko działa.
też to rozbierałem i składałem pare razy bo tak jak piszesz śrubki wpadają za układ i dodatkowo ciężko się je wkręca w pod kątem
fotorelacja na 5
Bardzo fajna fotorelacja. Zrobilem wszystko tak jak trzeba bylo i mam jeden problem.Teraz np zwiekszam temperature 22, 22,5 , 23 , 23,5 i dalej zwiekszam a zaczyna sie zmniejszac 23, 22,5 itd . Dziwna anomalia mial ktos z was cos podobnego
- Od: 16 paź 2010, 17:22
- Posty: 27
- Auto: Mazda 1.6 d. 109km 2005 r po lifcie
pierwszy raz slysze o takim przypadku.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Tak myślałem o tym i jedyne co oprócz potencjometru jak pisze wyżej kolega, to może blaszki przymocowałeś odwrotnie.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Odświeżam temat, udało mi się wszystko porozkręcać i dokleić żywicą metalowe blaszki.
Potencjometr działa teraz jak ta lala, ale przestały działać guziki w potencjometrze (Push OFF i Push Auto)
Rozbierałem moduł kilka razy dokręcając śrubki mocnej i słabiej bezskutecznie.
Przyciski po skręceniu są sztywne i nie reagują. Manualnie wciskając palcem na włącznik znajdujący się bezpośrednio na układzie scalonym działa bez zarzutu.
Ma ktoś pomysł jaka jest przyczyna i jak to naprawić .
Prośba o pomoc
Potencjometr działa teraz jak ta lala, ale przestały działać guziki w potencjometrze (Push OFF i Push Auto)
Rozbierałem moduł kilka razy dokręcając śrubki mocnej i słabiej bezskutecznie.
Przyciski po skręceniu są sztywne i nie reagują. Manualnie wciskając palcem na włącznik znajdujący się bezpośrednio na układzie scalonym działa bez zarzutu.
Ma ktoś pomysł jaka jest przyczyna i jak to naprawić .
Prośba o pomoc
- Od: 9 paź 2012, 13:11
- Posty: 17
- Skąd: Łódź
- Auto: M3 2.0 TOP '04 + BRC
SUZUKI SX4 1.6 DDIS '09
Fotorelacja mistrzostwo
Udało mi się naprawić moje pokrętła. Użyłem epoksydowego kleju szybkoschnącego SOUDAL (market z wiewiórką 13.99zł )
Faktycznie największym problemem jest przykręcić pokrętła! Rozkręcałem ze 6 razy wszystko wina braku dobrego śrubokręta który by się odpowiednio namagnesował.
Gdyby nie to to da się zrobić operację w 30min.
Efekt super! Teraz działa cacy! Lepiej jak fabryka
Pozdrawiam
Udało mi się naprawić moje pokrętła. Użyłem epoksydowego kleju szybkoschnącego SOUDAL (market z wiewiórką 13.99zł )
Faktycznie największym problemem jest przykręcić pokrętła! Rozkręcałem ze 6 razy wszystko wina braku dobrego śrubokręta który by się odpowiednio namagnesował.
Gdyby nie to to da się zrobić operację w 30min.
Efekt super! Teraz działa cacy! Lepiej jak fabryka
Pozdrawiam
- Od: 15 wrz 2013, 16:23
- Posty: 150
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport
U mnie złamała się tylko jedna blaszka w każdym pokrętle. Epoksydowy technicqll 7708 dał radę to ładnie skleić, bez zachowanie większej precyzji ułożenia a jednak działa prawidłowo. Skręcanie proponuję przeprowadzać w odwróconej pozycji (śrubkami do dołu).
Dzięki za fotorelację
Dzięki za fotorelację
A ja mam problem z prawym pokrętłem od climatronika, dokładniej z przyciskiem AUTO. Po jego wciśnięciu na wyświetlaczu nie pokazuje się znacznik, że tryb automatyczny klimatyzacji został włączony. Ktoś już tak miał? Nie wiem, czy rozbierać wszystko, czy nie.
Dodam tylko, że regulacja temperatury działa.
Dodam tylko, że regulacja temperatury działa.
- Od: 13 kwi 2014, 20:34
- Posty: 14
Witam,
Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem mazdy 3 BK.
Wszystko działa pięknie, prócz panelu klimatyzacji (Climatronic). Otóż pokrętło od siły nawiewu oraz od temperatury działają jak chcą. Kręcąc pokrętłem w prawą stronę w celu zwiększenia temperatury, nagle zaczyna się ona zmniejszać. Tak samo jest z nawiewem. Rozkręciłem panel i okazało się że blaszki były już klejone. Zastanawiam się co było zrobione źle abym mógł to naprawić.
Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem lub ma pomysł jak to naprawić?
Pozdrawiam!
Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem mazdy 3 BK.
Wszystko działa pięknie, prócz panelu klimatyzacji (Climatronic). Otóż pokrętło od siły nawiewu oraz od temperatury działają jak chcą. Kręcąc pokrętłem w prawą stronę w celu zwiększenia temperatury, nagle zaczyna się ona zmniejszać. Tak samo jest z nawiewem. Rozkręciłem panel i okazało się że blaszki były już klejone. Zastanawiam się co było zrobione źle abym mógł to naprawić.
Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem lub ma pomysł jak to naprawić?
Pozdrawiam!
-
kubas144
odkopuję temat po długich miesiącach, niestety mam to samo. Pokrętło regulacji temperatury i nawiewu działa wtedy kiedy mu się to podoba. Czasami 10 pełnych obrotów polowi / szybko bez znaczenia i nic a czasami wystarczy o 1mm przekręcić aby załapało. Obydwa pokrętła działają tak samo.
1. Czy ktoś może kojarzy czy jest zagraniczny filmik na youtube z pełnym demontażem całego panelu
2. Czy można zamówić gdzieś gotowe nowe pokrętła bez klejenia
1. Czy ktoś może kojarzy czy jest zagraniczny filmik na youtube z pełnym demontażem całego panelu
2. Czy można zamówić gdzieś gotowe nowe pokrętła bez klejenia
1. nie
2. nie, używka na allegro
2. nie, używka na allegro
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości