Naprawa pokręteł climatronica Mazda 3

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez asagrada » 4 maja 2015, 15:38

Fotorelacja mega! Dzięki. Dziś się uporałem z tymi klockami. Niemniej mam ten sam problem co tom19082, czyli pokrętło temperatury działa w odwrotnym kierunku. Kręcę w prawo temperatura maleje, w lewo rośnie. Czy ktoś przerabiał w miedzy czasie taką zagwozdkę?
Pomocy.

pozdrawiam

Dopisano 4 maja 2015, 15:59:

seanknw napisał(a):odkopuję temat po długich miesiącach, niestety mam to samo. Pokrętło regulacji temperatury i nawiewu działa wtedy kiedy mu się to podoba. Czasami 10 pełnych obrotów polowi / szybko bez znaczenia i nic a czasami wystarczy o 1mm przekręcić aby załapało. Obydwa pokrętła działają tak samo.
1. Czy ktoś może kojarzy czy jest zagraniczny filmik na youtube z pełnym demontażem całego panelu ??
2. Czy można zamówić gdzieś gotowe nowe pokrętła bez klejenia ??



Jestem totalnym antyautomaniakiem. Jeszcze 2 lata temu jeździłem wymieniac żarówki do mechanika:) ale powiem Ci ze uprałem się dziś z klejeniem tych blaszek i demontażem i montażem. Demontaż ciężej, ale zmontowanie wszystkiego w aucie to 10 min. Klocki lego. Nie warto kupować na allegro używki za 200, bo możesz trafić już na podklejane blaszki:) pzdr
asagrada
 

Postprzez piotru » 15 maja 2015, 09:05

Pany mam mega problem ;) zrobiłem jak powyżej pisze. podlączyłem panel do prądu i dmuchawa juz szła... przekreciłem ja w lewo czyli by ją zwolnić w końcu ją wyłączyłem i juz nie rusza w ogole. nic tam nie działa AMB szyby co najwyzej to świeci podświetlanie pokręteł. Jakieś pomysły ?? Bezpieczniki sprawdzałem wydają się ok ale możecie powiedzieć jesio raz jakie sprawdzić ;)
Moj samochód to mazda 3 1,6 2003r.
piotru
 

Postprzez piotroll » 30 maja 2015, 18:14

piotru a bezpieczniki sprawdziłeś? sprawdź w skrzynce bezpieczników pozycję 76 – 10A. przy składaniu prawdopodobnie coś źle złożyłeś i poszedł bezpiecznik. sam takie coś sobie zgotowałem.

Bartoliniusz szacun!! fotorelacja za........sta. zmotywowała mnie do ruszenia <dupa> i naprawienia lepszej połowie furii..... jeśli komuś to pomoże to swoją naprawę wykonałem techniką obciętej szpilki z metalową główką i lutownicy za pomocą której wtopiłem szpilkę w pokrętło.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2007, 13:24
Posty: 35
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 6 GH – 2012 r.; 1,8 benzyna

Postprzez green01 » 15 lip 2015, 23:15

Bartoliniusz super robota! Twoja fotorelacja bardzo mi pomogła, dzięki tobie oszczędziłem kilka stów no i naprawiłem pokrętło, wielkie dzięki!
Początkujący
 
Od: 14 lis 2013, 01:11
Posty: 14 (2/0)
Skąd: Nowy Targ
Auto: MAZDA 3 2004, 2.0 benzyna 150 km

Postprzez gaming16 » 13 gru 2015, 14:23

Witam, mam problem mianowicie zrobiłem wszystko tak jak na fotorelacji natomiast po skręceniu pokręteł samo pokrętło działa natomiast przyciski push auto już nie. Jak wkręcam śrubki to ten przyciski tak jakby się cofał i nie mogę go później nacisnąć. Może macie jakiś pomysł co moge robić nie tak?
Początkujący
 
Od: 24 sie 2014, 13:10
Posty: 4
Auto: Model: Mazda 3
Silnik: 1.6 MZR-CD 138KM
Rok: 2005

Postprzez marecki3 » 13 gru 2015, 18:37

Za mocno dokręcasz, trzeba z wyczuciem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez CryKillerPL » 23 kwi 2016, 08:17

Odświeżam temat.

Dzisiaj wziąłem się za naprawę w swojej Mazdzie. Blaszki w środku miałem połamane, ale jakoś udało mi się posklejać. Fakt, że pokrętło od nawiewu chyba gdzieś źle skleiłem bo czasami lubi zwiększać zamiast zmniejszać, ale z tym się uporam.

Mam natomiast problem z przyciskami Auto i Off. Przyciski wkładam dobrze, wcisnąć się da itp, ale nie działają. Co ciekawe, jak podłączyłem klimę do kostki to automatycznie auto było włączone i zielona dioda się paliła. Wyłączyłem przyciskiem A/C i teraz już włączyć nie mogę. Macie pomysły? Próbowałem już luzować śrubki i nic to nie daje.

Mam jeszcze takie pytanie, bo w środku w miejscu przycisków było (i jest) trochę smaru. Czy on mam tam być?

Z góry dzięki za pomoc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2016, 04:55
Posty: 24 (1/0)
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel 2005r Comfort

Postprzez dzux » 23 kwi 2016, 21:39

Moim zdaniem źle to złożyłeś miałem podobne objawy po ponownym rozebraniu okazało się że żle złożyłem.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez zbiq999 » 9 maja 2016, 11:42

Witam!

Na wstępie wielkie dzięki za fotorelację! Okazała się bardzo pomocna, jednakże jak część przedników mam problem z prawidłowym złożeniem przycisków. Rozkładałem i składałem je już kilka razy ale efekt niestety ten sam: przyciski nie działają. Śrubki trzymające przycisk złapane z płytką i dokręcone z czuciem tj. przycisk na równi z pokrętłem, dystans od sprężynki także włożony w prowadnicę od pokrętła etc...
Mimo wszystko w dalszym ciągu przyciski nie działają – przy naciskaniu wyczuwalny jest skok i powrót do pozycji wyjściowej ale nie reaguje. Czy macie jakieś pomysły, co zrobiłem źle?

Może przycisk na płytce spalił się/uszkodził?
zbiq999
 

Postprzez CryKillerPL » 17 lip 2016, 22:07

Ja uporałem się z tym. Poprostu na gumki na układzie położyłem kawałek papierka żeby przycisk dochodził. Skręciłem i wszystko działa.

Ostatnio użyłem Poxipolu i po miesiącu jedna blaszka odpadła. Teraz pokrętło od siły nawiewu działa mi na odwrót. Ehhh... pewnie w złym miejscu przykleiłem blaszki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2016, 04:55
Posty: 24 (1/0)
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel 2005r Comfort

Postprzez mnarcin » 5 wrz 2016, 21:31

Witam,
Co do nie działających przycisków, ja miałem to samo w jednym pokrętle.
Jak rozebrałem panel jeszcze raz i się przyjrzałem, zauważyłem, że przycisk nie wciska się do końca i pozostaje delikatna szczelina między jego przednią częścią a zewnętrzną tuleją.

1.png


Tym samym przycisk w module sterowania klimatyzacją nie zostaje tak naprawdę wciśnięty (u mnie był to przycisk OFF).

Postanowiłem rozebrać pokrętło. Wewnętrzna część jest zamontowana na zatrzaski:

2.png


3.png


Po rozebraniu pokrętła dostrzegłem delikatne, wypukłe odkształcenie wewnątrz zewnętrznej tulejki, po drugiej stronie otworu śrubki.

41.png


Wniosek nasunął się szybko: przy którejś próbie skręcenia panela użyłem nie tych śrubek (w panelu są 2 rodzaje, jedne krótsze, drugie dłuższe). Dłuższa śrubka po prostu zbyt głęboko się wkręciła, powodując odkształcenie na ściance, która późnej blokowała całkowite złożenie się pokrętła przy wciskaniu.

Po zeszlifowaniu tego zgrubienia wszystko było już OK:

5.png


Polecam sprawdzić taką ewentualność.
Mam nadzieję, że ktoś z powyższego opisu skorzysta.
Pozdrawiam.
Marcin

PS. Fotorelacja naprawdę bardzo pomocna! <spoko>
mnarcin
 

Postprzez Artefer » 10 sty 2017, 22:05

Chwała Wam za ten temat i za fotorelację. Właśnie padło mi pokrętło od regulacji siły dmuchawy, więc naprawa przede mną :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 13:04
Posty: 35 (22/0)
Skąd: Mszana Dolna
Auto: Mazda 3 | 1.6 Pb | Active | 2005

Postprzez Gamboa » 10 sty 2017, 22:30

szkoda ze to tyle rozkręcania, ta japońska myśl technologiczna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Artefer » 26 sty 2017, 17:20

W moim przypadku podczas demontazu najtrudniejszym krokiem okazało się odkręcenie dwóch śrub, znajdujących się od spodu panelu. Nie dość, że nie ma tam dobrego dojścia, to przykręcone były tak mocno, jak żadne inne. W momencie, gdy śruby puściły, słychać było taki trzask, jak gdyby plastikowe elementy popękały. Jednak na szczęście wszystko jest całe i panel udało się zdemontować. Obecnie czekam na wyschnięcie kleju i jutro montuję wszystko z powrotem na swoje miejsce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 13:04
Posty: 35 (22/0)
Skąd: Mszana Dolna
Auto: Mazda 3 | 1.6 Pb | Active | 2005

Postprzez pcipci » 1 mar 2017, 11:54

Cześć.
Podpinając się do tematu. W moim aucie nie działa podświetlenie przycisku AUTO, nie całego pokrętła tylko napisu. W którym miejscu znajduje się źródło światła – na płycie czy w pokrętle? Jest to żarówka czy dioda? Z góry dzięki i pozdrawiam.
pcipci
 

Postprzez jacek1994666 » 3 mar 2017, 21:21

pcipci napisał(a):Cześć.
Podpinając się do tematu. W moim aucie nie działa podświetlenie przycisku AUTO, nie całego pokrętła tylko napisu. W którym miejscu znajduje się źródło światła – na płycie czy w pokrętle? Jest to żarówka czy dioda? Z góry dzięki i pozdrawiam.

Niestety jest to mała diodai nie wiem czy da radę jakoś wymienić.Ja dzięki fotorelacji naprawiłem sobie pokrętła z którymi walczyłem dłuższy czas.Ale na prawdę potrzebny jest mocny klej a najlepiej żywica plus lutownica :D
Początkujący
 
Od: 3 mar 2017, 20:48
Posty: 10
Auto: Mazda 3 BK Sedan 1,6 16v 2004 rok

Postprzez expell » 31 mar 2017, 21:01

A ja zrobiłem to inaczej, jako że nie miałem żywicy ani innego mocnego kleju spróbowałem te blaszki przykręcić takimi mini śrubkami (konkretnie z nosków od okularów). w miejscu starych zaczepów zrobiłem dziurki szpilkami i przykręciłem blaszki przez te otwory które one mają, zobaczę jak długo się to utrzyma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez Gamboa » 10 cze 2017, 20:11

witam, wziąłem sie za to u siebie ale:
nie wiem czemu jak krece temperatura na plus to idzie na minus a jak na minus to na plus? może blaszki sie w złą stronę zagięły? ktos to ogarnął?
i tak bede musiał rozkręcić to znów (:() bo chyba bede miał spaloną jedną żarówke nie widać jej w dzień,
jeszcze gdy zamontowałem było ok później wyskoczyło mi pokrętło od climatronica nie wiem czemu, może śróbka wypadła.
pozatym wszystko działa cacy :)
jak ktoś nerwowy to niech nie rozkręca tych małych śróbek hehe, mi wpadły z 5razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Matuszcz » 2 lip 2017, 12:59

Miałem ostatnio problem, że temperatury nie szło w ogóle zmienić. Poodkręcałem wszystko i faktycznie, jedna blaszka była urwana. Przykleiłem ją, dzisiaj złożyłem i...teoretycznie działa. Nie działa perfekcyjnie i czasami "zapomni" zmienić temperatury przy kręceniu, a moc dmuchawy która wcześniej działała perfekcyjnie, teraz lekko świruje. Raz dodaje mocy, raz odejmuje itd. I do tego czuje jakby te blaszki chodziły po tym module. Macie jakiś pomysł na to? Może ten smar co jest przy rozkręcaniu rozmazuje się i przeszkadza? :/
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2017, 20:50
Posty: 24 (1/1)

Postprzez oli11 » 2 lip 2019, 12:35

dzux napisał(a):
MALYNA napisał(a):Też niedawno musiałem to kleić i jest 1 mały HACZYK przy składaniu. Śruby trzymające pokrętła mogą wpaść pomiędzy układ elektryczny a obudowę, a wtedy trzeba wszystko rozebrać od nowa wyjąc śruby i ładnie złożyć. Powodzenia Ja składałem 3 razy :D .
Przy okazji można wymienić żarówki, mi padła 1 jak złożyłem i sprawdziłem czy wszystko działa.


też to rozbierałem i składałem pare razy bo tak jak piszesz śrubki wpadają za układ i dodatkowo ciężko się je wkręca w pod kątem
fotorelacja na 5 :D


też miałem problem z wpadającymi śrubkami ale rozkręciłem wszystko i najpierw przykręciłem pokrętła do płytki a potem cały układ do obudowy (troszkę pod kątem trzeba kręcić)
Załączniki
20190617_215729.jpg
przykręcone pokrętła do płytki
20190617_220722.jpg
montaż płytki do obudowy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2019, 08:55
Posty: 11
Skąd: Jarocin
Auto: Mazda3 BK LF '06 GTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323